• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Niemiecka spółka Rhenus przejmuje C.Hartwig Gdynia

erka
29 lipca 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat C. Hartwig Gdynia z serwisem do Nowego Jorku
OT Logistics ma warunkową umowę sprzedaży udziałów w spółce zależnej C.Hartwig Gdynia. OT Logistics ma warunkową umowę sprzedaży udziałów w spółce zależnej C.Hartwig Gdynia.

Spółka OT Logistics zawarła warunkową umowę sprzedaży 87,94 proc. akcji w C.Hartwig Gdynia. Nabywcą jest jedna z czołowych europejskich firm logistycznych - Rhenus Beteiligungen International.



Jednocześnie OTL sprzedaje na rzecz C.Hartwig Gdynia prawa do nieruchomości zabudowanych i niezabudowanych położonych przy ul. Handlowej i ul. Hutniczej w Gdyni, wykorzystywanych przez spółkę w prowadzonej działalności operacyjnej. W ramach transakcji Rhenus zobowiązał się także do spłaty zadłużenia kredytowego C.Hartwig Gdynia, o wartości limitów kredytowych do 22 mln zł.

C.Hartwig Gdynia przejmuje Sealand Logistics



Rhenus Beteiligungen International GmbH z siedzibą w Holzwickede jest spółką holdingową stojącą na czele Grupy Rhenus, Rhenus należy do grupy kapitałowej Rethmann z siedzibą w Niemczech. Grupa Rhenus w Polsce prowadzi działalność związaną m.in. z logistyką kontraktową (obsługą magazynową towarów), świadczeniem usług przewozowych (dystrybucyjnych) towarów, usług spedycyjnych (w szczególności w zakresie organizacji transportów drogowych oraz kolejowych), frachtowaniem statków morskich.

OT Logistics sprzedaje C.Hartwig Gdynia



Szczecińska firma OT Logistics zajmująca się transportem śródlądowym oraz spedycją w 2013 roku kupiła 37,5 proc. akcji C.Hartwig Gdynia należących do Hass Holding Limited oraz 37,5 proc. akcji będących w posiadaniu Morskiej Agencji Gdynia. W ten sposób stała się posiadaczem kontrolnego pakietu spółki.

OT Logistics przejmuje C.Hartwig Gdynia



C.Hartwig Gdynia jest wiodącym spedytorem działającym na rynku krajowym i międzynarodowym. Zajmuje pozycję lidera na polskim rynku w zakresie transportu, spedycji i logistyki.

Gdyńska firma powstała 1 lipca 1858 r. Stworzył ją Carl Hartwig, obywatel Wielkiego Księstwa Poznańskiego. Zaczęło się od... garbarni, która wkrótce przekształciła się w firmę obsługującą targi i wystawy. Postępujący w kolejnych latach rozwój rolnictwa, przemysłu i handlu wywołał zapotrzebowanie na usługi transportowe. Rozwijająca się dynamicznie firma szybko stała się jednym z największych przewoźników lądowych w Europie. Oddział C.Hartwig w Gdynia stworzył podwaliny pod obecną strukturę firmy. W latach 1936-38 obsługiwał blisko 50 proc. polskiego handlu zagranicznego. Po wojnie był przedsiębiorstwem państwowym. W latach 90. firma została sprywatyzowana.

160 lat C.Hartwig Gdynia S.A.

erka

Miejsca

Opinie (67) 7 zablokowanych

  • Rhenus (1)

    Rhenus w Niemczech to obóz pracy za najniższą krajową , to jest 1700 euro brutto.

    • 0 1

    • Moze duzo nie placa ale nie oboz pracy!

      • 0 0

  • Rozdziobia nas kruki, wrony i prezydent pier- wszo majowy.

    • 0 0

  • (1)

    Ciekawe czy brand przetrwa czy połączą z Rhenus'em. Z jednej strony marka wciąż rozpoznawalna, z drugiej utrzymywanie 2 firm spedycyjnych o identycznym profilu jest ekonomicznie nieuzasadnione...

    • 4 0

    • Mają inny profil.

      • 0 0

  • Wartości transakcji nie podano. Poza tym to kopia inf. przekazanej przez Hartwig. (4)

    Wygląda na to, że Hartwig był zadłużony (co w działalności biznesowej jest normalne), choć sformułowanie "o wartości limitów kredytowych do 22 mln zł" jest dziwolągiem gmatwającym sprawę. Szkoda że autor/ka nie byli dociekliwi. No i brak wypowiedzi kogokolwiek.

    Tymczasem tu nie chodzi o jakąś tam firmę.
    PS OT Logistic miało w ub. roku ponad 20 mln zysku. Dlaczego sprzedaje Hartwig? Czy tylko chodzi o "skupieniu się na kluczowym biznesie"

    • 36 5

    • Wyglada na to.... że nic nie wiesz i nawet nie zajrzałeś do sprawozdań finansowych.

      Ekspert finansowo logistyczny się znalazł.

      • 0 0

    • Poszukaj w necie to sie dowiesz

      oTL mialo w poprzednich 3 latach straty po 180 mln pln. To finansowy trup

      • 1 0

    • analityk

      jak tak dociekasz, zerknij w sprawozdania finansowe - na czym był zysk? to CHG wypracował + one offy
      sprzedali chg aby ratować porty, ale to i tak nic im nie da

      dla chg zarąbisty ruch, dobry inwestor

      • 8 0

    • OT Logistic miało tyle zysku właśnie dzieki C.Hartwig, to OT tonie i nie chcą za sobą pociagnąć Hartwiga

      • 11 2

  • Zanim sprywatyzowali CHG to pewni (1)

    zaufani pracownicy brali swoich klientów i wychodzili z nimi do prywaciarza dla lepszej kasy... I nie mieli z tego tytułu żadnych konsekwencji w firmie, że zabrali klientelę, czyli kasę.. Wcale się nie dziwię, że taka firma zasłużyła na obecną sytuację.. Jeden pracownik zasuwał, a drugi zasłużony wyprowadzał klientów i to bezkarnie. Zadłużyli na to.

    • 4 0

    • Dokładnie tak było.

      • 1 0

  • c. Hartwig kaput (2)

    22 miliony to w SKO można pożyczyć albo u bociana. menagerowie zapewne katecheci po kul-u albo pielęgniarki po kursach ze stanu wojennego

    • 4 7

    • Widać że nie masz pojęcia nawet zielonego

      o tym co piszesz...

      • 0 0

    • CHG nie był wierzący...

      Tam nie było to pożądane...

      • 0 0

  • I tak Polska znowu staje się niewolnikiem przez rządy i zmiany lat 90-tych. (1)

    Co jeszcze zostaje Polskie , gdy rząd PiS upadnie ? Bombardowanie Polski przez obce media polskojęzyczne poprzez skłócanie ludzi wynikiem będzie znów rządzenie zaborców Niemców , Rosji i Żydów.

    • 6 7

    • Lepiej być niewolnikiem u Polaka, nie Niemca

      Polak mniej w mordę daje?

      • 0 0

  • Słabe to jest

    Marka zniknie to pewne. Niemcy nie beda promować polskiej firmy. Maja swoja.
    Smutne jest to, ze dwóch kompletnych idow, właścicieli OTL, sprzedaje niemcom najstarsza polska firmę spedycyjna.
    A kasa pójdzie na spłatę długów , które ci geniusze narobili

    • 6 0

  • Niemiecka firma przejmuje Polską firmę.... To pani Prezydentka będzie zadowolona.

    • 2 0

  • kilka faktów

    czytam i czytam i oczom nie wierzę...

    chyba to jednak dobrze, że Niemcy nas kupują od Polaków, bo skoro Polacy mają takie chore wizje jak piszący tu i jak "jeszcze aktualny właściciel" Hartwiga, też Polacy, którzy przez 8 lat doili nas jak krowę, a rozwijać nam się pozwalali na tyle, na ile sami zarobiliśmy, z tego co nam zostało, po dokładaniu się do wspólnego worka finansowego...

    stary zarząd, pełna racja, mają 124 lata!!! ale czekaj, chyba nie, to na trzech, sorki pomyłka, ich średnia wieku to 41 lat i 4 m-ce, a ponieważ to faceci, to średnio mają po 23 lata i 8 m-cy do emerytury... niezłe dziadersy :-P

    mnie również może się nie podobać, że przez 8 lat Polacy niezbyt pozwolili nam się rozwinąć, choć pomysłów mamy na kopy... aż przyszedł Niemiec i może się okazać, że za parę lat będzie nas więcej, będziemy mieć więcej aktywów, klientów i ogólnie będzie fajnie, tylko że będzie to przez Niemca, a nie dzięki Niemcowi!!!

    tylko marki szkoda... :-(

    • 3 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Marek Kasicki

Wiceprezes zarządu Energa-Operator. Absolwent Wydziału Zarządzania i Ekonomii Politechniki Gdańskiej ( 1995 r.), Francusko-Polskich Podyplomowych Studiów Bankowości i Finansów ( 1995 r.), Podyplomowych Studiów Podatkowych (2001 r.), Podyplomowych Studiów Menedżerskich - Executive MBA (2010 r.) organizowanych przez Gdańską Fundację Kształcenia Menadżerów i Rotterdam School of Management Erasmus University. Karierę zawodową rozpoczynał w 1995 najpierw w Dziale finansowym Danone Polska Sp. z...

Najczęściej czytane