• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Lotos chce mieć własny terminal przeładunkowy

Wioletta Kakowska-Mehring
26 sierpnia 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 
Władze Lotosu twierdzą, że ich inwestycja nie będzie stanowić konkurencji i nie wpłynie na przeładunki realizowane dla gdańskiej rafinerii przez Naftoport. Władze Lotosu twierdzą, że ich inwestycja nie będzie stanowić konkurencji i nie wpłynie na przeładunki realizowane dla gdańskiej rafinerii przez Naftoport.

Grupa Lotos planuje budowę terminalu przeładunkowego przy Martwej Wiśle. Własna infrastruktura do transportu produktów i surowców drogą morską ma powstać m.in. z powodu... oszczędności czasu i pieniędzy.


Czy budowanie własnej infrastruktury przeładunkowej przez Lotos to dobry pomysł?


Projekt budowy terminalu przeładunkowego został ujęty w niedawno przedstawionym przez Grupę Lotos programie "Efektywność i Rozwój". Terminal będzie przeznaczony do bezpośredniego przeładunku produktów i komponentów naftowych I i III klasy pożarowej. Grupa Lotos sprowadza komponenty do produkcji (FAME, etanol, etery) drogą morską, z wykorzystaniem infrastruktury portowej oraz z wykorzystaniem logistyki kolejowej. W ten sam sposób ekspediuje również mniejsze partie produktów, czyli do 5 tys. ton. I właśnie takie, mniejsze ładunki ma obsługiwać terminal.

- Budowa własnego terminalu ma m.in. na celu obniżenie kosztów związanych z dystrybucją i zakupami produktów naftowych oraz skrócenie czasu operacji logistycznych - wyjaśnia Marcin Zachowicz, rzecznik Grupy Lotos.

Gdzie ma powstać? zobacz na mapie Gdańska Przewidywane położenie to lewy (południowy) brzeg Martwej Wisły, obok istniejącego nabrzeża gdańskiej rafinerii Grupy Lotos, kilka kilometrów od Mostu Wantowego im. Jana Pawła II.

Władze Lotosu twierdzą, że ich inwestycja nie będzie stanowić konkurencji i nie wpłynie na przeładunki realizowane dla gdańskiej rafinerii przez Naftoport, którego jest strategicznym klientem.
- Naftoport specjalizuje się w obsłudze dużych tankowców z ropą i paliwami płynnymi, czyli powyżej 5 tys. ton, tymczasem projekt budowy infrastruktury Grupy Lotos ma na celu umożliwienie przeładunków komponentów i produktów naftowych o wolumenach do 5 tys. ton - mówi Zachowicz. Z kolei planowany przez PERN nowy terminal w Gdańsku nie przewiduje budowy nabrzeża do przeładunku mniejszych ładunków.

Kiedy może powstać terminal? Planowany termin oddania inwestycji, oczywiście w przypadku podjęcia ostatecznej decyzji dotyczącej jej realizacji, to koniec 2015 roku. Koszt inwestycji szacowany jest na kilkadziesiąt milionów złotych.

Miejsca

  • ORLEN S.A. Gdańsk, Elbląska 135; Płock Chemików 7; Warszawa Bielańska 12

Opinie (27) 1 zablokowana

  • Good. Niech się firma rozwija. (4)

    I płaci podatki w Gdańsku.

    • 82 4

    • Tylko kto zapłaci za leczenie nowotworów? (2)

      • 4 28

      • Fosfory

        to oczywiste

        • 4 0

      • a co ma rozladunek ropy do nowotworów

        • 13 0

    • Praca

      Bardzo dobrze. Beda miejsca pracy ;)

      • 3 0

  • Miejsce jasno wskazuje, że dla Naftoportu konkurencją nie będzie

    Bo wejść tam duże jednostki i tak nie będą mogły, a jeżeli rzeczywiście obniży im to koszty np poprzez zamawianie mniejszych partii i obniżenie kosztów magazynowania dużych ilości to trzeba tylko temu przyklasnąć.

    • 40 2

  • Lotos to jedna z firm Gdańskiego trójkąta śmierci. Rafineria w takim miejscu to chory sen władz komunistycznych. (6)

    Gdańszczanie kibicowali gdy Rosjanie mieli zamiar kupić akcje i zamknąć lotos.

    • 5 123

    • (4)

      O tak, najlepiej pozbyć się całego przemysłu i później płakać ze nie otwiera się nowych miejsc pracy..

      • 23 1

      • Po co miejsca pracy jak Kaczyński wszystkim wszystko da za darmo (3)

        Można zaufać człowiekowi który nie ma konta w banku.

        • 17 12

        • Nie trolluj debilu

          Bo Twój Pinokio obiecał 3x15, drugą Irlandię, a jego przydupas szczaw z mirabelkami na ostatek.

          • 5 10

        • (1)

          a ja ostatnio przestałem ufac bankom i zlikwidowałem konto w banku i bynajmniej nikt mnie nie kontroluje skąd mam kase i na co ja wydaje

          • 2 0

          • Ty, wolny, to Twój interes, że zlikwidowałeś konto. Jak nie potrzebujesz to dobrze, że zamknąłeś, ale dobrze byłby jakbyś jeszcze się nauczył co znaczy słowo "bynajmniej".

            Co do gościa co twierdzi, że rafineria jest za blisko miasta, to jedź do holandii i zobacz jak blisko miasta są tam fabryki, rafinerie i inne "śmieciarnie"

            • 0 0

    • Jacy Gdańszanie .Chyba tacy jak ty bo nikt ze znajomych nie chciał zeby ruskie przejeły Lotos

      • 11 0

  • wspaniałe wieści (4)

    pomyślcie o tym że po drugiej stronie tej wisły jest osiedle mieszkaniowe Stogi,może wypadałoby się zapytać mieszkańców co o tym pomyśle sądzą

    • 11 66

    • (2)

      Co terminal morski ma wspólnego z ludźmi mieszkającymi na drugim brzegu ? Tam nie będą przeładowywane materiały sypkie żeby mieszkańcy mogli się obawiać zapylenia czy podobnych uciążliwości. Przeładunek materiałów ciekłych, w zamkniętych systemach rurociągów i zbiorników nie ma wpływu na otoczenie.

      • 36 3

      • (1)

        tam nie bedzie odbioru oparow. poleci w powietrze.

        • 0 1

        • Ciekawe skąd takie wiadomości ?

          • 0 1

    • ten projekt znany ejst juz od 2008

      wpisz sobie w przeglądarkę: MODERNIZACJA WEJŚCIA DO PORTU WEWNĘTRZNEGO (W GDAŃSKU) ETAP II.

      • 5 1

  • bardzo dobrze

    nowe inwestycje to nowe miejsca pracy i rozwój dla miasta.

    • 21 4

  • jeden

    ja poprosiłbym też jeden dla mnie

    • 2 0

  • Stogi do " wytrucia" (1)

    Tak, najlepiej byłoby szybko i sprawnie "wytruć" mieszkańców Stogów a później rozwinąć dalsze inwestycje...

    • 11 25

    • myli się Pani

      rafineria jest coraz lepiej zabezpieczona; żeby każda fabryka w Trójmieście miała taką oczyszczalnię biologiczną; poza tym w ub. roku przeszli na zasilanie gazem, a to oznacza wyeliminowanie pyłów z kominów; większość gazów, które były spalane na pochodni przetwarzają, więc hałas zmalał; z roku na rok jest lepiej, a budżet miasta wie o tym najlepiej!

      • 15 0

  • Kto chciał sprzedać Lotos. ??? (1)

    No to teraz dziennikarze niech przypomną jeśli mają cywilną odwagę jakie parchy z sejmu chcieli sprzedać Lotos.Wiedział bym na jakich bydlaków nie głosować.A teraz widać jak firma idzie do przodu.Połowa posłów to banda bydlaków..

    • 19 2

    • a kto był prezesem Lotosu onegdaj?

      Służby, a słup prof z UG.

      • 2 0

  • a ja chce urlop płatny

    • 3 0

  • Przystań

    Nie lepiej wykorzystać przystań kajakową. Dla takich 5 tyś-ch kapci to w sam raz Panie Prezesi.

    • 2 3

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Sebastian Ptak

Prawnik, ekspert rynku bankowego, współtwórca nowoczesnego sektora płatniczego w Polsce, Prezes Zarządu sopockiej spółki Blue Media, jednego z największych dostawców rozwiązań technologicznych w obszarze finansów. W Blue Media odpowiada m.in. za obszar bezpieczeństwa oraz rozwój biznesu, w tym za planowanie strategicznych kierunków rozwoju firmy. Wierzy, że umiejętności łączenia różnych dziedzin i wyciągania wniosków powinniśmy uczyć się już w szkole. Prywatnie meloman, pasjonat kina...

Najczęściej czytane