• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Lotos Kolej ma nową lokomotywę

erka
18 stycznia 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 
111Ed GAMA Marathon ma parametry techniczne zbliżone do lokomotyw TRAXX, jest jednak także przygotowana do pokonywania odcinków niezelektryfikowanych. 111Ed GAMA Marathon ma parametry techniczne zbliżone do lokomotyw TRAXX, jest jednak także przygotowana do pokonywania odcinków niezelektryfikowanych.

Lokomotywę 111Ed GAMA Marathon po raz pierwszy można było zobaczyć cztery miesiące temu na prestiżowych targach kolejowych InnoTrans w Berlinie. Od stycznia 2013 wchodzi ona w skład floty spółki Lotos Kolej.



W bieżącej działalności Lotos Kolej maszyna będzie wykorzystywana do przewozów produktów naftowych, takich jak paliwa płynne, asfalty drogowe, czy oleje bazowe. Czteroosiową lokomotywę 111Ed GAMA Marathon wyprodukowała PESA Bydgoszcz SA.

- 111Ed GAMA Marathon ma parametry techniczne zbliżone do lokomotyw TRAXX, jest jednak także przygotowana do pokonywania odcinków niezelektryfikowanych. Umożliwia to dojazdowy silnik spalinowy i zbiornik paliwa o pojemności ok. 800 litrów - mówi Marek Smoter, dyrektor ds. taboru Lotos Kolej. - W trybie spalinowym GAMA Marathon pracuje nawet przez kilka godzin z optymalnymi parametrami, lecz przy ograniczonej prędkości. Wszystko zależy m.in. od ciężaru pociągu, profilu linii kolejowej (wzniesienia, spadki, łuki), warunków atmosferycznych i doświadczenia maszynisty.

Maszyna, zarówno pod siecią trakcyjną jak i na silniku dojazdowym, może prowadzić składy o masie powyżej 3 tys. ton. Warto wspomnieć również o komforcie, jaki zapewnia załodze - oprócz przestronnej i klimatyzowanej kabiny, to na dzień dzisiejszy jedyna w Polsce i prawdopodobnie w Europie lokomotywa wyposażona w... ekologiczną toaletę.
erka

Miejsca

Opinie (30)

  • Wcale nie ma?

    Lokomotywa przeznaczona na okres1/2 roku do testowania przez spółkę Lotos, po tym okresie do testów tą lokomotywę ma dostać spółka IC.

    • 1 0

  • W Polsce produkuje się na światowym poziomie:

    tramwaje, lokomotywy, autobusy, autokary, a guanianej osobówki nie potrafią zaprojektować i wdrożyć do produkcji. No chyba, że nasz o*****y rząd robi wszystko, żeby w Polsce nie produkować POLSKICH samochodów i sprowadzać europejskie dziadostwo zaprojektowane na 10 lat użytkowania.

    • 1 0

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Sebastian Ptak

Prawnik, ekspert rynku bankowego, współtwórca nowoczesnego sektora płatniczego w Polsce, Prezes Zarządu sopockiej spółki Blue Media, jednego z największych dostawców rozwiązań technologicznych w obszarze finansów. W Blue Media odpowiada m.in. za obszar bezpieczeństwa oraz rozwój biznesu, w tym za planowanie strategicznych kierunków rozwoju firmy. Wierzy, że umiejętności łączenia różnych dziedzin i wyciągania wniosków powinniśmy uczyć się już w szkole. Prywatnie meloman, pasjonat kina...

Najczęściej czytane