Jest zgoda na przejęcie Lotosu. Orlen musi wywiązać się ze zobowiązań
Jest zgoda Komisji Europejskiej na przejęcie Grupy Lotos przez PKN Orlen. Zatwierdzenie transakcji uzależniono od pełnego wywiązania się ze zobowiązań przedstawionych przez PKN Orlen. Zapowiedzi zmian zaniepokoiły związkowców działających w Grupie Lotos, którzy zapowiadają, że będą walczyli o jak najkorzystniejsze rozwiązania dla pracowników gdańskiego koncernu. Od rana kursy giełdowe PKN Orlen oraz Lotosu rosły.
Środki zaradcze zatwierdzone przez Komisję Europejską
- zbycie 30 proc. udziałów w rafinerii Lotos wraz z towarzyszącym dużym pakietem praw zarządczych, co da nabywcy prawo do blisko połowy produkcji rafinerii w zakresie ropy naftowej i benzyny, a jednocześnie zapewni dostęp do istotnej infrastruktury magazynowania i infrastruktury logistycznej;
- zbycie dziewięciu składów paliw na rzecz niezależnego operatora logistyki oraz budowa nowego terminalu importowego paliwa do silników odrzutowych w Szczecinie, który - po ukończeniu budowy - zostałby przekazany temu operatorowi;
- uwolnienie większości mocy zarezerwowanych przez Lotos w niezależnych magazynach, w tym pojemności zarezerwowanej na największym w Polsce terminalu przywozu paliwa drogą morską;
- zbycie 389 stacji detalicznych w Polsce, stanowiących około 80 proc. sieci Lotos, oraz zaopatrywanie tych stacji w paliwa silnikowe;
- sprzedaż wynoszącego 50 proc. udziału Lotosu w spółce joint venture zajmującej się obrotem paliwem do silników odrzutowych, którą posiada on razem z BP, dalsze prowadzenie dostaw dla tej spółki oraz udzielenie tej spółce dostępu do magazynów w dwóch portach lotniczych w Polsce;
- udostępnienie konkurentom w Czechach rocznie do 80 tys. ton paliwa do silników odrzutowych w drodze otwartej procedury przetargowej;
- zbycie dwóch zakładów produkcyjnych bitumu w Polsce oraz dostarczenie nabywcy rocznie do 500 tys. ton bitumu/pozostałości ciężkich.
- Dostęp do paliw po konkurencyjnych cenach jest równie ważny dla przedsiębiorstw, jak i konsumentów. Możemy zatwierdzić dzisiaj proponowane przejęcie Lotosu przez PKN Orlen, gdyż wyczerpująca lista zobowiązań zaproponowana przez PKN Orlen zapewni, że odpowiednie polskie rynki pozostaną otwarte i konkurencyjne oraz że połączenie nie spowoduje wzrostu cen ani mniejszego wyboru paliw i produktów powiązanych dla przedsiębiorstw i konsumentów w Polsce i Czechach - powiedziała wiceprzewodnicząca Komisji Margrethe Vestager, odpowiedzialna za politykę konkurencji.
Orlen zgadza się na warunki Komisji Europejskiej
- Zgoda Komisji Europejskiej na połączenie PKN Orlen i Grupy Lotos to sygnał, że w Europie potrzebne są silne, multienergetyczne koncerny. To historyczny moment dla obu koncernów i polskiej gospodarki. Łącząc potencjał obu firm, jesteśmy w stanie sprostać wyzwaniom związanym z transformacją energetyczną, ponieważ niskoemisyjna gospodarka wymaga miliardowych inwestycji. Połączony kapitał finansowy i ludzki otwiera możliwości realizacji nowych projektów, które wzmocnią naszą konkurencyjność i umożliwią dalszą ekspansję na globalnym rynku. Jestem przekonany, że ta fuzja przyniesie korzyści zarówno akcjonariuszom, jak i klientom koncernu - mówi Daniel Obajtek, prezes zarządu PKN Orlen. - Konsekwentnie negocjowaliśmy z Komisją, aby przejęcie Grupy Lotos było optymalne dla wszystkich stron transakcji. To się udało. Przed nami rozmowy z potencjalnymi partnerami dotyczące wdrożenia środków zaradczych. Będziemy negocjować przede wszystkim atrakcyjną wymianę aktywów. Jesteśmy do tego dobrze przygotowani, mamy ustalony plan działania, aby w przyszłości maksymalnie móc wykorzystać synergie wynikające z tego przejęcia.
Rafineria w Gdańsku w nowej formie
Sposób spełnienia określonych warunków i szczegóły transakcji będą ustalane z potencjalnymi partnerami zewnętrznymi w ramach odrębnych rozmów i negocjacji. Zarówno nabywcy aktywów wynikających ze środków zaradczych, jak i warunki zawartych z nimi umów będą podlegały zatwierdzeniu przez Komisję.
Środki zaradcze przewidują m.in. zmianę modelu biznesowego rafinerii w Gdańsku, na bazie której powstanie spółka joint venture. PKN Orlen, w przypadku połączenia z Grupą Lotos, będzie operatorem wyodrębnionej w ramach JV rafinerii. Finalnie dla zewnętrznego partnera trafi 30 proc. udziałów. Zgoda KE przewiduje zobowiązanie do sprzedaży części sieci sprzedaży detalicznej. Celem PKN Orlen będzie znalezienie partnera do jak najbardziej atrakcyjnej wymiany aktywów polskich na podobne w innych częściach Europy.
Przy okazji uroczystości związanych z zakończeniem negocjacji z KE PKN Orlen podpisał list intencyjny ze Skarbem Państwa w sprawie procesu przejęcia kontroli kapitałowej nad spółką Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo. Orlen 10 lipca rozpoczął proces ukierunkowany na przejęcie kontroli nad PGNiG. Według założeń Orlenu pierwszym etapem przedmiotowego procesu miały być negocjacje postanowień listu intencyjnego pomiędzy spółką a Skarbem Państwa, który posiada 71,88 proc. udziału w kapitale zakładowym PGNiG.
Rośnie napięcie w Grupie Lotos
Pojawiające się już wcześniej doniesienia dotyczące wprowadzenia środków zaradczych zaniepokoiły pracowników i związkowców Grupy Lotos.
- Zagrożenia dla pracowników i funkcjonowania firm sektora wynikają ze środków zaradczych, jakie Orlen zaproponował w toku negocjacji z Komisją Europejską, by przekonać unijnych urzędników do fuzji z Lotosem. Obawy Brukseli wywołuje wpływ tej transakcji na konkurencję na rynkach Europy Środkowej i Wschodniej - informują związkowcy ze Związku Zawodowego Inżynierów i Techników Grupy Lotos. - W ocenie strony społecznej środki zaradcze są sprzeczne z oficjalnymi deklaracjami PKN podczas publicznych debat. Lista ustępstw jest długa, dotyczy asfaltów i w obszarze logistyki, a przede wszystkim w zakresie funkcjonowania stacji paliw. Mówimy o strategicznej infrastrukturze - rurociągach i bazach. To działanie wbrew ekonomii, przede wszystkim spowoduje osłabienie bezpieczeństwa energetycznego państwa. Brak myślenia o rozwoju sektora naftowego. Jest tylko hasło idei powołania wielkiego koncernu bez pełnej analizy oceny skutków dla wszystkich firm, a przede wszystkim dla regionów, w których dotychczas funkcjonują.
PKN Orlen przejmuje Grupę Lotos i Energę
Proces przejęcia kapitałowego Grupy Lotos przez PKN Orlen został zainicjowany w lutym 2018 r. podpisaniem listu intencyjnego ze Skarbem Państwa, który posiada w gdańskiej spółce 53,19 proc. głosów na walnym zgromadzeniu akcjonariuszy. W kwietniu 2018 r. w Grupie Lotos rozpoczął się proces due dilligence, czyli badanie jej kondycji handlowej, finansowej, prawnej i podatkowej pod kątem przejęcia. W lipcu 2019 roku PKN Orlen złożył w Komisji Europejskiej formalny wniosek o zgodę na koncentrację. Z kolei pod koniec sierpnia 2019 r. podpisane zostało porozumienie pomiędzy PKN Orlen a Skarbem Państwa i Grupą Lotos, określające ramową strukturę transakcji przejęcia gdańskiej spółki.
Przypomnijmy, że w kwietniu 2020 roku płocki koncern, w ramach wezwania, przejął akcje Energi stanowiące ok. 80 proc. kapitału zakładowego oraz około 85 proc. ogólnej liczby głosów na walnym zgromadzeniu spółki, a docelowo chce mieć 100 proc. udziałów w Enerdze.
Orlen już starał się o przejęcie Lotosu
Prawie 20 lat temu Orlen starł się o przejęcie Lotosu. Na początku lat 90. XX wieku miała miejsce pierwsza próba prywatyzacji firmy. Wówczas Lotosem zainteresowany był tylko fiński koncern Neste, lecz oferował zbyt mało. Mimo obaw, że przyszły właściciel może zamknąć mało dochodową rafinerię i zostawić tylko park zbiorników, próbę prywatyzacji powtórzono. W 2001 roku wybrano na inwestora angielską firmę deweloperską Rotch, ale pojawiło się podejrzenie, że stoi za nią rosyjski Lukoil.
Następnie potencjalnym inwestorem został PKN Orlen, który został jednocześnie partnerem firmy Rotch. Uzgodniono, że Orlen będzie pełnił rolę głównego zarządzającego. Już wtedy pojawiły się obawy, że Rafineria Gdańska przestanie istnieć jako odrębny podmiot. Przetarg dotyczył sprzedaży 75 proc. akcji Rafinerii. Ostatecznie prywatyzację przerwano, a Rafineria Gdańska otrzymała zadanie konsolidacji i restrukturyzacji rafinerii południowych i firmy wydobywającej ropę - Petrobaltic.
Od Rafinerii do Grupy Lotos
Rząd podjął decyzję o budowie nowej rafinerii 7 maja 1971. Budowa gdańskiej rafinerii w latach 1972-77, wraz z Naftoportem, była pierwszą inwestycją w PRL-u realizowaną według zachodnich licencji i technologii oraz kierowaną przez zachodnią firmę - włoskie Snamprogetti. W decyzji napisano, że rafineria powstanie w Gdańsku, rozważano też lokalizację w Pszczółkach - 20 km od Gdańska. Myślano też o gdyńskim Oksywiu. Pierwszą siedzibą Rafinerii Nafty "Gdańsk" w Budowie były stare budynki mieszkalne wydzierżawione od Gdańskich Zakładów Fosforowych. Pierwszą partię ropy naftowej przyjęto do zbiorników rafineryjnych w 1975 roku. Oficjalnie uruchomiono rafinerię, a konkretnie częściowo zbudowany Blok Paliwowy 29 listopada, aby w dniu rozpoczęcia VII Zjazdu PZPR zacząć przerób ropy.
W kwietniu 1992 otwarto pierwszą firmową stację paliw w Redzie. W 1990 r. rozpoczęto produkcję flagowego oleju Lotos, od którego pochodzi obecna nazwa firmy. W 1994 roku rurociągowa ropa rosyjska nazwana Ural lub Rebco stała się podstawowym surowcem przerabianym w rafinerii. W czerwcu 2002 r. powstała Grupa Lotos SA, do której w ciągu kilku lat dokooptowane zostały rafinerie w Czechowicach, Gorlicach i Jaśle, a następnie firma wydobywcza Petrobaltic. W czerwcu 2005 r. Lotos stał się spółką giełdową. W latach 2007-2011 Program 10+, dzięki czemu rafineria zaczęła zaliczać się do dużych zakładów - z przerobem ropy ponad 10,5 mln ton rocznie. Projekt EFRA (2017-2020) sprawił, że rafineria może produkować prawie wyłącznie produkty wysokomarżowe.
Wyniki finansowe Orlenu i Lotosu
Grupa Orlen osiągnęła w 2019 roku zysk netto 4,3 mld zł. Orlen przerobił ok. 33,9 mln ton ropy naftowej, odnotowując przy tym rekordową sprzedaż wolumenową na poziomie 43,3 mln ton. W 2019 r. na inwestycje wydano ok. 5,5 mld zł.
Natomiast zysk netto Grupy Lotos wyniósł w całym 2019 roku 1,15 mld zł. Przychody ze sprzedaży wyniosły 29,4 mld zł, czyli były o 628,4 mln zł (2,1 proc.) niższe niż w 2018 roku, przede wszystkim z powodu mniejszego wolumenu sprzedaży oraz niższych notowań cen ropy i produktów naftowych na rynkach światowych. Wolumen sprzedaży produktów, towarów i materiałów ropopochodnych w 2019 roku obniżył się o 1,3 proc. w porównaniu z 2018 rokiem.
W 2019 roku Grupa Kapitałowa Lotos poniosła nakłady inwestycyjne w kwocie ponad miliarda złotych, z czego największą pozycję stanowiły nakłady związane z projektem instalacji opóźnionego koksowania (projekt EFRA), wydobyciem zasobów ropy naftowej i gazu ziemnego, dotyczące głównie złóż B8 na Morzu Bałtyckim, Sleipner oraz YME na Norweskim Szelfie Kontynentalnym.
Miejsca
Opinie (596) ponad 20 zablokowanych
-
2020-07-14 12:13
Opinia wyróżniona
Dramat (53)
Dramat dla miasta, dla regionu.
Komu to przeszkadzało powiemy po latach? Jak firma przynosi zyski to od razu trzeba to psuć?
Kilkaset wysokodochodych miejsc pracy poszło.......
Związkowcy się obudzili?- 243 93
-
2020-07-14 12:25
(12)
Wychodzi niestety brak wiedzy. Szansa dla miasta, szansa dla regionu. Podatki dalej zostają na Pomorzu, miejsca pracy również, a fuzja będzie wpływać raczej na wzrost zatrudnienia niż na likwidowanie miejsc pracy... Duży może więcej, a to chyba taka pierwsza sytuacja, że mocny łączy się z mocnym
- 37 99
-
2020-07-14 12:29
Taaa.. już widzę te nowe miejsca pracy. (8)
Będą... ale w centrali firmy, w Orlenie, u bylego burmistrza Pcimia: Obajtka. Tu zostanie kierownik regionu północ.
- 69 13
-
2020-07-14 12:41
Podakti zostają w Gdańsku (7)
Nie wiem skąd pomysł, że podatki do centrali Orlenu...
- 22 49
-
2020-07-14 13:26
Jak to z kad? (5)
Jeśli fuzja ma polegać na kolejnych zwiększanych zyskach to będzie jeden zarząd. Jak to gdzie w Płocku!
A tu będzie zakład produkcyjny i tyle.- 34 7
-
2020-07-14 13:46
(1)
O matko! " z kad"
- 19 2
-
2020-07-14 19:54
PiS się mści
Gdańsk nie chce być spisiony i to się dyktaturze nie podoba
- 25 4
-
2020-07-14 15:04
(1)
Dokładnie, podatek CIT jest ważniejszym składnikiem budżetu gmin niż PIT. Tam gdzie zarząd, tam CIT wraca.
- 12 11
-
2020-07-14 18:34
Nie masz bladego pojęcia o działaniu takich grup kapitałowych
Lotos będzie miał dochód 0 bo tak to sobie Orlen ułoży w kosztach i CIT też będzie 0.
- 22 4
-
2020-07-14 16:23
widać że masz pojecie o wszystkim, nawet o poprawnym pisaniu...co za matoł
- 2 3
-
2020-07-14 23:13
podatki zostaną w Gdańsku tak jak siedziba Banku Gdańskiego - pamięta ktoś jeszcze takie coś???
- 13 0
-
2020-07-14 14:07
Heh brak czytanie wychodzi
To, że zostanie sama Rafineria, a nie cały lotos to uszczupli w podatkach o spory kawał chleba.
Stacje zostaną sprzedane (80% kupi ktoś inny, a 20% przejdzie pod zarządzanie do Orlen).
Spółka Lotos i BP też idzie pod młotek i pewnie całość przejmie BP, więc odpadną z tego przychody.
Zbycie składów Paliw, więc przychody z ichTo, że zostanie sama Rafineria, a nie cały lotos to uszczupli w podatkach o spory kawał chleba.
Stacje zostaną sprzedane (80% kupi ktoś inny, a 20% przejdzie pod zarządzanie do Orlen).
Spółka Lotos i BP też idzie pod młotek i pewnie całość przejmie BP, więc odpadną z tego przychody.
Zbycie składów Paliw, więc przychody z ich tytułu też pod młotek.
Zostanie tylko sama rafineria i zyski z rynku hurtowego.
Do tego idziemy dalej skoro te działalności pójdą pod młotek to i ludzie stracą pracę tu w Gdańsku na korzyść tych miast, gdzie znajdą się nabyte części firmy. Można spokojnie założyć, że 30-40% ludzi straci pracę lub będzie zmuszona się przenieść.- 41 7
-
2020-07-14 15:24
Jeszcze chyba nie było w historii takiej fuzji
która by wyszła na zdrowie komuś poza właścicielami... Przez pierwsze pół roku, może rok, będzie "po staremu" a potem równa w dół.
- 33 6
-
2020-07-14 23:13
daleś sobie bzdury wmówić ??? czy trolujesz
podatki zostaną w Gdańsku tak jak siedziba Banku Gdańskiego - pamięta ktoś jeszcze takie coś???
- 2 2
-
2020-07-14 12:25
To szansa a nie dramat (4)
Zobacz jak Orlen świetnie dogaduje się ze związkami. Lotos zyskuję dostęp do nowych możliwości i centrów badawczych. Może lepiej wyspecjalizować się w wodorze. Jego strategiczna pozycja nad morzem jest na tyle ważna, że na pewno nikt z niej nie zrezygnuje.
- 16 68
-
2020-07-14 13:56
Ale to nie o to chodzi (2)
Miałeś 2 polskie firmy zawiadujące rynkiem, teraz będziesz miał jedną, fakt że ogromną, ale za to sumarycznie na rynku będzie jej mniej niż poprzednio tych dwóch. 30% akcji, 9 składów paliw, prawie 400 stacji paliw pójdzie w inne ręce i jakoś wątpię, że będą one kupione przez polski kapitał. Ludzie pewnie nie stracą pracy ale zyski powędrują poza Polskę. I gdzie tu logika PiS-u mówiąca o tym, że pieniądze mają narodowość?
- 47 9
-
2020-07-14 17:34
to dlaczego tak samo zrobiły Włochy Francja i Niemcy ??
- 4 22
-
2020-07-14 18:27
oczywiście że pieniądze mają narodowość
Ciekawe kto te stacje i magazyny kupi - MOL, Lukoil albo Rosnieft
- 13 1
-
2020-07-14 23:15
ale odbierze centrale więc gadasz głupoty
- 1 0
-
2020-07-14 13:00
(3)
Tu obie firmy przynosiły zyski. Teraz dwóch silnych graczy się łączy. IMO działa to na naszą korzyść. Co do miejsc pracy to rafinerii nie przenoszą. Zostaje w Gdańsku i tu będą płacone podatki. Takie fuzje nie załatwia się pokątnie i od dawna się mówiło, że do niej dojdzie, więc i związki o niej wiedziały.
- 10 44
-
2020-07-14 14:13
Chyba nie doczytałeś artykulu (1)
Orlen zobowiązał się sprzedać 80% stacji paliw Lotos i 30%innych galezi: asfalty, paliwa lotnicze, wytwarzanie obcej firmie (najprawdopodobniej zagranicznej). Tak żeby połączony lotos plus Orlen nie były zbyt duze. To nie ma nic wspólnego z bezpieczeństwem energetycznym ani z zachowaniem miejsc pracy i podatków w Gdansku
- 42 2
-
2020-07-14 21:29
Pewnie warunki KE i tak były dużo twardsze
- 2 3
-
2020-07-14 18:37
Skąd wy piszecie takie bzdury
że tu będą płacone podatki!? Podatki będą płacone tam gdzie sobie tego zażyczy Kaczor i jak to sobie Orlen ułoży w księgowości. Nie macie pojęcia o tego rodzaju biznesie.
- 19 4
-
2020-07-14 13:05
rafineria w Lotosie jest ale... (1)
brak przemysłu petrochemicznego, który jest przyszłością tej branży. A Lotos jest zbyt malutki na takie inwestycje.
Poza tym, niestety żyjemy w czasach korpokomuny...wszystko się łączy w coraz większe molochy i wolny rynek umiera. To tendencja wynikająca z globalizacji dotyczy wszystkich krajów. Lotos miał wybór: sprzedać się obcym, sprzedać się Orlenowi lub umrzeć powolną śmiercią w ciągu 20 lat.
Tragedia to jest dla miejscowych kacyków i polityków...to prawda.- 22 36
-
2020-07-15 10:15
Nie planują zwalniać - planują ludzi sprzedać razem ze stacjami i magazynami.
- 0 0
-
2020-07-14 13:09
nie planują zwolnień (3)
Miejsca pracy zostają, przecież nie planują nikogo zwalniać. Nie panikuj ;)
- 13 35
-
2020-07-14 16:15
od pieciu lat nie planują podnosic podatków....
i vat mieli obniżyć...
- 19 5
-
2020-07-14 17:46
Jesli za niedotrzymanie publicznych obietnic zaczna wsadzac do wiezienia to uwierze. A na razie kazdy moze paplac co mu sie podoba wiec nie ma powodu zeby w to wierzyc. W sumie to nawet nie ma sensu dokladnie czytac takich newsow bo duza czesc informacji to klamstwa, ktore nazywa sie PR.
- 7 1
-
2020-07-14 22:02
gdzie to niby było powiedziane....wsadza swoich....i do czego to doprowadzi????
- 0 0
-
2020-07-14 13:23
(5)
fuzja nie oznacza redukcji etatów ;) a z tego co wiem - Orlen zapewniał, że takowej nie planują.
- 5 32
-
2020-07-14 13:32
:D
muahahahahahahahahhaha
- 21 3
-
2020-07-14 14:45
Jak pisowcy coś zapewniają to będzie odwrotnie
- 32 4
-
2020-07-14 17:47
Orlen czyli kto? A jesli ten Orlen nie dotrzyma slowa to co mu za to grozi? Pewnie nic.
- 16 0
-
2020-07-15 00:12
Zaktualizuj przekaz do 4b
- 0 0
-
2020-07-15 10:17
Z tego co wiem Orlen zapewniał.....
Premier zapewniał że powstanie prom, milion samochodów elektrycznych, PKS do każdej wsi.
O 14 emeryturze nie wspominając - co zrobili z bonem wakacyjnym już wiemy.- 5 0
-
2020-07-14 13:27
Dramat? (3)
Sami krzyczycie o dekarbonizacji a kto to ma sfinansować? Nakłady na produkcję energii odnawialnej są ogromne, skąd wziąć na to kasę? Tylko ogromny koncern może udźwignąć takie koszty. Po to jest to połączenie. Nie chcecie węgla to musicie się z tym pogodzić
- 11 18
-
2020-07-14 16:17
tu mówimy o firmach bazujących na przetwarzanych węglowodorach
dekarbonizacja gospodarki to dla nich jak woda święcona na diabła
- 5 2
-
2020-07-14 17:52
(1)
Nie wiem kto o tym krzyczy ale nie ja. Uwazam, ze Polska powinna produkowac energie z tego co ma, czyli z wegla, a wysilki powinny isc w kierunku jak najlepszego oczyszczania spalin. Uwazam tez, ze Polska powinna z taka sama troska i zaniepokojeniem przyjrzec sie elektrowniom jadrowym we Francji i produkcji wiatrakow w Niemczech, czy aby nie emituja za duzo zanieczyszczen i czy odpady radioaktywne dobrze zabezpieczaja.
- 2 10
-
2020-07-15 10:18
Z węgla rosyjskiego oczywiście.
- 1 0
-
2020-07-14 14:02
Ciekawe gdzie teraz Duda od związków
Mam nadzieję że prace stracą ci co na PiS głosowali ....
- 22 7
-
2020-07-14 14:57
Kilkaset dochodowych miejsc pracy dla swoich rodzin, znajomych itd.
- 3 2
-
2020-07-14 16:05
(1)
Główny problem ten że Bruxela storpedowała to co najważniejsze.
- 2 4
-
2020-07-14 16:20
wspieranie górnictwa z kieszeni polskiego kierowcy przeszło
zobowiązania energi względem kopalń orlen nabył już jakiś czas temu a teraz bez konkurencji na rynku paliw będą mogli transferować dowolne kwoty z kieszeni kierowców do kopalni...
było coś ważniejszego?- 6 0
-
2020-07-14 17:35
Włochy Francja i Niemcy zrobiły tak samo, dlaczego ?? skoro to złe? (1)
- 3 10
-
2020-07-15 10:08
Co zrobili
Jak jesteś taki biegły w tym biznesie to napisz co Niemcy i Francja zrobili. Coś tam słyszałeś ale sam nie wiesz co bo tego nie rozumiesz
- 2 1
-
2020-07-14 23:58
Dramat to jest dla cwaniaków oszustów którzy przyklejeni do PiS chcielirobić interesy z postkomunistami (2)
Brawo Panie Obajtek ! Stop postkomunie !!!
- 0 8
-
2020-07-15 00:13
To jakiś nowy przekaz
3xx?
- 5 0
-
2020-07-15 07:43
Nowy pomysl na nowy dzien? Skonczyly sie milusie wpisy?
A jakich to przyklejonych cwaniakow zwalcza dzielnie Prezes Obajtek?- 5 0
-
2020-07-15 07:06
dramat dla miasta to jest wszystko czym się ono zajmuje
- 1 1
-
2020-07-15 10:13
W Lotosie państwo ma 100% udziałów, w Orlenie 35%
Orlen przejmie Lotos i PGNiG, a później Putin przejmie pakiet udziałów w Orlenie.
Za pomocą FSB nakłoni udziałowców do sprzedaży.- 1 3
-
2020-07-15 19:05
masz na mysli GPEC
- 0 0
-
2020-07-15 20:52
Szansa na jakakolwiek normalnosc to była 12 lipca
Teraz to mozecie PiS w d pocałować...
- 0 1
-
2020-07-16 11:53
sprawiedliwy (1)
nareszcie ! po co tyle stanowisk kierowniczych,po co tyle spółek,spółeczek,nareszcie dotknie to tych,co całymi rodzinami bojkotowali w Warszawie przeciwko obecnemu rządowi,nastąpi wreszcie zmiana warunków pracy i płacy,nikt nie jest przwiązany do stanowiska dożywotnio!
- 1 1
-
2020-07-16 13:35
Tak! Bo nalezy karac tych, co maja czelnosc protestowac (wraz z rodzinami) i maja zdanie inne niz jedyne sluszne. A krasc moga tylko nasi!
Oto sprawiedliwosc.
A tak naprawde absolutnie gleboki PRL, wlacznie z gadka o "pracy i placy" - co chwila nawiazania zywcem z tamtej epoki.- 0 0
-
2020-07-14 12:35
Opinia wyróżniona
Lotos stanie się jedną z wielu firm grupy Orlen. To w centrali firmy będa prowadzone inwestycje (17)
... w firmach-córkach, gdy tylko ściśnie kryzys przyjdą cięcia i redukcje. Centrala w Płocku nie ucierpi, bo będzie się jak cytrynkę wyciskać firmy córki, np. Lotos by ratować centralę. Nowe stanowiska centralne tez będą tylko w Orlenie. Podatek od zysków będzie zarejestrowany na centralę. Tu pozostanie tylko podatek od nieruchomości. Tak oto kara się niepokorne miasto, które kiedyś było wolne.
- 229 51
-
2020-07-14 12:37
Chłopie, przestań bredzić o tym kryzysie gospodarczym, którego nie ma i nie będzie (6)
- 10 53
-
2020-07-14 13:31
(2)
To ciekawe jak to jest że nie ma kryzysu a sama produkcja jest niższa o 40% niż rok temu a no tak pewnie w TVP powiedzieli że polskie firmy zarobią na wirusie XD
- 27 5
-
2020-07-14 13:42
Te co trumny produkują to zarobią na koronawirusie. (1)
Jesienią druga faza zmutowanego covid. W polszy wirusa nie ma i nie będzie powiedział premier. A prezydent już pojechał to załatwić na Jasną Górę i wkrótce jedzie przypieczętować umowę do Rzymu - Watykanu. U góry mamy załatwione że do nas nie przyjdzie.
- 18 5
-
2020-07-14 14:47
Firma produkującym trumny też dzbanie spadła produkcja :)
- 2 5
-
2020-07-14 13:32
koszyk Dudy mówi coś innego... (2)
po 4latach dziennikarze zakupili ponownie 1:1 koszyk Dudy (antyEuro)
w tym samym sklepie, te same produkty - ale cena wzrosła o 37%
z 500+ pozostało jakieś 315zł+- 15 2
-
2020-07-14 13:53
"z 500+ pozostało jakieś 315zł+" (1)
I to jest dobra informacja :)
- 3 5
-
2020-07-14 22:11
skoro się cieszysz, że podwójnie tracisz
- 1 1
-
2020-07-14 12:46
Ale co? Pracownikow produkcji zwolnia (8)
A zostawia w Orlenie? Bredzisz chłopie. Orlen przejmując Lotos zmniejsza koszty stale Lotosu np wydatki na badania. Zmniejsza marketing i zarząd. Pracowników będzie potrzebował tyle samo albo więcej. Zyskuje markę i pozycję w Europie. Ma większą kapitalizacje i może kupować inne firmy np Czeskie lub Niemiecki
- 9 41
-
2020-07-14 13:04
czyli tu zostawią pracowników w waciakach... (5)
... a stanowiska inżynierów, dyrektorów, naukowców pojadą do Płocka i Warszawy.
No.. piękna wizja, już kupujesz mieszkanie w Płocku, by się tam wyprowadzić, czy chcesz zostać pracownikiem produkcji doglądającym rurek w deszczu?- 31 6
-
2020-07-14 13:17
Dyrektorow to u nas dostatek (2)
Inżynierów zostawia a badania zobaczymy. Nie zdziwię się jak Orlen wybuduje jakiś ośrodek badawczy w Gdańsku. Specjalistów mniej niż na południu ale powietrze lepsze
- 4 16
-
2020-07-14 13:34
Tak już naczelnik myśli jak zainwestować w badania w mieście które mu się sprzeciwia i go delikatnie mówiąc nie lubi haha chyba tylko dzbany pisowskie z Gdańska w takie bajki wierzą
- 17 4
-
2020-07-14 13:34
tjaaa wybuduje laboratorium "te premie nam się po prostu Należały"
i ośrodek badawczy "Oni kradli więcej"
- 20 1
-
2020-07-14 17:39
Już nie wrzucaj dyrektorów z naukowcami do jednego worka.
- 0 0
-
2020-07-14 17:56
Przeciez o tym od dawna marzy wielu tutejszych, ktorym przeszkadzaja sloiki. Juz zniknely tysiace ludzi: ukraincy, studenci, pracownicy ktorzy pracuja zdalnie, a teraz bedzie kolejna fala wyprowadzek po przejeciu Lotosu. Sam tez sie zastanawiam czy sie nie wyprowadzic bo pracuje zdalnie od kilku mcy i nic mnie tutaj juz nie trzyma.
- 1 1
-
2020-07-14 13:09
dokładnie (1)
nasi rodacy nie są w w stanie myśleć globalnie. Orlen robi świetną robotę w Czechach i w Niemczech, na Słowacji też działają. A Lotos co ma do zaoferowania?
- 7 17
-
2020-07-14 13:38
Polski kierowa dopłacał w niemieckim Orlenowskim cpn 1/4 ceny - do Niemca! "Bo musimy być na tym rynku konkurencyjni"
o Możejkach w które Orlen wtranżolił w błoto do tej pory w sumie już jakieś 10mld$ nie wspomnę
- 16 2
-
2020-07-15 11:04
Bzdury opoiadasz
CIT każdej spółki w tej części w jakiej jest dochodem samorządów jest dzielony pomiędzy gminy/powiaty/województwa na terenie których spółka zatrudnia pracowników.
Deklaracja CIT-ST służy do tego żeby urząd skarbowy wiedział ile się komu należy.- 1 1
-
2020-07-14 12:40
Opinia wyróżniona
Super (30)
Teraz jeszcze budowa portu w Gdyni i dróg do CPK. Gdańsk i całe Trójmiasto ma szansę stać się hubem przeladunkowym na Bałtyku. Mniejsze jednostki i mniejsi armatorzy do Elbląga. Gdyby jeszcze ktoś w samym mieście potrafił rządzić .....
- 101 207
-
2020-07-14 13:08
huba to ty masz we łbie kacperku
- 32 16
-
2020-07-14 13:16
nie pisz im za dużo bo ich POwskie głowy nie ogarniają tematu :-) (4)
jeszcze nie kumają że to odnoga nowego jedwabnego szlaku kończąca się w Konstancy oraz Stambule. Projekt na 25 lat ale dzięki temu Trójmiasto może stać się dominatorem na Bałtyku i zgarniać towary od Karpat po Dniestr. Ale zaraz zaraz.....po co nam te porty jak już są w Hamburgu i Bremie :-). Niech kwiczą...my róbmy biznesy na pomoście bałtycko-czarnomorskim.
- 18 36
-
2020-07-14 13:22
(1)
na razie robicie biznesy typu burdel, skoki, bank za złotowkę, działeczki od biskupa i 100 innych dojnozmianowy komuchu
- 42 11
-
2020-07-14 16:02
Brawo
- 5 0
-
2020-07-14 18:15
Chyba Ci sie Trójmiasto z Kłajpeda pomyliło
Z Kłajpedy będzie via Carpatią wszystko leciało do Stambułu. U nas będzie szczaw i mirabelki
- 15 2
-
2020-07-14 20:29
Ktos tu czyta Bartosiaka :)
To jest polityka ....
- 2 2
-
2020-07-14 13:38
(17)
Ile masz tych jednostek na Bałtyku o zanurzeniu 4m (bo takie tylko wejdą do elblaga) jakieś 95% jednostek na Bałtyku ma zanurzenie 6m. Widzę że propaganda dobrze weszła szkoda że sam faktów nie potrafisz szukać
- 36 7
-
2020-07-14 13:51
z tym Elblągiem to za wcześnie z tym kanałem... (13)
ale kolego...są pogłębiarki. W XIX w. kanał sueski budowano a Ty widzisz problem z płytkim podejściem do Elbląga. Kwestia tylko taka, że to się nie opłaca w tej chwili zupełnie. takie rzeczy powinna robić spółka operująca portem w Gdańsku i decydować czy warto tego typu inwestycję robić czy nie. A spółka powinna być na giełdzie a nie być obsadzana przez kacyków miejscowych.
- 6 14
-
2020-07-14 14:03
(3)
No tak nie ma to jak porównać kanał do Elbląga z kanałem Sueskim hahaha jednak jest z ciebie spec zakład że poza jednostkami prywatnymi mało kto będzie z niego korzystal? Szacowany czas zwrotu inwestycji to tylko 450lat jeśli zamkną się w obecnym budżecie inwestycji w co wątpię gdyż na początku inwestycja miała kosztować 800milionow a już urosła do 2miliardow i coś czuję że na koniec urośnie jakoś do 2,5miliarda
- 18 8
-
2020-07-14 14:28
porównanie dotyczyło skomplikowania wyzwania (2)
dobrze wiem że KS raczej bardziej po drodze kontenerowcom niż Elbląg i raczej dość szybko się spieniężył. Jeśli faktycznie kanał nie będzie w stanie przepuścić czegoś dużego do portu w Elbląg (nie mówię teraz, ale zakładając komercyjne pogłębienie podejście) to ktoś powienien iść do pierdla.
Co do 2mld czy to dużo?...na jednym kontenerzedobrze wiem że KS raczej bardziej po drodze kontenerowcom niż Elbląg i raczej dość szybko się spieniężył. Jeśli faktycznie kanał nie będzie w stanie przepuścić czegoś dużego do portu w Elbląg (nie mówię teraz, ale zakładając komercyjne pogłębienie podejście) to ktoś powienien iść do pierdla.
Co do 2mld czy to dużo?...na jednym kontenerze towaru można zarobić od 30 do 120tys na czysto w mojej branży. Jakiś 0,1-0,3% od tego wliczona w koszty obsługi i idąca na rozwój infarstruktury byłby do przełknięcia. Pomnożyć to przez tysiące kontenerów, rozbić na 20 lat spłacaonych w kredycie.....wszystko zależy od wolumenu obrotu. Ale to musi mieć zastosowanie komercyjne a nie dla żagłówek :-)
Dobra...uciekam stąd bo mnie od komuchów wyzywają i mają z tego radochę.- 7 8
-
2020-07-14 15:03
(1)
No tak kanał sueski był tak samo skomplikowany w budowie (10 lat budowy 163km długości) jak przekop przez piaszczysta mierzeję (1,3 km) Tak 30k to zarobi na towarze w kontenerze glfirma która ten towar produkuje a nie spedycja który go transportuje. Od kiedy stawka za kontener jest zależna od wartości towaru kiedyś sprawdzałem cenę za kontener do
No tak kanał sueski był tak samo skomplikowany w budowie (10 lat budowy 163km długości) jak przekop przez piaszczysta mierzeję (1,3 km) Tak 30k to zarobi na towarze w kontenerze glfirma która ten towar produkuje a nie spedycja który go transportuje. Od kiedy stawka za kontener jest zależna od wartości towaru kiedyś sprawdzałem cenę za kontener do USA i cena wynosiła 1000 dolarów a opłaty portowe są stale i nie wynoszą stawki % od wartości towaru w kontenerze więc znowu udowadniasz że specem to może jesteś ale najwyżej od swoich majtek.
- 7 6
-
2020-07-14 15:16
a gdzie napisałem że są tak samo skomplikowane?
Ty płakałeś że to niewykonalne w XXIw. , że zanurzenie 6m to mega problem a inwestycje znacznie bardziej skomplikowane bez takiego parku maszynowego budowano w XIXw.. To nie jest problem. Kwestia kasy.
Naucz się czytać ze zrozumieniem i rozróżniaj tryb dokonany od niedokonanego w języku polskim. Napisałem że gdybym (podkreslam "gdybym"Ty płakałeś że to niewykonalne w XXIw. , że zanurzenie 6m to mega problem a inwestycje znacznie bardziej skomplikowane bez takiego parku maszynowego budowano w XIXw.. To nie jest problem. Kwestia kasy.
Naucz się czytać ze zrozumieniem i rozróżniaj tryb dokonany od niedokonanego w języku polskim. Napisałem że gdybym (podkreslam "gdybym" w poprzedniej wypowiedzi użyłem słowa "byłby") ponosił opłatę 0,1-0,3% wartości towaru to byłbym w stanie ją ponieść, nie pisałem, że tyle się płaci. Sprowadzając kontener dostaję jedną fakturę od firmy spedycyjnej i w pompie mam wszystko. Dlatego kanał powinien być własnością spółki portowej i ona powinna nim zarządzać.- 4 9
-
2020-07-14 14:17
wincyj betonu (1)
miał wpłynąć kontenerowiec do Elbląga........ w międzyczasie Wisła wyschła.
- 5 2
-
2020-07-14 16:15
Njestety bez przekopu Mierszeja to wylęgarnia muszek i korek dla turystyki
- 1 6
-
2020-07-14 14:27
takie tam (5)
tylko że umocnienia brzegów są zrobione pod głębokość 4m - więc pogłębiarką tam nic nie zdziałasz bo nabrzeże spłynie do kanału
bubel od samego początku - ale ..... przygłupia gawiedź to kupiła.....- 17 4
-
2020-07-14 14:44
na pierwszy rzut oka zgadzam się ale... (3)
może ma to sens jako jakiś port wspomagający, przed załadunkiem na większe jednostki. W tej chwili jak przypływa kontener to nie jest zawsze tak że jest jeden właściciel towaru tego co w środku. Trzeba go rozparcelować, podzielić, przenieść do magazynu "drobnicowego". Pakowanie w drugą stronę podobnie. Nie jestem specem od procesów logistycznych
może ma to sens jako jakiś port wspomagający, przed załadunkiem na większe jednostki. W tej chwili jak przypływa kontener to nie jest zawsze tak że jest jeden właściciel towaru tego co w środku. Trzeba go rozparcelować, podzielić, przenieść do magazynu "drobnicowego". Pakowanie w drugą stronę podobnie. Nie jestem specem od procesów logistycznych morskich, jestem ich klientem. Można by też tam jakiś fragment odstąpić Białorusinkom za kasę niech mają okno na świat....luźne pomysły...ale nie moja branża
- 0 6
-
2020-07-14 15:46
Zalew (1)
Zalew wiślany jest mega płytki, tu nie pomoże pogłębianie drogi do Elbląga, to od początku jest propagandowa budowa i tylko kajaki i małe jachty będą korzystały z tego przekopu, ponad miliard wyrzucony w wodę...ile istnień ludzkich można by było za ta kasę uratować, małych dzieci co czekają na operacje... ale ten chory rząd ma megalomańskiego zapędy i musi robić duże projekty jak za komuny...
- 15 5
-
2020-07-14 21:10
To teraz sobie wyobraź, że TVP dostało dotację 2x większą niż koszt budowy sztandarowej inwestycji PIS-u :-) (Jeśli ten miliard o którym piszesz to prawda)
- 4 1
-
2020-07-14 18:03
Port w Elblągu jako wspomagający dla Gdańska hahahaha i podwójne opłaty ciekawe jaka spedycja na to by poszła jak w godzinę jazdy dalej mogą bezpośrednio na duży statek załadować hahaha tak przypływa kontener z ładunkiem drobnicowym danej spedycji i jest on na magazynie danej spedycji dzielony na dalsze środki transportu a nie jest to robione przez port
- 10 2
-
2020-07-14 15:04
Jachty i kajaki będę przepływać ale bardziej same kajaki bo kto będzie chciał jachtem do Elbląga popłynąć
- 1 3
-
2020-07-14 19:16
Elblag jako alternatywa dla trojmiejskich portow - mrzonka.
Porownanie z kanalem sueskim - absurd.
A budowanie wg pewnych zalozen po to, aby za chwile poglebiac wg innnych nowych zalozen - to juz plan na miare planowania z czasow glebokiego PRL.
Oczywiscie, ze technicznie wiele da sie ogarnac - ale pytanie,Elblag jako alternatywa dla trojmiejskich portow - mrzonka.
Porownanie z kanalem sueskim - absurd.
A budowanie wg pewnych zalozen po to, aby za chwile poglebiac wg innnych nowych zalozen - to juz plan na miare planowania z czasow glebokiego PRL.
Oczywiscie, ze technicznie wiele da sie ogarnac - ale pytanie, czy dany pomysl ma sens? Dla Elblaga, lokalnie - tak. W skali regionu, gdybys te pieniadze przeznaczyl np. na udroznienie polaczen drogowych i kolejowych z portem w Gdyni (bo Gdansk jest bardzo dobrze skomunikowany), korzysci bylyby bez porownania wieksze.- 12 1
-
2020-07-15 16:15
Znowu mity o czterech metrach (2)
i łączenie wszystkiego z "propagandą". Widać, ze totalna opozycja założyła ludziom blokady na inne informacje, niż antypisowskie.
- 0 3
-
2020-07-15 19:07
Mity? Czy kiedykolwiek byłeś nad Zalewem Wiślanym?
- 1 0
-
2020-07-16 13:39
A TVP ile zawistowalo? 6 metrow?
Ale masz racje - te 4 metry to troche duzo, biorac pod uwage splycanie toru wodnego. Na marginesie, ciekawe jak wygladaja szacunki kosztow zwiazanych z jego utrzymaniem.- 0 0
-
2020-07-14 14:23
pytano (1)
jakie towary przypływają statkami o zanurzeniu 4m? bo chyba nie kontenerowce mniejszych armatorów
ostatecznie okaże się, że z inwestycji za gruuuube miliony korzysta kilka żaglówek.- 14 2
-
2020-07-14 15:07
Jak a to nasze lotniskowce tamtędy nie będą pływać ? Wkoncu na inwestycja ma podobno również znaczenie dla bezpieczeństwa kraju XD
- 6 0
-
2020-07-14 16:30
Mniejsze jednostki?
Przy braku odpływu maks zanurzenie 4m. Co to za jednostki? Na przyklad: Wymiary jednostki: długość 79,90 m, szerokość 10,90 m, zanurzenie 4 m, nośność 1980 t. Czyli 50 Tirow. Przekop jest dla spółki skarbu Państwa, ktora dopiero powstanie. Drewno z Mazur do Elblaga i na barki lub podobne jednostki. Dlatego Vat na drewno zostal podniesiony z 8% do 23%, bo teraz zarabia się na zwrocie Vatu, a nie na biznesie samym w sobie.
- 1 0
-
2020-07-14 23:19
raczej ma szansę na peryferyzację w ten sposób
brak central dużych firm, marginalizacja lotniska w Gdańsku poprzez CPK, i jeszcze dodatkowo konkurencja 3 portu w Elblągu - to sabotaż! a nie szansa
- 0 1
-
2020-07-15 01:24
"śliczny" komentarz
- 0 0
-
2020-07-15 18:20
Mniejsi armatorzy do Elbląga ???
Pojedyncze kontenery na kajakach ??? Pomyśl zanim...
- 1 0
Wszystkie opinie
-
2020-07-14 11:53
Papa (20)
To żegnamy z żalem jednego z potentatów z Pomorza... Szkoda
- 176 38
-
2020-07-14 12:04
(11)
Niestety podatki nie będą płacone w Gdańsku.
- 16 10
-
2020-07-14 12:20
(6)
Podatki będą płacone w Gdańsku, więc budżet Gdańska raczej nie ucierpi
- 10 17
-
2020-07-14 12:31
zostanie podatek od nieruchomości. (4)
Podatek od zysków przepadnie.
- 19 5
-
2020-07-14 12:57
Gdynia żegna bez żalu (3)
Odkąd Tusk doszedł do władzy Lotos przestał się kompletnie Gdynią interesować, w tym sponsorowaniem gdyńskiego sportu.
- 5 19
-
2020-07-14 13:56
od kiedy Lotos jest w Gdyni pajacu?
- 5 2
-
2020-07-14 19:21
Nie pisz w imieniu Gdyni. Moze poprzednia wladza faktycznie Gdyni nie kochala, ale to komentarz tak samo zalosny, jak radosc gdanskich troli, gdy minister uznal OPAT za droga lokalna. To zenujaco krotkowzroczne - w interesie Trojmiasta i regionu jest i bogaty Gdansk, i bogata Gdynia. W tym przypadku w Gdyni nie przybedzie, gdy w Gdansku ubedzie - stanowimy jeden rynek pracy a utrata Lotosu to mniejsze wplywy nie tylko dla Gdanska, ale i dla Pomorza - zatem posrednio i dla Gdyni.
Musimy kibicowac sobie nawzajem.- 12 0
-
2020-07-14 22:58
Wywalić ruskich z Lotosu mianowanych za PO
- 0 2
-
2020-07-14 13:01
podatki od czego? od zysku Orlenu?
- 6 0
-
2020-07-14 12:33
Podatki będą płacone w Gdańsku. Chyba że szejk arabski przetransportuje Lotos do Płocka. Na osiołkach. (3)
- 6 18
-
2020-07-14 14:08
(2)
Tak podatek od nieruchomości zostanie z tym masz rację ale podatek cit już do Gdańska nie wplynie. Chyba nie muszę ci tłumaczyć z którego podatku są większe wpływy
- 7 1
-
2020-07-14 18:22
Zapłacą tyle samo
Sie skasuje za nieruchomości i grunt x10
- 0 0
-
2020-07-14 22:39
no tak. ale tak na boku to czasy po 1989 roku to w Gdańsku powolne wyprzedawanie wszystkich firm utrzymujących tu kapitał.
I nieumiejętność przyciągania nowych. Poszły banki, firmy komunalne , stocznie. W porównaniu z resztą Polski kapitałowo jest bardzo słabo - nie przyciągnięto żadnych dużych firm, a jedynie outsourcing korporacji, które swój CIT płacą gdzie indziej, a w Gdańsku mają tylko biura. Po przejęciu Lotosu i Energi nic nie zostaje oprócz LPP. A powiedzmy sobie otwarcie, że żadna z tych spółek nie stanowiła konieczności rynkowej, a bardziej polityczną.
- 2 0
-
2020-07-14 12:14
(6)
Dlaczego żegnamy? Lotos ma przecież zostać na Pomorzu, a fuzja może pozytywnie wpłynąć na rozwój spółki
- 10 29
-
2020-07-14 12:18
A podatki powędrują gdzie? (1)
- 14 5
-
2020-07-14 12:20
Na pewno nie do Gdańska :)
- 17 5
-
2020-07-14 13:02
na razie Obajtek (2)
sprzedaje i likwiduje pół Lotosu, gdzie tutaj widzisz rozwój?
- 22 0
-
2020-07-14 13:30
powstanie czapa nadzorcza i powstaną spółki córeczki (1)
rozwojowo z tysiąc miejsc pracy i znoju... nagród i premii - dla całego tłumu oPiSowych sadzeniaczków
- 7 1
-
2020-07-14 15:31
To nie platforma chlopie
nie będzie planów jak z pkp lotem czy lasami
Józki Bąki maja problem ale nie Polacy pomorzanie- 1 13
-
2020-07-14 19:10
Dramat
Niby jak ma to wpłynąć na rozwój Lotosu? Przecież ta cała śmieszna fuzja wiążę się z wyprzedaniem dużej części firmy. Z mojego punktu widzenia to koniec Lotosu w końcu władza osiągnie swój cel i zniszczy fajną firmę i nasz region
- 8 1
-
2020-07-14 13:09
Chodzi o dowalenie Gdanskowi i o nowe miejsce do dojenia przez PIS. za rok dwa Lotos bedzie mial straty jak teraz Orlen
- 11 3
-
2020-07-14 11:59
(12)
Niech mi ktoś teraz powie, że ta transakcja jest korzystna dla polskiej gospodarki.
- 194 34
-
2020-07-14 12:06
Madki dostaną więcej
Transakcja ropy do pełnej siatki w zakupów
- 6 11
-
2020-07-14 12:27
No właśnie (6)
Jaki w tym sens? Pozbywać się tak dużej części lotosu dla fuzji. Kiedy teraz obie spółki są skarbu państwa. Pisowskie złodziejstwo i partactwo
- 29 12
-
2020-07-14 12:41
Jakie pisowskie złodziejstwo? (2)
Wyraźnie napisali, że tu unia jewropejska każe im pozbyć się dużej części Lotosu. Pewnie kupią to ruski. Donek obiecał im cały Lotos, ale nie zdążył go opylić więc dostaną chociaż część.
- 10 33
-
2020-07-14 12:53
Głupiś, to pisowowskie durne pomysły na fuzję
unia dała takiwarune zaporowy, a Obajtek mimo że nie jest to korzystne i dobre dla Polski forsuje fuzję bo on sam i pisiory więcej nakradną w przyszłości
- 28 8
-
2020-07-14 14:26
Ręce opadają
Jak się czyta takie głupoty. Unia każe sprzedać lotos? Idź, pomyśl chwilę i wróć.
- 15 3
-
2020-07-14 12:59
W Orlenie państwo nie ma kontroli nad akcjami spółki. (1)
- 10 1
-
2020-07-14 14:12
Dokładnie nawet 30% nie ma. Ale taka jest wiedza ludzi więc później nie ma się co dziwić że popis ma 70% poparcia
- 7 3
-
2020-07-14 14:10
Orlen tylko w 30% należy do państwa za to w lotosie państwo jest większościowym akcjonariuszem
- 9 1
-
2020-07-14 12:29
Lepsza pozycja negocjacyjna przy zakupie ropy, model biznesowy z Anglii i Francji. (1)
Lotos to istotnie mały zakład w skali UE. Wzmocni potencjał polskiego koncernu.
- 13 16
-
2020-07-14 14:12
Ile % udziałów ma państwo w Orlenie? Czekam za odpowiedzą
- 10 0
-
2020-07-14 13:40
Tak
- 1 2
-
2020-07-14 18:21
Ja tak twierdze
Jest
- 2 2
-
2020-07-14 11:59
Kiedy Jukos przejmie całość ? (4)
- 60 29
-
2020-07-14 12:03
Gdy POprzednicy wrócą do władzy.
- 16 12
-
2020-07-14 12:05
To Donek chciał sprzedaż Lotos (1)
Nie zapomnijcie komu chciał sprzedać donek Lotos
- 18 15
-
2020-07-14 15:23
A co robią teraz?? Lotos to 53% udziały Skarbu Państwa a Orlen tylko 27,5%!!!!
Efekt jest taki że sprzedają 25,5% lotosu!- 7 2
-
2020-07-14 13:10
obecna dojna zmiana komunistów i złodziei odda Jukosowi za węgiel
- 7 3
-
2020-07-14 12:04
51.03 % Polaków zadecydowało o transferze kapitału do Warszawy (5)
No cóż taki czas to co zrobiła komuna rozwali PiS
- 146 51
-
2020-07-14 13:28
jak można wyczytac Lotos ma zbyć 89 stacji paliw itd. (1)
- 0 0
-
2020-07-15 18:22
Doprawdy?
Jak można wyczytać, dużo, dużo więcej a nie 89.
- 0 0
-
2020-07-14 16:32
Ta decyzja UE zapadła długo przed wyborami . (2)
I nie sądzę aby nas szczególnie pytano o zgodę !
- 1 7
-
2020-07-14 19:24
(1)
Nie? A kto to zaproponowal? Orlen.
- 9 1
-
2020-07-14 20:20
Dokładnie to są propozycje Orlenu na zarzuty zbytniej koncentracji.
- 5 1
-
2020-07-14 12:05
Tak jak już pisałem nie raz (7)
polexit jak najszybciej!!!!!!!!!!
- 58 106
-
2020-07-14 12:18
(4)
i do Rosji i Białorusi, stworzymy nowe RWPG. Hurrra!
- 18 14
-
2020-07-14 12:41
(3)
oczywiścice tak jak Szwajcaria, też jest w rwpg bo nie ejest w unii. puknij sie ew ten kozi łeb
- 2 18
-
2020-07-14 13:48
(1)
Hahaha, Polska drugą Szwajcarią.
- 11 1
-
2020-07-14 20:19
radom zurychem ;)
- 12 0
-
2020-07-15 00:16
Polska tak się ma do Szwajcarii
jak Polonez do Lamborghini...
- 4 0
-
2020-07-14 17:42
W Szwajcarii są najwyższe zarobki w Europie
Średnia to 21000 (w PL 3500), więc nie ma co się dziwić, że mają w pompie Unie. Natomiast dla nas Unia to zbawienie, bez którego, dziś byśmy nie byli dużo dalej niż Ukraina gospodarczo.
- 12 2
-
2020-07-15 01:26
komentarz a propos członkostwa w UE bez związku z tematem
- 1 2
-
2020-07-14 12:06
gdspodarka (4)
Firmom grozi bankructwo więc Pis robi fuzję ,żeby ukryć nieudolność!
- 78 72
-
2020-07-14 13:01
Nic głupszego dzisiaj nie przeczytam... (1)
- 7 4
-
2020-07-15 01:43
Nie trać nadziei. Konkurencja jest bardzo silna.
- 1 0
-
2020-07-14 13:15
Orlen 2.5 mld strat
- 4 3
-
2020-07-15 07:05
upadłość?
Sprzedaż paliwa jest i długo będzie.
- 1 0
-
2020-07-14 12:06
Nareszcie razem! Polska zaczyna się liczyć w Europie (31)
Urodziłem się w Gdańsku i jestem z Pomorza. Bardzo się cieszę, że w końcu Lotos łączy się z Orlenem. Zyska Polska i pracownicy koncernu. Przede wszystkim wreszcie zdobędziemy silną pozycję negocjacyjną w Europie i nowe możliwości rozwoju. Lepiej współpracować, niż konkurować. Trzymam kciuki za dalsze inwestycje.
- 91 289
-
2020-07-14 12:07
(9)
Polska zyska, Gdańsk straci.
- 22 15
-
2020-07-14 12:36
(6)
A Gdańsk to nie Polska?
- 16 6
-
2020-07-14 13:08
Nie (5)
- 17 8
-
2020-07-14 13:23
(3)
Polska zyska, Gdańsk zyska
- 8 22
-
2020-07-14 13:30
(1)
I tego się trzymajmy! Zyskamy na tym wszyscy, dobra zmiana nadchodzi :)
- 5 14
-
2020-07-14 19:25
Ojej, ojej.
- 2 1
-
2020-07-14 20:29
Niestety i Polska straci i Gdańsk straci. Zyskają jedynie kadry zarządzające obiema firmami oraz procesem przyłączania Lotosu do Orlenu. Zyskają na pewno koncerny / firmy, które przejmą od Lotosu aktywa, których musi się pozbyć.
- 9 2
-
2020-07-15 07:36
I w tym problem.
- 0 0
-
2020-07-15 07:08
to trzeba było GPEC nie sprzedawać
teraz lament a 60 baniek lipsk przytula.
- 1 1
-
2020-07-16 17:09
Polska też nie zyska. tak naprawdę to rząd sprzedaje Lotos spółce Orlen i ma kasę jednorazowo do skarbonki. ale pozbywamy się Lotosu, Orlen jest tylko częściowo polski.
Każdy d**il który lamentował jakto rozsprzedano polskę od transformacji powinien drzeć japę i teraz. Tracimy strategiczną firmę...- 0 0
-
2020-07-14 12:18
Bzdury piszesz! (4)
Jakie liczyć? 27:1
Poczekaj na negocjacje w sprawie funduszy pomocowych.
Jedno jest pewne gdyby nie UE gospodarczo bylibyśmy jak Białoruś.- 22 11