• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kolejny kablowiec powstaje w Gdyni

VIK
29 stycznia 2024, godz. 08:10 
Opinie (52)

W stoczni CRIST odbyło się pierwsze cięcie blach pod budowę tzw. układacza kabli trzeciej generacji. W części wyposażona jednostka będzie budowana w gdyńskiej stoczni, ostatnie prace wykończeniowe będą realizowanie w norweskiej stoczni Ulstein. Statek powstaje dla armatora Nexans Marine Operations AS.



Jednostka będzie miała 149,9 m długości, 31 m szerokości i będzie mogła pomieścić 17 tys. ton. oraz 90-osobową załogę.

- Statek ten będzie nowym projektem i jednocześnie kontynuacją bardzo dobrej i ścisłej współpracy z firmą Ulstein przy budowie kablowców (pierwszy kablowiec dla Ulstein/Nexans został dostarczony w 2020 roku). W stosunku do poprzedniego dodano tzw. drugą karuzelę (czyli kosz kablowy), dzięki czemu statek zwiększył możliwości jednoczesnego transportu kabla, co w połączeniu z zastosowaniem hybrydowego układu napędowego, przyczyni się do mniejszego oddziaływania na środowisko - poinformowała stocznia CRIST.

Jednostka układająca będzie wyposażona w karuzelę na pokładzie głównym, która pomieści do 10 tys. ton kabla, obrotnicę pod pokładem o udźwigu 3500 ton kabla oraz "kosz" światłowodowy o nośności 450 ton.

Spór zbiorowy w Stoczni Gdańskiej? Związkowcy apelują o mediację Spór zbiorowy w Stoczni Gdańskiej? Związkowcy apelują o mediację

Statek będzie przystosowany do pracy w trudnych warunkach pogodowych, przy zachowaniu dużej manewrowości i utrzymywaniu pozycji. Urządzenie będzie przystosowane do układania kabli elektroenergetycznych, dzięki zaawansowanym systemom będzie w stanie ułożyć do czterech kabli jednocześnie.

Częściowo wyposażona jednostka powstanie w gdyńskiej stoczni, a ostatnie prace zostaną przeprowadzone w stoczni Ulstein w Norwegii. Ostatecznym odbiorcą statku będzie Grupa Nexans.
VIK

Miejsca

Opinie (52) ponad 10 zablokowanych

  • Ile statków moglibyśmy budować gdyby obecny premier w 2009 roku nie zlikwidowłą stoczni w Gdyni i Szczecinie (23)

    • 18 13

    • Dwanaście do piętnastu rocznie w 100 % zaprojektowanych i wykonanych z Polsce i przez Polskie firmy. (6)

      Gangusa z Sopotu powinni do pierd...la wsadzić za to co zrobił.
      Statki były w 100% projektowane i wykonywane w Polsce i przez Polskich projektantów, Polskie firmy i Polscy pracownicy od początku do końca byli w stanie wykonać każdy element statku łącznie ze specjalistycznym wyposażeniem.
      Zniszczenie tego potencjału nie występującego w innych branżach przemysłowych to największa zbrodnia gangusa z Sopotu.
      Nawet marsze i buziaczki z Putinem na molo nie wnerwiają tak jak zniszczenie tej branży. W której Polskie firmy w 100% były wstanie wykonać produkt najwyżej jakości. Zaprojektować wykonać w 100% przez krajowych wykonawców i przez pracowników z Polski.

      • 11 8

      • (2)

        Bez kozery powiem pincet..... Daj spokój człowieku. Gdańska nie robiła nic od lat 90tych a Gdynia trzaskała tylko samochodowce, szczecin popłynął na chemikaliowcach bo ówczesne władze stoczni nie miały pojęcia o technologi budowy statków. Pokaz bezmyślności oraz ignorancji od lat. Stocznie Gdańską zlikwidował tak naprawdę Jaworski, który nie miał pojęcia o potrzebach nowoczesnych stoczni.

        • 10 7

        • Niemieckie nie budowały nic bo konkurencja z Polski była za silna. Jak zniknęła zaczęli budować za miliardowe dotacje z rządu. (1)

          • 6 3

          • Wow znawca . Niemcy nie budowali nic .

            • 2 1

      • zlikwidował dwie duże stocznie bez mrugnięcia okiem (2)

        stoczniowców wysłał na kursy psich fryzjerów

        • 9 5

        • Ratował Nimieckie i Holenderskie. Dostał taki rozkaz z Berlina bo przecież w UE nikt go nie ogra bo i po co jeden rozkaz

          I wie co ma robić to po co go ogrywać jak można rozkazać.

          • 2 2

        • Jakie ty masz prymitywne wyobrażenie o ludziach. Nikt nikogo nie może wysłać na żaden kurs , chyba ze w Pisie.

          • 0 0

    • (10)

      w 2007roku po prezesura towarzysz Smolinskiego Stocznia Gdynia w sadzie zlozyla papiery upadlosciowe!

      • 5 5

      • Kłamstwo. To były papiery restrukturyzacyjne dzięki temu postępowaniu Stocznia przeżyła do likwidacji przez PO. (9)

        • 4 5

        • (8)

          papiery restrukturyzacyjne i projekt ratowania stoczni Szczecin i Gdynia wraz z panstwowym finansowaniem proponowal rzad Tuska w 2009Roku

          • 1 1

          • (7)

            sprostowanie nie 2009 a 2008.

            • 0 1

            • Gubisz się już w swoich kłamstwach. (6)

              Stocznie Polskie zostały przeznaczone do likwidacji (szybszej lub późniejszej) przez rządy Millera i Belki ( startowali w wyborach z list PO) i ich nieudolne negocjacje akcesyjne przed wejściem do UE.
              Od pierwszego dnia w UE miały na równi konkurować ze stoczniami w UE które żyły dostatnio na dotacjach bo tak ta branża wygląda na całym świecie. W Azji południowej dotacje do produkcji stoczniowej przekraczają 50% i mają tendencje rosnące. Tamte rządy uważają że lepiej zatrudniać ludzi niż likwidować stocznie.
              Polskie w 2006 powinny były upaść ale restrukturyzacja i niezgoda rządu PIS na likwidację przedłużyły ich życie o kilka lat. W 2009 roku rząd T.u.s.k.a. nie chciał robić problemów szefostwu z Brukseli i mimo tego iż wszystkie stocznie w UE korzystały z pomocy publicznej powyżej dopuszczalnych w UE 6% to rząd T.u.s.k.a jako jedyny w UE zlikwidował Polską konkurencję. Niemcy i Holendrzy aż podskoczyli z rodności na wieść o tym i podnieśli dotacje dla swoich stoczni o kolejne 10% żeby komuś w Polsce nie przyszło do głowy wycofać się z likwidacji na wieść o Katarskim inwestorze.
              A potem każdy już wie stołek "marynarkowego" w Brukseli dla likwidatora się znalazł bo dlaczego nie.

              • 3 5

              • no i stocznie zachodnie zyskały wykfalifikowaną i w miarę tanią siłę roboczą z upadłych polskich stoczni

                • 2 0

              • (4)

                dobrze ze Info od PiSu uwolnili,jesszcze odstaw mamroty i poczytaj o Jaworskim,Smolinskim,o rzadach AWSu i pierwszym rzadzie PiSu tyko rozloz to w czasie,bo nie ogarniesz,i ile w 2008roku rzad PO proponowal wylozyc na ratowanie stoczni.

                • 4 1

              • W 2008 rząd PO na ratowanie przeznaczył 0 zero. Liczył na Katarskiego inwestora. (3)

                A jak ten się nie pojawił zlikwidował wszystko jak leci. W Niemczech cieszyli się bardzo bo nie byli w stanie konkurować z Polakami.
                Którzy dostawali 4 razy mniejsze dotacje niż stocznię Niemieckie a i tak armatorzy woleli budować w Polsce.

                • 0 2

              • nie czytasz,,odstaw mamroty"

                • 0 0

              • widze ze nie dociera do ciebie ze od 2003roku prezesem byl Smolinski,na poczatku 2008roku rzad oferowl pomoc finansowa ale stocznie Gdynia i Szczecin byly juz w takim stadium rozkladu ze pomoc byla bezsensowna.poczytaj jeszcze o GSR i restrukturyzacji przeprowdzonej przez Sojke.moze pomoze.

                • 0 0

              • no nie .... , następny znafca od tego co było budowane w stoczniach w Niemczech.

                Takie kontenerowce to Chińczycy budowali w krzakach nad rzeka.

                • 0 0

    • Nic byście nie zbudowali, ponieważ na styropianie strajkowalibyście (3)

      Albo prywatne stocznie albo likwidacja, żadnych państwowych firm dla nierobów, którzy tylko domagają się traktowania wyjątkowego za wyjątkowe nieróbstwo

      • 5 7

      • mówisz o bolku? (2)

        • 6 1

        • Co ty z tym bolkiem?, masz dowody to śmigaj do prokuratury, (1)

          Napisałem o wszystkich przedsiębiorstwach państwowych, ludzie tam nie pracują, tylko przychodzą do pracy

          • 2 8

          • ZNP nie będzie zadowolony z twojej opinii.

            • 1 0

    • No ile stocznia mogłaby wybudować ? Tyle ile promów w Szczecinie.

      • 2 1

  • Dziwne że norweskie spółki (1)

    Inwestujące w nowe projekty budowane przez Polską stocznie nie zwracają uwagi na wykorzystywanie pracowników, pomijanie praw

    • 11 2

    • Stocznia zejdzie z ceny inwestor założy różowe okulary i będzie nie widział. Magia skutecznych negocjacji.

      • 2 1

  • A podobno nie wolno kablować (2)

    • 8 0

    • Bogusław Wołoszański jest innego zdania.

      • 3 0

    • Jarosław dzban usankcjonował status donosiciela . W końcu 13 grudnia spal do południa.

      • 0 0

  • po co to budować u nas? (9)

    przecież są piękne niemieckie stocznie

    • 23 24

    • stocznie (7)

      Po to herr Tusk zlikwidował polskie stocznie, abysmy robili tylko skorupy statków, a całe ich wyposażenie jest robione na Zachodzie. Wg. Niemców mamy robić tylko proste produkty, a kosztowne i skomplikowane mają byc robione u nich. Nic nie zmieniło sie od 80 lat.

      • 17 8

      • Likwidacja stoczni (6)

        A czy znasz powód likwidacji stoczni?

        • 4 3

        • (2)

          Znam. Jedno z wymogów DE , aby zostać Przewodniczący Rady Europejskiej była likwidacja stoczni. Dzięki temu zaczęły rozwijać się MW Werften oraz MW .

          • 8 6

          • Kablowiec Bolesław !!!

            • 2 0

          • Masz na dowody? Czy to pomysł który zrodził się pod Twoją foliową czapeczką?

            • 2 3

        • Znam gangus z Sopotu postanowił jechać do Brukseli by zostać dużym Misiem.

          • 5 2

        • Rudy zlikwidował stocznie, bo były konkurencja dla stoczni niemieckich (1)

          • 6 5

          • Stocznie niemieckie tez nie istnieją,

            Okazjonalnie jak wyzebrza to jakis wycieczkowiec im wpadnie, a tak to wszysto chiny i ewentualnie korea

            • 1 1

    • Wow co za intelekt .

      • 1 0

  • Kto na tym zarobi? (2)

    Kilka wykwalifikowanych osób/Polaków pracujących za ochłapy, ze 100 ukrów i innych pseudo fachowców ze wschodu oraz dyrektor firmy. Dla reszty ludzi z regionu to nic nie znaczy. Inwestycje dające wielkie zero dla regionu.

    • 27 14

    • Na kablowcu zarobi Bogusław Wołoszański od 40 lat zarabia.

      • 3 0

    • Bleeeee , ble . To zajmij się frytkami , przynajmniej coś w toi toi zostanie.

      • 1 0

  • Brawo crist. na szczęcie dla zagranicznych podmiotów przez osiem lat udało się ograniczyć polski local content do konferencji i

    • 1 3

  • Tylko blachy (3)

    Ewentualnie ciężkie prace a reszta to ktoś inny

    • 34 2

    • Armatorowi rekomendujemy nazwanie statku imieniem bolesław.

      Matką chrzestną statku mogła by być pani Danuta z Gdańska żona Polskiego noblisty.

      • 3 2

    • Niestety

      Tylko kadłuby czyli najciezszą robote wykonują polscy frajerzy.

      • 1 1

    • Ble , ble , bla co ty potrafisz innego .

      • 2 1

  • Proponuję nazwę "Bolek" (1)

    To chyba najpopularniejszy kabel w Polsce, więc kablowiec będzie dumny.

    • 4 1

    • Matką chrzestną kablowca "Bolek" niech będzie pani Danuta z Gdańska.

      • 1 0

  • R. przygarnal kiedys konfidenta Boniego (wytrzaskanego po gebie) (1)

    teraz sensacjonata XX wieku. R. lubi stara konfiture i toto- lotkarzy. Ciagnie swoj do swego.

    • 1 1

    • Kablowcy 20 wieku.

      • 2 0

  • Czemu Crist buduje statki i zarabia ?

    A Baltic Operator ciągle w plecy ? Guzik walczy o kolejne kilkaset mln na pensje i pokrycie strat.

    • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Ryszard Gretkowski

Jest absolwentem Wydziału Mechanicznego Uniwersytetu Technologiczno- Przyrodniczego im.J.J. Śniadeckich w Bydgoszczy. W latach 1993-1999 zajmował kierownicze stanowiska w firmie KAMIS lidera na polskim rynku przypraw, bezpośrednio uczestniczył w kreowaniu marki Kamis od początku jej istnienia na Pomorzu. Następnie w latach 1999-2009 kierował sprzedażą w firmie FORCAN S.A. Fabryka Opakowań Różnych w Tczewie oraz zajmował stanowisko Dyrektora Handlowego, a także Członka Zarządu FORCAN S.A. Jako...

Najczęściej czytane