• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Loconi Intermodal rozbudował terminal

VIK
17 grudnia 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Na rozwój terminala Loconi Intermodal w Warszawie ma wpływ m.in. rosnąca liczba połączeń kolejowych z Chinami, z których korzysta coraz więcej firm, jako alternatywa dla frachtu morskiego. Na rozwój terminala Loconi Intermodal w Warszawie ma wpływ m.in. rosnąca liczba połączeń kolejowych z Chinami, z których korzysta coraz więcej firm, jako alternatywa dla frachtu morskiego.

Operator intermodalny Loconi Intermodal rozbudował powierzchnię terminala w Warszawie, jednego z kluczowych obiektów w swojej sieci. Dzięki temu gdyńska firma zwiększyła jego zdolności składowe o 25 proc., rozwijając jednocześnie usługi depotowe dla chińskich kontenerów.



Terminal intermodalny Loconi w Warszawie działa od 2015 roku. Jeszcze do niedawna zajmował obszar 6,8 ha i dysponował powierzchnią składową 3,5 tys. TEU. W listopadzie tego roku gdyńska firma wydzierżawiła dodatkowe 11 tys. m kw., zwiększając jego powierzchnię do prawie 8 ha i zdolności składowe do 4,3 tys. TEU. Rozwój ten był odpowiedzią na rosnące zapotrzebowanie na usługi depotowe - składowanie kontenerów, z których korzystają głównie klienci z Chin.

Niewątpliwie na rozwój terminala w Warszawie ma wpływ dostęp do najważniejszych szlaków kolejowych i drogowych oraz gęsta sieć połączeń kolejowych Loconi z portami morskimi. Jednak nie bez znaczenia tutaj jest też obsługa transportów z tzw. Nowego Jedwabnego Szlaku i stale rosnąca liczba połączeń kolejowych z Chinami, z których korzysta coraz więcej firm, jako alternatywa dla frachtu morskiego.

Firmy transportowe w Trójmieście



- Kontrakty na składowanie chińskich kontenerów podpisaliśmy już z 12 firmami i liczba ta cały czas rośnie. Rok 2019 zamkniemy na poziomie ponad 8 tys. przeładunków zrealizowanych na zlecenie kontrahentów z Chin. Pracujemy też nad rozwojem pokrewnych usług, takich jak neutralizacja kontenerów i ich naprawy - wyjaśnia Katarzyna Kwasiborska, dyrektor ds. terminali w Loconi Intermodal.
Usługi dla partnerów chińskich sukcesywnie rosną od 2016 roku wraz ze wzrostem liczby pociągów intermodalnych na trasie Chiny-Polska. Loconi prognozuje, iż w zakresie obsługi chińskich kontenerów osiągnie 50 proc. wzrost w 2020 roku.

Loconi realizuje przewozy intermodalne w oparciu o własną sieć terminali, głównie na trzech kierunkach z i do: Wielkopolski, Warszawy oraz przez terminal w Radomsku, który obsługuje dostawy z i do Częstochowy, Krakowa a nawet ze Słowacji. Wszystkie te trzy linie odnotowały podobne tempo wzrostu. Coraz większą popularność zyskuje również połączenie z i do terminala w Kątach Wrocławskich, które Loconi oferuje od początku tego roku.

Gospodarka morska w Trójmieście



- Na początku 2020 roku chcielibyśmy się skupić na rozwoju nowych linii biznesowych kierowanych na południe kraju, w tym z i do okolic Wrocławia oraz nad rozwojem i stabilizacją naszych przewozów realizowanych przez Port Gdynia - zapowiada z kolei Lidia Dziewierska, prezes zarządu Loconi Intermodal.
W 2020 roku Loconi planuje pozyskać finansowanie na rozbudowę posiadanych terminali intermodalnych, w tym swojego flagowego terminala w Radomsku, budowę nowych oraz rozważa zakup taboru kolejowego.
VIK

Miejsca

Opinie (9) 1 zablokowana

  • A co z terminalem w Zbąszynku?

    • 6 0

  • Terminal ?

    ...z tego co widać na zdjęciu to zbyt szumna nazwa na ten depot z pustakami (po kostki w błocie moi drodzy).

    • 17 0

  • Brak inwestycji

    Tak samo na depotach w trójmieście, na Raduni w Gdańsku jakaś masakra , już dwa razy urwałem zderzak w mojej Scani i żeby wyjść z auta to trzeba mieć kalosze takie błoto, prezes pewnie kasę liczy ale żeby zrobić wjazd dla aut jak się należy to chyba nie widzi potrzeby, wszędzie błoto i dziury. Refcon i inni nie lepiej, ale na Raduni jest straszny poligon!!! Ludzie zróbcie coś z tym.

    • 16 0

  • Co mnie warszawa interesuje?

    • 10 0

  • Loconi ....podobno zakupili kilkadziesiąt chińskich naczep

    W PCC ( konkurencja Loconi) im popękały to chiński producent wypiął się pu....
    Ciekawe jak będzie w Loconi?

    • 10 0

  • Terminal w Radomsku (1)

    Po kolana w białej mazi.
    Buty do wyrzucenia.

    Dramat dla kierowców najlepiej siedzieć w aucie i nie wychodzić.

    To nie powinno mieć nazwy terminal.

    Loconi Białe Błota Radomsko

    • 11 0

    • Zgadza się potem te białe błoto jest na wagonach i spada z kontenerów w DCT podczas przewozu .Tak że nie jest tak pięknie

      • 0 0

  • Ciekawostka

    Te klepisko z zdjęcia to ta wielka rozbudowa Czym tu się chwalić

    • 2 0

  • Jaka rozbudowa!!!! Wydzierżawili od FSO więcej błotnistego placu i tyle .Dziury i i błoto a jak są płyty to stare i wyrtepy .Kto tam jezdzi do nich to wie jak jest.

    • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Marek Kasicki

Wiceprezes zarządu Energa-Operator. Absolwent Wydziału Zarządzania i Ekonomii Politechniki...

Najczęściej czytane