• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowa platforma Petrobalticu płynie do Gdańska

Robert Kiewlicz
21 lutego 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 
Nowy nabytek Petrobalticu to platforma GSF Monitor zbudowana w 1989 w Singapurze. Nowy nabytek Petrobalticu to platforma GSF Monitor zbudowana w 1989 w Singapurze.

W weekend na redę gdańskiego portu wpłynie statek przewożący nową platformę wiertniczą dla Lotos Petrobaltic. Jak dowiedział się portal Trojmiasto.pl platforma poprzednio nosiła nazwę GSF Monitor i należała do koncernu Transocean. Jest ona transportowana na specjalistycznym statku - ciężarowcu o nazwie "Target" należącym do spółki Dockwise. Statek spodziewany był na gdańskiej redzie w niedzielę ok. godziny 11. Został jednak zatrzymany w okolicach Danii. Jego przybycie do Gdańska opóźni się o kilka dni. Prawdopodobnie dotrze do Polski w wtorek lub środę.


Największy na świecie ciężarowiec Dockwise Vanguard.


Prawdopodobnie w niedzielę odbędzie się też widowiskowa operacja wydokowania platformy na redzie portu Gdańsk. Obsłużą ją holowniki należące do WUŻ Port and Maritime Services. Następnie platforma przejdzie przegląd oraz zostanie poddana deratyzacji. Pod koniec marca 2014 roku rozpocznie ona wiercenia na obszarze koncesji bałtyckich, należących do Petrobalticu.

"Target" to jednostka do przewozu ładunków wielkogabarytowych, tzw. ciężarowiec wpływny (semi-submersible). Są to jednostki półzanurzalne z własnym napędem. Na pokłady zabierają ciężkie moduły platform wiertniczych, całe platformy półzanurzalne, samopodnośne, statki, czy fabryki pływające.

Nowo zakupiona jednostka to platforma typu jack-up (samopodnośna) i czwarta platforma spółki Lotos Petrobaltic. Wcześniej operowała u zachodnich wybrzeży Afryki. Została zbudowana w 1989 roku przez Far East Levingston w Singapurze. Platforma może pomieścić załogę składającą się z ok. 100 osób.
Do Gdańska nowa platforma Petrobalticu przypłynie na pokładzie statku mv "Target" do przewozu ładunków wielkogabarytowych. Pod koniec marca rozpocznie ona wiercenia na obszarze koncesji bałtyckich.


. Do Gdańska nowa platforma Petrobalticu przypłynie na pokładzie statku mv "Target" do przewozu ładunków wielkogabarytowych. Pod koniec marca rozpocznie ona wiercenia na obszarze koncesji bałtyckich.


.

Teraz platforma będzie pracowała pod polską flagą z polską załogą i będzie nosić nazwę "Lotos Petrobaltic". Może ona prowadzić wiercenia na wodach o głębokości do 350 ft. (105 m). Przeprowadzone przed zakupem analizy wykazały, że istnieje możliwość przedłużenia nóg platformy o 50 stóp, co pozwoli jej na pracę na wodach nawet o głębokościach do 120 metrów.

Plan prac nowej platformy obejmuje wiercenie kilkunastu otworów oraz liczne prace związane z rekonstrukcją otworów już istniejących. Jeśli wiercenia poszukiwawcze potwierdzą występowanie kolejnych złóż, ich zagospodarowanie będzie wymagać kolejnych wierceń - otworów eksploatacyjnych i zatłaczających - oraz budowy centrów produkcyjnych. Z kolei realizacja tych zadań będzie wymagała zakupu kolejnych platform w przyszłości.

Koncesje Lotos Petrobaltic na poszukiwanie i rozpoznawanie złóż kopalin obejmują siedem obszarów o łącznej powierzchni ponad 7,1 tys. km kw., leżących we wschodniej części obszaru morskiego Polski. Petrobaltic ma też koncesje na wydobywanie kopalin ze złóż B3, B4, B6 i B8. Aktualnie eksploatowane jest złoże ropy naftowej B3, a na złożu B8 prowadzone są przygotowania do eksploatacji. Zgodnie ze strategią, do 2015 roku Lotos planuje pozyskiwać z własnych złóż 1,2 mln ton ropy rocznie.

Zobacz, jak wygląda platforma wydobywcza od środka.

Miejsca

Opinie (45)

  • "..zostanie poddana deratyzacji."

    wiezie nielegalnych emigrantów z Afryki, szczury i myszy ? Jaja jakieś ? Czy ktoś myśli ? Wiezie "coś" gorszego.

    • 0 0

  • utknęła :) (1)

    "Ciężarowiec" od prawie 20 godzin ma status "Stopped" i na plaży może być srogi zawód...

    • 4 0

    • status stopped oznacza tylko tyle, że statek nie jest w ruchu, a nie że jest z jakiś formalnych względów zatrzymany.

      • 0 0

  • Platforma Petrobaltic-u (2)

    W dalszym ciągu stoi . Obserwuj na; http://www.marinetraffic.com

    • 4 0

    • (1)

      ciekawe kiedy dopłyną do Gdańska?

      • 0 0

      • poki co stoi koło Danii

        • 1 0

  • 1,2 mln ton rocznie to 150 000 US barrels - BRAWO!!!! no po prostu sukces..ehhh (1)

    • 1 3

    • przeliczenie ton na baryłki

      Chyba jakośtam się pomyliłeś.

      1.2 mln ton to 9 mln baryłek, czyli 24 tys. baryłek dziennie.

      jak wyliczyłeś 150 000 to ja nie wiem...

      • 3 0

  • o czasie to ona raczej nie bedzie

    widać po mapach że stoi koło dani cały czas więc na czas może być cieżko

    • 6 0

  • Nowy (3)

    Nowa to ona była 25 temu a teraz to stary jack-up i najgorsza platforma jaka szuka ropy i gazu.drill shipa niech sobie kupią z dwoma rigami to moze coś zawojują w świecie offshore,no ale nowy drill ship to kosztuje ponad miliard dolarów to chyba musieli by rafinerie najpierw sprzedać

    • 4 5

    • (1)

      Drill shipa kupuja operatorzy ktorym placa firmy wydobywcze po 500 tys usd dziennie a lotos ma wszystko swoje rafineria platformy statki i zaplecze z nabrzezem

      • 1 1

      • re swoje statki i platformy

        Przypomnę, że statki i platformy należały do Petrobalticu, które przez bezsensowne decyzje polityczno - biznesowe został włączony do Lotosu. A może w końcu organa ścigania zainteresują się gdzie podziało się 15 % akcjonariatu pracowniczego należnego byłym pracownikom Petrobalticu, a przejętych w niewyjaśnionych okolicznościach przez Lotos

        • 3 0

    • Hahaha drill ship na głębokość morza do 120m. To jeszcze lepszy komentarz niż semi-sub. Mistrzowie offshore'u. Do tego właśnie służy jack-up.

      • 1 1

  • geniusze z greenpeacu chcieli wejść na platfromę (2)

    na której jest strefa EX (wybuchowa) bez specjalnych ubrań i ze sprzętem elektronicznym. Dziwię się że ich ruscy wypuścili, powinni z 10 lat odsiedzieć za narażenie życia ludzi tam pracujących.

    • 32 2

    • ameryki nie odkryłeś (1)

      od dawna wiadomo, że ci 'ekolodzy' to starają się wymusić kasę od firm a z ruskimi im widać nie wyszło. Najlepsza jest ich hipokryzja, bo do tej akcji użyli motorówek, które używają paliwa tego samego z którym tak walczą. Nie wspomnę już o ich range roverach, które żłopią paliwo. Kiedyś zaczepiali ludzi na grunwaldzkiej i jak z nimi chwile pogadałem to przekonałem się jaki poziom reprezentują. To są fanatycy, z którymi nie pogadasz tak samo jak z fanatykami religijnymi. Żadne racjonalne argumenty ich nie przekonają.

      • 17 2

      • jak można wierzyć w takie głupoty. Poziom gimnazjum, sorry.

        są sprzedajni ludzie w każdym środowisku. Większość organizacji ekologicznych nie jest zamieszana w jakiekolwiek machinacje.

        • 0 4

  • Ciekawe gdzie trafi do remontu (8)

    ..i modernizacji? MARS?

    • 5 6

    • remont

      nie ma standardów nie ma remontu.....

      • 1 0

    • Stoczniowiec z Gdyni ?

      Czyli z Marsa (Crist to też Mars) albo wydmuszki Vistalu więc o co ci chodzi?

      • 2 1

    • Jaki remont? (4)

      w marcu rozpocznie wiercenia

      • 5 1

      • Na pewno? (3)

        popytaj w Petrobalticu, mądralo

        • 1 1

        • (2)

          inna platforma idzie na remont (a w zasadzie modernizacje na wydobywczą)

          • 4 1

          • Dzięki za sprostowanie! (1)

            To ile tych platform Petrobaltic kupił? dwie?

            • 1 3

            • wyjasnienie

              obecna wiertnicza idzie na remont/przebudowe na platforme wydobywcza

              a ta jest nowa wiertnicza.

              • 1 1

    • Stocznia Remontowa i LOTOS Serwis !!!

      • 4 2

  • ten nasz artysta

    z Greenpeace będzie miał występ ?

    • 5 0

  • z platformy leje sie olej... (4)

    cala droge od Kamerunu znaczy plamami oleju na wodzie, ledwo silownie uruchomiono, stan techniczny pozostawia wiele do zyczenia, ale Petrobaltic chce oglosic sukces, szampan juz czeka...

    • 11 4

    • olej (3)

      To ludwika lej jak znaczysz trasę z Kamerunu.Podobno siłownia nie jest taka zła 4 Caterpillary rzędowe chłodzone powietrzem a nie wodą.

      • 3 3

      • (2)

        huhuhue!byles w zyciu w maszynie?

        • 0 3

        • bylem w maszynie (1)

          Kolego byłem w maszynie co nie ktore platformy maja chłodzenie powietrzem silniki przez duże wentylatory szczególnie te które są budowane na Afrykę.Z skąd woda na platformie przez pompy głębinowe.Jak się k---rwa nie wie to się nie odzywa

          • 2 1

          • fb

            słyszaleś o duzych wentylatorach ktore chłodza

            • 0 2

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Marek Kamiński

Polski polarnik, podróżnik, żeglarz, autor książek, fotograf, przedsiębiorca. Właściciel firmy firmy Invena. Zajmuje się ona dystrybucją armatury i urządzeń przeznaczonych do wewnętrznych instalacji grzewczych i sanitarnych. Kamiński jest też założycielem Instytutu Marka Kamińskiego, Fundacji Marka Kamińskiego. Włada ośmioma językami obcymi: angielskim, niemieckim, włoskim, francuskim, hiszpańskim, norweskim, rosyjskim i japońskim.

Najczęściej czytane