• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

LPP rozbudowuje siedzibę i "wchodzi" z marką na Białoruś

Robert Kiewlicz
1 września 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat LPP z miliardowym zyskiem
W I półroczu 2016 LPP uruchomiło 59 salonów o łącznej powierzchni 29 tys. m kw., zwiększając tym samym całkowitą powierzchnię handlową do niemal 873 tys. m kw. W I półroczu 2016 LPP uruchomiło 59 salonów o łącznej powierzchni 29 tys. m kw., zwiększając tym samym całkowitą powierzchnię handlową do niemal 873 tys. m kw.

W I półroczu 2016 roku odzieżowa spółka z Gdańska osiągnęła przychody w wysokości niemal 2,7 mld zł, co stanowi wzrost o prawie 17 proc. rok do roku. Jednak zysk netto LPP w tym samym okresie wyniósł jedynie 24,2 mln zł, co oznacza spadek o 75,6 proc. w stosunku do roku 2015. Spółka twierdzi jednak, że wyniki będzie poprawiać i wskazuje na nowe inwestycje, m.in. rozbudowę siedziby przy ul. Łąkowej zobacz na mapie Gdańska oraz otwarcie pierwszego salonu marki Reserved na Białorusi.


Odzież najczęściej kupuję w:


W I półroczu 2016 LPP uruchomiło 59 salonów o łącznej powierzchni 29 tys. m kw., zwiększając tym samym całkowitą powierzchnię handlową do niemal 873 tys. m kw., czyli o ponad 12 proc. rok do roku. Nie zachwyca jednak zysk netto spółki. Dodatkowo w raportowanym okresie marża handlowa LPP wynosiła 48,2 proc., czyli 4,8 pkt. proc. mniej w porównaniu do ubiegłego roku. Co negatywnie wpłynęło na wyniki?

- Przyczyną spadku marży jest przede wszystkim wysoki kurs dolara, waluty, którą LPP płaci większości swoich dostawców (głównie z krajów azjatyckich), a także presja cenowa ze strony głównych konkurentów i zwiększone wyprzedaże w salonach Reserved. Klientom nie przypadła do gustu ostatnia kolekcja flagowej marki LPP - tłumaczy Przemysław Lutkiewicz, wiceprezes zarządu i dyrektor finansowy LPP. - W okresie od kwietnia do czerwca 2016 roku firma znacząco poprawiła już wynik, osiągając zysk w wysokości 90 mln zł. Na uwagę zasługuje także fakt, że sprzedaż na m kw. w całej sieci LPP w I półroczu 2016 roku wzrosła o 3,5 proc. w porównaniu z rokiem ubiegłym.
Więcej: LPP wynajmuje w Londynie lokal za 675 mln zł

Obecnie sieć detaliczna LPP obejmuje 18 krajów, a pod koniec czerwca 2016 roku firma zarządzała siecią 1686 salonów sprzedaży. Od 14 lat salony marek LPP obecne są w krajach Europy Środkowo-Wschodniej, a od 2014 roku marka Reserved dostępna jest na rynku niemieckim. W tym samym roku firma rozpoczęła także swoją ekspansję na Bałkany. W Chorwacji uruchomiono pierwsze salony wszystkich marek LPP. Rok później, w 2015 roku LPP otworzyło pierwsze pozaeuropejskie sklepy Reserved w Egipcie, Katarze, Kuwejcie oraz Arabii Saudyjskiej, a w styczniu 2016 roku marka Reserved zadebiutowała w Zjednoczonych Emiratach Arabskich.

Firma planuje uruchomienie w 2017 roku sklepów na czterech nowych rynkach - Wielkiej Brytanii, Serbii, Białorusi oraz w Kazachstanie. W lokalu LPP przy Oxford Street w Londynie, wynajętym na 25 lat za 675 mln zł, będzie prowadzona sprzedaż odzieży i akcesoriów marki Reserved.

- Londyn to miejsce z czołówki destynacji turystycznych i nawet Brexit raczej tego nie zmieni. Dla nas ważne jest miejsce, w którym budujemy rozpoznawalność naszej marki - dodaje Lutkiewicz.
Na Białorusi LPP wybrało franczyzowy model współpracy. Salon LPP zostanie otwarty w połowie 2017 roku w Galerii Minsk Mall.

Czytaj też: Nowe biurowce na Dolnym Mieście

LPP kolejny rok notuje natomiast dynamiczny wzrost sprzedaży internetowej.

- W I półroczu 2016 roku przychody z e-commerce stanowiły około 2,7 proc. przychodów Grupy, co oznacza, że w ciągu 12 miesięcy podwoiliśmy wartość sprzedaży internetowej - mówi Lutkiewicz. - Do końca roku otworzymy sklepy on-line wszystkich naszych marek z segmentu fast fashion w Czechach, na Węgrzech, w Rumunii, na Słowacji oraz w Niemczech. Co ciekawe, na rynku niemieckim, gdzie rozwijamy sieć salonów stacjonarnych marki Reserved, nasze młodsze marki dostępne będą wyłącznie on-line. Do 2020 roku planujemy zwiększyć udział sprzedaży internetowej do 7-8 proc. sprzedaży całej Grupy.
A jak biznes LPP wygląda w Trójmieście i na Pomorzu?

- Posiadamy salony LPP we wszystkich centrach handlowych w Gdańsku i Gdyni oraz w mniejszych miastach regionu - mówi Marta Chlewicka, rzecznik LPP. - Wartość sprzedaży we wszystkich markach LPP w I półroczu 2016 roku na Pomorzu to 608 mln zł. Rozbudowaliśmy też centrum logistyczne w Pruszczu Gdańskim oraz planujemy, jeszcze w 2016 roku, rozpocząć kolejną rozbudowę siedziby w Gdańsku w ramach której powstanie nowy budynek, a być może nawet kolejne trzy. LPP to, już teraz, blisko 2,5 tys. miejsc pracy na Pomorzu, z czego ponad tysiąc osób jest zatrudnionych w centrali spółki w Gdańsku.

Miejsca

Opinie (96) 2 zablokowane

  • Dobrze ze quasimodo w lpp juz nie ma, bo zdradzal kochanke A.W. z wlasna żoną...

    Ot paradoks zdrady taki...

    • 11 1

  • firma lpp niewolnictwo Polsko-ukrainskie. (1)

    niech napisza jak ludzie tyraja w Pruszczu Gdanskim

    • 16 1

    • Przecież na siłę ich tam nie trzymają

      JWT

      • 3 3

  • spokojnie, akcjonariusze widzą co się dzieje

    ...i odchodzą:) 10cio tysięcznik spada coraz niżej.

    p.s. nie, nie mam tych akcji. i nie zamierzam mieć:D

    • 9 1

  • Promocje tylko na badziew

    Powinni mieć promo na cały asortyment

    • 7 0

  • LPP wchodzi na rynek Ukraiński, bo tylko tam będą podniecać się tym szmelcem. (4)

    O ile jeszcze 7-10 lat temu można było mówić o jakości, o tyle teraz ubrania z grupy LPP ledwo nadają się na szmatki do ścierania kurzy. Dlatego też nie dziwi mnie rynek wschodni, bo jeszcze tam będą się namiastką "zachodu" podniecać.

    • 14 2

    • artykuł jest o Białorusi a nie o Ukrainie.Taka mała róznica (1)

      • 2 0

      • polaczek

        Dla osoby, która jest uprzedzona do innych nacji to bez różnicy o jakiej jest artykuł

        • 1 0

    • dobrze zaczety dzien

      ten komentarz to chyba napisany przez konkurencje, nie wierze ze normalny czlowiek o tej godzinie juz zaczyna saczyc jad

      • 0 0

    • ukraina to raczej wchodzi na rynek Polski.

      • 0 0

  • Zgadzam się materiały kiepskiej jakości , z to salony. Nowy w Cerfurze w Gdańsku powala.Zginąć można.

    • 5 1

  • wcale nie

    mam kilka sukienek z Mohito, są świetnie skrojne, dobry materiał i co? i na metce jest MADE IN POLAND :)

    • 4 0

  • Jedna z niewielu firm na pomorzu (1)

    Z ktorej mozemy byc dumni. Projekty i mysl Polakow ktore sie sprzedaja na calym swiecie.

    Jakosc bywa rozna we wszystkich markach .

    • 5 3

    • Projekty podpatrzone u innych i szyte w prc

      • 0 0

  • "Posiadamy salony LPP we wszystkich centrach handlowych w Gdańsku i Gdyni" (1)

    No własnie. Mieli sklep u nas na monciaku i wylecieli z takiej lokalizacji a teraz podobno weszli do galerii przymorze. To jest własnie odpowiedz czym sie zrobiło reserved, ktore kiedyś bardzo lubiłam. Z hangaru na przymorzu chcą iść na oxford street. To tak jakby Zara otwierała sklepy w takich miejscach... chyba nie do pomyślenia. A kiedys Reserved szło bardzo ładnie śladami Zary i zbliżało się do tej marki. Szkoda tej firmy w tym sensie, że ludzie zaczęli źle o niej pisać, mimo iż kiedyś była bardzo lubiana przez ludzi i dobrze się kojarzyła.

    • 7 1

    • Też żałuję, że z dnia na dzień Reserved zniknął z Monciaka. Teraz jest tam jakiś dziwny sklep dla zagranicznych turystów.

      • 0 1

  • chiński szajs (2)

    Podziel się opinią...dawno przestałem kupować koszulki które po pierwszym praniu nadają się do sprawdzania poziomu oleju w silniku i dzieciom też tego nie kupuje

    • 7 1

    • Jaką markę T-shirtów polecasz?

      • 0 0

    • Powiem szczerze i bez złośliwości: w lumpeksie są używane ciuchy dużo lepszej jakości, niż odzież Reserved.

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Sławomir Halbryt

Odpowiedzialny za wytyczanie kierunków rozwoju SESCOM, określanie zadań strategicznych oraz...

Najczęściej czytane