- 1 Blisko 28 mln zł za 4 kluby fitness (49 opinii)
- 2 Historia o "Gdyńkongu" uderza w Port Zewnętrzny (104 opinie)
- 3 Gra Manor Lords światowym hitem (45 opinii)
- 4 Trzeci raz szukają prezesa Energi (88 opinii)
- 5 Inflacja w kwietniu ma wynieść 2,4 proc. (44 opinie)
- 6 Czy jesteśmy gotowi na jawność płac? (189 opinii)
Loconi Intermodal rozbudował terminal
Operator intermodalny Loconi Intermodal rozbudował powierzchnię terminala w Warszawie, jednego z kluczowych obiektów w swojej sieci. Dzięki temu gdyńska firma zwiększyła jego zdolności składowe o 25 proc., rozwijając jednocześnie usługi depotowe dla chińskich kontenerów.
Terminal intermodalny Loconi w Warszawie działa od 2015 roku. Jeszcze do niedawna zajmował obszar 6,8 ha i dysponował powierzchnią składową 3,5 tys. TEU. W listopadzie tego roku gdyńska firma wydzierżawiła dodatkowe 11 tys. m kw., zwiększając jego powierzchnię do prawie 8 ha i zdolności składowe do 4,3 tys. TEU. Rozwój ten był odpowiedzią na rosnące zapotrzebowanie na usługi depotowe - składowanie kontenerów, z których korzystają głównie klienci z Chin.
Niewątpliwie na rozwój terminala w Warszawie ma wpływ dostęp do najważniejszych szlaków kolejowych i drogowych oraz gęsta sieć połączeń kolejowych Loconi z portami morskimi. Jednak nie bez znaczenia tutaj jest też obsługa transportów z tzw. Nowego Jedwabnego Szlaku i stale rosnąca liczba połączeń kolejowych z Chinami, z których korzysta coraz więcej firm, jako alternatywa dla frachtu morskiego.
Firmy transportowe w Trójmieście
- Kontrakty na składowanie chińskich kontenerów podpisaliśmy już z 12 firmami i liczba ta cały czas rośnie. Rok 2019 zamkniemy na poziomie ponad 8 tys. przeładunków zrealizowanych na zlecenie kontrahentów z Chin. Pracujemy też nad rozwojem pokrewnych usług, takich jak neutralizacja kontenerów i ich naprawy - wyjaśnia Katarzyna Kwasiborska, dyrektor ds. terminali w Loconi Intermodal.
Usługi dla partnerów chińskich sukcesywnie rosną od 2016 roku wraz ze wzrostem liczby pociągów intermodalnych na trasie Chiny-Polska. Loconi prognozuje, iż w zakresie obsługi chińskich kontenerów osiągnie 50 proc. wzrost w 2020 roku.
Loconi realizuje przewozy intermodalne w oparciu o własną sieć terminali, głównie na trzech kierunkach z i do: Wielkopolski, Warszawy oraz przez terminal w Radomsku, który obsługuje dostawy z i do Częstochowy, Krakowa a nawet ze Słowacji. Wszystkie te trzy linie odnotowały podobne tempo wzrostu. Coraz większą popularność zyskuje również połączenie z i do terminala w Kątach Wrocławskich, które Loconi oferuje od początku tego roku.
Gospodarka morska w Trójmieście
- Na początku 2020 roku chcielibyśmy się skupić na rozwoju nowych linii biznesowych kierowanych na południe kraju, w tym z i do okolic Wrocławia oraz nad rozwojem i stabilizacją naszych przewozów realizowanych przez Port Gdynia - zapowiada z kolei Lidia Dziewierska, prezes zarządu Loconi Intermodal.
W 2020 roku Loconi planuje pozyskać finansowanie na rozbudowę posiadanych terminali intermodalnych, w tym swojego flagowego terminala w Radomsku, budowę nowych oraz rozważa zakup taboru kolejowego.
Miejsca
Opinie (9) 1 zablokowana
-
2019-12-17 12:38
A co z terminalem w Zbąszynku?
- 6 0
-
2019-12-17 13:18
Terminal ?
...z tego co widać na zdjęciu to zbyt szumna nazwa na ten depot z pustakami (po kostki w błocie moi drodzy).
- 17 0
-
2019-12-17 13:41
Brak inwestycji
Tak samo na depotach w trójmieście, na Raduni w Gdańsku jakaś masakra , już dwa razy urwałem zderzak w mojej Scani i żeby wyjść z auta to trzeba mieć kalosze takie błoto, prezes pewnie kasę liczy ale żeby zrobić wjazd dla aut jak się należy to chyba nie widzi potrzeby, wszędzie błoto i dziury. Refcon i inni nie lepiej, ale na Raduni jest straszny poligon!!! Ludzie zróbcie coś z tym.
- 16 0
-
2019-12-17 13:42
Co mnie warszawa interesuje?
- 10 0
-
2019-12-17 20:01
Loconi ....podobno zakupili kilkadziesiąt chińskich naczep
W PCC ( konkurencja Loconi) im popękały to chiński producent wypiął się pu....
Ciekawe jak będzie w Loconi?- 10 0
-
2019-12-17 22:43
Terminal w Radomsku (1)
Po kolana w białej mazi.
Buty do wyrzucenia.
Dramat dla kierowców najlepiej siedzieć w aucie i nie wychodzić.
To nie powinno mieć nazwy terminal.
Loconi Białe Błota Radomsko- 11 0
-
2019-12-21 09:12
Zgadza się potem te białe błoto jest na wagonach i spada z kontenerów w DCT podczas przewozu .Tak że nie jest tak pięknie
- 0 0
-
2019-12-18 20:31
Ciekawostka
Te klepisko z zdjęcia to ta wielka rozbudowa Czym tu się chwalić
- 2 0
-
2019-12-21 09:10
Jaka rozbudowa!!!! Wydzierżawili od FSO więcej błotnistego placu i tyle .Dziury i i błoto a jak są płyty to stare i wyrtepy .Kto tam jezdzi do nich to wie jak jest.
- 1 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.