• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Lotos rozwija sieć stacji, choć większość ma iść na sprzedaż

Robert Kiewlicz
17 grudnia 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Spółka Lotos Paliwa posiada ponad 500 stacji paliw w całym kraju, co stawia ją na trzecim miejscu pod względem liczby stacji paliw w Polsce i cały czas inwestuje w nowe. Spółka Lotos Paliwa posiada ponad 500 stacji paliw w całym kraju, co stawia ją na trzecim miejscu pod względem liczby stacji paliw w Polsce i cały czas inwestuje w nowe.

Pod koniec 2020 r. sieć stacji paliw Lotos powiększyła się o dwie nowe lokalizacje. W planach są kolejne otwarcia. Łącznie w 2021 rok koncern wejdzie ze stanem 512 stacji. Zgoda Komisji Europejskiej na przejęcie Grupy Lotos przez PKN Orlen jest uzależniona m.in. od sprzedaży 80 proc. stacji Lotos, a Lotos... zamierza nadal systematycznie powiększać liczbę stacji paliw.


Czy to dobrze, że Lotos inwestuje w sieć stacji?


Pod koniec 2020 r. sieć stacji paliw Lotosu powiększyła się o dwie nowe lokalizacje na Dolnym Śląsku: MOP Kochlice Wschód oraz MOP Kochlice Zachód. Paliwa z rafinerii w Gdańsku kierowcy mogą teraz zatankować również w Nowym Miasteczku (woj. lubuskie) usytuowanym przy trasie S3, w połowie drogi między Zieloną Górą a Lubinem. Do końca roku w planach są jeszcze kolejne otwarcia: Kunów i Starachowice (woj. świętokrzyskie) oraz Ochotnica Dolna (woj. małopolskie). Łącznie więc w nowy rok koncern wejdzie ze stanem 512 stacji.

Spółka Lotos Paliwa jest na trzecim miejscu pod względem liczby stacji paliw w Polsce. Spółka jest również wiceliderem w segmencie MOP (Miejsc Obsługi Podróżnych) - w ramach sieci funkcjonuje ich 23, przy autostradach A1, A2, A4 i A6 oraz przy drogach ekspresowych S3, S7 oraz S8.

Lotos inwestuje w sieć stacji paliw



Jej władze zapewniają, że nadal mają zamiar rozwijać biznes, a w 2021 r. sieć powiększy się o kolejne stacje.

- Zamierzamy nadal systematycznie rozwijać sieć stacji paliw. Równie ważne jak dostarczanie naszym klientom najwyższej jakości paliw jest dla nas konsekwentne poszerzanie naszej oferty i podnoszenie jakości obsługi. Dlatego unowocześniamy i standaryzujemy nasze stacje, dostosowujemy do bieżących trendów konsumenckich ofertę pozapaliwową, m.in. wprowadzając nowe pozycje w ofercie gastronomicznej - mówi Wojciech Weiss, prezes zarządu Lotos Paliwa.
Jednym z głównych warunków jest zbycie 389 stacji detalicznych w Polsce, stanowiących około 80 proc. sieci Lotos.
Jednym z głównych warunków jest zbycie 389 stacji detalicznych w Polsce, stanowiących około 80 proc. sieci Lotos.

Na kolejnych stacjach pojawia się koncept "Stacja smaku" - oferuje burgery, hot dogi, świeże sałatki oraz kanapki, także w wersji wege. Równolegle koncern rozwija swoją współpracę z siecią restauracji Subway, zarządzając już 39 obiektami tego typu w całej Polsce (w tym roku przybyły trzy nowe lokalizacje).

Większość stacji Lotosu na sprzedaż



Przypnijmy, że w lipcu 2020 r. Komisja Europejska wydała warunkową zgodę na przejęcie Grupy Lotos przez PKN Orlen. Jednym z głównych warunków jest zbycie 389 stacji detalicznych w Polsce, stanowiących około 80 proc. sieci Lotos, oraz zaopatrywanie tych stacji w paliwa silnikowe.

Władze Orlenu twierdzą, że w tym przypadku PKN Orlen i Grupa Lotos nadal będą dysponowały największą siecią w Polsce i mogą nawet wzmocnić pozycję na rynku europejskim. Nadrzędnym celem ma być znalezienie partnera do jak najbardziej atrakcyjnej wymiany aktywów polskich na podobne w innych częściach Europy.

Orlen aktywnie szuka partnerów zagranicznych



Na początku października 2020 r. media spekulowały, że udziały w gdańskiej rafinerii może przejąć węgierski MOL.
Według informacji BiznesAlert.pl jest on jednym z poważnych kandydatów na partnera PKN Orlen w nowej spółce, która powstanie po wydzieleniu rafinerii w Gdańsku. Według portalu prowadzone są rozmowy mające na celu przygotowanie wymiany aktywów pomiędzy PKN Orlen i MOL.

Ostatnio Daniel Obajtek, prezes zarządu PKN Orlen, spotkał się premierem Rumunii oraz ministrem Gospodarki, Energii i Otoczenia Biznesowego. Oficjalny powód to zacieśnienie relacji i rozpoznanie potencjalnych możliwości biznesowych. Ostateczne efekty negocjacji w sprawie środków zaradczych mamy poznać do połowy 2021 r.

Miejsca

  • ORLEN S.A. Gdańsk, Elbląska 135; Płock Chemików 7; Warszawa Bielańska 12

Opinie (147) ponad 10 zablokowanych

  • (15)

    Kto by przewidział, że dojdzie do takiego tragicznego finału z naszą rafinerią... Jeszcze tylko brakuje, że udziały w rafinerii przejmie Orban poprzez swoje pieski z Molu, czyli równa się to tym, że de facto bedzie zarządzał tym Putinek hehe.. Wgle to co ma miejsce jest tak absurdalne, że nie mogę w to po prostu uwierzyć. Do tego czytam, że rozwijają i ulepszają sieć stacji by za chwile je sprzedać? Przebrandowywanie marektu lub stacji jako proces często i gęsto przypomina nalot dywanowy na Drezno, hehe;)

    • 87 23

    • (2)

      co do Orbana i MOL oraz Putina się mylisz, nie masz pojęcia jak funkcjonuje ten rynek i kto nim rządzi, Rosjan już dawno w Molu nie ma, są za to Arabowie

      • 1 13

      • Ty z pojęciem!na co Arabom zdemolowany mol,mają swoje lepsze!!

        • 0 0

      • Putin to rynek

        • 7 0

    • Znowu wybrany potentat w branży !!! Przewał totalny!

      • 0 0

    • Orban odsprzeda spowtotem te stacje. To jest taki tz. Układ między krajami

      • 1 0

    • (3)

      Wystarczyłoby dać do regału prasowego kalendarze z ojcem Pio oraz bardzo intelektualne pisma typu "To my kibice", zaś w strefie gastro stacji najlepiej jeszcze torty z waflami w dziwnym ułożeniu hehe, wtedy Lotos byłby nie do ruszenia. Teraz i tak już pozamiatane

      • 13 15

      • (2)

        Wybiórczą zamiast papieru toaletowego, ale gratisowo, bo obecnie brak chętnych na ten periodyk nawet za 20 groszy.

        • 2 7

        • Wybiórcza nie moja bajka

          Ale wszystkie te od rzeczy czy w potylice czy gazeta niepolska to razem maja taką sprzedaż jak wspomniany przez ciebie periodyk

          • 0 1

        • Wolacy się nie podcierają

          • 5 1

    • gdybyś odrobinę pogłębił wiedzę

      to byś wiedział że MOL wychodzi z polskiego rynku.
      Ekspercie sio do szkoły..........

      • 0 0

    • Ty jak chcesz sprzedać auto (2)

      To też je picujesz

      • 3 0

      • (1)

        Przed rozwodem też zwiększasz liczbę samochodów?

        • 4 0

        • Chyba że jesteś carem ;)

          • 4 0

    • Poliglota (1)

      Ej ty znawca rynku jesteś..
      Ekspert jakiś.
      Na wall street

      • 6 17

      • Dziękuję, ale do Svena duzo mi brakuje, to jest dopiero as;)

        • 11 1

  • Lotos zatrudnil juz dawno sprzatacza z poczty (5)

    Biurowe, KO, nieroby. Czas zdawać laptopy, karty paliwowe, samochody. Czas szukać nowej pracy. Trzeba było zachowywać się jak człowiek, a tak smród za wielu z Was będzie się ciągnął przez lata, bo jesteście ( nie wszyscy) nie godni podania Wam dłoni.

    • 33 9

    • (2)

      Do fast fooda na kasę się nawet nie dostaną, bo z naboru. Tak kończą ci co po znajomości na stołeczku w Lotosie się dostali.

      • 9 1

      • Chyba z pisu .

        • 1 0

      • a jakie asy na kierowniczych stolkach na platformach Lotosu , tam to dopiero ...

        • 8 0

    • ???

      Co ty bredzisz ??

      • 0 0

    • Mądrych zwolnili już dawno .....

      • 9 0

  • Cena (1)

    Na stacjach Lotosu są najdroższe paliwa.To najbardziej pazerny dystrybutor paliw.Wczoraj zatankowałem benzynę 95 na Cirkle 44 litry, różnica wyniosła 18 zł.A przecież rafineria Lotos jest w Gdańsku,jakby ktoś zapomniał!!!

    • 6 2

    • jakiś totalny bezmózg nadaje ceny paliw na lotosie

      • 0 0

  • Panie z paliw (3)

    Panie z paliw lubią zjeść więc cieszą się że będą mogły pobuszować wśród tych wszystkich słodkości, kanapek. Jedzenie jest ważne i kołowrotek co mierzy czas. Poza tym następca musi wiedzieć że przejmuje wszystko z paniami. Ta wielopokoleniowa inwestycja jest niepodważalna, naturalna sukcesja trwa. Panie czekają na karpiowe, bo coś cichutko... kiedy przelew?

    • 6 6

    • (2)

      na początku to było nawet śmieszne, ale znudziło się, zbastuj juz tymi Paniami....

      • 3 4

      • Lubi plec przeciwna więc o co kaman Nie gustuje chlop w chłopach

        • 0 2

      • Dobre pytania zadal- gdzie karpiowe- w końcu ktoś na głos to powiedział. A co jest zlego w byciu docenionym finansowo na koniec roku?

        • 2 0

  • Zwróć uwagę na dział prasa i tytuły pisemek. Wyeksponowane tylko te przychylne. :) (1)

    • 14 3

    • Przychylne Niemcom dalej kupisz

      Więc się nie martw

      • 3 1

  • rozwój pod sztandarem Orlenu (5)

    - sprzedaż 400 stacji, możliwe, że już nigdy nie zatankujemy na stacji Lotosu
    - sprzedaż 9 baz paliwowych
    - przymus wybudowania terminalu do importu paliw w Szczecinie / koszt kilkadziesiąt mln euro, oczywiście za kasę Lotosu/
    - ograniczenie mocy przerobowych o 40%
    - sprzedaż spółki Lotos/ BP zaopatrującej samoloty na lotniskach w Polsce w paliwo lotnicze
    - sprzedaż innych spółek z Grupy Lotos, czyli de facto Likwidacja Grupy Lotos
    Firma, która od 1990 roku, dzięki ciężkiej pracy i trafionym decyzjom biznesowym mądrych i zaradnych ludzi z Pomorza, przeistoczyła się z Gdańskich Zakładów Rafineryjnych w Grupę Lotos, perłę gospodarki Pomorza, firmę z TOP 10 w Polskiej gospodarce, czeka teraz wrogie przejęcie, demontaż i faktyczna likwidacja, pozostanie niewiele znaczący, w pełni uzależniony zakład produkcyjny z Grupy Orlen, pomijam wątek polityczny, chociaż dla posłów, senatorów, polityków, radnych, zresztą wszystkich członków PIS z Gdańska i Pomorza cisza, która zapadła i całkowity brak reakcji to wstyd i hańba na wieki....

    • 25 6

    • Może i mądrzy niektórzy byli

      Ale pracę tam miało mase ukladzistow od lat 90.
      Tam sie pokolenia ustawiały samych swoich i Teraz pies ich rąbal

      • 3 0

    • A to może "rozwój" opozycji najlepszy??? (2)

      Szanowna Pani Dulkiewicz zapowiada gaszenie światła w całym mieście, bo oszczędności a na sztukę typu rydwany, murale szkalujące PiS i propagandę na gdansk.pl mieszkańcy mają płacić setki czy miliony złotych? Nareszcie rząd coś robi, a nie zapewnia tylko ciepłą wodę w kranie. Budowane szpitale, fabryka samochodów elektrycznych w Jaworzenie. Połączenie się z Orlenem to:
      - większy potencjał rozwojowo-badawczy
      - lepsze warunki negocjacyjno-zakupowe
      - dostęp do nowej infrastruktury
      - zwiększenie zaangażowania w międzynarodowe rynki
      - postawienie na sektory bardziej rozwojowe, pozarafineryjne, takie jak choćby petrochemia

      Nie chcesz tego zobaczyć i dostrzec? Pozdrawiam

      • 4 10

      • (1)

        Bredzisz, tu chodzi tylko i wyłącznie o wycięcie tej firmy z Gdańska, gra na zubożenie, nic więcej, większy potencjał, lepsze warunki, dostęp do nowej infrastruktury, zwiększenie zaangażowania w rynki międzynarodowe, sektory bardziej rozwojowe, to wszystko frazesy, banały, żeby nie powiedzieć dosadniej banialuki i bajeczki, jakbym czytał Gomułkę czy Gierka, komuna w czystej postaci okraszona nowomową z lat 90-tych.

        • 9 2

        • chyba nie zdajesz sobie sprawy

          w jakiej skali produkuje Lotos a w jakiej Orlen....zerknij na mapę i porównaj wielkość obu zakładów - Orlen to spadkobierca dawnej Petrochemia Płock.

          • 2 7

    • fake newsy sypią się widzę

      - marka Lotos nie zniknie z rynku - ma zbyt dużą wartość jako brand
      - bazy paliwowe fake news - mało tego, są budowane nowe, wg nowych standardów bezpieczeństwa o czym mówią nowe normy i przepisy
      - budowa terminalu to inwestycja zarówno dla Orlenu jak i Lotos - to tak jak zakup nowej obrabiarki w firmie, która coś produkuje - ale guzikowy taki jak ty tego nie zrozumie....mało tego, nowy terminal będzie też w Gdańsku
      - ograniczenie mocy - kolejny fake news - Lotos ma w tej chwili najnowocześniejszą linię w Europie, Orlen jest w trakcie zatwierdzania umów na budowę i rozbudowę swojej. Do tego Modernizacja linii w Możejkach - jakoś rudy pies chciał to sprzedać Łukoil - a tu się nagle opłaca, ciekawe czemu......
      - a skąd BP ma paliwa ? Z UK wozi ..... Tu nikt nie mówi o sprzedaży rafinerii ale o sprzedaży części punktów dystrybucji paliw, z czego znaczna większość zmieni tylko brand bo i tak jest własnością prywatną przedsiębiorców którzy działają pod logo Lotos - tak jak pod logo Żabki itp. Dla twojej informacji - paliwa lotnicze JET A-1 oraz AVGAS 100 LL dostarcza w wielu portach tylko Orlen i/lub Lotos....
      - fake news - bo nie ma mowy o sprzedaży spółek a o ich likwidacji, aby nie dublowały się stanowiska (i tym samym wysokie pensje) - przypominam że rudy chciał opchnąć DB PKP cargo ..... ale chyba niektórzy mają słabą pamięć albo nie wiedzą o tym....
      - fake news - ludzi z pomorza powiadasz ? Zdziwił byś się ilu ludzi z poza tam pracuje. Mam kolegów po agh, kghm, pg i innych z całej polski którzy siedzą w branży. Ta firma nie radział sobie tak dobrze bo była w Gdańsku, ale dlatego, że była to jedna z firm strategicznych, którą wiele razy wielu s**** próbowało opchnąć pod różnym pretekstem od SLD po PO firmą zagranicznym. Z punktu widzenia produkcji nie zmieni się nic, z punktu widzenia kolesiostwa lokalnego, wchodzenia w 4 litery by dostać dobry stołek itp zmieni się bardzo dużo, bo wielu wyleci na zbity pysk - nie ma efektów - papa ze stołka... i to boli wielu....

      • 3 9

  • Poczta, Orlen, Urzędy (1)

    Stały się typowo pisowskimi bytami. Przypisy siostry joanny, jakieś różańce i książki o JPII. Idziesz na pocztę i od razu atakują cię Smoleńsk, książki PiSowskie i dewocjonalia. To samo na Orlenie, uśmiechnięty emeryt Kubica który zachęca do hotdoga, a państwowy koncern ładuje kasę na reanimowanie jest kariery. Coś strasznego :/ Pod płaszczykiem "polskości i kościoła" PiS marnuje i kradnie milardy złotych, nie ponosząc za to żadnej odpowiedzialności. W internecie nie ma dyskusji, bo tysiące PiSowskich trolli zalewa swoimi "mądrościami" każdy serwis. Zmarnowaliśmy 30lat naszego kraju.

    • 21 6

    • Mam w d*pie PiS ale jeszcze bardziej niemieckie interesy i niemiecka prasę dla Polaków

      • 2 2

  • co z moimi (3)

    akcjami lotosu po przejeciu przez orlen??

    • 18 4

    • Przejęcie to nadal niewiadoma, więc albo zamienią się w akcje Orlenu, albo będą wykupione.

      • 0 0

    • Możesz na papier toaletowy przerobić, wartość podobna.

      • 4 0

    • Nic przecież ich nie kupiłeś

      • 3 8

  • Już niedługo na Lotosie (15)

    Przepisy Siostry Joanny. Oby ta firma nie poszła drogą poczty

    • 118 9

    • Z pocztą była inna para kaloszy (8)

      w dobie internetu spadłą ilość przesyłek pocztowych (listy) o 70% i ciągle spada, paczkomaty i firmy kurierskie (ich multum) sprawia że nie da się z nimi konkurować wprost - albo cena albo czas dostawy, do tego przez wiele lat blokowane były inwestycje w poczcie po to by zaniżyć jej wartość i opchnąć ją (albo raczej nieruchomości w centrach miast) jak TP SA - za co powinno wiele osób do paki trafić, ale zamiast tego siedzą w europarlamencie co niektóre *****

      • 8 10

      • Troche sie z tobą nie zgodzę (5)

        Tam do zarządu brano wszystkich z klucza nawet prezesa. Myślę że kiedyś na światło wyjdą przetargi it w poczcie hehehe. Tak czy siak poczta jest jak zus nigdy nie zbankrutuje prędzej rząd położy łapę na inposcie i innych. Przypomnę że gwóźdź do trumny poczty wbił Jacek Sasin przeprowadzając wybory za 70 mln których nie było

        • 3 1

        • (1)

          No kolega chyba urwał się z choinki, bo większych bzdur nie słyszałem. Żart na poziomie gimnazjalisty, bo w teorii i praktyce to poczta właśnie na czymś takim i tak zarobiła. Autor wpisu "Z pocztą była inna para kaloszy" trafił w punk i proszę mi wierzyć, że nie uderzał on tutaj w PIS, bo to nie PIS prywatyzowały wszystko jak leci. Ukochani często przez Gdańsk urzędnicy "wysokiej klasy specjaliści" słyną z prywatyzacji, a mechanizm jest często zawsze taki sam (zaniżanie wartości danej spółki). Chcieli to zrobić z KGHM, Lotosem itp. Udało im się to zrobić m.in z gpec, pekao bgż itp. Najpierw rozbijanie na małe spółki i prywatyzacja kawałek po kawałku. Zresztą nie ma co tutaj tego tłumaczyć, bo większość i tak wie swoje i koniowi to pan tłumacz...

          • 0 1

          • dokładnie tak - do tego np Saur Neptun i inne podobne np w Warszawie i innych miastach

            potem posadka w jakieś radzie nadzorczej i 10k + co miesiąc - a obecnego europosła Lewandowskiego słowa pamiętacie ? Był współtwórcą Programu Powszechnej Prywatyzacji. Minister Przekształceń Własnościowych razem z drugim guru ekonomii, który "modernizuje" Ukrainę i był guru Petru Ryśka -

            • 2 2

        • to chyba dofinansował ją tymi 70 mln

          • 0 0

        • A całą zgarnęła prywatna firma bo państwowa była tylko podwykonawcą :)

          • 1 0

        • Jaki gwóźdź do trumny?

          Poczta dostała z powrotem z budżetu kasę za te "wybory"
          I jeszcze ktoś przytulił prowizję " za konsultacje".

          Jak to mówiła szydło? Po co kraść, jak można oficjalnie doić państwo?

          • 4 0

      • (1)

        Będą siedzieć.
        ***** ***

        • 8 4

        • i brocha już siedzi

          w parlamencie UE ;))))

          • 6 0

    • ta z Grzywą ?

      • 1 0

    • kto oprócz paliwa robi normalne zakupy na stacji gdzie marża na wszystko to minimum 40% więcej niż np w dyskoncie (1)

      .....głównie po alkohol i papierosy przychodzą na stacje wieczorami lub w niedziele i przy okazji robią zakupy bez namysłu ile co kosztuje - pytałem pracownika stacji

      • 7 0

      • Ja kupuje tam piwko

        Bo jest ttlko 0.6 A lubię wypić

        • 0 0

    • To prawdopodobne (1)

      Skoro desantowali w Lotosie "wysokiej klasy specjalistów" z Poczty

      • 39 0

      • - tych wybitnych - od hodowli koni w janowie

        ROFL

        • 17 1

    • Poradnik Siostry Panzerfaustyny: jak niszczyć radzieckie czołgi

      • 6 3

  • Pomorze nie wybaczy pisowi

    Nie wybaczymy wam tego co zrobiliście z naszym Lotosem

    • 9 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Piotr Witek

MBA, ACCA, biegły rewident, Partner Spółki Rewit Księgowi i Biegli Rewidenci, od listopada 2013...

Najczęściej czytane