• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

LPP rozbudowuje siedzibę i "wchodzi" z marką na Białoruś

Robert Kiewlicz
1 września 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat LPP z miliardowym zyskiem
W I półroczu 2016 LPP uruchomiło 59 salonów o łącznej powierzchni 29 tys. m kw., zwiększając tym samym całkowitą powierzchnię handlową do niemal 873 tys. m kw. W I półroczu 2016 LPP uruchomiło 59 salonów o łącznej powierzchni 29 tys. m kw., zwiększając tym samym całkowitą powierzchnię handlową do niemal 873 tys. m kw.

W I półroczu 2016 roku odzieżowa spółka z Gdańska osiągnęła przychody w wysokości niemal 2,7 mld zł, co stanowi wzrost o prawie 17 proc. rok do roku. Jednak zysk netto LPP w tym samym okresie wyniósł jedynie 24,2 mln zł, co oznacza spadek o 75,6 proc. w stosunku do roku 2015. Spółka twierdzi jednak, że wyniki będzie poprawiać i wskazuje na nowe inwestycje, m.in. rozbudowę siedziby przy ul. Łąkowej zobacz na mapie Gdańska oraz otwarcie pierwszego salonu marki Reserved na Białorusi.


Odzież najczęściej kupuję w:


W I półroczu 2016 LPP uruchomiło 59 salonów o łącznej powierzchni 29 tys. m kw., zwiększając tym samym całkowitą powierzchnię handlową do niemal 873 tys. m kw., czyli o ponad 12 proc. rok do roku. Nie zachwyca jednak zysk netto spółki. Dodatkowo w raportowanym okresie marża handlowa LPP wynosiła 48,2 proc., czyli 4,8 pkt. proc. mniej w porównaniu do ubiegłego roku. Co negatywnie wpłynęło na wyniki?

- Przyczyną spadku marży jest przede wszystkim wysoki kurs dolara, waluty, którą LPP płaci większości swoich dostawców (głównie z krajów azjatyckich), a także presja cenowa ze strony głównych konkurentów i zwiększone wyprzedaże w salonach Reserved. Klientom nie przypadła do gustu ostatnia kolekcja flagowej marki LPP - tłumaczy Przemysław Lutkiewicz, wiceprezes zarządu i dyrektor finansowy LPP. - W okresie od kwietnia do czerwca 2016 roku firma znacząco poprawiła już wynik, osiągając zysk w wysokości 90 mln zł. Na uwagę zasługuje także fakt, że sprzedaż na m kw. w całej sieci LPP w I półroczu 2016 roku wzrosła o 3,5 proc. w porównaniu z rokiem ubiegłym.
Więcej: LPP wynajmuje w Londynie lokal za 675 mln zł

Obecnie sieć detaliczna LPP obejmuje 18 krajów, a pod koniec czerwca 2016 roku firma zarządzała siecią 1686 salonów sprzedaży. Od 14 lat salony marek LPP obecne są w krajach Europy Środkowo-Wschodniej, a od 2014 roku marka Reserved dostępna jest na rynku niemieckim. W tym samym roku firma rozpoczęła także swoją ekspansję na Bałkany. W Chorwacji uruchomiono pierwsze salony wszystkich marek LPP. Rok później, w 2015 roku LPP otworzyło pierwsze pozaeuropejskie sklepy Reserved w Egipcie, Katarze, Kuwejcie oraz Arabii Saudyjskiej, a w styczniu 2016 roku marka Reserved zadebiutowała w Zjednoczonych Emiratach Arabskich.

Firma planuje uruchomienie w 2017 roku sklepów na czterech nowych rynkach - Wielkiej Brytanii, Serbii, Białorusi oraz w Kazachstanie. W lokalu LPP przy Oxford Street w Londynie, wynajętym na 25 lat za 675 mln zł, będzie prowadzona sprzedaż odzieży i akcesoriów marki Reserved.

- Londyn to miejsce z czołówki destynacji turystycznych i nawet Brexit raczej tego nie zmieni. Dla nas ważne jest miejsce, w którym budujemy rozpoznawalność naszej marki - dodaje Lutkiewicz.
Na Białorusi LPP wybrało franczyzowy model współpracy. Salon LPP zostanie otwarty w połowie 2017 roku w Galerii Minsk Mall.

Czytaj też: Nowe biurowce na Dolnym Mieście

LPP kolejny rok notuje natomiast dynamiczny wzrost sprzedaży internetowej.

- W I półroczu 2016 roku przychody z e-commerce stanowiły około 2,7 proc. przychodów Grupy, co oznacza, że w ciągu 12 miesięcy podwoiliśmy wartość sprzedaży internetowej - mówi Lutkiewicz. - Do końca roku otworzymy sklepy on-line wszystkich naszych marek z segmentu fast fashion w Czechach, na Węgrzech, w Rumunii, na Słowacji oraz w Niemczech. Co ciekawe, na rynku niemieckim, gdzie rozwijamy sieć salonów stacjonarnych marki Reserved, nasze młodsze marki dostępne będą wyłącznie on-line. Do 2020 roku planujemy zwiększyć udział sprzedaży internetowej do 7-8 proc. sprzedaży całej Grupy.
A jak biznes LPP wygląda w Trójmieście i na Pomorzu?

- Posiadamy salony LPP we wszystkich centrach handlowych w Gdańsku i Gdyni oraz w mniejszych miastach regionu - mówi Marta Chlewicka, rzecznik LPP. - Wartość sprzedaży we wszystkich markach LPP w I półroczu 2016 roku na Pomorzu to 608 mln zł. Rozbudowaliśmy też centrum logistyczne w Pruszczu Gdańskim oraz planujemy, jeszcze w 2016 roku, rozpocząć kolejną rozbudowę siedziby w Gdańsku w ramach której powstanie nowy budynek, a być może nawet kolejne trzy. LPP to, już teraz, blisko 2,5 tys. miejsc pracy na Pomorzu, z czego ponad tysiąc osób jest zatrudnionych w centrali spółki w Gdańsku.

Miejsca

Opinie (96) 2 zablokowane

  • krzys

    zwykle szmaty i drogie, spodnie 3 razy farbowane itp. wiem o tym gdyz pracowalem tam przez 11 lat. I daja wspaniale prezenty na swieta ( wypowiedzenie umowy ) kiedys byla to firma super

    • 20 3

  • (2)

    Fajnie, źe firma jest związana z Gdańskiem. Do tego chce rozbudowywać siedzibę.

    • 12 16

    • rozumiem ze platny marketing... ostatni tekst o tej firmie chyba został usunięty z portalu gdy pojawiło sie duzo negatywnych komentarzy - to dopiero żenada...
      tak czy owak... niefajnie ze polska firma sprzedaje taki szajs bo to wstyd i nie pomaga innym polskim firmom

      • 9 0

    • to idz do pracy jako sprzedawca w tej firmie :)

      zarabiaj 1400zł na zleceniu i zobaczymy jak będzie fajnie

      • 12 0

  • Nie kupie

    • 15 3

  • To jedna z największych firm w naszym województwie (8)

    W sklepach płacą raczej słabo ale w centrali zarobki są wysokie

    2,7 mld obrotu w pierwszym półroczu. Jeszcze trochę i prześcigną LOTOS

    • 3 10

    • (7)

      To prawda ,na zwykłym biurowym stanowisku 4 tys netto:)

      • 3 3

      • Dobrze, zalezy jak patrzeć,

        za mniej mieli by trudności ze znalezieniem ludzi do pracy...albo rr\otacja byłaby duża. itd

        • 2 1

      • (1)

        a na nizszym kierowniczym 8 plus fura

        • 4 2

        • Dobrze placa

          • 1 1

      • (3)

        Co to zwykłe biurowe stanowisko?
        Sprecyzuj
        Bo mi śmierdzi raczej raczej kwotą około 2000 PLN netto jeśli chodzi o firmę tego pokroju

        • 4 2

        • (2)

          Stanowisko nie kierownicze ,nie manager itd

          • 1 1

          • (1)

            czyli?
            Wysil się jak Ci za to płacą...
            sekretarka, asystentka, recepcjonistka?

            • 1 1

            • np specjalista ds rekrutacji

              • 3 2

  • Reserved ma niską jakość, nie to co kilka lat temu (1)

    i czemu oni całyczas szukają ludzi do pracy ? na Białoruś w delegacje będą wysyłać ? ale super że się rozwija, warto dawać niskie płace na śmieciówkach :)

    • 11 3

    • Rotacja na stanowiskach w sieciówkach to normalna rzecz.

      Wiadomo, że w takich sklepach pracują głównie studenci, dla których taka praca to często początek kariery. Zaczynają staże czy prace związaną ze swoją edukacją i idą w swoją stronę. Też trudno żeby w sklepach, które są kierowane głownie do młodzieży pracowali ludzie w wieku 40+.

      • 0 0

  • Z czym do ludzi!?

    • 5 2

  • Nie gryź ręki która Ciebie karmi (2)

    Każda firma która sprzedaje dobry produkt obroni się sama, mam nadzieję że LPP uświadomi sobie że sprzedawany produkt musi być dobrej jakości w przyzwoitej cenie. Poza tym nie wszystko to co jest ładne na zachodzie musi się podobać u nas. Przechodząc po sklepach mam problem aby kupić t-shirta lub koszulkę polo, większość produktów ma durne duże loga i bóg wie co jeszcze. Nie jestem znawcą mody ale należałoby się skupić na tym co klient oczekuje na danym rynku a nie iść za zachodnimi trendami które mogą prowadzić do wejścia w ślepą uliczkę / patrz sąsiedzi z zachodu z przywódczynią Angelą.

    • 12 1

    • Zapewne potrzeby rynku są dokładnie analizowane (1)

      żadna większa firma nie mogłaby sobie pozwolić na wypuszczanie produktów bez wcześniejszego sprawdzenia czy spodoba się on klientom. To już kwestia gustu, że nie możesz nic znaleźć. Ja też często szukam sobie czegoś na necie jeśli chodząc po galerii nic mi do oka nie wpadnie. Nie powiem, żebym miał wielkie doświadczenie w kupowaniu w siecówka, ale mam ubrań większość z croppa, spodnie czy też koszulki i jeszcze nie zdarzyło mi się zauważyć gorszej jakości. Raczej zwykłe ślady zużycia

      • 0 0

      • Chyba nie tak dokladnie....

        Cytat: "

        Klientom nie przypadła do gustu ostatnia kolekcja flagowej marki LPP - tłumaczy Przemysław Lutkiewicz,"

        Jestem "starociem", ktory pamieta T-shirty LPP ktore byly lepsze od markowych, tyle ze to byly czasy przed-jednorazowkowe.
        Poza tym - po co klientom ubrania na lata? Maja kupowac jak najczesciej I jak najwiecej - widac jak karuzela tego co modne przyspieszyla ostatnimi laty: juz nie co roku a co 3 miesiace nowy trend.

        • 0 0

  • Inwestycja w rozbudowę siedziby???

    Marek czy Ty uważasz, że siedziba jest inwestycją? Popraw jakość, bo zaufanie do marki Re spadło na łeb na szyję. Czy Wy w ogóle zbadaliście dlaczego odeszły od Was klientki???

    • 13 1

  • (1)

    Od dawna nie kupuje tych szmat, już wolałbym bezpośrednio u chinczyka za 1/4 ceny i wywalać. Dziadowska firma.

    • 12 1

    • liczby mówią swoje

      Sądząc po ilości osób jakie przewijają się przez sklepy, to jednak większość osób woli kupować ubrania w salonach, a skoro kupują to chyba ta jakość jednak nie jest zła jak już malujesz

      • 0 1

  • Kurier

    A na magazynie w DPD zgrzyt i płacz jak sie patrzy w jakich kartonach i w jakiej ilosci jest to wysyłane... :/

    • 10 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Kazimierz Wierzbicki

Prezes zarządu i właściciel Grupy Trefl, w skład której wchodzą spółki zajmujące się produkcją i...

Najczęściej czytane