• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Klienci rezygnują z kablówki. Boją się zmian w opłacie abonamentu

Robert Kiewlicz
11 kwietnia 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
Spółka Multimedia Polska obserwuje coraz częstsze rezygnacje z usług telewizji kablowej po publikacji projektu zmian w poborze opłaty abonamentowej. Spółka Multimedia Polska obserwuje coraz częstsze rezygnacje z usług telewizji kablowej po publikacji projektu zmian w poborze opłaty abonamentowej.

Nowe zjawisko: klienci kablówek rezygnują z płatnej telewizji, bo boją się, że operatorzy będą musieli przekazać ich dane instytucjom, które zbierają abonament. Operatorzy alarmują, że ucieczka klientów doprowadzi branżę na skraj opłacalności.



Czy korzystasz z oferty telewizji publicznej?

Projekt przygotowany przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego przewiduje włączenie dostawców telewizji płatnej (operatorów sieci kablowych i platform satelitarnych) do procesu rejestracji odbiorników oraz identyfikacji ich użytkowników.

Oznacza to, że dostawcy telewizji płatnej będą odbierać od klienta zgłoszenia rejestracyjne odbiornika telewizyjnego. Dane swoich klientów dostawcy mają przekazywać Poczcie Polskiej. Co ciekawe, do przekazywania danych Poczcie Polskiej nie będzie wymagana zgoda klienta dostawcy telewizji płatnej. Jak twierdzi resort kultury, zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych przetwarzanie danych jest dopuszczalne bez zgody osoby, której te dane dotyczą, jeżeli "jest to niezbędne dla zrealizowania uprawnienia lub spełnienia obowiązku wynikającego z przepisu prawa".

Wprowadzeniu projektu w obecnej formie sprzeciwił się już Cyfrowy Polsat.

- Media publiczne powinny być finansowane wyłącznie z opłat abonamentowych uiszczanych przez wszystkich odbiorców radia i telewizji, tak aby realizowały one jedynie cele związane z misją publiczną. Odpowiednie bazy danych, które mogą być podstawą do powszechności płacenia abonamentu, są w posiadaniu organów państwa. Natomiast projekt przedstawiony przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego nie wspiera powszechności płacenia abonamentu, gdyż wprowadza rozwiązanie, które traktuje obywateli w sposób wybiórczy i ma dotyczyć tylko części społeczeństwa - stwierdziła spółka w oświadczeniu. - Dotychczasowa niemoc instytucji zobowiązanych do poboru abonamentu ma zostać zastąpiona nakazem przekazania przez dystrybutorów płatnej telewizji danych osobowych swoich klientów Poczcie Polskiej SA. Uznajemy taką propozycję zmian legislacyjnych za niezgodną z zasadą konstytucyjnej równości obywateli wobec prawa, a ujawnienie chronionych danych osobowych klientów płatnej telewizji za naruszającą ich prawa konsumenckie i osobiste.
Natomiast operatorzy telewizji kablowej już zauważyli zwiększoną liczbę rezygnacji z usług po publikacji projektu zmian w poborze opłaty abonamentowej.

- Planowana nowelizacja ustawy o opłatach abonamentowych rodzi ryzyko wypowiedzeń umów na usługę telewizji kablowej przez dotychczasowych abonentów na masową skalę. Spodziewany jest niestety również spadek liczby nowo zawieranych umów na płatną telewizję. Liczba wypowiedzeń oraz spadek zainteresowania usługą płatnej telewizji mogą okazać się znaczące, albowiem krótko po publikacji pierwszych komunikatów prasowych na temat projektu, Multimedia Polska odnotowała pierwsze rezygnacje z usługi telewizji kablowej - napisała spółka Multimedia Polska w opinii do projektu zmian w opłacie abonamentu. - Należy spodziewać się, że w miarę postępu prac legislacyjnych i zbliżania się terminu wejścia w życie nowelizacji, liczba tych rezygnacji będzie sukcesywnie wzrastać, co będzie oczywistą szkodą dla operatorów dostarczających płatną telewizję. Spodziewane rezygnacje i spadek zainteresowania płatną telewizją spowodują bezpośrednio spadek przychodów u tych operatorów, a tym samym spadek wpływów do budżetu państwa z tytułu podatku VAT oraz CIT.
Według danych GUS w około 97 proc. gospodarstw domowych znajdują się odbiorniki telewizyjne. Jak na razie obowiązku rejestracji odbiorników dopełniło 49,5 proc. gospodarstw domowych, z czego 47,2 proc. korzysta ze zwolnień. Szacuje się, że gospodarstw domowych regularnie uiszczających opłaty abonamentowe w Polsce (po odjęciu wpłat zaległych i należności uzyskanych w drodze egzekucji) jest ok. 13 proc.

- Wprowadzenie nowych regulacji jest niezbędne dla zapewnienia skutecznego poboru opłat abonamentowych, a co za tym idzie dla poprawy i stabilizacji finansowania zadań mediów publicznych, tak aby mogły one być realizowane bez ulegania presji komercyjnej - argumentuje Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego w uzasadnieniu projektu.
- Wejście w życie regulacji w obecnie projektowanym kształcie oznacza chaos prawny i destabilizację rynku. Projekt może też przynieść skutki odwrotne od oczekiwanych przez wnioskodawcę. Istnieje wysokie prawdopodobieństwo migracji części odbiorców telewizji płatnej do platform internetowych, niezarejestrowanych w Polsce, a nawet serwisów pirackich - podkreślają we wspólnym stanowisku izby samorządu gospodarczego mediów i telekomunikacji.

Miejsca

Opinie (333) ponad 20 zablokowanych

  • co paradoklasnie, moze miec pozytywne skutki

    np odejscie od tradycyjne tv, narzedzia propagandy z 20 wieku, gdzie wladza decydowala co i kiedy i w jakiej kolejnosci masz ogladac, regulujac tym zycie spoleczne. Na szczescie, dla mojego pokolenia, 30 latkow, tv to najczesciej element konsoli i cos do ogladania netflixa a nie dziennika tv i politykow za nasze podatki.

    Niech umiera

    • 2 0

  • Tez mam zamiar zrezygnowac, jak w lipcu skończy mi się umowa

    • 2 0

  • Jak można oglądać tą pisowsko-bolszewicką tv?

    • 6 1

  • opiekun abonentów Multimedia S.A. na Gdynię (1)

    Witam.

    Jako pełniący obowiązek tymczasowego niezarejestrowanego w pełni stowarzyszenia abonentów Multimedia S.A. w Gdyni ( podstawa prawna: próba sprzedaży multimedia S.A.z pominięciem prawa pierwszeństwa ), informuję indywidualnych klientów Multimedia S.A. , że są reprezentowani wewnątrz grupy kapitałowej/podatkowej oraz na zewnątrz grupy , i z zamiarem między innymi uzyskania tzw. dochódu w ramach pojedynczej umowy (...). Imię i nazwisko reprezentanta abonentów dostępne w VI wydziale gospodarczym gdyńskiego sądu lub w kancelarii Multimedia S.A. w Gdyni ulica T.Wendy 7/9.

    • 0 3

    • ale o co chodzi?

      • 1 1

  • Oświadczenie do sieci kablowej

    Nie wyrażam zgody na przekazywanie komukolwiek w tym Poczcie Polskiej moich danych osobowych. Naruszenie mojego oświadczenia jest równoznaczne z wypowiedzeniem umowy w trybie natychmiastowym bez okresu wypowiedzenia i bez możliwości naliczenia kary na rzecz podmiotu świadczącego usługę.

    • 7 0

  • Dlaczego? (1)

    Mam płacić za TV skoro przeważaja reklamy (za ktore juz płace w produkcie ktory kupuje) podpasek, sodków na zaparcia czy szarą maść na pryszcze . jeżeli to nazywa sie misją to jest kpina.

    • 23 0

    • Ale to w polsacie jest notoryczny blok reklamowy, przerywany czasem filmami.

      • 0 0

  • to się nazywa "Słoń w składzie porcelany" (3)

    jak nie ogonem to trąbą

    • 161 12

    • To się nazywa złodziejstwo! (1)

      Skoro płacę operatorowi za "kablówkę", to dlaczego mam jeszcze raz płacić za telewizję poczcie? To tak jakbym kupił w sklepie chleb i zapłacił przy kasie, a później musiał iść jeszcze na pocztę i zapłacić za to że go zjadłem. Przecież to jest popie*&^%$##@! na maxa.................

      • 13 0

      • napisałem o metodzie że czego się dotknie to rozwala

        a kto to już sobie sami dopiszcie

        • 1 0

    • to się nazywa chyba raczej "kot na płocie"
      i mruga!

      • 0 2

  • proste

    wystarczy ze operatorzy kablowi/satelitarni stworzą nową paczkę kanałów bez kanałów TVP i po sprawie

    • 5 0

  • Świetnie: (7)

    "Planowana nowelizacja ustawy o opłatach abonamentowych rodzi ryzyko wypowiedzeń umów na usługę telewizji kablowej przez dotychczasowych abonentów, na masową skalę."

    Ludzie wreszcie przestaną być ogłupiani przez telewizje, może wyjdą na spacer, do kawiarni, może zajmą się dziećmi, poczytają książki itp.
    Przydałoby się jeszcze żeby coś podobnego zrobić z galeriami handlowymi.

    • 234 19

    • Moze ta durna multimedia zatroszczy sie o jakość usługi

      bo zerwania internetu maja na porządku dziennym, moze w końcu obniżą abonamenty :)

      • 0 0

    • (3)

      A za czytanie książek, grę w szachy i zainteresowania matematyczno-fizyczne - ulgi podatkowe i dopłaty jak dla rolników. Popieram, Komuno!

      • 18 1

      • (1)

        Akurat imprezy typu Cała Polska Biega i popularność maratonów ostatnimi laty wcale nie jest taka dobra, bo do biegów trzeba się przygotować kondycyjnie, a nie tak z ulicy, a poza tym bieganie wcale nie jest najzdrowszym sportem ogólnorozwojowym. Moją propozycją jest Cała Polska Wędruje, przy okazji zwiedzanie rodzimej przyrody, zabytków itp, ogólnie ruch na świeżym powietrzu.

        • 5 2

        • chcącemu nie dzieje się krzywda

          • 0 0

      • Narodowy Dzień Sportu, jak w Korei! Wszyscy obywatele biegną razem, uśmiechnięci, ulicami stolicy!

        • 20 0

    • Życie nie lubi próżni...

      Może wyjdą na spacer lub do kawiarni, a może zanotujemy bum telewizji internetowej a tu rząd już nic nie zabroni. Nie zlokalizuje. Nie zablokuje. Po za tym obecnie rynek jest kontrolowany przez częstotliwości i koncesje. W sieci ta kontrola się nie uda. Bo serwery są za granicą, bo lokalizację można zaszyfrować, bo umowę można zawrzeć za granicą w innej sieci itd. Pomijam już fakt jak podatki i wpływy odpłyną do zagranicznych operatorów.

      • 6 0

    • Dokładnie! Ludziom powinno się układać życie wg ustaw i karać np. za chodzenie po galerii więcej niż raz w tygodniu.

      • 26 2

  • TVP jest do kitu

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Roman Walasiński

Prezes zarządu Swissmed Centrum Zdrowia. Ukończył Uniwersytet Gdański, Wydział Prawa i...

Najczęściej czytane