• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Najcięższy w Polsce pociąg kontenerowy przyjechał do DCT

erka
9 marca 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najcięższy w historii polskiego kolejnictwa pociąg kontenerowy przyjechał do terminalu DCT. Najcięższy w historii polskiego kolejnictwa pociąg kontenerowy przyjechał do terminalu DCT.

Pociąg o całkowitej masie 3335,73 ton przyjechał do gdańskiego terminalu DCT. Skład, który wiózł na platformach 90 TEU (90 kontenerów o długości 20 stóp), pobił rekord najcięższego pociągu intermodalnego w Polsce. Za transport odpowiadały spółki z Grupy PKP Cargo oraz globalny operator logistyczny A.P. Møller - Mærsk A/S.



Skład został załadowany na terenie Euroterminalu Sławków i wyruszył do Gdańska, gdzie ładunek trafił na kontenerowiec Maersk. Pociąg wiózł na platformach 90 TEU (90 kontenerów o długości 20 stóp) o całkowitej masie 3335,73 ton.

W Polsce tak ciężkich pociągów intermodalnych dotąd nie prowadzono, zazwyczaj ich masa jest znacznie niższa - poniżej 2 tys. ton. Do realizacji przewozu o tak dużej masie konieczne było zaangażowanie dodatkowych zasobów Grupy PKP Cargo, a także trzeba było uzyskać specjalne zgody od PKP Polskich Linii Kolejowych na przejazd pociągu na niektórych odcinkach trasy.

- PKP Cargo Connect we współpracy z PKP Cargo wykazuje bardzo elastyczne podejście do realizacji projektów istotnych dla klientów. Nie tylko projektów standardowych - średnie brutto składów eksportowych na tym korytarzu kształtuje się w granicach 1,6-1,8 tys. ton. Współpraca z tak dużym partnerem specjalizującym się w morskich przewozach kontenerów jest dla nas niezwykle cenna - podkreśla Ivan Ružbacký, prezes PKP Cargo Connect.
- W korytarzu Północ-Południe kluczowa jest obsługa ładunków wysyłanych do i z portów morskich. Dlatego bardzo sobie cenimy współpracę z Maersk, który jest jednym z największych operatorów logistycznych na świecie - stwierdza Czesław Warsewicz, prezes PKP Cargo. - Mamy nadzieję, że dzięki inwestycjom, jakie wkrótce będą zrealizowane w polskich portach, znacznie wzrośnie potok kontenerów, które będą do nich trafiały, również tych przywożonych i wywożonych na statkach obsługiwanych przez Maersk.
erka

Miejsca

Opinie (133) 3 zablokowane

  • A w Gdyni płaczą że musi być kolejny tor zbudowany (3)

    Bo inaczej Port nie nadąży. W Gdańsku nie ma takich problemów.

    • 8 2

    • jest (2)

      Tczew jest wąskim gardłem a możliwości "na Bydgoszcz" i "na Warszawę" na skraju korka.

      • 2 0

      • (1)

        trasa kościerska jest pusta, kiedyś wożono tam węgiel, pociąg za pociągiem, każda stacja miała mijankę :)

        • 2 0

        • kiedyś...

          obecnie hacjendy prawie na torach stoją...
          No i brak utrzymania ze 30 lat.
          Ponoć teraz coś się tam dzieje od strony Maksymilianowa...

          • 0 1

  • i to wszystko moje

    opuszczam ten kraj i zabieram moj majatek ruchomy

    • 2 1

  • Pracownik DCT

    Skoro największe, to dlaczego zarobki nie są najlepsze ? Zarząd dał sobie premie 8milionow złotych, niech 8 milionów też rozdziela po równo dla każdego pracownika, od czekera przez sprzątaczki operatorów mechaników brygadzistów , każdemu. I to by był powód do dumy. Firma na czysto zarobiła po opłaceniu podatków kredytów pensji ogólnie wszystkiego ponad 190 milionów złotych, to te 8 milionów czy nawet 20 milionów wypłaciła by po równo każdemu pracownikowi raz w roku, wyszło by 20 000zl brutto. I to by był prawdziwy powód do dumy.

    • 15 0

  • Kontenery na tory (1)

    Kontenery na tory,apropos co z pomysłem suchego portu w Zajączkowie pod Tczewem,kontenery z trójmiejskich portów miały tam trafiać i stamtąd na kołach omijająć wszystkie miasta kierując się na A1 ??

    • 5 0

    • raczej

      pod Bydgoszczą.

      • 0 0

  • Mi się chałupa trzęsie ja pociągi jadą, kiedyś jeszxze rosły drzewa, PKP powycinalo i teraz co pociąg to u mnie buja się podłoga

    • 1 2

  • i to wszystko moje (1)

    moj dobytek ruchomy ,gdyz opuszczam ten kraj ....i wyjezdzam na rajska wyspe ...a wy mozecie najwyzej popatrzeć

    • 0 3

    • jedz do donalda haha

      • 0 0

  • (1)

    troszke ciezko jak na et22

    • 1 0

    • A gdzie naisali, że Byk ciągnął? Zdjęcie pewnie losowe wstawili

      • 1 0

  • Powtórzyć trzeba (1)

    I załadować tam całą zjednoczoną prawicę. Do zoo we Władywostoku.

    • 5 1

    • A demokratyczna opozycję do zoo w Archangielsku.

      • 1 0

  • Pociągi z węglem do Portu Północnego m masie 4000 ton

    to kiedyś była norma, zapięta ET40 czy ET42 i jechało to przez Polskę aż się kurzyło,
    a dziś wyngiel wożom na place sasina...

    • 1 0

  • Super! (1)

    To się chwali :) DCT się rozwija i bardzo dobrze :)

    • 0 2

    • DCT rozwija sie ale dla pracownikow szeregowych nic to nie znaczy, poza wieksza iloscia obowiazkow

      • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Bogdan Górski

prezes Przedsiębiorstwa Budowlanego „Górski”.Spółkę, ze stu procentowym kapitałem...

Najczęściej czytane