• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kolejowa linia do elektrowni jądrowej

erka
24 czerwca 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Warianty inwestycyjne dla projektu pn. "Zapewnienie dostępu kolejowego do elektrowni jądrowej Lubiatowo - Kopalino". Warianty inwestycyjne dla projektu pn. "Zapewnienie dostępu kolejowego do elektrowni jądrowej Lubiatowo - Kopalino".

PKP Polskie Linie Kolejowe przygotują dokumentację projektową dla modernizacji i budowy linii kolejowych prowadzących do planowanej elektrowni jądrowej Lubiatowo - Kopalino. Ogłoszono przetarg na wyłonienie wykonawcy. Realizacja inwestycji umożliwi nie tylko sprawny i bezpieczny dowóz ładunków na potrzeby budowy elektrowni, ale poprawi również dostęp do kolei w tej części województwa pomorskiego. Zadanie będzie realizowane ze środków budżetowych jako inwestycja towarzysząca budowie elektrowni jądrowej.



Nowa droga od Trasy Kaszubskiej do elektrowni jądrowej



Wykonawca dokumentacji przygotuje m.in. koncepcję programowo-przestrzenną dla dwóch wariantów inwestycji. Wariant I zakłada modernizację linii kolejowej nr 230 na odcinku Wejherowo - Garczegorze, linii nr 229 na odcinku Lębork - Garczegorze, budowę nowej linii z Choczewa do elektrowni jądrowej Lubiatowo - Kopalino oraz łącznicy do linii nr 230 w kierunku Lęborka.

Ponad 750 mln zł wydane na energetykę jądrową. Elektrowni brak



Pociągiem do elektrowni atomowej



Wariant II obejmuje modernizację linii kolejowej nr 230 na odcinku Wejherowo - Choczewo wraz z budową nowych odcinków, modernizację linii nr 229 na odcinku Lębork - Łeba, budowę nowego fragmentu linii kolejowej z Choczewa poprzez elektrownię jądrową do połączenia z linią nr 229 w obszarze stacji Steknica oraz budowę łącznicy do linii nr 229 w kierunku Łeby. Dla wybranego wariantu zostanie przygotowany projekt budowlany wraz z pozyskaniem niezbędnych decyzji administracyjnych.

Niezależność energetyczna. OZE, wodór i energia jądrowa zastąpią ropę i gaz



Modernizacja linii kolejowych na Pomorzu



Modernizacja i budowa linii kolejowych do planowanej elektrowni jądrowej to również szansa na zwiększenie dostępu do kolei w tej części województwa pomorskiego (powiat wejherowski i lęborski). Realizacja projektu, w zależności od realizowanego wariantu, umożliwi powrót pociągów pasażerskich na nieczynną linię nr 230 oraz stałe połączenia kolejowe na linii nr 229, która obecnie jest wykorzystywana wyłącznie w sezonie letnim. Istniejące stacje i przystanki zostaną zmodernizowane, planuje się także budowę nowych.

Pociągi - pasażerskie i towarowe - pojadą z prędkością do 120 km/h. Realizacja inwestycji zapewni sprawny i bezpieczny dowóz ładunków na potrzeby budowy elektrowni i jej przyszłej eksploatacji. Po torach będą mogły pojechać pociągi towarowe o długości do 750 m i nacisku osi 221 kN (22,5 t/oś).
erka

Opinie wybrane

Wszystkie opinie (201)

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Marek Kasicki

Wiceprezes zarządu Energa-Operator. Absolwent Wydziału Zarządzania i Ekonomii Politechniki...

Najczęściej czytane