- 1 Pomnik twórcy Bitcoina stanie w Gdańsku? (163 opinie)
- 2 W Porcie Gdańsk powstał terminal dla wojska (96 opinii)
- 3 Tanio nie jest, ale bez "paragonów grozy" (206 opinii)
- 4 Dźwiedźma - introligatorka z powołania (41 opinii)
- 5 Terminal instalacyjny. Budowa w tym roku (64 opinie)
- 6 W porcie znaleziono bombę. Ważyła 250 kg (116 opinii)
W stoczni CRIST odbyło się pierwsze cięcie blach pod budowę tzw. układacza kabli trzeciej generacji. W części wyposażona jednostka będzie budowana w gdyńskiej stoczni, ostatnie prace wykończeniowe będą realizowanie w norweskiej stoczni Ulstein. Statek powstaje dla armatora Nexans Marine Operations AS.
Jednostka będzie miała 149,9 m długości, 31 m szerokości i będzie mogła pomieścić 17 tys. ton. oraz 90-osobową załogę.
- Statek ten będzie nowym projektem i jednocześnie kontynuacją bardzo dobrej i ścisłej współpracy z firmą Ulstein przy budowie kablowców (pierwszy kablowiec dla Ulstein/Nexans został dostarczony w 2020 roku). W stosunku do poprzedniego dodano tzw. drugą karuzelę (czyli kosz kablowy), dzięki czemu statek zwiększył możliwości jednoczesnego transportu kabla, co w połączeniu z zastosowaniem hybrydowego układu napędowego, przyczyni się do mniejszego oddziaływania na środowisko - poinformowała stocznia CRIST.
Jednostka układająca będzie wyposażona w karuzelę na pokładzie głównym, która pomieści do 10 tys. ton kabla, obrotnicę pod pokładem o udźwigu 3500 ton kabla oraz "kosz" światłowodowy o nośności 450 ton.
Spór zbiorowy w Stoczni Gdańskiej? Związkowcy apelują o mediację
Statek będzie przystosowany do pracy w trudnych warunkach pogodowych, przy zachowaniu dużej manewrowości i utrzymywaniu pozycji. Urządzenie będzie przystosowane do układania kabli elektroenergetycznych, dzięki zaawansowanym systemom będzie w stanie ułożyć do czterech kabli jednocześnie.
Częściowo wyposażona jednostka powstanie w gdyńskiej stoczni, a ostatnie prace zostaną przeprowadzone w stoczni Ulstein w Norwegii. Ostatecznym odbiorcą statku będzie Grupa Nexans.
Miejsca
Opinie (52) ponad 10 zablokowanych
-
2024-01-29 08:23
Ile statków moglibyśmy budować gdyby obecny premier w 2009 roku nie zlikwidowłą stoczni w Gdyni i Szczecinie (23)
- 18 13
-
2024-01-29 08:49
Dwanaście do piętnastu rocznie w 100 % zaprojektowanych i wykonanych z Polsce i przez Polskie firmy. (6)
Gangusa z Sopotu powinni do pierd...la wsadzić za to co zrobił.
Statki były w 100% projektowane i wykonywane w Polsce i przez Polskich projektantów, Polskie firmy i Polscy pracownicy od początku do końca byli w stanie wykonać każdy element statku łącznie ze specjalistycznym wyposażeniem.
Zniszczenie tego potencjału nie występującego w innych branżach przemysłowych to największa zbrodnia gangusa z Sopotu.
Nawet marsze i buziaczki z Putinem na molo nie wnerwiają tak jak zniszczenie tej branży. W której Polskie firmy w 100% były wstanie wykonać produkt najwyżej jakości. Zaprojektować wykonać w 100% przez krajowych wykonawców i przez pracowników z Polski.- 11 8
-
2024-01-29 09:16
(2)
Bez kozery powiem pincet..... Daj spokój człowieku. Gdańska nie robiła nic od lat 90tych a Gdynia trzaskała tylko samochodowce, szczecin popłynął na chemikaliowcach bo ówczesne władze stoczni nie miały pojęcia o technologi budowy statków. Pokaz bezmyślności oraz ignorancji od lat. Stocznie Gdańską zlikwidował tak naprawdę Jaworski, który nie miał pojęcia o potrzebach nowoczesnych stoczni.
- 10 7
-
2024-01-29 11:05
Niemieckie nie budowały nic bo konkurencja z Polski była za silna. Jak zniknęła zaczęli budować za miliardowe dotacje z rządu. (1)
- 6 3
-
2024-01-29 22:54
Wow znawca . Niemcy nie budowali nic .
- 2 1
-
2024-01-29 09:28
zlikwidował dwie duże stocznie bez mrugnięcia okiem (2)
stoczniowców wysłał na kursy psich fryzjerów
- 9 5
-
2024-01-29 14:55
Ratował Nimieckie i Holenderskie. Dostał taki rozkaz z Berlina bo przecież w UE nikt go nie ogra bo i po co jeden rozkaz
I wie co ma robić to po co go ogrywać jak można rozkazać.
- 2 2
-
2024-01-30 09:26
Jakie ty masz prymitywne wyobrażenie o ludziach. Nikt nikogo nie może wysłać na żaden kurs , chyba ze w Pisie.
- 0 0
-
2024-01-29 08:54
(10)
w 2007roku po prezesura towarzysz Smolinskiego Stocznia Gdynia w sadzie zlozyla papiery upadlosciowe!
- 5 5
-
2024-01-29 11:07
Kłamstwo. To były papiery restrukturyzacyjne dzięki temu postępowaniu Stocznia przeżyła do likwidacji przez PO. (9)
- 4 5
-
2024-01-29 13:52
(8)
papiery restrukturyzacyjne i projekt ratowania stoczni Szczecin i Gdynia wraz z panstwowym finansowaniem proponowal rzad Tuska w 2009Roku
- 1 1
-
2024-01-29 14:15
(7)
sprostowanie nie 2009 a 2008.
- 0 1
-
2024-01-29 15:08
Gubisz się już w swoich kłamstwach. (6)
Stocznie Polskie zostały przeznaczone do likwidacji (szybszej lub późniejszej) przez rządy Millera i Belki ( startowali w wyborach z list PO) i ich nieudolne negocjacje akcesyjne przed wejściem do UE.
Od pierwszego dnia w UE miały na równi konkurować ze stoczniami w UE które żyły dostatnio na dotacjach bo tak ta branża wygląda na całym świecie. W Azji południowej dotacje do produkcji stoczniowej przekraczają 50% i mają tendencje rosnące. Tamte rządy uważają że lepiej zatrudniać ludzi niż likwidować stocznie.
Polskie w 2006 powinny były upaść ale restrukturyzacja i niezgoda rządu PIS na likwidację przedłużyły ich życie o kilka lat. W 2009 roku rząd T.u.s.k.a. nie chciał robić problemów szefostwu z Brukseli i mimo tego iż wszystkie stocznie w UE korzystały z pomocy publicznej powyżej dopuszczalnych w UE 6% to rząd T.u.s.k.a jako jedyny w UE zlikwidował Polską konkurencję. Niemcy i Holendrzy aż podskoczyli z rodności na wieść o tym i podnieśli dotacje dla swoich stoczni o kolejne 10% żeby komuś w Polsce nie przyszło do głowy wycofać się z likwidacji na wieść o Katarskim inwestorze.
A potem każdy już wie stołek "marynarkowego" w Brukseli dla likwidatora się znalazł bo dlaczego nie.- 3 5
-
2024-01-29 17:37
no i stocznie zachodnie zyskały wykfalifikowaną i w miarę tanią siłę roboczą z upadłych polskich stoczni
- 2 0
-
2024-01-29 17:54
(4)
dobrze ze Info od PiSu uwolnili,jesszcze odstaw mamroty i poczytaj o Jaworskim,Smolinskim,o rzadach AWSu i pierwszym rzadzie PiSu tyko rozloz to w czasie,bo nie ogarniesz,i ile w 2008roku rzad PO proponowal wylozyc na ratowanie stoczni.
- 4 1
-
2024-01-29 23:30
W 2008 rząd PO na ratowanie przeznaczył 0 zero. Liczył na Katarskiego inwestora. (3)
A jak ten się nie pojawił zlikwidował wszystko jak leci. W Niemczech cieszyli się bardzo bo nie byli w stanie konkurować z Polakami.
Którzy dostawali 4 razy mniejsze dotacje niż stocznię Niemieckie a i tak armatorzy woleli budować w Polsce.- 0 2
-
2024-01-30 05:37
nie czytasz,,odstaw mamroty"
- 0 0
-
2024-01-30 05:50
widze ze nie dociera do ciebie ze od 2003roku prezesem byl Smolinski,na poczatku 2008roku rzad oferowl pomoc finansowa ale stocznie Gdynia i Szczecin byly juz w takim stadium rozkladu ze pomoc byla bezsensowna.poczytaj jeszcze o GSR i restrukturyzacji przeprowdzonej przez Sojke.moze pomoze.
- 0 0
-
2024-01-30 09:30
no nie .... , następny znafca od tego co było budowane w stoczniach w Niemczech.
Takie kontenerowce to Chińczycy budowali w krzakach nad rzeka.
- 0 0
-
2024-01-29 09:19
Nic byście nie zbudowali, ponieważ na styropianie strajkowalibyście (3)
Albo prywatne stocznie albo likwidacja, żadnych państwowych firm dla nierobów, którzy tylko domagają się traktowania wyjątkowego za wyjątkowe nieróbstwo
- 5 7
-
2024-01-29 09:27
mówisz o bolku? (2)
- 6 1
-
2024-01-29 09:32
Co ty z tym bolkiem?, masz dowody to śmigaj do prokuratury, (1)
Napisałem o wszystkich przedsiębiorstwach państwowych, ludzie tam nie pracują, tylko przychodzą do pracy
- 2 8
-
2024-01-29 11:09
ZNP nie będzie zadowolony z twojej opinii.
- 1 0
-
2024-01-29 22:53
No ile stocznia mogłaby wybudować ? Tyle ile promów w Szczecinie.
- 2 1
-
2024-01-29 08:36
Dziwne że norweskie spółki (1)
Inwestujące w nowe projekty budowane przez Polską stocznie nie zwracają uwagi na wykorzystywanie pracowników, pomijanie praw
- 11 2
-
2024-01-29 08:41
Stocznia zejdzie z ceny inwestor założy różowe okulary i będzie nie widział. Magia skutecznych negocjacji.
- 2 1
-
2024-01-29 08:43
A podobno nie wolno kablować (2)
- 8 0
-
2024-01-29 09:12
Bogusław Wołoszański jest innego zdania.
- 3 0
-
2024-01-30 06:50
Jarosław dzban usankcjonował status donosiciela . W końcu 13 grudnia spal do południa.
- 0 0
-
2024-01-29 09:29
po co to budować u nas? (9)
przecież są piękne niemieckie stocznie
- 23 24
-
2024-01-29 09:57
stocznie (7)
Po to herr Tusk zlikwidował polskie stocznie, abysmy robili tylko skorupy statków, a całe ich wyposażenie jest robione na Zachodzie. Wg. Niemców mamy robić tylko proste produkty, a kosztowne i skomplikowane mają byc robione u nich. Nic nie zmieniło sie od 80 lat.
- 17 8
-
2024-01-29 10:46
Likwidacja stoczni (6)
A czy znasz powód likwidacji stoczni?
- 4 3
-
2024-01-29 10:54
(2)
Znam. Jedno z wymogów DE , aby zostać Przewodniczący Rady Europejskiej była likwidacja stoczni. Dzięki temu zaczęły rozwijać się MW Werften oraz MW .
- 8 6
-
2024-01-29 13:14
Kablowiec Bolesław !!!
- 2 0
-
2024-01-29 14:34
Masz na dowody? Czy to pomysł który zrodził się pod Twoją foliową czapeczką?
- 2 3
-
2024-01-29 11:03
Znam gangus z Sopotu postanowił jechać do Brukseli by zostać dużym Misiem.
- 5 2
-
2024-01-29 11:11
Rudy zlikwidował stocznie, bo były konkurencja dla stoczni niemieckich (1)
- 6 5
-
2024-01-29 16:48
Stocznie niemieckie tez nie istnieją,
Okazjonalnie jak wyzebrza to jakis wycieczkowiec im wpadnie, a tak to wszysto chiny i ewentualnie korea
- 1 1
-
2024-01-29 22:50
Wow co za intelekt .
- 1 0
-
2024-01-29 09:52
Kto na tym zarobi? (2)
Kilka wykwalifikowanych osób/Polaków pracujących za ochłapy, ze 100 ukrów i innych pseudo fachowców ze wschodu oraz dyrektor firmy. Dla reszty ludzi z regionu to nic nie znaczy. Inwestycje dające wielkie zero dla regionu.
- 27 14
-
2024-01-29 13:15
Na kablowcu zarobi Bogusław Wołoszański od 40 lat zarabia.
- 3 0
-
2024-01-29 22:50
Bleeeee , ble . To zajmij się frytkami , przynajmniej coś w toi toi zostanie.
- 1 0
-
2024-01-29 10:02
Brawo crist. na szczęcie dla zagranicznych podmiotów przez osiem lat udało się ograniczyć polski local content do konferencji i
- 1 3
-
2024-01-29 10:16
Tylko blachy (3)
Ewentualnie ciężkie prace a reszta to ktoś inny
- 34 2
-
2024-01-29 13:12
Armatorowi rekomendujemy nazwanie statku imieniem bolesław.
Matką chrzestną statku mogła by być pani Danuta z Gdańska żona Polskiego noblisty.
- 3 2
-
2024-01-29 18:43
Niestety
Tylko kadłuby czyli najciezszą robote wykonują polscy frajerzy.
- 1 1
-
2024-01-29 22:47
Ble , ble , bla co ty potrafisz innego .
- 2 1
-
2024-01-29 13:12
Proponuję nazwę "Bolek" (1)
To chyba najpopularniejszy kabel w Polsce, więc kablowiec będzie dumny.
- 4 1
-
2024-01-29 13:16
Matką chrzestną kablowca "Bolek" niech będzie pani Danuta z Gdańska.
- 1 0
-
2024-01-29 13:25
R. przygarnal kiedys konfidenta Boniego (wytrzaskanego po gebie) (1)
teraz sensacjonata XX wieku. R. lubi stara konfiture i toto- lotkarzy. Ciagnie swoj do swego.
- 1 1
-
2024-01-29 14:52
Kablowcy 20 wieku.
- 2 0
-
2024-01-29 16:08
Czemu Crist buduje statki i zarabia ?
A Baltic Operator ciągle w plecy ? Guzik walczy o kolejne kilkaset mln na pensje i pokrycie strat.
- 1 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.