• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

LPP na nowych rynkach i z większą siedzibą

Robert Kiewlicz
27 lutego 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat LPP z miliardowym zyskiem
Na koniec 2017 roku sklepy Reserved mają być obecne w 22 krajach, w tym w Serbii i Wielkiej Brytanii oraz na Białorusi i w Kazachstanie. Na koniec 2017 roku sklepy Reserved mają być obecne w 22 krajach, w tym w Serbii i Wielkiej Brytanii oraz na Białorusi i w Kazachstanie.

Nowe rynki, większa liczba sklepów stacjonarnych i internetowych oraz odświeżenie marki Reserved. Gdańska spółka LPP zanotowała w 2016 roku sprzedaż na poziomie ponad 6 mld zł. I choć zysk netto był niższy o prawie 50 proc. niż w roku 2015, to spółka planuje debiuty na aż czterech nowych rynkach i niedługo rozpoczyna rozbudowę siedziby w Gdańsku.



W IV kwartale 2016 roku firma wypracowała przychody ze sprzedaży o wartości prawie 2 mld zł, co stanowi wzrost o 18 proc. rok do roku. W okresie od października do grudnia 2016 roku LPP uruchomiło salony o łącznej powierzchni 33 tys. m w. Na koniec grudnia 2016 roku grupa LPP dysponowała 1703 w sklepami w 18 krajach o łącznej powierzchni 921 tys. m kw.

  • W IV kwartale spółka zanotowała zysk w wysokości 158 mln zł, a w całym 2016 roku zysk netto wyniósł 175,9 mln zł i był niższy o 49,9 proc. w stosunku do roku 2015.

W IV kwartale spółka zanotowała zysk w wysokości 158 mln zł, a w całym 2016 roku zysk netto wyniósł 175,9 mln zł i był niższy o 49,9 proc. w stosunku do roku 2015. Marża brutto wyniosła prawie 51 proc, a sprzedaż internetowa LPP w ostatnich trzech miesiącach 2016 roku wzrosła o 144 proc. w porównaniu do analogicznego okresu w poprzednim roku.

- Głównym wyzwaniem dla LPP w ubiegłym roku była kondycja Reserved i spadające w całej branży odzieżowej marże, a także hurtowa sprzedaż zapasów poprzednich kolekcji oraz likwidacja marki Tallinder - mówi Przemysław Lutkiewicz, wiceprezes i dyrektor finansowy LPP. - W nowy rok wchodzimy bez tego typu obciążeń. Łapiemy wiatr w żagle i z odwagą podejmujemy nowe wyzwania. Przed nami debiuty na aż czterech nowych rynkach oraz znaczące zwiększenie zasięgu sprzedaży internetowej.

Przypomnijmy, że we wrześniu 2016 roku, zaledwie po kilku miesiącach od otwarcia pierwszego sklepu marki Tallinder, spółka LPP zrezygnowała z rozwoju tej marki. Ostatni sklep Tallindera został zamknięty pod koniec lutego 2016 roku. Resztki kolekcji można jeszcze będzie zakupić w sklepie internetowym.

Obecnie spółka stawia na odświeżenie marki Reserved. Nowe działania reklamowe mają być skierowane głównie do ludzi młodych. W nowych reklamach Reserved spółka zrezygnowała ze znanych twarzy i postawiła na młodych modeli.

W ramach inwestycji powstanie nowy budynek o powierzchni 7,5 tys. m kw. Będzie to pierwszy z czterech budynków, które powstaną w tej okolicy dla LPP. W ramach inwestycji powstanie nowy budynek o powierzchni 7,5 tys. m kw. Będzie to pierwszy z czterech budynków, które powstaną w tej okolicy dla LPP.

- Stawiamy na nowe podejście do kolekcji Reserved. Obserwujemy trendy i nowe modele będą trafiały do sklepów dwa razy w tygodniu, a produkcja modeli typu "must-have" będzie realizowana w czasie nie dłuższym niż 6 tygodni - mówi Marta Chlewicka, rzecznik prasowy LPP.
W 2017 roku flagowa marka LPP zadebiutuje w czterech krajach: w Wielkiej Brytanii, gdzie we wrześniu otwarty zostanie flagowy salon Reserved na londyńskiej Oxford Street oraz sklep on-line, a także w Serbii, na Białorusi i w Kazachstanie. Firma przyspiesza też rozwój w Rosji i na Ukrainie, gdzie planuje otworzyć nowe salony i uruchomić sprzedaż internetową wszystkich swoich marek. Całkowite nakłady inwestycyjne firmy w 2017 roku wyniosą ok. 440 mln zł.

Obecnie LPP zatrudnia ponad 3 tys. pracowników na Pomorzu. Ponad 1,2 tys. z nich jest zatrudniona w centrali spółki w Gdańsku oraz w Centrum Logistycznym LPP w Pruszczu Gdańskim.

- W ostatnim czasie o 30 proc. wzrosło zatrudnienie w dziale przygotowania produktu marki Reserved i o 50 proc. w dziale e-commerce. Ponad tysiąc osób zatrudnionych jest w salonach LPP w naszym województwie i tyle samo w Centrum, w Pruszczu Gdańskim - dodaje Chlewicka.
W związku z trendami wzrostowymi w sprzedaży internetowej spółka planuje powiększenie magazynów w Pruszczu Gdańskim, a jeszcze w tym roku ruszy budowa biurowca LPP w Gdańsku. W ramach inwestycji powstanie nowy budynek zobacz na mapie Gdańska o powierzchni 7,5 tys. m kw. Będzie to pierwszy z czterech budynków tego typu, jakie powstaną w tej okolicy dla LPP. Łączna powierzchnia użytkowa całego kompleksu biurowego, wraz z istniejącym budynkiem centrali znajdującym się w zrewitalizowanej dawnej fabryce tytoniu zobacz na mapie Gdańska, będzie wynosiła około 40 tys. m kw.

Miejsca

Opinie (150)

  • I super

    dobrze, że firma się rozwija, zatrudnia dzięki temu coraz więcej osób, takich polskich firm powinno być coraz, więcej na naszym rynku

    • 3 1

  • kibicuje naszym

    LPP jest jedną z największych polskich marek i powinniśmy być z tego dumni szczególnie że większość firm to jednak zagraniczny kapitał, sukcesywnie się rozwijają i powiększają liczbę swoich salonów, ile mamy takich rodzimych marek, które tak prężnie rozwijają się w kraju i za granicą?

    • 4 2

  • LPP to międzynarodowe dziady (1)

    Powiem tak, szkoda że to Polska firma

    Podatki na Cyprze
    Materiały najtańsze Chiny/Tajlandia
    Zakłady krawieckie Indie/Bangladesz
    W Polsce na magazynie mówią po rosyjsku
    Ceny w polskich salonach wyższe niż na zachodzie Europy

    Sprzedają wzornictwo za którym nie idzie jakość

    • 15 6

    • podatki w Polsce

      Prawda, że LPP płaciło przez jakiś czas podatki poza granicami kraju, ale to po pierwsze czas przeszły bo już wrócili do kraju ze swoimi znakami towarowymi i podatkami, a po drugie wszystkie kontrole w tym również Ministerstwo Finansów potwierdziło ze optymalizacja była zgodna z obowiązującym prawem.

      • 0 1

  • ceny

    Niezle jaja beda jak ten sam ciuch bedzie kosztowal w przeliczeniu tyle samo na ukrainie i wielkiej brytanii.ukrainiec kupi za pensje jedne dwie pary spodni a angol 150par.moze dostosujcie ceny do zarobkow w danym kraju np koszulka na ukrainie 10 zl w pl20 zl w uk 40

    • 1 1

  • Kiedyś kupowałem u nich, ale teraz mają produkty, które po pierwszym praniu na szmaty się nadają.

    • 1 1

  • tak się robi byznes, reszta Gdańska nadal na etapie "kokoszka ważyła"

    • 0 0

  • W wielkoej brytanii tez beda tak nedznie placic pracownikom jak w polsce? (1)

    • 5 1

    • Lol

      Powiedz proszę ile wg ciebie powinien zarabiać sprzedawca w sklepie? Jestem ciekaw. Pewnie co najmniej tyle co manager w korporacji? Pamiętaj tylko ile pieniędzy zabiera ci państwo przy wypłacie na umowę o pracę zanim zaczniesz winić o wszystko firny

      • 1 2

  • KASZUB (3)

    szkoda że firma nastawiła się typowo na zysk a pobliscy mieszkańcy muszą się męczyć z zaparkowaniem pojazdu pod domem bo jak przyjadą pracownicy firmy to łąkowa jest jednym wielkim parkingiem jest miejsce na nowy budynek niech będzie miejsce na parking zakładowy

    • 11 2

    • Kolejny geniusz internetu

      Pewno w twojej głowie firma powinna pracować charytatywnie co? Albo najlepiej rozdawać zyski swoim pracownikom za to, że księżniczkom i paniczom chciało się wstać z łóżka i stać na kasie w sklepie

      • 1 1

    • a na co ma się nastawić jak nie na zysk?

      Podstawowym celem każdego przedsiębiorstwa jest maksymalizacja zysków. Jedni robią to po trupach (i w dłużej perspektywie się wykładają), inny "dbają" o pracownika, ale na końcu i tak chodzi o maksymalizację zysków. Bo jak dbasz o pracownika to utrzymujesz doświadczoną kadrę i minimalizujesz koszty rekrutacji i szkoleń.

      • 1 0

    • ciekawe która firma

      zyski ma w pogardzie i się nastawia na sadzenie kwiatów albo budowę darmowych parkingów dla malkontentów

      • 2 5

  • wyzysk (2)

    i 7 zł/ godzine dla sprzeawców :/
    banda złodziei

    • 14 5

    • Kłamstwo

      Żadne 6zl. A jak ci nie pasuje praca w sklepie to zmień! Niestety pewnie nie masz absolutnie nic do zaoferowania pracodawcy i żaden nie chce cie zatrudnić, bo jedyne co potrafisz to marudzić w internecie. Kiedy wy marudy się nauczycie że nikt wam nie będzie dużo płacił jak nic nie potraficie?

      • 2 3

    • Musi być 13zł. za godz. Inaczej trzeba zgłosić do Państwowej Inspekcji Pracy.

      • 6 0

  • Jakość, a nie ilość!!! (1)

    Mogliby poprawić jakoś ubrań i zejść z ceny. Za ubranko w cenie 100 zł, wytrzyma może kilka miesięcy...porażka...

    • 14 4

    • Kolejny mądry komentarz...

      Mają jednocześnie zejść z ceny i podnieść jakość?

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Francis Lapp

Prezes firmy HTEP Polska Sp. z o.o. i stoczni Sunreef Yachts. Pochodzi z Francji Od 1992 roku mieszka w Polsce. W roku 2002 powstała stocznia Sunreef Yachts, która zajmuje się projektowaniem, budową oraz czarterowaniem dużych katamaranów na miarę: motorowych i żaglowych. Jest też założycielem organizacji charytatywnej Handicap Sport Adventures, przygotowującej rajdy po Afryce dla niepełnosprawnych dzieci.

Najczęściej czytane