• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Marka Optima znika z rynku. Lotos inwestuje w stacje

erka
13 lutego 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
  • W 2019 roku spółka planuje wydać kilkaset mln zł na dalszy rozwój, czyli budowę nowych oraz modernizację istniejących obiektów.
  • W 2019 roku spółka planuje wydać kilkaset mln zł na dalszy rozwój, czyli budowę nowych oraz modernizację istniejących obiektów.
  • W 2019 roku spółka planuje wydać kilkaset mln zł na dalszy rozwój, czyli budowę nowych oraz modernizację istniejących obiektów.
  • W 2019 roku spółka planuje wydać kilkaset mln zł na dalszy rozwój, czyli budowę nowych oraz modernizację istniejących obiektów.

Marka Optima znika z rynku. Nie oznacza to jednak, że blisko 200 stacji paliw z logo Lotosu przestanie działać. Stacje własne spółki w segmencie ekonomicznym zostaną podniesione do standardu premium. Zgodnie z planami marka Optima zostanie całkowicie zlikwidowana do 2024 roku.


Na co zwracasz uwagę przy wyborze stacji paliw?


W 2018 roku Lotos przeprowadził standaryzację na 14 stacjach. W 2019 roku spółka planuje wydać kilkaset mln zł na dalszy rozwój, czyli budowę nowych oraz modernizację istniejących obiektów. W sumie do 2020 r. zmodernizowanych ma być kilkadziesiąt stacji.

- Marka Lotos jest dobrze rozpoznawalna. Robimy wszystko, aby wygląd i oferta były spójne. Klient wjeżdżając na stację powinien oczekiwać w każdym miejscu w Polsce podobnych usług, wysokiej jakości obsługi i schludnego wyglądu. Podczas procesu standaryzacji staramy się nie tylko wprowadzić jednolitą kolorystykę, ale również unowocześnić każdą stację. Modernizujemy systemy nalewu i magazynowania paliw. Zmieniamy oświetlenie w sklepie i pod wiatą. Wymieniamy meble sklepowe. Zwiększamy ofertę gastronomiczną. Pojawiają się nowe nośniki wizualne. Chcemy, żeby każdy klient z zadowoleniem wracał na stacje Lotos - mówi Jacek Puchniarz, szef Biura Infrastruktury Lotos Paliwa.
Pierwsze stacje należące obecnie do sieci Lotos działały pod szyldem Rafinerii od 1992 roku. Ich wygląd i wyposażenie zmieniały się przez blisko 30 lat. Spółka ma także stacje przejęte z rynku (sieciowe oraz prywatne, do największych akwizycji można zaliczyć przejęcie sieci Slovnaft oraz Esso w 2005 r.). Jednocześnie budowane były nowe własne obiekty. Zróżnicowanie wyglądu i funkcji stacji paliwowych w sieci było więc duże, dlatego jednym z kluczowych celów strategicznych rozwoju Lotosu jest m.in. dalsza standaryzacja na stacjach paliwowych.
erka

Miejsca

  • ORLEN S.A. Gdańsk, Elbląska 135; Płock Chemików 7; Warszawa Bielańska 12
  • MOL Polska Gdańsk, al. Grunwaldzka 48/50

Opinie (95) 1 zablokowana

  • donald chciał sprzedać lotos w 2009 roku, podobnie było z lotem. (1)

    dobrze, że te firmy nadal są nasze

    • 55 27

    • Tu się mylisz

      • 8 11

  • Zmiany nazwy, wyglądu, kolejnych dyrektorów

    Karuzela trwa...to się nazywa napychanie sobie kabzy w białych rekawiczkach

    • 10 1

  • W ankiecie brakuje istotnego punktu: czystych toalet.

    • 14 1

  • jesli przez przypadek urząd antymonopolowy zgodzi się na wchłoniecie Lotosu przez Orlen, to kierowcy maja prze....

    bo już teraz Orlen ma najwięcej stacji benzynowych w Polsce

    • 14 1

  • przypomnijmy jak za PO chcieli sprzedac Lotos za pare groszy i jak spekulacyjne zachodnie banki wycenili go na grosze!

    i jak się okazało prowadzili interesy z firmą która była na czarnej liście.

    • 44 17

  • Działowi marketingu firmy i osobom decydującym

    dedykujemy ankietę, w której duży asortyment oraz miła obsluga mają najmniejszy udzial procentowy... właśnie na to stawiacie.

    • 28 3

  • rebranding

    Najlepszy biznes i najlepsza wyciągarka pieniędzy.

    • 42 6

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Magdalena Budnik

Odpowiedzialna za kształtowanie i realizację strategii finansowej i budżetu firmy, a także...

Najczęściej czytane