• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe promy Stena Line w Gdyni

VIK
27 września 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Prom Stena Scandica w przyszłym roku trafi na linię Gdynia-Karlskrona. Prom Stena Scandica w przyszłym roku trafi na linię Gdynia-Karlskrona.

Stena Line poinformowała, że od nowego roku wprowadzi na linię Gdynia-Karlskrona dwa nowoczesne promy Stena Scandica i Stena Baltica. Wszystko z powodu uruchomienia nowego terminalu promowego w Porcie Gdynia.



Czy płynąłeś/płynęłaś kiedyś promem przez Bałtyk?

W ubiegłym tygodniu oddano nowy terminal promowy w Gdyni. Na uroczystości padła deklaracja ze strony armatora Stena Line, że pierwszy prom odpłynie z nowego terminalu 1 stycznia 2022 roku. Teraz z kolei poinformowano, że w przyszłym roku na tę linię zostaną skierowane dwa nowoczesne promy Stena Scandica i Stena Baltica o długości 222 metrów każdy. Każdy z promów może pomieścić 970 pasażerów i dysponuje 2875 metrami ładunkowymi przeznaczonymi na ciężarówki i samochody osobowe. Dla klientów frachtowych oznacza to wzrost zdolności przewozowej połączenia o 30 proc., a dla pasażerów - nową jakość podróżowania.

Czytaj też:
Nowy terminal promowy w Gdyni już czeka na statki i pasażerów

Stena Scandica i Stena Baltica zostały zbudowane we włoskiej stoczni Visentini w 2005 roku i wcześniej kursowały na linii promowej Stena Line między Belfastem a Liverpoolem na Morzu Irlandzkim, pod nazwami Stena Lagan i Stena Mersey. Następnie obsługiwały linię Stena Line między Nynäshamn w Szwecji a Ventspils na Łotwie.

- Obecna pojemność frachtowa naszej linii jest niewystarczająca w stosunku do popytu, więc cieszymy się, że dzięki zbliżającej się wymianie tonażu będziemy oferować nawet o 30 proc. więcej powierzchni ładunkowej. Nowy terminal umożliwia też wdrożenie nowoczesnych pomysłów Stena Line usprawniających operacje portowe, jak na przykład bramy inteligentne Smart Gate czy idee "zielonego portu", a wśród nich zasilanie z lądu podczas postoju statków. Nie zapominajmy także, że nowy terminal jest bliżej centrum miasta. Mamy nadzieję, że to też zwiększy zainteresowanie przyszłych pasażerów, po obu stronach morza - mówi Marek Kiersnowski, dyrektor zarządzający Stena Line Polska.

Publiczny Terminal Promowy w Porcie Gdynia.


Bliskość infrastruktury intermodalnej i dostępność torów w sąsiedztwie nowego terminalu w Gdyni pozwoli też w przyszłości na rozwinięcie oferty intermodalnej w relacji pociąg-prom. Taką infrastrukturę już w tej chwili ma port w Karlskronie, gdzie w najbliższych miesiącach przewidziano inwestycje pod przyszły rozwój, m.in. modernizację rampy załadunkowej.

Stena Line obsługuje linię promową między Gdynią a Karlskroną w Szwecji od ponad 26 lat. W tym czasie statki z charakterystycznym czerwonym kominem przewiozły ponad 10 milionów pasażerów i blisko 2 miliony ciężarówek. Połączenie ma status Autostrady Morskiej i jest dziś ważną częścią europejskiej sieci logistycznej, a także ma znaczenie dla turystyki w Polsce i Szwecji. W ciągu ostatnich dziesięciu lat wzrosty przewozów na tej linii sięgnęły 60 proc. Trasa jest dziś jednym z najważniejszych połączeń promowych w sieci Stena Line z prawie 2000 rejsów między Gdynią a Karlskroną rocznie.

- Rozwijamy się razem z naszymi klientami i partnerami zarówno w Karlskronie, jak i Gdyni. Wzrasta popyt na przewozy towarów i pasażerów, w perspektywie końca pandemii. Nowe promy, które teraz wprowadzamy, są ważną częścią ciągłej modernizacji naszej floty i rozwoju w kierunku bardziej zrównoważonego transportu morskiego - mówi Niclas Mårtensson, dyrektor zarządzający koncernu Stena Line.
VIK

Opinie (105) ponad 10 zablokowanych

  • To jest świetna opcja gdy Polska zacznie się sypać (7)

    wypożyczasz busa, ładujesz po dach dobytkiem, drugie auto żona + dzieci i jeszcze tego samego dnia wyładowujesz się w Szwecji.
    Kosztowo w zasięgu Kowalskiego i Nowaka. Potem w Szwecji od razu prosić o ichni PESEL i azyl z powodów politycznych, ekonomicznych, etnicznych itp.

    • 63 12

    • równie dobrą opcją jest podróż do Niemiec (1)

      dojedziesz tam szybciej, niż dopłyniesz do Szwecji, a wbrew mądrościom telewidzów tvp (a może nawet im na złość!) Niemcy to jest świetne miejsce do życia.

      • 8 1

      • Patrzac na rozwijajacy sie katofaszyzm i zapedy ministranta edukacji... kazdy kraj Europy bedzie lepszy od Polski

        Niewykluczone ze bedzie mozna nawet dostac azyl polityczny.

        • 0 0

    • zanim tam dojedziesz będziesz musiał też bardziej obszernie ubrać żonę i zakryć włosy (4)

      tam już trwają zmiany

      • 16 32

      • Bulszit. (1)

        Regularnie jeżdże do Szwecji i jakoś więkoszość młodych śniadych kobiet chodzi po mieście bez nakrycia głowy...

        • 12 5

        • W TVP inaczej podajo

          • 6 0

      • Im więcej schabojadów w Polsce wierzy w tę ruską propagandę, tym lepiej - mniejsza imigracja z naszej strony Bałtyku.

        • 12 3

      • Zmiany to zaszły w twojej głowie i to nieodwracalne.

        za dużo tvp oglądasz.

        • 20 7

  • Super (1)

    Bliżej centrum, czyli teraz będzie jeszcze ciaśniej na Wiśniewskiego i Polskiej jadąc od Kwiatkowskiego, nie wspominając o Morskiej. Pogratulować.

    • 5 0

    • Właśnie się zastanawiam nad tą lokalizacją i kompletnie tego nie widzę. Dojazd do obecnego terminalu jest kompletnie zawalony samochodami, w zeszły czwartek stałem pół godziny na Estakadzie zanim udało się zjechać. W nowej lokalizacji będzie to wyglądało jeszcze gorzej.

      • 0 0

  • Prom

    Prom 16 letni to nie nowy.
    Ale będą nowe na tej linii to się zgadza.
    Dzięki miłej obsłudze miło czas spędza się na promie.

    • 2 0

  • Prom (2)

    To są już wyeksploatowane jednostki. Pływałem z nynes do ventspils. Nic szczególnego , to już trupy. Głośne , kabiny obskurne, kiepski ochłap ze strony panów szwedzkich. Nowe jednostki zapewne poszły na zachód , a my cieszymy się jak zwykle ze złomu. Tak mamy.

    • 3 0

    • A ty chcesz nowe dla sortu animalistycznego? (1)

      Jarosław

      • 0 0

      • Pierwszy sort raczej do lewactwa plywac nie powinnien.

        W kraju trzeba patryjotyzmu pilnowac.

        • 0 0

  • Promy (1)

    Te promy bedą pływały do 2025 roku,bo od 2026 roku wchodzi zarządzenie że promy na bałtyku muszą być zasilane gazem.Dlatego też rząd zamowił 4 nowe promy dla PZB.

    • 1 0

    • Ten pierwszy juz 6 lat buduje.... a teraz chce 4 w 3 lata?

      Pinokio sie lapami zamacha

      • 3 0

  • Jak dla mnie nowa lokalizacja nie jest zadowalajaca

    Stara lokalizacja ok,wjazd na Kwiatkowskiego i dalej w Polske.Przy obecnych korkach na Wisniewskiego koszmar mieszkancow Gdyni sie zwiekszy.Nie wiem czyto byl dobry ruch z tym nowym terminalem,obym sie mylil

    • 1 2

  • Morawiecki obiecał i są . (1)

    Człowiek kryształ .

    • 15 5

    • Obiecanki cacanki

      Okłamują naiwnych ludzi swoimi wygórowanymi opiniami wziętymi z księżyca.hahahavavtempota wierzy

      • 1 1

  • iszka bacha

    Ja lubię Irish Ferries WB Yeats szkoda że nie pływają do Polski

    • 0 0

  • Takie te promy nowe, że najpierw pierdzieli w nich angole, irlandczycy, szwedzi i łotysze (1)

    • 2 1

    • A powinien najpierw naród wybrany!?

      Jak wam pinokio wybuduje "nowy" narodowy...to będziecie pierwsi!
      A TVP ogłosi jak zachód zazdrości promu...

      • 4 0

  • Przydała by się konkurencja (2)

    Niestety ceny biletów są coraz droższe a standard niższy. Mimo rosnących cen paliwa wolę pływać z Świnoujścia z konkurencją bo mam jeszcze oszczędności w kieszeni.

    • 4 6

    • Prawda... jeszcze 1 armator na zblizonej linji

      • 0 0

    • Ja

      Ja od 10 lat tylko z nimi pływam i jestem mega zadowolony

      • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Arkadiusz Aszyk

Menedżer z branży stoczniowej. Prezes Mostostalu Pomorze. Ukończył Wydział Zarządzania na Uniwersytecie Gdańskim, doktor nauk ekonomicznych. Pracował w Stoczni Gdynia pełniąc funkcję m.in.: doradcy zarządu, dyrektora biura zarządu, pełnomocnika zarządu ds. restrukturyzacji stoczni oraz członka zarządu. W 2005 roku był doradcą Sekretarza Generalnego CESA z siedzibą w Brukseli. W latach 2002-2004 wykładał na Uniwersytecie Gdańskim i w Sopockiej Szkole Wyższej w okresie 2003-2009. Potem...

Najczęściej czytane