• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kontenerowy kolos w Porcie Gdynia

Wioletta Kakowska-Mehring
8 lutego 2024, godz. 11:25 
Opinie (97)
aktualizacja: godz. 22:18 (9 lutego 2024)
  • MSC Aurora wchodzi do BCT.
  • MSC Aurora wchodzi do BCT.

Skoro mamy tłusty czwartek, to "na grubo" jest też dziś w Porcie Gdynia. Wraz z porannym słońcem do terminalu BCT przybył kontenerowy kolos MSC Aurora. Statek ma 366 m długości, czyli - jak na warunki gdyńskiego portu - bardzo dużo.



AKTUALIZACJA 9 lutego:

Statek MSC Aurora dłużej pozostanie w Porcie Gdynia. Wszystko na to wskazuje, że nie udało się go przeładować w zakładanym wstępnie czasie. Właśnie zaktualizowano tzw. awizację i okazało się, że opuści gdyński port dopiero w niedzielę 11 lutego o godz. 7. Należy jednak pamiętać, że i ta godzina może ulec zmianie i trzeba na bieżąco sprawdzać w specjalnym serwisie lub na stronie Urzędu Morskiego w Gdyni. Wejścia i wyjścia statków można obserwować z Ostrogi Pilotowej, tam, gdzie znajduje się ławeczka budowniczych Portu Gdynia (ul. Polska 2Mapka).


Statek MSC Aurora ma 366 m długości i 48 m szerokości i można powiedzieć, że wszedł do Portu Gdynia na tzw. "żyletkę", ponieważ warunki manewrowe w porcie nie są łatwe dla takich kolosów. Statek zacumował w terminalu BCT przy nabrzeżu Helskim I. O wizycie jednostki poinformował nas czytelnik w Raporcie z Trójmiasta.

Zmiany w zarządach Portu Gdańsk i Portu Gdynia Zmiany w zarządach Portu Gdańsk i Portu Gdynia

Statek zawitał do Gdyni w ramach serwisu żeglugowego Swan, czyli stałego bezpośredniego połączenia z Dalekim Wschodem. Gdynia pojawiła się w tej siatce połączeń w lipcu ub. roku. W ramach tego połączenia chodzą statki różnej wielkości i nie zawsze mają 366 m. Pierwszym, który zainaugurował wizyty w Gdyni, był kontenerowiec MSC Madeleine, który ma tylko 349 m długości.

Według zapowiedzi kolos ma wyjść z Portu Gdynia w sobotę, 10 lutego, o godz. 8. Będzie więc okazja zobaczyć go z bliska. Trzeba jednak pamiętać, że godzina może ulec zmianie i trzeba na bieżąco sprawdzać w specjalnym serwisie lub na stronie Urzędu Morskiego w Gdyni. Wejścia i wyjścia statków można obserwować z Ostrogi Pilotowej, tam, gdzie znajduje się ławeczka budowniczych Portu Gdynia (ul. Polska 2Mapka).


Przebudowa gdyńskiego portu tak, aby mógł on przyjmować większe statki, trwa od lat. Najpierw udało się powiększyć obrotnicę nr 2 (miejsce w porcie, które pozwala na to, by statek mógł się obrócić), dzięki czemu do Gdyni teoretycznie mogły zawijać statki mające do 370-400 m. Teoretycznie, bo obawiano się, że w razie nieprzychylnych warunków pogodowych wprowadzenie tak dużych jednostek może być utrudnione z racji zbyt wąskiego wejścia. Można było je poszerzyć, ale kosztem obiektów należących do resortu obrony. I tak w czerwcu ub. roku zakończono przebudowę Północnej Ostrogi PilotowejMapka i zyskano dodatkowo prawie 40 m.


Na pewno pomocny przy wprowadzaniu i wyprowadzaniu statków w gdyńskim porcie jest system pilotowy OneBoxRTK, który wykorzystuje najnowocześniejszą technologię pozycjonowania i naprowadzania statków.

W Porcie Gdynia wciąż trwa realizacja programu: "Pogłębienie toru podejściowego i akwenów wewnętrznych Portu Gdynia. Etap II - Pogłębienie toru podejściowego". Wykonanie pogłębienia toru podejściowego i akwenów wewnętrznych zapewni bezpieczną żeglugę statków o długości 400 m, szerokości 58 m i zanurzeniu do 14,5 m. Poprawa bezpieczeństwa nastąpi również poprzez rozbudowę i przebudowę głowic falochronów w wejściu głównym portu oraz remont i modernizację oznakowania nawigacyjnego.

Miejsca

Opinie (97) 5 zablokowanych

  • Porty w trójmieście powili tracą przepustowość (29)

    szkoda, że ten rząd nie wybuduje terminalu w Świnoujściu. Przez to duża część ładunków nadal będzie szła przez porty niemieckie

    • 104 83

    • Słuszna uwaga . (1)

      Tylko czy zespół portowy Szczecin - Świnoujście leżący na terenie polski jest nadal naszą własnością ?

      • 8 20

      • No - nie !!!

        Należy do wietnamskich druidów

        • 4 0

    • Dobrze, że PiS zbudował przez osiem lat rządów. (10)

      A nie, czekaj.. ważniejsze były Misie pokroju przekopu Mierzei i CPK, żeby tłuste koty mogły wyciągnąć miliony złotych polskiego podatnika na swoje konta.

      • 37 27

      • zapomniałeś, że odkupili DCT, wybudowali DCT 2, przebudowali całą magistralę kolejową do portu w Gdańsku i w Gdyni (7)

        • 20 24

        • (6)

          Baltic Hub tylko w 30% jest własnością Polskiego Funduszu Rozwoju. Reszta - 70% to właściciele prywatni, więc jakie odkupiło?? Przebudowa magistrali kolejowych z udziałem środków tej złej UE.

          • 20 15

          • a kasa w UE bierze się z drukarki (4)

            Infrastruktura kolejowa ok 1,5 mld zł kosztowała z bocznicami
            Nowe falochrony ponad 1,1 mld zł
            Nowy układ drogowy, pogłębianie i otrzymanie torów podejściowych, koszt utrzymania holowników - prawie 1 mld zł
            Obecna budowa nowego nabrzeża i inne

            • 9 4

            • (3)

              Bierze się ze składek, zobacz ile wpłaciły a ile dostaliśmy a ile byśmy dostali gdyby te padalce torcie inaczej myślały

              • 11 3

              • Nikt tyle z UE nie wydoił jak Polska (2)

                • 4 12

              • Jest dokładnie odwrotnie. Polska jest krajem z którego najwiecej na świecie płynie pieniędzy do innych krajów ( nie licząc 30 x

                Polska jest krajem z którego najwiecej na świecie płynie pieniędzy do innych krajów ( nie licząc 40 x Większych Chin

                • 2 1

              • Jest dokładnie odwrotnie

                Polska jest krajem z którego najwiecej na świecie płynie pieniędzy do innych krajów ( nie licząc 40 x Większych Chin

                • 0 1

          • Wrażenie ze Unia daje nam pieniądze jest mylne

            Pieniądze które otrzymujemy z Unii nam się należą w zamian za nieograniczony dostęp do naszego rynku. Kosztowało to nędzę, bezrobocie i dramaty życiowe milionów polskich rodzin. Wstrzymywanie nam należnych pieniędzy to czysty bandytyzm prawie taki jak napad Wehrmachtu w 1939. Ale my jesteśmy na tyle głupi ze daliśmy się zrobić i wybraliśmy pod naciskiem kogo wybraliśmy.Oni wcale się tak bardzo nie zmienili od 1945 jak się nam może wydawać..

            • 2 3

      • A kto rozbudowuje DCT?

        ruda kukła?

        • 11 10

      • CPK

        ...w tej chwili projekt pochłonął 2,7 mld zł. Pieniądze zostały przeznaczone nie tylko na wydatki związane bezpośrednio z inwestycją.

        Ale spoko... sa zasady

        Horała: Jeżeli ktoś ukradł niezgodnie z procedurami, no to oczywiście, że musi oddawać

        • 3 3

    • A kto ci powiedział, że ten port nie powstanie? Rachoń w TV Russpublika? (6)

      Będzie audyt i badanie, czy i kto sprzeniewierzył pieniądze podatnika, a jeśli wszystko okaże się ok, to inwestycja ruszy z budową.

      • 23 21

      • aleś naiwny... oj naiwny

        • 21 2

      • W TVPutin i TVNOvostii powiedzieli, "że trwa audyt i badanie" (1)

        Pokemony uwierzyły...ładną sobie wymyślili wymowke zeby nic nie robic do wyborów samorządowych a pózniej to pocałujta misia w tuska..... :)

        • 16 10

        • Oczywiście ie ze trwa audyt i badanie rynku...... niemieckiego.

          • 2 1

      • rachoń nie głaskał się z Władkiem na molo (2)

        • 12 6

        • Ale kaczyński już tak...

          • 7 10

        • Ale Orban i Trump ... a to ci sami proputinowcy co Kaczyszenko

          • 9 7

    • opinia (4)

      Chłopie nie masz zielonego pojęcia o czym mówisz ! Konkurowanie z portami w Bremie czy Hamburgu to dla Polski
      Himalaje nie do pokonania ! Statek w porcie , to czas postoju im krótszy tym bardziej port atrakcyjny !

      • 8 12

      • (3)

        Brema w przeładunkach jest już za Gdańskiem od 2 lat.

        • 13 4

        • jo? w tvn nie mówić o tym.

          • 8 4

        • Co XD

          Brema około 5 milionów tej
          Gdańsk 2 XD gdzie przegonił

          Wasze Poland stronk od Jakuba wiecha i innych pisowskich propagandystów to niezły narkotyk

          • 5 4

        • nawet pomijając fakt, że to nie jest prawdziwa informacja...

          Ile takich portów jest w Niemczech?

          Uprawiają taką politykę "psa ogrodnika"?

          • 1 0

    • Jasnowidz pislandii (1)

      Coś mówili na ten temat w tv republika? Czy putin mówił macierewiczowi z kaczynskim, że się nie zgadza? Zatkać ryła i nie siać fermentu.

      • 4 9

      • jacy wy wyborcy rudego jesteście ciemniakami

        cały czas te same prymitywne teksty

        • 11 9

    • Podziel się z nami..

      ...szczegółami , znafco

      • 0 0

    • dla Ukraińców 6,5mld zł na socjal przegłosowano

      A na polskie porty brak kasy. Czas inwestować A nie rozdawać obcym bogaczom.

      • 2 2

  • A tak jeszcze niedawno serwis do Japonii obslugiwaly statki PLO ! (5)

    Kto zniszczył flotę prawie 200 statkow ! Nie poniósł żadnych konsekwencji . Mną sprawiedliwość nie można teraz liczyć bo swoi rzadza.

    • 15 17

    • "Królowa Puchu" rządzi teraz PLO i niszczy dalej

      nawet poślicą została z ramienia partii

      • 6 1

    • ostatnio przez 8 lat (może nie cały czas) prezesowała tam królowa puchu z PIS (1)

      • 2 2

      • Niszczył niemiecki namiestnik i Peło

        • 0 0

    • Bardziej na czasie wydaje się pytanie, dlaczego nie dano szansy PLO lub PżM w zarządzaniu gazowcami

      realizującymi 20 letni kontrakt dostaw do Polski?
      Pod taki kontrakt nie byłoby problemu z zamówieniem ich w Korei. Darujmy sobie ich budowę w Polsce. Nie ta półka.

      • 1 0

    • PLzero

      Pod koniec lat '80tych komuniści, a w latach '90tych ich następcy , przespali przejście z general cargo na kontenerowce.
      Flota jaką wówczas posiadało PLzero, to już wtedy był złom.
      Plajta była jedynym rozsądnym wyjściem.

      • 0 0

  • Co maja z tego gdynianie poza smrodem i halasem? (4)

    • 4 23

    • Ales ty trep.

      Gdynianie mają prace i dochody z takich operacji. Każdy kontener to setki dolarów. Nawet przemytnicy z tego korzystają a o cennikach nie wspomnę. Pracowałem w BCT.

      • 14 3

    • Aleś gupi (1)

      • 2 0

      • z po ko

        • 1 0

    • Co maja po tobie gdynianie poza smrodem i halasem?

      • 1 0

  • Po co rozbudowa DCT, po co port zewnętrzny w Gdyni, po co terminal w Świnoujściu, po co CPK, po co atom? (6)

    przecież wszystko jest w Niemczech i jak zapłacimy to możemy korzystać do woli.

    • 21 18

    • Co trzeci fanatyk Prawa i ZPRawiedliwości jest tak samo szurnięty jak pozostałych dwóch.

      • 10 8

    • Najpierw musimy zapłacić Niemcom reparacje wojenne

      Za szkody jakie ponieśli od Polski. Dopiero potem możemy zapłacić za korzystanie z ich portów.

      • 6 4

    • Zmień płytę dzbanku o poranku

      Nudny jesteś jak gdyński pastuch z Baranowa

      • 5 4

    • gg (1)

      po to by nasza gospodarka była silna i konkurencyjna na tle innych państw europejskich.

      • 4 0

      • To troll jest. Bezrefleksyjnie powtarza zasłyszaną propagandową gadkę.

        • 2 1

    • Co za nudny troll. Pod każdym artykułem ciągle jedna i ta sama nudna propagandowa śpiewka. Coś mu tam powiedzieli w TV Republika albo wcześniej w TVP Info i teraz powtarza bezrefleksyjnie.

      • 4 3

  • Czy gdzieś na bieżąco (8)

    można sprawdzać ten planowany czas wyjścia z portu?
    Chciałbym to zobaczyć na żywo, ale nie chcę jechać i się zawieść, bo wyjście zostało przesunięte.
    Z góry dziękuję za informację.

    • 24 2

    • Sprawdz marinetraffic

      • 11 0

    • Na stronie pilotów Gdynia

      • 6 0

    • Czas wyjścia z portu

      Czas zakończenia zaplanowanych prac znany jest najlepiej Kierownikowi Zmiany BCT. Myślę, że już teraz będzie on w stanie określić termin wyjścia statku +/- 1 godz. Każdy porządny terminal w Europie tak działa.

      • 6 1

    • Na stronie pilotów jest wyjście godz 22:00 nie 10:00 jak jest napisane w tekście artykułu

      • 5 0

    • Morski

      Jak masz blisko to sprawdź w MarinetTraffic. Jak zobaczysz holowniki przy statku to możesz ruszać

      • 3 0

    • Pilot gdynia możesz sprawdzić o której wchodzi

      • 1 0

    • (1)

      na stronie stacji pilotów są w zakładce: pilotaż/ruch w porcie, podane zaplanowane godziny wyjścia. pozdrawiam

      • 2 0

      • ta

        daj mu jescze haslo najlepiej

        • 0 1

  • Msc

    To już kolejny z wielu tej wielkości ktore wchodząna BCT. Choćby tydzień temu był MSC Benedetta,

    • 12 0

  • Gruby statek?

    Buchachachachachacha!

    • 1 5

  • na szczęście mamy jeszcze przekop mierzei i port w Elblągu (5)

    poszło na to parę ładnych miliardów

    • 10 15

    • Elbląg przejmie ruch kontenerowy (2)

      • 1 0

      • Elbląg zostanie drugim singapurem (1)

        A ludzie z Gdańska będą dojeżdżać do pracy obsługiwać kontenerowce klasy mierzeja-max

        • 3 1

        • Kim Kacz Max...

          W kaczym rowie

          • 0 1

    • wiadczy to o operatywności elbląskiego samorządu

      Mieli pomysł i umiejętności wyciągnięcia kasy...

      Przez długie lata Gdynia nie miała ani pomysłu, ani umiejętności.
      Czy to miasto, czy to port, który był przystanią dla gerontów...
      I to ich właśnie chce się tam obecnie ponownie osadzić ...

      Choć właśnie w ostatnich latach trochę w porcie się zmieniło.
      Gdyby nie rok 2015 i sromotne wyborcze baty, na świeżo odnowionych torowiskach stałyby biurowce.
      Do ich budowy powołana była spółka celowa PKP i jednego z gdyńskich deweloperów.

      • 0 0

    • Tu chyba wyhodowany na szczujni WSI 24 całą dobę?

      • 0 0

  • Aurora (9)

    Najbardziej charakterystyczna cecha wielkości kontenerowca to TEU. W tym przypadku to 13050 TEU. A bywały w Gdyni już większe.

    • 43 1

    • a jak się ma gabaryt statku do TEU? (3)

      Bo rozumiem, że skoro mówisz, że nie jest najważniejsza długość, to zapewne albo szerokość albo wysokość składowanych kontenerów ma znaczenie?

      • 1 1

      • (2)

        Szerokość i max. zanurzenie. Szczegóły na Google

        • 2 1

        • (1)

          Długość oczywiście też

          • 2 0

          • Długość nie ma znaczenia - tak mówią kobiety

            • 4 0

    • Oby tak było, trzeba dokończyć inwestycje i będzie dobrze.

      • 4 0

    • u nas w Hamburgu są większe kontenerowce (3)

      • 2 5

      • Za rok na BCT też będą zawijały "większe" kontenerowce.

        • 1 0

      • Ale nie tak duże jak u nas Radomiu

        Sympatyk prezesa

        • 4 1

      • Jeszcze. Świnoujście niedługo wam je odbierze

        • 1 1

  • A co przypłynęły mrożone paczki dla biedry czy lidla :) z Chin :)

    • 6 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Kinga Stawicka

Dyrektor Sprzedaży Krajowej w firmie Marcopol Sp. z o.o. Producent Śrub - wiodącego producenta i dostawcy elementów złącznych dla wielu gałęzi przemysłu w Polsce i do ponad 40 krajów na świecie. Absolwentka Wydziału Zarządzania i marketingu w Wyższej Szkole Administracji i Biznesu w Gdyni. Związana z firmą Marcopol od 2006 roku, od trzech lat na stanowisku Dyrektora Sprzedaży Krajowej. Systematycznie realizuje strategię biznesową firmy i z sukcesem rozwija sprzedaż na rynku Polskim. Ekspert...

Najczęściej czytane