- 1 "Uśmiechnięty" kolos w Porcie Gdynia (55 opinii)
- 2 Historia o "Gdyńkongu" uderza w Port Zewnętrzny (116 opinii)
- 3 Blisko 28 mln zł za 4 kluby fitness (60 opinii)
- 4 Zużywamy coraz więcej energii (99 opinii)
- 5 Gra Manor Lords światowym hitem (46 opinii)
- 6 Trzeci raz szukają prezesa Energi (87 opinii)
Najcięższy w Polsce pociąg kontenerowy przyjechał do DCT
Pociąg o całkowitej masie 3335,73 ton przyjechał do gdańskiego terminalu DCT. Skład, który wiózł na platformach 90 TEU (90 kontenerów o długości 20 stóp), pobił rekord najcięższego pociągu intermodalnego w Polsce. Za transport odpowiadały spółki z Grupy PKP Cargo oraz globalny operator logistyczny A.P. Møller - Mærsk A/S.
Skład został załadowany na terenie Euroterminalu Sławków i wyruszył do Gdańska, gdzie ładunek trafił na kontenerowiec Maersk. Pociąg wiózł na platformach 90 TEU (90 kontenerów o długości 20 stóp) o całkowitej masie 3335,73 ton.
W Polsce tak ciężkich pociągów intermodalnych dotąd nie prowadzono, zazwyczaj ich masa jest znacznie niższa - poniżej 2 tys. ton. Do realizacji przewozu o tak dużej masie konieczne było zaangażowanie dodatkowych zasobów Grupy PKP Cargo, a także trzeba było uzyskać specjalne zgody od PKP Polskich Linii Kolejowych na przejazd pociągu na niektórych odcinkach trasy.
- PKP Cargo Connect we współpracy z PKP Cargo wykazuje bardzo elastyczne podejście do realizacji projektów istotnych dla klientów. Nie tylko projektów standardowych - średnie brutto składów eksportowych na tym korytarzu kształtuje się w granicach 1,6-1,8 tys. ton. Współpraca z tak dużym partnerem specjalizującym się w morskich przewozach kontenerów jest dla nas niezwykle cenna - podkreśla Ivan Ružbacký, prezes PKP Cargo Connect.
- W korytarzu Północ-Południe kluczowa jest obsługa ładunków wysyłanych do i z portów morskich. Dlatego bardzo sobie cenimy współpracę z Maersk, który jest jednym z największych operatorów logistycznych na świecie - stwierdza Czesław Warsewicz, prezes PKP Cargo. - Mamy nadzieję, że dzięki inwestycjom, jakie wkrótce będą zrealizowane w polskich portach, znacznie wzrośnie potok kontenerów, które będą do nich trafiały, również tych przywożonych i wywożonych na statkach obsługiwanych przez Maersk.
Miejsca
Opinie (133) 3 zablokowane
-
2021-03-09 14:40
A w Gdyni płaczą że musi być kolejny tor zbudowany (3)
Bo inaczej Port nie nadąży. W Gdańsku nie ma takich problemów.
- 8 2
-
2021-03-09 15:45
jest (2)
Tczew jest wąskim gardłem a możliwości "na Bydgoszcz" i "na Warszawę" na skraju korka.
- 2 0
-
2021-03-09 16:17
(1)
trasa kościerska jest pusta, kiedyś wożono tam węgiel, pociąg za pociągiem, każda stacja miała mijankę :)
- 2 0
-
2021-03-09 16:40
kiedyś...
obecnie hacjendy prawie na torach stoją...
No i brak utrzymania ze 30 lat.
Ponoć teraz coś się tam dzieje od strony Maksymilianowa...- 0 1
-
2021-03-09 15:01
i to wszystko moje
opuszczam ten kraj i zabieram moj majatek ruchomy
- 2 1
-
2021-03-09 17:28
Pracownik DCT
Skoro największe, to dlaczego zarobki nie są najlepsze ? Zarząd dał sobie premie 8milionow złotych, niech 8 milionów też rozdziela po równo dla każdego pracownika, od czekera przez sprzątaczki operatorów mechaników brygadzistów , każdemu. I to by był powód do dumy. Firma na czysto zarobiła po opłaceniu podatków kredytów pensji ogólnie wszystkiego ponad 190 milionów złotych, to te 8 milionów czy nawet 20 milionów wypłaciła by po równo każdemu pracownikowi raz w roku, wyszło by 20 000zl brutto. I to by był prawdziwy powód do dumy.
- 15 0
-
2021-03-09 18:37
Kontenery na tory (1)
Kontenery na tory,apropos co z pomysłem suchego portu w Zajączkowie pod Tczewem,kontenery z trójmiejskich portów miały tam trafiać i stamtąd na kołach omijająć wszystkie miasta kierując się na A1 ??
- 5 0
-
2021-03-09 19:44
raczej
pod Bydgoszczą.
- 0 0
-
2021-03-09 19:02
Mi się chałupa trzęsie ja pociągi jadą, kiedyś jeszxze rosły drzewa, PKP powycinalo i teraz co pociąg to u mnie buja się podłoga
- 1 2
-
2021-03-09 19:19
i to wszystko moje (1)
moj dobytek ruchomy ,gdyz opuszczam ten kraj ....i wyjezdzam na rajska wyspe ...a wy mozecie najwyzej popatrzeć
- 0 3
-
2021-03-09 19:40
jedz do donalda haha
- 0 0
-
2021-03-09 19:41
(1)
troszke ciezko jak na et22
- 1 0
-
2021-03-10 20:47
A gdzie naisali, że Byk ciągnął? Zdjęcie pewnie losowe wstawili
- 1 0
-
2021-03-10 09:11
Powtórzyć trzeba (1)
I załadować tam całą zjednoczoną prawicę. Do zoo we Władywostoku.
- 5 1
-
2021-03-10 10:53
A demokratyczna opozycję do zoo w Archangielsku.
- 1 0
-
2021-03-10 11:11
Pociągi z węglem do Portu Północnego m masie 4000 ton
to kiedyś była norma, zapięta ET40 czy ET42 i jechało to przez Polskę aż się kurzyło,
a dziś wyngiel wożom na place sasina...- 1 0
-
2021-03-10 15:36
Super! (1)
To się chwali :) DCT się rozwija i bardzo dobrze :)
- 0 2
-
2021-03-11 13:02
DCT rozwija sie ale dla pracownikow szeregowych nic to nie znaczy, poza wieksza iloscia obowiazkow
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.