• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowa hala Vistalu Gdynia gotowa do rozpoczęcia produkcji

erka
11 stycznia 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 
Hala ma 212 m długości, 62 m szerokości i 34 m wysokości, co umożliwi realizację najbardziej złożonych, wielkogabarytowych konstrukcji stalowych. Hala ma 212 m długości, 62 m szerokości i 34 m wysokości, co umożliwi realizację najbardziej złożonych, wielkogabarytowych konstrukcji stalowych.

Nowa hala gdyńskiej spółki Vistal już z pozwoleniem na użytkowanie. Hala o łącznej powierzchni ponad 12 tys. m kw. przeznaczona jest do realizacji najbardziej złożonych, wielkogabarytowych konstrukcji stalowych głównie dla segmentu offshore i marine.



Budowa hali stanowi pierwszy i najważniejszy etap inwestycji Grupy Vistal o łącznej wartości 102 mln zł. Hala położona jest na Nabrzeżu Indyjskim zobacz na mapie Gdyni, co oznacza łatwą możliwość załadunku i transportu morskiego produkowanych przez spółkę konstrukcji. Hala ma 212 m długości, 62 m szerokości i 34 m wysokości, co umożliwi realizację najbardziej złożonych, wielkogabarytowych konstrukcji stalowych.

- Rok 2014 rozpoczęliśmy od udanego debiutu na GPW, a dziś możemy już rozpocząć produkcję na terenie naszej nowej hali produkcyjnej. To pierwszy, najważniejszy etap inwestycji Grupy, o łącznej wartości 102 mln zł, zakończony zgodnie z przyjętym harmonogramem - mówi Ryszard Matyka, prezes zarządu Vistal Gdynia. - Pierwsze prace na terenie hali rozpoczniemy już pod koniec stycznia. Obiekt, poza korzystnym położeniem na nabrzeżu - co daje nam nieograniczone możliwości eksportowe - i unikalnymi rozmiarami jest zadaszony. Zadaszona przestrzeń umożliwi nam prowadzenie prac przez cały rok, co dodatkowo - poza dywersyfikacją produktową i geograficzną - ogranicza ryzyko sezonowości działalności Grupy.

Grupa Vistal jest producentem specjalistycznych, wielkogabarytowych, konstrukcji stalowych o najwyższej jakości w Polsce, którego doświadczenie i organizacja pozwalają na oferowanie różnorodnych typów konstrukcji stalowych, zarówno dla partnerów polskich, jak i zagranicznych, w tym na bardzo wymagających rynkach skandynawskich czy na rynku niemieckim.

Grupa Vistal rozpoczęła działalność 22 lata temu, obecnie tworzy ją łącznie 11 spółek specjalizujących się w poszczególnych segmentach działalności w zakresie wytwarzania konstrukcji stalowych.

Zobacz gdyński port widziany z żurawia wieżowego, który pracował na placu budowy przy Nabrzeżu Indyjskim.

erka

Miejsca

Opinie (58) 8 zablokowanych

  • Nie ma z czego się cieszyć (3)

    Niech Vistal zacznie zatrudniać ludzi na umowy o pracę, a nie na śmieciówkach.
    Te wszystkie inwestycje to dzięki zamówieniom norweskim i okradaniu własnych rodaków. Okradaniu, bo inaczej tego nazwać nie można. Każda umowa o dzieło i zlecenie to okradanie pracownika wykorzystując wysokie bezrobocie.
    Reasumując: ta hala powstała za pieniądze wykorzystywanych przez Vistal pracowników produkcyjnych.

    • 11 3

    • (1)

      1) idź pracować gdzieś indziej jak się nie podoba.
      Ja robię za 1300 i nie mam o to pretensji do pracodawcy. Na śmieciówce! Wszystko za darmo dostajecie, drogi, lekarzy, szkoły i opiekę socjalną z której i tak nie korzystacie tylko menele którym się nie chce robić, ale Wy jesteście szczęśliwi że państwo się opiekuje.
      2) nie dziw się, że są śmieciówki. Postaw się w roli pracodawcy. Na każde 1000 zł dla pracowników on łoży 1600 :/

      • 1 6

      • jakie drogi, jaka sluzba nfz, kolo rozbiegnij sie i wal ostro barana w mur

        a1 byla wybudowana za nasze a teraz placimy he he. Pracodawca placi na zus a do lekarza sie nie dostaniesz albo nie maja podpisane i placisz sam z prywatnych pieniedzy. itd. itp. Tu potrzebna jest wielka bomba, i wszystko od nowa wybudowac i obsadzic ludzi na poziomie po doktoratach a nie kiedys byl pucybutem to lojalny czlowiek morze rzadzic... Hanba Hanba ! Nie o taka Polske moj dziadek walczyl strzelajac do wroga, pewnie gdyby wiedzial jak bedzie zmienil bycel w inna strone!!!

        • 0 0

    • Umowa zlecenie to nie śmieciówka związkowcu :D

      Lepiej samemu mieć dyscyplinę i sobie odkładać kaskę niż wspierać bankruta jakim jest ZUS.

      • 3 2

  • Stocznia 2.0 (6)

    Ale lecą z koksem! Jak oni to robią, ze od lat działają, jakby ich kryzysy nie dotyczyły.

    • 18 4

    • Gdansk? Halo? (5)

      Czy ktos wie, jak to jest, ze w gdansku zamykaja stocznie i bankrut za bankrutem, a gdyni crist, nauta no i teraz vistal na prowadzeniu? Jak miastu zależy na rozwoju to jest jak w gdyni, a jak zalezy na uwaleniu to jak w gdańsku... tylko jak ja mam dojezdzac codziennie do gdyni? Bo tam mam szanse, w gdansku mnie "zredukowali"... ech

      • 13 5

      • Szczurek dba ot cala prawda

        W gdansku kazdy sobie i do siebie, kreca lody az galkowane staja sie spirala!

        • 0 0

      • odpowiedź (1)

        Możesz dojeżdzać:
        a) SKMką
        b) autobusami
        c) albo własnym samochodem

        hahahahaha

        nie dziw się, że cię zredukowali jak masz problem, żeby 30 km do pracy dojeżdzać!

        • 7 0

        • Z Elbląga do Gdańska dojeżdżam i nie biadolę. 60 kilometrów w jedną stronę.

          • 2 1

      • CRIST jet Gdańską stocznią ;) (1)

        Gdańska firma wykupuje Gdyńskie tereny, nigdy w drugą stronę.
        Szczurek chyba płacze ze smutku ;)

        • 4 7

        • Poza tym Crist ostatnio o mało co nie padł po czym został w wiekszosci znacjonalizowany.

          • 9 3

  • Gdynia to rozwój i potęga (11)

    Niesamowite, z jaką dynamiką rozwija się miasto i jego gospodarka. i to bez kolesiowskich unijnych znajomków

    Brawo!

    • 64 67

    • Byla kiedys tzn do 1989 roku ... (1)

      zlikwidowano kilkadziesiąt tysięcy miejsc pracy ( 12 tys PLO 7 tys Port 8 tys Stocznia 5 tys DALMOR kilka tys Marynarka Wojenna itd. itd. kooperanci i np. Firmy usługowe ... Ciesza oczywiście nowe inwestycje i tak powinno być ale np. Olejarnia , paczkarnie Ryzu itp., POSTI, Chlodnia Gdynia itd. POWINNY DZIALAC I PROSPEROWAC W PORCIE a "wykorzystywanie" tylko ok 20 % terenow "postoczniowych " i przeładunki na poziomie "przedwojennym " przy dzisiejszej technice i konteneryzacji oraz przy innych Europejskich Portach które je zwielokrotnily ... "czy to jest sukces" ... dla "kogo" domniemam ze "prywatyzujących" ...

      • 4 3

      • nasz kraj zawsze mial klapki na oczach!!!

        Podczas gdy Schleswig-Holstein atakowal Gdansk lodz podwona Orzel wyslali na hel. A mogly sie potoczyc inaczej nasze losy, to szkopy powinni uczyc sie Polskiego.....

        • 0 0

    • koleś mało wiesz:) (2)

      wiesz jak powstała ta firma - pewnie od zera prawda , to się mylisz
      łatwo startować jak dostajesz majątek Stoczni Gdynia i
      zatrudniasz na czarno to jest Polska norma

      • 5 1

      • a placa ochlapy....

        Placa tyle co na pierwszej lepszej budowie, a przeciez to jest przemysl ciezki i niebezpieczny... Jak zyc !

        • 0 0

      • ta firma zaczynala od zera na poczatku byl jeden prezes rysiek matyka i kilku pracownikow a teraz to juz spolka gieldowa z milionowymi dochodami

        • 2 0

    • buhahaha (2)

      własnie tą halą pomiejszyli zdolnosci przeładunkowe w porcie (zajeli połowe nab Indyjskiego).
      Wspaniały rozwój.....

      • 9 17

      • przeładunki

        Przecież ta hala została tam zbudowana aby produkcję Vistalu łatwo wrzucać na statki.

        • 5 1

      • Portowy ignorant

        Co za bzdury. Hala została wybudowana na terenie firmy Vistal - Olvit.

        • 11 2

    • masz na mysli lotnisko? (1)

      • 21 10

      • a co na hali jest jeszcze lądowisko?

        z artykułu wcale nie wynika.

        • 10 5

    • Śmiesznie piszesz..Pijany jeszcze?

      • 25 14

  • A gdzie jest (2)

    stara olejarnia, która miała być wkomponowana w tą halę?

    • 4 3

    • Na srodku (1)

      Ślepy jesteś? Na środku, takie brzydkie, szare, to ten wspaniały zabytek, o który tak konserwator walczył... Vistal dotrzymał słowa, ale to totalny absurd z utrzymywaniem tej rudery.

      • 3 1

      • Fakt.

        Wzrok chyba już nie ten. Ale to chyba tylko jakaś fasada została bpo w środku hali nie ma po tym śladu.

        • 0 0

  • (1)

    i co ze cie zatrudni na stałe jak i tak emerytur nie będzie za 15 lat....:)

    • 1 0

    • Tylko nauta i konrem

      heheh :-)

      • 0 1

  • przyjmuja do pracy na przyuczenie ? ;) (2)

    • 21 1

    • niestety w PL juz nie przyjmuja na duze stoczni spawaczy na przyuczenie po kursach , a potem najbardziej beda plakac jak za 20 lat ani jednego spawacza stoczniowego w polsce nie bedzie

      • 1 0

    • nie wezmą bo tam biorą ukraincow za 7 zl i chinoli za 4 dolary.

      • 6 2

  • wszystko pięknie... (1)

    ale nie można było hali pomalować na szaro-biało żeby się nie rzucała w oczy? Po co podkreślać jej bezkształt? Czemu takie kiczowate kolory? Moim zdaniem bardzo negatywnie to wpłynęło na panoramę portu. Nijak to się ma do pozostałości po zabytkowej Olejarni. Wygląda to paskudnie. Nie można było wzorować się na starym?
    Strasznie to smutne.

    • 4 15

    • Zero

      Twoje zdanie tyle wszystkich obchodzi ;)

      • 1 0

  • (1)

    prosze jak sie glosno zrobilo o Vistalu Gdynia, co chwila jakis artykul a wszystko to dlatego ze szykuje sie debiut na gieldzie i jest nagonka ludzi na akcje...

    • 3 6

    • juz Vistal wszedł na gielde

      • 4 1

  • jaja (1)

    tak się każdy cieszy z czego, ilu tam pracuje na umowach o pracę, i jeszcze Cristowi podbierają ludzi taka to zarąbista firma. brawo więcej umów śmieciowych

    • 4 2

    • A mi to nie robi

      Umowa zlecenie jest OK. Przynajmniej nie wspieram ZUSu i nie bawię się w ten chory system emerytalny.

      • 2 0

  • Kolorki diskopolowe (2)

    • 16 17

    • a co, poznałeś swoje kolory? (1)

      • 7 3

      • twój stary ma dres z kreszu w kolorze tej elewacji

        Nr 1 na targowisku w Chyloni

        • 1 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Kinga Stawicka

Dyrektor Sprzedaży Krajowej w firmie Marcopol Sp. z o.o. Producent Śrub - wiodącego producenta i dostawcy elementów złącznych dla wielu gałęzi przemysłu w Polsce i do ponad 40 krajów na świecie. Absolwentka Wydziału Zarządzania i marketingu w Wyższej Szkole Administracji i Biznesu w Gdyni. Związana z firmą Marcopol od 2006 roku, od trzech lat na stanowisku Dyrektora Sprzedaży Krajowej. Systematycznie realizuje strategię biznesową firmy i z sukcesem rozwija sprzedaż na rynku Polskim. Ekspert...

Najczęściej czytane