• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

LPP i Bolesławiec mają wspólną kolekcję

Wioletta Kakowska-Mehring
10 lipca 2023, godz. 13:35 
Opinie (40)

Gdańska marka odzieżowa Reserved należąca do LPP i Zakłady Ceramiczne "Bolesławiec" rozpoczęły współpracę, wprowadzając w tzw. linii home limitowaną kolekcję. Co można kupić? Oczywiście tradycyjną ceramikę, ale też domowe tekstylia oraz specjalną kolekcję odzieży dla kobiet i dziewczynek.



LPP obok marki odzieżowej Reserved rozwija też od lutego tego roku Reserved Home, czyli sklepy z wyposażeniem wnętrz. Gdańska firma poszła więc śladem innych marek modowych, czyli m.in. Zary i H&M. Jak poinformowano, rozszerzenie asortymentu to element budowania kompleksowej oferty e-commerce LPP w Polsce i za granicą oraz odpowiedź spółki na rynkowy trend wzrostu popularności artykułów wnętrzarskich. Do współpracy zaproszono znane polskie marki: Zakłady Porcelany Stołowej "Lubiana" oraz Krośnieńską Hutę Szkła "Krosno".

LPP sprzedaje więcej za granicą niż w Polsce LPP sprzedaje więcej za granicą niż w Polsce

Teraz do tego grona dołączą Zakłady Ceramiczne "Bolesławiec", ale nie skończy się tylko na słynnej porcelanie. W ramach współpracy powstały unikatowe produkty wyposażenia wnętrz oraz odzież dla kobiet i dziewczynek, łączące wielopokoleniowe dziedzictwo, funkcjonalność i nowoczesny design. Kolekcja jest dostępna online, a ubrania dodatkowo w wybranych salonach stacjonarnych marki w Polsce - w Trójmieście tylko w Forum Gdańsk.



Prace nad nową kolekcją rozpoczęły się na początku listopada ub. roku. W procesie uczestniczyły gdańskie i warszawskie zespoły projektowe oraz graficy Reserved, którzy na co dzień zajmują się przygotowaniem autorskich projektów marki. Tym razem stworzyli wzory, które opierają się na klasycznych motywach w nowoczesnej interpretacji, łącząc współczesną modę z tradycją.

Wyroby ceramiczne, w tym zastawa stołowa oraz domowe tekstylia, takie jak zdobione poszewki dekoracyjne na poduszki oraz tkany koc żakardowy, mimo nowoczesnej i swobodnej odsłony pozostają wierne bolesławieckim wzorcom. Uzupełnieniem kolekcji jest linia odzieżowa dla kobiet i dziewczynek oparta na najbardziej rozpoznawalnych motywach z Bolesławca, takich jak pawie oko, bratki czy jaskółki. W asortymencie znalazły się także apaszki wyprodukowane w słynnym przedsiębiorstwie Jedwab Polski Milanówek, projektującym wyroby z naturalnego jedwabiu o najwyższej jakości.



- Podobnie jak w przypadku ceramiki klasyczne i dobrze znane motywy bolesławieckie posłużyły nam do stworzenia nowych kompozycji graficznych w odcieniach nasyconego kobaltu, błękitu i złamanej bieli. Bardzo zależało nam na tym, aby połączyć tradycję z nowoczesnym spojrzeniem na modę. Współpraca z Bolesławcem to nasz hołd dla polskiego rzemiosła i ukłon w kierunku dziedzictwa, które inspiruje od pokoleń - komentuje Anna Sołtys, dyrektor biura produktowego Reserved w LPP.
LPP nie po raz pierwszy szuka natchnienia, sięgając po lokalny design i sztukę. W 2020 roku gdańska firma przygotowała limitowaną kolekcję tworzoną we współpracy z grafikami i fotografami. W 2019 roku w ramach RE ART Reserved przygotował kolekcję, której motywem przewodnim była Stocznia Gdańska. Na bluzach i koszulkach umieszczono wówczas prace m.in. Michała Szlagi, autora fotografii w oryginalny sposób obrazujących Stocznię Gdańską oraz Agnieszki Nagórskiej, której obrazy i grafiki przedstawiają stoczniowe żurawie. Rok później motywem przewodnim był stary Gdańsk i bardzo klimatyczne zdjęcia Zbigniewa Kosycarza.

Miejsca

Opinie wybrane

Wszystkie opinie (40)

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Bogdan Szpilman

Prezes zarządu i właściciel firmy Rubo. Firma działa od roku 1991. Początkowo jako spółka...

Najczęściej czytane