• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport
Skopiowano

Najdłuższy kontenerowiec wpłynął do gdyńskiego portu

VIK
7 sierpnia 2015 (artykuł sprzed 6 lat) 
Opinie (82)
aktualizacja: godz. 18:58 (7 sierpnia 2015)

Do Bałtyckiego Terminalu Kontenerowego wpłynął kontenerowiec MSC Asya, najdłuższy jaki do tej pory w gdyńskim porcie. Jest dłuższy aż o 13 metrów od poprzedniego rekordzisty. Operacja wejścia zapowiada się więc ciekawie. Statek spodziewany jest dziś ok. 17:00.



Aktualizacja godz. 18:58 Kilka minut po godz. 18 do portu w Gdyni wpłynął MSC Asya.


MSC Asya ma 337 metrów długości i 46 metrów szerokości. Jednostka o zanurzeniu 15,5 m i ładowności 9580 TEU, czyli standardowych kontenerów pływa pod panamską banderą. Statek ma się pojawić na redzie w piątek (7 sierpnia) o godz. 17:00. Do BCT powinien wpłynąć do godz. 18:00. Operację wejścia najlepiej obserwować z tzw. Ostrogi Pilotów zobacz na mapie Gdyni (za Muzeum Emigracji przy ul. Polskiej zobacz na mapie Gdyni). Uwaga, godziny mogą jednak ulec zmianie.

Do tej pory rekord należał do MSC Charleston. Jednostka ma ponad 324 m długości i może przewozić prawie 8,1 tys. TEU. Kontenerowiec gościł w gdyńskim porcie w czerwcu tego roku. Z uwagi na rozmiary jednostki cała operacja była skomplikowana. W połowie kanału portowego jednostka musiała bardzo precyzyjnie obrócić się o 180 stopni i zacumować przy nabrzeżu BCT lewą burtą. Taka sama operacja czeka MSC Asya. Przybicie do nabrzeża można obserwować z
terminalu promowego zobacz na mapie Gdyni. Wielu miłośników statków pojawi się zapewne również na Estakadzie Kwiatkowskiego zobacz na mapie Gdyni.

Dzięki inwestycjom do gdyńskiego portu mogą wpływać coraz większe jednostki. Obecnie obrotnice nr 2 i nr 3 usytuowane na wewnętrznych akwenach portu pozwalają na obracanie statków o długości powyżej 320 m. Już niedługo będzie można przyjmować statki do 384 m długości, o zanurzeniu 15 metrów i ładowności 12 tys. TEU.

MSC Charleston wchodzi do gdyńskiego portu.

VIK

Miejsca

Opinie (82) 3 zablokowane

  • Kontenerowce coraz większe i coraz większa monopolozacja przewozów. (7)

    • 19 11

    • (4)

      No, proszę. "Łaskawi" cenzorzy odblokowali mi możliwość pisania komentarzy (po dwóch, czy trzech miesiącach). Nie dziękuję.

      • 9 3

      • (3)

        mi nadal blokują :/

        • 4 1

        • Mi też! (2)

          "m" to jednak szczęściarz... zazdroszczę!

          • 4 2

          • (1)

            Nie przesadzaj z tym szczęściem :).
            A swoją drogą, portal "trójmiasto.pl" ze swoją praktyką cenzorską, czy to z własnej inicjatywy, czy zlecanej z zewnątrz, z powodzeniem odnalazłby się w czasach wojującego komunizmu.
            Nie zdziwię się, jak z powodu tej opinii znów zablokują mnie na okres następnych miesięcy.
            Życzę Wam powyżej zdjęcia blokad, chociaż, jak widać, jakoś sobie radzicie.

            • 12 1

            • Tutaj jest gorzej niż na fb

              • 4 0

    • to było głębokie... (1)

      • 4 0

      • Cha! To był raczej wpis sprawdzający, czy wejdzie moja opinia. Ale, jak zorientujesz się w temacie, to dowiesz się, że monopolizacja światowych przewozów kontenerowych poprzez porozumienia największych przewoźników rodzi pewne, niekoniecznie pozytywne, konsekwencje, na przykład dla mniejszych portów wypadniętych ze ze sfery zainteresowania przewozowych monopolistów, dla ponoszących koszty przyszłych zmonopolizowanych stawek frachtowych itd.

        • 3 2

  • (1)

    Jest czarny, wię musi wejść za dnia. Inaczej byłby niewidoczny i tragedia gotowa.

    • 15 15

    • Trudno sie dziwić, ze patafian podpisujacy sie na trojmiescie jako kapitan zeglugi wielkiej wypisuje takie brednie. Puknij sie w glowe.

      • 5 10

  • Maluszek w porównaniu do Maerska Mc-Kinney Mollera jaki był w Gdańsku (6)

    • 81 33

    • A gdzie tu napisano, że to rekord Trójmiasta? (4)

      Gdańskie trollololo, to było do przewidzenia.

      • 25 15

      • (3)

        A jak lotnisko ......

        • 13 23

        • lecz kompleksy bidulu

          • 16 8

        • Dreamlinery juz laduja ;)????

          • 5 8

        • Rządy PO na wylocie, to sprawa ruszy z miejsca, trollu.

          • 1 3

    • Był w Gdańsku? Tam nawet Batory nigdy nie wlazł.

      Gdańsk wybudował pirs na zatoce a to nie port. Na redę podciągnięto pirs i motłoch się cieszy.

      • 22 24

  • bieda (1)

    Wezmie 3 puste kontenery, zostawi 2 pelne i tyle go widzieliscie. Jakby mial byc porzadnie zaladowany to zabralby cale bct.

    • 31 14

    • Weźmie 3 puste bo u nas się nic nie produkuje.

      Fabryki już dawno temu zrestrukturyzowane i nic z nich nie pozostało. Jak nie ma zakładów to i wiadomo nie ma pracy.

      Statek przywiezie 2 pełne kontenery, bo teraz wygasłą rodzimą produkcję, zastępuje ta z Chin. Niestety, więcej kontenerów Polska nie weźmie, bo nie ma pracy, więc nie ma kasy, bo nie ma produkcji.

      Ale mamy kolejnego gubernatora, a za kilka miesięcy nowy rząd marionetkowy, więc najemy się nadziejami do syta.

      • 6 6

  • Płynie moja karta graficzna :D (6)

    i procesor.

    • 63 2

    • ........ (2)

      Niezupełnie. Elektronika - w szczególności hardware komputerowy latają samolotami :)

      • 3 15

      • no i tu jestes w wielkim bledzie

        • 12 0

      • z Chin płyną, a jakże ;)

        • 7 0

    • płyną moje żony i kochanki zakupione na aliekspress :) (2)

      • 11 0

      • (1)

        To zwierzęta też można przewozić?

        • 4 1

        • sugerujesz zoofilę ?

          • 3 0

  • Ciekawa teoria ;).

    • 5 0

  • Do Gdańska co tydzień wpływają dużo większe (13)

    Jak można się zachwycać jakimś marnym 9580 TEU?

    • 44 51

    • serio? (1)

      Które? Kiedy?

      • 4 10

      • Wszystkie z G6 i od Maerska

        • 13 4

    • No i? (5)

      Do portów chińskich jeszcze większe wpływają co godzinę.
      Przegrałeś!

      • 16 11

      • Nie ma większych niż te co pływają z Chin do Gdańska (4)

        • 16 7

        • (3)

          Jest - MSC OSCAR - 19 224 TEU

          • 9 5

          • Wybudowany niedawno więc jeszcze do nas nie trafił (2)

            • 13 3

            • (1)

              Biorąc pod uwagę, że MSC jest w sojuszu z Maerskiem i wpływa do Gdańska na jego statkach to pewnie jeszcze długo nie trafi bo nie mają w planach kierować na DCT swoich statków.

              • 3 8

              • To trafi inny większy. OSCAR dłu największy nie będzie

                • 6 3

    • (1)

      Gdyby ten statek płynął do Gdańska to pewnie nikt by o nim nie napisał natomiast w historii Gdyni będzie to największy statek więc mają się z czego cieszyć. W Holandii pewnie się śmieją, że w Gdańsku jarają się z oceaników Maerska skoro w Rotterdamie przyjmują takie codziennie i to wszystkich armatorów a nie od jednego. Gdańsk ma monopolistę w postaci Maerska, który pewnie płaci grosze za przeładunki by potem pracownicy DCT strajkowali, że klepią biedę. Ogólnie większy nie znaczy lepszy ;)

      • 14 16

      • Jesteś nie na czasie bo Maersk nie jest już monopolistą, a armatorów jest już 10

        • 13 3

    • Gdynia się zachwyca

      a w Gdyni wszystko największe

      • 6 4

    • A jak to możliwe (1)

      że taka masa stali pływa po wodzie?

      • 1 0

      • Pływa na podobnej zasadzie, jak czciciele kato-pisu. Mają puste łby i na wodzie unoszą się, jak boje.

        • 4 0

  • Ooooo... (1)

    chińszczyzna płynie :D

    • 18 5

    • Powinni ten chinski szmelc zatapiac na redzie.

      • 1 0

  • mój nowy, zarąbisty telefon przypłynie! (3)

    • 13 5

    • One raczej pływają do DCT w Gdańsku (1)

      • 4 2

      • Do DCT przypływają raczej tzw. transchipmenty przeznaczone do "rozwózki" po Bałtyku.

        • 3 8

    • A nie lepiej było kupić jakiś krótszy telefon?

      • 11 0

  • Fajny statek ale ... (2)

    ... już niedługo nie o statkach zawijających do gdyńskiego BCT poczytacie ale o mobbingu stosowanym w tej "cywilizowanej" firmie. Oj będzie się działo, zapewniam.

    • 29 10

    • A co, trzeba czymś przykryć mobbing i bezhołowie w DCT? (1)

      • 7 13

      • Hmm...

        Ta sprawa to realny (potwierdzony przez PIP) problem, dotyczący konkretnych ludzi a nie powód do natychmiastowego dorabiania do niego jakiejkolwiek "szerszej" ideologii.

        • 14 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Grzegorz Bierecki

Grzegorz Bierecki urodzony 28 października 1963 roku. Od 1990 prezes Fundacji na Rzecz Polskich...