• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

LPP pozyskało 300 mln zł z obligacji

VIK
20 grudnia 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat LPP z miliardowym zyskiem
Przemysław Lutkiewicz, wiceprezes LPP ds. finansowych Przemysław Lutkiewicz, wiceprezes LPP ds. finansowych

Gdańska firma odzieżowa LPP wypuściła obligacje i pozyskała 300 mln zł. Środki zostaną przeznaczone na finansowanie budowy Centrum Dystrybucyjnego spółki w Brześciu Kujawskim.



Zarząd LPP SA zadecydował o emisji pięcioletnich obligacji o łącznej wartości nominalnej 300 mln zł w listopadzie br. Cena emisyjna jednej obligacji wynosiła 1 tys. zł. Oferta była skierowana do oznaczonych inwestorów kwalifikowanych i objęła 66 podmiotów.

- Jesteśmy obecni na giełdzie od 2001 roku i przez ostatnie 18 lat pracowaliśmy nad budowaniem dobrych relacji z rynkiem. Debiut obligacji jest efektem wielu lat pracy i symboliczną miarą sukcesu osiągniętego na tej płaszczyźnie. Zainteresowanie inwestorów emisją to dla nas powód do satysfakcji i dowód na to, że darzą oni spółkę dużym zaufaniem. Jestem przekonany, że dzięki pozyskanym środkom będziemy mogli utrzymać dynamiczny rozwój i sprostać kolejnym wyzwaniom biznesowym, ale również zdywersyfikować źródła finansowania spółki - mówi Przemysław Lutkiewicz, wiceprezes LPP ds. finansowych.

Jak nie molo, to dźwigi. Firmy sięgają po lokalne symbole



Pozyskane 300 mln złotych LPP zamierza przeznaczyć na budowę Centrum Dystrybucyjnego w Brześciu Kujawskim. Całkowity koszt inwestycji to 860 mln złotych - będzie finansowana zarówno z obligacji, jak i dodatkowych kredytów inwestycyjnych. Zgodnie z planem symboliczna pierwsza łopata na terenie inwestycji zostanie wbita w pierwszym półroczu 2020 roku, a pierwsze dostawy z nowego centrum mają ruszyć w świat w 2022 roku.

LPP SA zarządza pięcioma markami modowymi: Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay. Firma posiada sieć ponad 1,7 tys. salonów sprzedaży oraz sklepy on-line wszystkich swoich marek i tworzy miejsca pracy dla ok. 25 tys. osób w biurach i strukturach sprzedaży w Polsce, krajach Europy, Azji i Afryki.
VIK

Miejsca

Opinie (81) ponad 10 zablokowanych

  • (1)

    Ciuchy to ma polo jeans i Lageferd a nie te szmaty z Pakistanu z komputerowym nadrukiem

    • 1 2

    • Wiele rzeczy szyją już w Polsce a jakość mają coraz lepszą, potwierdzają to znane celebrytki które coraz częściej pokazują się w ich ciuchach.

      • 1 0

  • Wystarczy spojrzeć do raportów firmy, żeby wiedzieć, że sprzedaż idzie bardzo dobrze. Ocena jakości jest subiektywna, natomiast gdyby była zła to by się ubrania nie sprzedawały aż w takich ilościach.

    • 1 0

  • No i dobrze że firma się rozwija, jeśli umie dobrze wykorzystać środki z obligacji, w co nie wątpię, to będzie obopólna korzyść.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Mikołaj Lipiński

Ekspert w obszarze fuzji i przejęć, funduszy PE/VC oraz zarządzania finansami firm. Doświadczenie zdobywał w znanych i cenionych przedsiębiorstwach doradczych, produkcyjnych i handlowych (m.in. Mars Inc., JP Morgan Chase, Azimutus SA, Business Group Polska). Posiada doświadczenie zawodowe w doradztwie przy dużych międzynarodowych transakcjach zakupu i sprzedaży przedsiębiorstw, jak również w mniejszych krajowych projektach. Piastując stanowiska w zarządach i radach nadzorczych szeregu spółek...

Najczęściej czytane