• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Niespokojnie w Lotosie. Pracownicy piszą do premiera i prezesa

Robert Kiewlicz
4 października 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
aktualizacja: godz. 16:50 (4 października 2018)
Od maja 2016 roku dokonano już ośmiu zmian (prezesów i wiceprezesów) w zarządzie Lotosu. Od maja 2016 roku dokonano już ośmiu zmian (prezesów i wiceprezesów) w zarządzie Lotosu.

Rada Pracowników i trzy związki zawodowe działające w Lotosie wysłały list do premiera Mateusza Morawieckiego i prezesa Prawa i Sprawiedliwości - Jarosława Kaczyńskiego. Chodzi im o włączenie ich w prace związane z działaniami zmierzającymi do połączenia Grupy Lotos i PKN Orlen. W Lotosie atmosfera jest napięta i może skończyć się nawet poważnymi protestami. Do tego dochodzą ciągłe zmiany w zarządzie.



Aktualizacja,godz. 16:50: W odpowiedzi na działania związkowców zarząd Grupy Lotos przesłała do redakcji Trojmiasto.pl swoje stanowisko.

- Zarząd Grupy Lotos jest otwarty na dialog, co potwierdzają regularne spotykania przedstawicieli pracodawcy z reprezentantami związków zawodowych obejmującymi grupę kapitałową. Nie ma jest podstaw do twierdzenia, że obecnie panująca atmosfera w firmie mogłaby doprowadzić do "poważnych protestów" - czytamy w stanowisku władz spółki. - Zarząd Grupy Lotos chce podkreślić, że oczekiwania co do połączenia z PKN Orlen są podobne do tych, o których piszą przedstawiciele części organizacji związkowych. Zarządowi Grupy Lotos również zależy na tym, aby ten proces przyczynił się do rozwoju całego sektora naftowego, a w tym wszystkich podmiotów, jakie go tworzą.


Połączenie Lotosu z Orlenem to:


Rada Pracowników, Związek Zawodowy Inżynierów i Techników Grupy Lotos, MZZ Obrony pracowników GL oraz Związek Zawodowy Pracowników Transportu Kolejowego GL już w maju 2018 roku wystąpiły do premiera o włączenie ich w prace dotyczące połączenia Lotosu z Orlenem. Odpowiedzi jednak nie uzyskali.

Pracownicy chcą uczestniczyć w fuzji Lotos-Orlen



- Proces ten jest prowadzony bez dialogu i są realne zagrożenia dla załóg obu podmiotów. Jesteśmy za tym, by efektem końcowym był rozwój wszystkich firm, a sens wdrażania ma tylko całościowa wizja z wykorzystaniem wszystkich posiadanych zasobów sektora naftowego - piszą pracownicy w liście do premiera. - Chcielibyśmy mieć realny wpływ na warunki połączenia firm.
Jak twierdzą związki zawodowe działające w Lotosie znaczne zmiany w zrządzaniu firmą nie sprzyjają poprawie nastrojów.

- Częste reorganizacje w Lotosie mogą negatywnie wpłynąć na efektywność całego sektora naftowego. Od maja 2016 roku dokonano już ośmiu zmian (prezesów i wiceprezesów) w zarządzie Lotosu - twierdzą związkowcy.
Przypomnijmy, że od czasu odwołania w kwietniu 2016 roku Pawła Olechnowicza, który pełnił tę funkcję ponad 14 lat, Lotos miał już trzech prezesów:

  • Roberta Pietryszyna - na stanowisku ok. pół roku,
  • Marcina Jastrzębskego - 14 miesięcy jako prezes i dwa jako p.o. prezesa,
  • Mateusza Boncę - na stanowisku prezesa od maja 2018, wcześniej pełnił obowiązki prezesa zarządu

W Lotosie ciągłe zmiany. Będą protesty?



Niedawno do zarządu Grupy Lotos dołączył Jarosław Wittstock, jako wiceprezes zarządu ds. korporacyjnych Lotos SA. Do Lotosu trafił z zarządu spółki z Grupy Energa - Energa Obrót.

- Jest on postrzegany jako człowiek Daniela Obajtka (prezesa PKN Orlen), a co za tym idzie zapewne będzie promowany na stanowisko nowego prezesa Lotosu - mówi nam jeden z pracowników spółki. - W firmie są silne obawy, że zgasi on przysłowiowe światło. Atmosfera już jest napięta i może dojść do protestów w Lotosie.
O tym, czy zmiany na stanowisku prezesa Lotosu będą miały miejsce możemy przekonać się już niedługo. W czwartek bowiem po raz kolejny miało odbyć się posiedzenie Rady Nadzorczej Lotosu, na którym mogą zostać podjęte decyzje dotyczące ewentualnych zmian w zarządzie.
Paweł Olechnowicz był, ja na razie, najdłużej piastującym stanowisko prezesem Lotosu. Paweł Olechnowicz był, ja na razie, najdłużej piastującym stanowisko prezesem Lotosu.

Miejsca

  • ORLEN S.A. Gdańsk, Elbląska 135; Płock Chemików 7; Warszawa Bielańska 12

Opinie (191) 4 zablokowane

  • Kapitalizm (1)

    Lotos może uratować tylko prawdziwy kapitalizm, na wolnym rynku nigdy nie doszłoby do takiej sytuacji gdyż ten natychmiastowo i automatycznie wszystko wyreguluje. Jest popyt będzie podaż, jest podaż powstanie popyt, takie to proste a przypływ podniesie wszystkie łódki zgodnie z teorią skapywania o której pewnie komuchy nigdy nie słyszeliście.

    • 12 6

    • Jeszcze w to naiwnie wierzysz ?

      Rynek to znajomości, układy, monopol, polityka, interwencje państwa/rządu itd.

      Zobacz na USA i ich Prezydenta. To prawdziwy kapitalista, człowiek sukcesu, businessman a mając władze interweniuje tak, gdzie wolny rynek doszedł do stabilnej sytuacji.

      • 0 0

  • co to za dziwna moda że pracownik decyduje o sprawach właściciela zakładu? (2)

    typowo komunistyczna patologia.
    komu co do tego jak ktos rozporządza włsnym mieniem?
    oczywiscie ci najbardziej bezużyteczni dla firmy pierwsi trzęsą d*pą że wylecą bo nowy zarząd to nowe sprawdzenie sytuacji i tych pociotków POutykanych po kątach nie da się utrzymać. Trzeba było kończyć technikum czy politechnike a nie socjologię i by było dobrze

    • 9 16

    • Właściciel = Rząd = Seweren = Pracownik

      Już wszystko jasne dlaczego ;-) ?

      Starsi pracownicy to często akcjonariusze LOTOSu - czytaj właściciele.

      • 1 0

    • Dokładnie, komuchy nie rozumieją kapitalizmu, zwolnić wszystkich, powywalać na bruk roszczeniowców, jak są tacy mądrzy niech założą własne Lotosy i łopatami wydobywają ropę, banda nierobów i 500 plusowych darmozjadów, gdyby nie kapitalizm szarpali by się dalej na drzewach o ostatnie banany. Kapitalizm wszystko wyreguluje jakby ktoś nie wiedział, wolny rynek, podaż-popyt i wszystko gra a kryzysy to efekt działania komunistów i ingerencji państwa w gospodarkę, łapy precz od prywatnego!!!

      • 4 1

  • ) (2)

    Ale prezesik Lotosiku 1 milionik co miesiac przytula)

    • 87 16

    • Prezesik Jarunio

      Bańkę ? Ale w Euro, nie co miesiąc ale co tydzień

      • 0 0

    • co ty piszesz ?

      przecież jesteś PiSowskim trollem
      zapłacą ci za taki wpis ?

      • 21 7

  • korek

    Dzis miałem wzmożone odwiedziny na linked in. Widocznie jest popłoch w centrali...starcie z rynkiem i pokazanie kompetencji w korporacji będzie nielada wyzwaniem haha

    • 1 0

  • dojna zmiana to dramat w państwowych firmach (5)

    nie dziwię się pracownikom że chcą strajkować jak firma jest zagrożona
    dość już tego dojenia kasy i partyjnego nepotyzmu

    • 263 30

    • głupi jesteś

      jeszcze nigdy SSP nie miały tak dobrych wyników ekonomicznych, jak pod rządami "kolesi z PiS". Nie dziwię się, że trójmiejscy złodzieje histeryzują w kontekście Lotosu.

      • 3 12

    • Mam nadzieje ze rafineria zacznie strajkowac (2)

      nie oddamy rafinerii do połocka

      • 37 2

      • (1)

        do Połocka na pewno nie :D

        • 13 4

        • oddajmy stocznię gdańska do radomia !

          • 3 1

    • Widać, że fachowcy - piękny komunikat zarządu: "Nie ma jest podstaw do twierdzenia..."

      • 2 0

  • czekamy na obiecane podwyżki w lotos serwis !!! (7)

    Kiedy w końcu będą podwyżki dla wybrańców z listy "100" ??? Ile można czekać?

    • 17 7

    • TO jak 1,2 lub 3 pompa się zepsuje (3)

      to zobaczysz cwaniaku jak firma zewnętrzna ci szybko naprawi. Pewnie u ciebie we wsi się znajdzie taka słoiku!!!!

      • 6 2

      • Dokładnie

        Każdy pracownik instalacji wie dobrze że niektóre jak nie wiekrzość z nich jedzie na 110 procent i jak długo wytrzymać siadają łożyska, uszczelnienia etc.

        • 3 0

      • jak na razie to większość pomp po remoncie przy pierwszym uruchomieniu nie domaga i trzeba ją brać ponownie na warsztat, więc jeśli już mówimy o realiach pracy serwisu to niestety dno. Tną koszty na wszystkim a potem martw się człowieku na instalacji czy aby świeżo wyremontowana pompa wytrzyma...

        • 2 3

      • Ta pompiarze to akurat spoko ekipa. Nie wiadomo tylko po co tam sprężarki siedzą..

        • 6 1

    • Pracownik

      To nie wina Serwisu tylko zakupowców z Grupy Lotos S.A to oni tną koszty kupując tanie zamienniki

      • 6 4

    • Lotos Serwis to tylko mało znaczącą firemka. Nie fikajcie bo zastąpimy was firmami zewnetrznymi

      • 5 9

    • jak zapewnicie lepszy serwis

      • 8 8

  • Skończy wam się.. (2)

    No i dobrze skończy się w końcu w Lotosie dobre czasy, zaczniecie pracować i zarabiać jak 80 % społeczeństwa

    • 7 27

    • Prawdziwy "polak", pięknie się pokazałeś.

      • 6 2

    • powineś sie podpisać "pies ogrodnika"

      • 8 3

  • (1)

    ,, Pracownicy chcą uczestniczyć w fuzji Lotos - PKN Orlen,, - Rozumiem że pracownicy Lotosu też chcą wbić swój gwóźdź do trumny Lotosu. Ludzie, co wy robicie??? Jedni robią wszystko żeby ratować firmy w których pracują a wy rozwalacie!!!! gratuluję!!!!

    • 31 8

    • Nie zrozumiał Pan intencji wypowiedzi. Chodzi o to żeby nie robili żadnych ruchów za plecami. Nic o nas bez nas. Chcemy uczestniczyć w rozmowach aby nas nie wykiwali a nie po to żeby się z nimi układać czy zgadzać.

      • 1 0

  • Du...y lataja, trzeba bedzie roboty szukac

    Jak bedzie jedna firma to po co tylu krawaciarzy ?

    • 4 2

  • Polska budzi się z letargu (1)

    czas najwyższy pogonić tę przestępczą bandę Krzywogębego oszusta
    pisanie do tego gnoma z Nowogrodzkiej to jak pisanie na Berdyczów
    dojna zmiana mści się na Gdańsku za "nieposłuszeństwo" wobec rządowej hołoty

    • 168 34

    • dopiero sie obudzi po zaplanowanych styczniowych podwyżkach ... ciekawe czemu TVP skrzętnie o tym nie informuje ,że planują podwyżki od 20-70% na wszystko ! czeka nas powtórka z 1981 roku no ale jakoś mnie to nie dziwi , nawet skład rządzących podobny

      • 5 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Waldemar Kucharski

współzałożyciel i były prezes zarządu Young Digital Planet SA. Obecnie członek Rady Nadzorczej...

Najczęściej czytane