• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Lotos Kolej ma nową lokomotywę

erka
18 stycznia 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 
111Ed GAMA Marathon ma parametry techniczne zbliżone do lokomotyw TRAXX, jest jednak także przygotowana do pokonywania odcinków niezelektryfikowanych. 111Ed GAMA Marathon ma parametry techniczne zbliżone do lokomotyw TRAXX, jest jednak także przygotowana do pokonywania odcinków niezelektryfikowanych.

Lokomotywę 111Ed GAMA Marathon po raz pierwszy można było zobaczyć cztery miesiące temu na prestiżowych targach kolejowych InnoTrans w Berlinie. Od stycznia 2013 wchodzi ona w skład floty spółki Lotos Kolej.



W bieżącej działalności Lotos Kolej maszyna będzie wykorzystywana do przewozów produktów naftowych, takich jak paliwa płynne, asfalty drogowe, czy oleje bazowe. Czteroosiową lokomotywę 111Ed GAMA Marathon wyprodukowała PESA Bydgoszcz SA.

- 111Ed GAMA Marathon ma parametry techniczne zbliżone do lokomotyw TRAXX, jest jednak także przygotowana do pokonywania odcinków niezelektryfikowanych. Umożliwia to dojazdowy silnik spalinowy i zbiornik paliwa o pojemności ok. 800 litrów - mówi Marek Smoter, dyrektor ds. taboru Lotos Kolej. - W trybie spalinowym GAMA Marathon pracuje nawet przez kilka godzin z optymalnymi parametrami, lecz przy ograniczonej prędkości. Wszystko zależy m.in. od ciężaru pociągu, profilu linii kolejowej (wzniesienia, spadki, łuki), warunków atmosferycznych i doświadczenia maszynisty.

Maszyna, zarówno pod siecią trakcyjną jak i na silniku dojazdowym, może prowadzić składy o masie powyżej 3 tys. ton. Warto wspomnieć również o komforcie, jaki zapewnia załodze - oprócz przestronnej i klimatyzowanej kabiny, to na dzień dzisiejszy jedyna w Polsce i prawdopodobnie w Europie lokomotywa wyposażona w... ekologiczną toaletę.
erka

Miejsca

Opinie (30)

  • Ten zakład przynosi na czysto MILIARD rocznie , chcieli go sprzedać za 3-4 miliardy... (3)

    Uprzednio investując w R.G wagooonyyyy kasy. NASZEJ KASY.

    Takich mamy sk-synów w Polsce.

    Na szczęście był to za gruby numer i wajcha nie przeszła.

    • 42 1

    • przypomnij jeszcze kto maczał w tym łapki

      wstydzisz się?

      • 0 0

    • ale kiedys wajcha przejdzie, tylko, ze wtedy juz numeru nie zauwazymy

      bo nasi złodzieje szybko się uczą i zrobią taki myk, że nawet okiem nie mrugniemy a juz LOTOS bedzie w rękach Niemców. Zreszta teraz własnie robi się numer na podwójną prywatyzację naszego narodowego banku PKO (poprzez zasłanianie się regulaminowym 10procentowym progiem akcyjnym i pozbycie sie kolejnej puli akcji skarbu panstwa i wprowadzenia do obrotu na giełdzie) i jak dobrze pójdzie za kilka miesiecy bedziesz mówił na wejściu do placówki banku: Guten morgen.

      • 4 3

    • A to był pomysł Tus...a !!!

      • 4 2

  • super (7)

    Niech pkp bierze przyklad i tez takie zakupi

    • 56 1

    • (4)

      PKP cargo za chwile wykupi lotos kolej i będzie miała nowy tabor

      • 10 7

      • Bredni nie kupi, zresztą wszystkie stacje paliw co ma i miała PKP Cargo to przejmuje Lotos (2)

        W woli ścisłości Cargo łykną rosjanie.

        • 2 0

        • co ty pierdzielisz, stacje nie przejął Lotos tylko sami zrezygnowali ze swoich i tankuja na PKP Energetyce, debilu jak nie znasz wątku to sie nie odzywaj.

          • 0 0

        • gwoli

          a nie w woli

          • 2 0

      • He he ubaw po pachy, a za co ma kupic chyba że sprzeda na złom wszystkie ET22, albo za pchły co biegaja u nich po biurach bo biur to tam duuuuużo, a robic nie ma komu.

        • 0 0

    • Sąsiad kupił nowego Merca... (1)

      ... weź przykład i też sobie kup...

      • 5 3

      • Nie dopłacam podatkiem do jego merca więc mnie nie obchodzi a do koleji owszem

        podatkiem i biletem

        • 5 2

  • W Polsce produkuje się na światowym poziomie:

    tramwaje, lokomotywy, autobusy, autokary, a guanianej osobówki nie potrafią zaprojektować i wdrożyć do produkcji. No chyba, że nasz o*****y rząd robi wszystko, żeby w Polsce nie produkować POLSKICH samochodów i sprowadzać europejskie dziadostwo zaprojektowane na 10 lat użytkowania.

    • 1 0

  • (2)

    no kupujemy lokomotywy dla rosja przeciez w 2014 donald psrdzaje za 2 zl lotos ruszkom

    • 10 6

    • A po polsku?

      • 0 0

    • No jak nie sprzeda to i tak nikt już nie będzie pamiętał wypisywanych przez ciebie głupot kretynie.

      • 2 3

  • Wcale nie ma?

    Lokomotywa przeznaczona na okres1/2 roku do testowania przez spółkę Lotos, po tym okresie do testów tą lokomotywę ma dostać spółka IC.

    • 1 0

  • bezsensu (1)

    Po co nowe lokomotywy jak nie maja sie gdzie rozpędzić ;/

    • 6 11

    • towary nie pędzą

      • 3 1

  • No to jest wiadomość, ze cho, cho (1)

    Lepiej kupić kilka ruskich "gagarinów" i będzie to wszystko chodzic sprawnie i zabawnie...

    • 12 26

    • Gagariny nie są wcale złe

      problem nie jest w lokomotywach Gagarin, ale w taborze i przestarzałych liniach kolejowych. Chocby kupił prawdziwego TRAXXa to i tak po takich torach jak my mamy nie pojedziesz szybciej niz 140 na godzinę, wiec kiego grzyba nam lokomotywy ciagnące 3tys ton z predkoscia 240km/h ? dla szpanu?

      • 2 2

  • Polska firma kupuje dobre polskie produkty

    I tak powinno być!

    • 26 0

  • Silnik dojazdowy i 800l pojemnik paliwa, ciekawe na ile kilometrów to wystarcza ?

    • 1 3

  • (2)

    Ciekawe czy kupują "za swoje" czy wypompowują kasę z GL ? Tak czy owak, ten co kupi spółkę, zrobi złoty interes.

    • 17 5

    • (1)

      Nie sprzedawać spółki. Należy ona do polskiego narodu.

      • 8 3

      • Powiedz to rudemu prusakowi i jego kolesiom.

        • 5 3

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Hanna Kąkol

Od 1999 r. dyrektor zarządzający firmy Perfect Consulting, która powstała z jej inicjatywy. Działalność Perfect Consulting obejmuje usługi doradztwa personalnego oraz szkolenia interpersonalne. Firma specjalizuje się w stosowaniu oraz wdrażaniu narzędzi wspomagających zarządzanie kapitałem ludzkim. Ukończyła Zarządzanie i Marketing na WSAiB w Gdyni. Studia podyplomowe podjęła na kierunku Zarządzanie Zasobami Ludzkimi na Uniwersytecie Gdańskim. Jest również absolwentką studiów MBA w Gdańska...

Najczęściej czytane