• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Lotos na plusie po trzecim kwartale 2018 roku

erka
30 października 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Skonsolidowany zysk netto Grupy Lotos osiągnął ok. 632 mln zł w III kw. 2018 roku.  Skonsolidowany zysk netto Grupy Lotos osiągnął ok. 632 mln zł w III kw. 2018 roku.

Zysk netto Grupy Lotos w trzecim kwartale 2018 roku wyniósł 631,6 mln zł wobec 618,8 mln zł przed rokiem. Narastająco od początku roku zysk netto grupy sięgnął 1,49 mld zł, a w tym samym okresie rok wcześniej wynosił 1,19 mld zł.



W trzecim kw. 2018 r. przychody ze sprzedaży wyniosły 8,3 mld zł wobec 6,3 mld w trzecim kw. 2017 roku (+33). Na koniec trzeciego kw. 2018 roku dług netto kształtował się na poziomie 1,9 mld zł względem 2,5 mld zł na koniec 2017 r. W dniu 28 września 2018 roku Lotos wypłacił dywidendę w wysokości 1 zł na akcję. Całkowita kwota wypłaty dywidendy wyniosła 185 mln zł.

W trzecim kwartale 2018 roku odnotowano wzrost notowań ropy naftowej i gazu ziemnego. W przypadku ropy naftowej zmiana ukształtowała się na poziomie +44 proc., tj. +23 dolarów za baryłkę. Notowania ceny gazu ziemnego wzrosły o 54 proc. Na spadek wielkości wydobycia (-16 proc. r/r) miał wpływ przede wszystkim planowy postój remontowy w obszarze Sleipner na Morzu Północnym, gdzie Lotos Norge w ramach konsorcjum wydobywa węglowodory. Postój rozpoczął się w dniu 31 sierpnia 2018 roku i trwał do 30 września.

W minionym kwartale rafineria Lotosu pracowała bez zakłóceń, a przerób ropy osiągnął rekordowy poziom 2790 tys. t. W okresie dziewięciu miesięcy bieżącego roku przerób ropy wyniósł łącznie 7989 tys. t. Poziom dywersyfikacji gatunków ropy w trzech kwartałach 2018 r. wyniósł ponad 30 proc. Oznacza to, że co trzecia baryłka ropy naftowej przerabianej w gdańskiej rafinerii pochodziła z kierunku innego niż wschodni.
erka

Miejsca

  • ORLEN S.A. Gdańsk, Elbląska 135; Płock Chemików 7; Warszawa Bielańska 12

Opinie (125) 4 zablokowane

  • Budyn wczoraj spękał debaty i go nie bylo. Czemu Trojmiasto nic nie pisze o tym? (3)

    • 5 1

    • Nie denerwuj się , prawdziwa debata będzie w niedzielę . Mnie nie jest potrzebna żadna kampania wyborcza ani debaty które są festiwalem obietnic, ja wiedziałem na kogo mam zagłosować w chwili kiedy zostala ogłoszona lista kandydatów. Obserwuję scenę polityczną i 27:1 to jedyne kryterium .

      • 0 0

    • Tvpis

      Tvp3 to odnoga Tvpis. Powiedział jasno, że w publicznej nie będzie debatował. Ja to rozumiem.

      • 0 1

    • Bo Budyń tak jak Komorowski myśli że już wygral:-)

      • 2 0

  • chciałabym aby Lotos sponsorował Wielką Arkę (9)

    razem zdobywalibyśmy puchary i tytuły

    • 16 40

    • (2)

      Trzeba było głosować na Horałę.

      • 1 7

      • To nie Podkarpacie , Gdynian nie da się ogłupić . Pamiętaj 27:1!

        • 0 0

      • Przecież Horała wygrał .........tak mówią .

        • 0 0

    • (1)

      Co ty z tym dużym biustem , duży biust to tylko dużo tkanki tłuszczowej . Dobra 2-3 wystarczy.

      • 0 0

      • co ty palisz , że masz odjazd ja ci z Pisu?

        • 0 0

    • Właśnie Poszukiwacze Zaginionej Arki zaczęli jej szukać.

      • 5 0

    • hahaha

      Chyba Noego

      • 9 0

    • I na checiach się skończy.

      • 5 0

    • raczej Wisłę Płock niebawem

      • 9 1

  • polo

    olej napendowy 20 groszy w gore na stacjach i juz kasa jest - hehe to my kierowcy robimy jaki wynik Lotosowi. A rope musze kupic bo na sikach nie chce palic

    • 1 0

  • GL (6)

    Zanim nas wezmie zacofany Orlen to moze jeszcze zdaza 13stke wyplacic:-)

    • 68 13

    • Tak wiemy wszystko wina PISu

      • 2 0

    • (1)

      dziwne, że nikt nie narzeka na ceny paliw, baryłka ostatnio staniała o 10$, a na stacjach podwyżki

      • 13 2

      • dowiedz się ile za czasów dobrobytu Pis dodano do ceny paliwa:
        "Na pewno nie będziemy sięgać do kieszeni obywateli - tym zdaniem Jarosław Kaczyński w lipcu ubiegłego roku przeciął dyskusję nad pomysłem wprowadzenia kolejnego podatku ponoszonego przez kierowców. Nie minął nawet rok, gdy słowa się zdezaktualizowały. Rząd przyjął i skierował do Sejmu projekt ustawy zakładający stworzenie "opłaty emisyjnej".

        następnie:
        "W ubiegłym tygodniu grupa posłów PiS złożyła w Sejmie projekt ustawy o Funduszu Dróg Samorządowych, który zakłada m.in. dofinansowanie budowy lub przebudowy dróg lokalnych oraz mostów na drogach wojewódzkich. Fundusz ma zasilać nowa opłata paliwowa w wysokości 20 groszy za litr."

        • 2 0

    • i zwolnić żeby dla nich więcej zostało

      • 2 0

    • W Orlenie mają lepszy pakiet socjalny (1)

      • 4 15

      • I system czterobrygadowy, 12to godzinny. Nie, dziękuję.

        • 15 3

  • Ciekawe czemu od kiedy Peło nie rzadzi firmy przynosza zyski hm hm? (12)

    LOT Peło chciala sprzedac, ciekawe???

    • 16 18

    • (2)

      Zapytaj pracowników LOT-u dlaczego strajkują .

      • 0 0

      • (1)

        Już nie strajkują.

        • 0 0

        • Fakt , zawiesili ale dalej pracują na tak krytykowanych przez rząd śmieciówkiach. To ciekawe rząd krytykuje śmieciówki ale w spółce państwowej zatrudniają na śmieciówkach.Tak wyglada hipokryzja .

          • 0 0

    • (3)

      Ucieli inwestycję i na papierze masz zysk.Tylko czy to dobrze?

      • 2 4

      • Oczywiscie, ze dobrze - dywidenda jest potrzebna tu i teraz (2)

        500+ samo sie nie zaplaci.

        • 1 2

        • (1)

          Dwóch Cię zminusowało , oni myślą że 500 + dał im PiS.

          • 0 1

          • Może coś ucięli, ale na pewno nie inwestycje. I za to minus.

            • 0 0

    • Wtedy Lotos przynosił wyższe zyski. (4)

      • 6 5

      • (3)

        Serio? Bo w 2014 Lotos miał niemal 1,5 miliarda złotych straty (!) , a w 2013 niewielki zysk nieco powyżej 39 milionów złotych.

        Natomiast w 2018, tylko po trzech kwartałach, zysk netto wynosi rekordowe 1,49 miliarda złotych.
        O czym mowa w pierwszych zdaniach artykułu.

        • 2 1

        • (2)

          Wiesz jak liczy się zysk? Jeśli się nie inwestuje zysk jest spektakularny. A co do LOTu rozważano jego sprzedaż, jednak zdecydowano się na modernizację ( zakup dreamlinerów) co teraz owocuje. To chyba nie jest tak trudne do zrozumienia? Sprawdź sobie jakie inwestycje za poprzedniego prezesa zostały w Lotosie zrealizowane (ostatnią z nich kończy obecna zmiana).

          • 0 3

          • (1)

            Uwielbiam taki protekcjonalny ton :)

            Ktoś twierdził, że za poprzednich rządów i zarządu Lotos przynosił większe zyski, co jest zwyczajnie nieprawdą, bo nie przynosił. I chyba nie jest to tak trudne do zrozumienia ;)

            Co do inwestycji: EFRA jest realizowana po odejściu Prezesa Olechnowicza a nie "kończona". W przyszłym roku zakończy się też przebudowa platformy Petrobaltic na centrum produkcyjne, co pozwoli na pełne wydobycie na bałtyckim złożu B8.

            • 0 0

            • W artykule Rzeczpospolitej z 2016 roku "Grupa Lotos zapowiada duże inwestycje" przeczytać można więcej o realizowanych i planowanych inwestycjach. Kilka cytatów poniżej, miłej lektury :)

              "Grupa Lotos opublikowała strategię na lata 2017–2022. Wynika z niej, że w tym czasie zamierza przeznaczyć na inwestycje aż 9,4 mld zł."

              "Najwięcej pieniędzy pochłonie działalność wydobywcza. Na zagospodarowanie bałtyckich złóż B4 i B6 oraz norweskich Utgard, Frigg Gamma Delta i być może Yme, gdański koncern chce przeznaczyć 1,9 mld zł. Aby dalej rozwijać produkcję na bałtyckich złożach B8 i B3, norweskich Heimdal i Sleipner oraz na Litwie potrzeba z kolei 0,8 mld zł."

              "Stosunkowo duże wydatki spółka poniesie na rozwój działalności rafineryjnej. Samo dokończenie projektu EFRA, który ma zwiększyć efektywność rafinerii w Gdańsku, będzie kosztowało jeszcze 1,3 mld zł. Do tego dochodzi 1,2 mld zł nakładów modernizacyjnych, odtworzeniowych i tym podobnych."

              "Spółka ujawniła, że obecnie analizuje kilka alternatywnych projektów, z których będzie chciała wybrać najlepsze pod względem przyszłej zyskowności. Największy z nich dotyczy ewentualnej budowy tzw. kompleksu olefinowego z etbe. szacunkowa wartość tej inwestycji to 2,5–3 mld zł. Po około 1 mld zł może kosztować realizacja inwestycji dotyczących produkcji benzyn motorowych oraz olejów bazowych. Wreszcie 0,5 mld zł to szacunkowy koszt budowy nowej elektrociepłowni na potrzeby koncernu."

              "Zaplanowane inwestycje w połączeniu ze wzrostem wydobycia ropy i gazu, z poprawą efektywności oraz oszczędnościami powinny zaowocować znaczącym wzrostem zysków. "

              "Jednym z celów jest odzyskanie zdolności do wypłaty dywidendy. Chcemy płacić dywidendę rosnącą, tak żeby stopniowo, ale jak najszybciej, osiągnąć poziomy satysfakcjonujące dla akcjonariuszy"

              • 0 0

  • petrol po 5 zł (4)

    wiec jest kasa na świeta..

    • 21 3

    • (3)

      A LPG po 2,69 a rok temu kupowałem nawet po 1,52. Na każdym tankowaniu ponad 40 zł w plecy.... ,,dobra zmiana"

      • 5 2

      • (2)

        lepiej się zapytaj ruskich towarzysz po ile nam LPG sprzedają

        • 0 2

        • LPG produkują polskie rafinerie , to jeden z produktów rafinacji ropy naftowej . Kiedy będziesz przejeżdżał koło rafineri to takie kuliste zbiorniki, tam składują wyprodukowany LPG.Nie wprowadzaj ludzi w błąd.

          • 0 0

        • lepiej zapytaj kto tę cenę negocjował - znając Pis i kompetencję ich ludzi to pewnie był kierownik PGR-u z Płońska

          • 1 2

  • Jak paliwo będzie tak dalej drożało to za chwilę będą jeszcze bardziej na +, na 500+. Cudów nie ma .

    • 1 0

  • (5)

    Co z tego Pisiory razem o zgrozo Kacperkiem chcą wyprowadzić Lotos z Gdańska.

    • 11 13

    • (2)

      Najpierw siedzibę spółki czyli cit. Później znajdą nowych kooperantow z Płocka a u nas padną setki firm, które współpracowały z Lotosem. Później stanowiska nie związane z produkcją zaczną przenosić do Płocka. A jest tego bardzo dużo (pit i cit).

      • 0 0

      • (1)

        Dochody samorządu z CITu zależą od położenia zakładu nie siedziby spółki, ile razy trzeba to pisać?

        Setki? Jakie dokładnie setki firm padną? Pomijając już zagadkowe powody, dla których dotychczasowi kooperanci mieliby zakończyć współpracę... Po co też Orlen miałby przenosić stanowiska niezwiązane z produkcją do Płocka, nie wiadomo. Wszystko to są jakieś duby smalone.

        • 2 1

        • Ale nie które stanowiska będą się dublowac i pewnie nie będą utrzymywać dwóch powiedzmy biur komunikacji, sponsoringu itd.
          Zostanie to co jest potrzebne ochrona, straż, produkcja i 20% administracji z tej co jest teraz?

          • 0 0

    • (1)

      W jaki sposób chcą go wyprowadzić?

      • 3 2

      • już mówiłem barkami spławią instalację do Płocka albo i dalej!

        • 4 4

  • (8)

    Jacy głupi ludzie tu komentują. Nie mają pojęcia o niczym a rzucają hasła wpajane im przez tv... nie ważne czy końcówka nazwy stacji kończy się na literkę P czy N.

    • 17 16

    • Nie ważne, że Lotos jest polski i chcą go sprzedać Orlenowi, który polski nie jest? (7)

      Sprawdź akcjonariat, zdziwisz się dość mocno...

      • 8 3

      • (6)

        Czyj jest więc Orlen?

        • 4 0

        • (3)

          żydowsko-amerykański, chcociaż z drugiej strony być może niemiecko-rosysjki a tylko zarząd powierniczy jest z Usraela

          • 7 0

          • a nad nimi wszystkimi stoi Ż D i o wszystkim decyduje

            • 0 0

          • (1)

            Może też być hinduski, Hindusi też mają kasę.

            • 2 0

            • obecnie tak, tak samo biznesmeni z Tajlandii, Pakistanu, Indonezji

              • 1 0

        • (1)

          Ano do Skarbu Państwa należy niecałe 27% akcji Orlenu, po kilka procent przypada na fundusze inwestycyjne a prawie 59% nie wiadomo - na stronie firmy jest tylko napisane "pozostali".

          • 4 4

          • Statut Orlenu zapewnia Skarbowi Państwa kontrolę nad spółką i zapobiega wrogiemu przejęciu: za wyjątkiem Skarbu Państwa żaden akcjonariusz nie ma prawa do więcej niż 10 procent głosów, niezależnie od liczby posiadanych akcji.

            Skarb Państwa ma 65 procent głosów na zgromadzeniu akcjonariuszy.

            • 5 4

  • a pampers chce to przenieść do Płocka ... (18)

    Precz z brunatnym pampersem!

    • 52 27

    • precz z tęczowym budyniem! (1)

      Lisicki i Bielawski do zajezdni!

      • 12 21

      • zmień płytę - albo leć do prezesa po nowe hasła na forum

        • 2 2

    • Podczepią rafinerię do balonów (15)

      i przeniosą do Płocka.

      A może po szynach przesuną?

      • 15 3

      • Wystarczy że zyski wyprowadzą (11)

        A gdzie żelastwo stoi i truje, co za różnica?

        • 6 5

        • (10)

          Gdzie je wyprowadzą, na spacer?

          • 4 3

          • Do srebrnej a podatki do Płocka (9)

            • 8 6

            • (8)

              W jakiż to sposób wyprowadzą podatki do Płocka? I jakie podatki: PIT czy CIT?

              • 5 4

              • (6)

                No pomyśl chwilę albo przestań udawać. Pełna fuzja oznacza jedną firmę, zarejestrowaną pod jednym adresem. I pewnie nawet nie Płockim a Warszawskim. Zarówno Gdańsk jak i Płock stracą wpływy z CIT.

                • 5 4

              • słyszałeś o czymś takim jak korporacja? grupa kapitałowa? córki-spółki?

                • 1 0

              • (4)

                Dochody samorządu z CIT zależą od położenia zakładu i miejsca zamieszkania pracowników a nie od siedziby firmy. Mówi o tym Art.10 Ustawy o dochodach jednostek samorządu terytorialnego.

                Rafinerii nikt nie przeniesie, nadal będą tu pracować ludzie, więc wpływy z podatków PIT i CIT nie powinny się znacząco zmienić.

                • 3 3

              • I z tego powodu Uber płaci podatki w Gdańsku, gdzie są pracownicy? (3)

                • 3 4

              • Tekst ustawy jest dostępny, ale proszę: (2)

                "Jeżeli podatnik podatku dochodowego od osób prawnych posiada zakład (oddział) położony na obszarze jednostki samorządu terytorialnego innej niż właściwa dla jego siedziby, to część dochodu z tytułu udziału we wpływach z tego podatku jest przekazywana do budżetu jednostki samorządu terytorialnego, na której obszarze znajduje się ten zakład (oddział), proporcjonalnie do liczby zatrudnionych w nim osób na podstawie umowy o pracę"

                • 3 3

              • (1)

                Część - słowo klucz.

                • 2 1

              • Zakłady Lotosu będą częścią Orlenu. I tyle.

                Jeszcze jedno: Jarosław Wałęsa, który swoją drogą zdawał się nie znać powyższej ustawy, szacował ubiegłoroczne wpływy z CIT Lotosu na poziomie 40 mln złotych. To nawet nie jest 1,5% budżetu miasta...

                Co innego dochody z PIT, one stanowią jedno z istotniejszych źródeł pieniędzy dla miasta. Ale pracownicy Lotosu przecież tu zostaną, prawda?

                • 0 0

              • od nieruchomości :D kodziarze się nie znają dlatego PO nas tak dymało na VATy itp

                • 4 5

      • (2)

        na barkach Wisłą zawiozą :)

        • 8 1

        • No żesz durny pisuarowy elektorat. Nie ogarniają planów swojego pisuaru. (1)

          Całe życie kradną tyle co z zakładu pod ubraniem wyniosą. Najwyżej u śwagra w garażu coś większego. Drą ryja "łapać złodzieją" na każdego co dzięki swojej pracy ma więcej. Nie ogarniają, że ich wybrańcy, w białych rękawiczkach, szykują skok na miliardy.

          • 6 7

          • chciałem kliknać thumb up

            ale za cholere nie mogę . Co jest ?

            • 3 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Marek Kasicki

Wiceprezes zarządu Energa-Operator. Absolwent Wydziału Zarządzania i Ekonomii Politechniki...

Najczęściej czytane