• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rekordowa sprzedaż LPP. Ponad połowa na eksport

VIK
7 lutego 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat LPP z miliardowym zyskiem
LPP prowadzi sklepy z odzieżą w 25 krajach. LPP prowadzi sklepy z odzieżą w 25 krajach.

Wartość sprzedaży firmy odzieżowej LPP za cały 2019 rok przekroczyła 9 mld złotych. To o 13 proc. więcej niż w 2018 roku. To rekordowe wyniki, a ponad połowę wypracowano na rynkach eksportowych. Nic więc dziwnego, że plany koncernu na ten rok, to dalsza ekspansja.



Polska firma odzieżowa czwarty kwartał 2019 roku oraz ubiegły rok kalendarzowy zakończyła zdecydowanie na plusie. Przychody spółki za ostatnie trzy miesiące wyniosły ponad 2,7 mld zł, co stanowi wzrost o 15 proc. rok do roku, a w ujęciu rocznym całkowita sprzedaż grupy wzrosła o 13 proc. i przekroczyła 9 mld zł. Producent odzieży zakończył rok zyskiem operacyjnym na poziomie 880 mln zł, czyli o 16 proc. wyższym niż w 2018 roku.

LPP zarządza pięcioma markami modowymi: Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay.

Ofert pracy w Trójmieście



Na dobrą sytuację ekonomiczną firmy pozytywny wpływ miało utrzymanie marży na poziomie 53,4 proc. w skali roku oraz dalsze inwestycje w technologie wspierające optymalizację procesów logistycznych.

- Za nami zdecydowanie udany rok. Po raz pierwszy w naszej historii przychody za granicą przewyższyły te osiągane w Polsce. W 2019 roku stanowiły one ok. 51 proc. sprzedaży.
To znaczący krok w rozwoju LPP. Szczególnie zadowoleni jesteśmy z młodszych brandów,
w których notujemy coraz lepsze wyniki. Nasze kolekcje cieszą się niesłabnącym zainteresowaniem na wschodnich rynkach tj. na Ukrainie, w Rumunii czy Rosji. Również nasze nowe lokalizacje, jak Finlandia, dają powody do zadowolenia. Dobrym sygnałem dla nas są także dodatnie wyniki, które odnotowaliśmy na tak szalenie konkurencyjnych rynkach jak niemiecki czy brytyjski - mówi Przemysław Lutkiewicz, wiceprezes ds. finansowych LPP.

W 2019 roku spółka kontynuowała rozwój sieci sprzedaży stacjonarnej, która powiększyła się o Bośnię i Hercegowinę oraz Finlandię. Powierzchnia stacjonarna salonów sprzedaży na koniec roku liczyła 1,25 mln m kw., a oferta była dostępna już na 25 rynkach. W 2019 roku LPP z sukcesem pojawiło się również z ofertą online w 14 nowych krajach. Tym samym kolekcje polskiego producenta dostępne są w tym kanale na 30 rynkach.

- Jesteśmy zadowoleni z wyników sprzedaży e-commerce, który osiągnął w minionym roku ponad 1 mld zł przychodu, co stanowi już 11,4 proc. udziału w wyniku - podkreśla Przemysław Lutkiewicz.
Rok 2020 dla spółki zapowiada się równie intensywnie. W pierwszym kwartale, sieć zaopatrzenia LPP rozwinie się o kolejne tzw. Fulfillment Center - tym razem na Słowacji. Spółka przygotowuje się także do rozpoczęcia budowy centrum dystrybucyjnego w Brześciu Kujawskim, w którym zatrudnienie znajdzie około 1000 osób. Tegorocznym kierunkiem ekspansji zagranicznej polskiego producenta odzieży będzie natomiast Macedonia Północna, w której pojawi się oferta stacjonarna wszystkich pięciu marek.

Jak się projektuje ubrania. Wizyta w LPP.

VIK

Miejsca

Opinie (117) 7 zablokowanych

  • To ciekawe dlaczego wyniki sprzedazy dla pracowników są takie słabe... (3)

    Podobno tak nam się ciuchy słabo sprzedawały...Wszystko na czerwono, nic sie nie sprzedaje a tu taki zysk...Przypadek?

    • 63 6

    • Marek i tak napisze maila jakie to słabe wyniki mamy...

      Pewnie po tym artykule już w poniedziałek...

      • 8 0

    • Tam było tak zawsze ;)

      • 15 1

    • wszystkie premie zostały zalane w bajorze wstydu inżynierów na budowie nowej siedziby...

      • 18 3

  • kierownik "salonu" nadal jest na działalności i jest pracodawcą wszystkich sprzedawców? (1)

    i podpisuje weksel na grubą kasę? A inwentaryzacje dalej robią karki w welurowych dresach?

    • 15 1

    • Serio , tak było?

      • 5 0

  • Pożal się Boże krawiectwo (4)

    Słoiki z województwa bagienno - szuwarowego, które pchaja się swoimi poniemieckimi klekotami na miejsca parkingowe spółdzielni mieszkaniowej przy Długich Ogrodach, trzeba uważać, żeby Cię nie rozjechali - same zadarte nosy z pychy i zaciśnięte ze złości usta - ot polski karierowicz

    • 52 37

    • Oni tak mają

      Wiesz bycie korpo szczurem z kredytem na karku za apartament na Jabłoniowej to już jest życiowy sukces;)

      • 3 3

    • chyba Ty

      • 2 2

    • najgorsze są zadarte nosy z pychy i zaciśnięte ze złości usta gdańszczan spod wilna i lwowa

      • 9 7

    • Spoko, niedługo zapłacisz 800 zł na miesiąc za parking dla gości na Długich Ogrodach

      • 17 0

  • Dla zasady nie kupuję w sklepach spod szyldu LPP

    Ubrania fatalnej jakości i w dodatku okupione wyzyskiem azjatyckich pracowników za miskę ryżu. Wolę dopłacić za ubrania szyte u nas, które często są znacznie lepszej jakości, wiele z nich mam od kilku lat i wyglądają o niebo lepiej niż te z sieciówek po jednym praniu.

    • 13 3

  • A moze panowie prezesi zainteresowali się jak się pracuje sprzedawcom w lpp, jak się ich traktuje

    • 9 0

  • Ciekawe na ile wirus w Chinach wpłynie na plan produkcji?

    • 3 1

  • Brawo Gdańsk! (5)

    • 41 21

    • (1)

      Brawo. Ale osobiście ani 1 złotówki do tego nie dołożyłem. Od kilku lat nie kupuje ubrań od tego producenta. Jakość bardzo słaba.

      • 8 5

      • Przeciez ty w wogole nie kupujesz ubran to co się prujesz...

        • 6 4

    • Brawo szwaczki z Filipin raczej!

      • 9 7

    • (1)

      To prywatna firma

      • 15 0

      • Ale ze Stolicy województwa....

        • 8 4

  • jakosc slaba (1)

    nie kupuje wole w lumpie

    • 16 5

    • Od lat nie kupuję

      • 3 3

  • Super informacja Ciesze się jak dziecko (1)

    A takie pytanie z innej beczki co z tego ma pracownik np: salonu ?

    • 12 1

    • miejsce pracy i wynagrodzenie

      • 3 4

  • Wielki sukces finansowy (1)

    Wszędzie wieszczą sukces finansowy ale jak już chodzi o rozliczenie pracowników to targety i inne tabelki bardzo słabo, czyli brak premii. Więcej kasy dla kołnierzyków.

    • 20 3

    • To pomysły wielkiego Marka

      Najważniejszy jest PR. Kiedyś tam pracowałem, dziś pracuje w firmie rodzinnej gdzie pracownik jest na wagę złota i płacą 100 razy lepiej plus atmosfera. W LPP np: w Pruszczu kierownictwo powinno zarządzać przedmiotami a nie ludźmi.

      • 12 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Magdalena Budnik

Odpowiedzialna za kształtowanie i realizację strategii finansowej i budżetu firmy, a także...

Najczęściej czytane