• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowoczesny "suchy port" powstanie pod Tczewem

Robert Kiewlicz
9 listopada 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat PCC Intermodal zdobywa kolejne unijne miliony
We wrześniu 2011 spółka  PCC Intermodal otworzyła terminal kontenerowy w Kutnie. W celu maksymalizacji wykorzystania zdolności przeładunkowych wybudowanych terminali, firma zakłada obsługę pociągów również innych operatorów logistycznych.   We wrześniu 2011 spółka  PCC Intermodal otworzyła terminal kontenerowy w Kutnie. W celu maksymalizacji wykorzystania zdolności przeładunkowych wybudowanych terminali, firma zakłada obsługę pociągów również innych operatorów logistycznych.  

Suchy port o możliwościach przeładunkowych do 1 mln TEU rocznie planuje wybudować w Zajączkowie Tczewskim gdyńska spółka PCC Intermodal. Intermodal Container Yard ma powstać w 2014 roku. Spółka ma już zabezpieczone 500 tys m.kw. pod tę inwestycję.


Sieć regularnych połączeń intermodalnych PCC Intermodal SA – połączenia obecne i plany rozwoju. Sieć regularnych połączeń intermodalnych PCC Intermodal SA – połączenia obecne i plany rozwoju.
Potencjał wzrostu udziału transportu intermodalnego w polskim rynku transportowym. Potencjał wzrostu udziału transportu intermodalnego w polskim rynku transportowym.
- Jesteśmy obecnie na etapie organizacji całej naszej siatki połączeń - mówi Dariusz Stefański, prezes PCC Intermodal. - Intermodal Container Yard miał być zwieńczeniem naszej pracy. Jednak patrząc na zapotrzebowanie na rynku i to, co dzieje się w portach w Gdyni i Gdańsku prace nad inwestycją należy przyspieszyć.

Suchy port w Zajączkowie ma usprawnić transport kontenerów.W portach Gdynia i Gdańsk będą one przeładowywane na pociągi, następnie przewożone do terminalu w Tczewie i przeładowywane na naczepy, lub wagony i transportowane w inne części Europy.

Obecnie firma jest na etapie opracowywania studium oraz planu kolejnych etapów inwestycji. W najbliższych miesiącach nastąpią też zmiany w planach zagospodarowania terenów przeznaczonych pod suchy port. - Przy tej inwestycji chcemy silnie współpracować z trójmiejskim środowiskiem akademicki - dodaje Stefański. - Makiety i wizualizacje powinniśmy mieć gotowe w przyszłym roku.

Nowy terminal zajmie powierzchnię ok. 500 tys. m.kw. Możliwości składowe wyniosą ponad 20 tys. TEU. Na terenie obiektu funkcjonować będą dwie suwnice bramowe, oraz przeładunkowy sprzęt naziemny. Znajdą się tam także biura klientów i służb kontrolnych.

PCC Intermodal SA to lider transportu intermodalnego w Polsce. Realizuje obecnie strategię budowy spójnej sieci połączeń intermodalnych w oparciu o nowoczesną infrastrukturę terminalową. Spółka od sześciu lat promuje w Polsce połączenia intermodalne (transport kolejowy + drogowy).

We wrześniu 2011 roku spółka otworzyła terminal kontenerowy w Kutnie, który docelowo ma mieć możliwości przeładunkowe na poziomie 200 tys. TEU. Obecnie można tam przeładowywać do 100 tys. TEU.

PCC Intermodal należy do międzynarodowej Grupy PCC. W skład Grupy wchodzi blisko 70 spółek, zatrudniających ponad 2,1 tys. osób. Gdyńska spółka jest liderem przewozów intermodalnych (czyli kombinowanych kolejowo-drogowych) i pierwszym prywatnym operatorem logistycznym świadczącym usługi transportowe w oparciu o sieć regularnych połączeń kolejowych.

Spółka wykorzystuje sieć kolejowych połączeń pomiędzy terminalami lądowymi i terminalami morskimi w Gdańsku, Gdyni, Szczecinie, Hamburgu, Bremerhaven, Antwerpii i Rotterdamie Oferuje też klientom regularne dostawy ładunków kontenerowych pomiędzy każdą parą terminali w dowolnym kierunku. Akcje spółki notowane są Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.

Miejsca

Opinie (47) 1 zablokowana

  • DCT NAJLEPSZE (1)

    GZIE WY TYMI KALMARKAMI CHCECIE MILION TEU HEHE........ONE MILION PACO RABANA HEHE

    • 3 1

    • to

      DCT czym ładuje kontenery na wagony?

      • 0 0

  • Super! (2)

    Może dzięki temu, TIRY przestaną wreszcie rozjeżdżać estakadę, i nie będzie remontowana co 3 miesiące... Przydałoby się rozładować ruch TIRów w trójmieście, a taka na pewno inwestycja się do tego przyczyni. Duży plus!

    • 5 1

    • to

      po co ta estakada? ...

      • 0 1

    • głupek

      estakada debilu jest zbudowana po to zeby tiry nia jezdziły a nie przez miasto to osobówki jada tam goscinnie i mulo jak zjezdzaja w dół a pod góre to prawie pchaja ale taki dzban jak ty niezrozumie tego

      • 0 2

  • konteneryzacja (1)

    Po to wymyślono konteneryzacje, żeby towar był od drzwi do drzwi. To się kłóci z tą ideą.

    • 1 0

    • Kolejny co uważa że pozjadał rozumy

      Nikt ci tego konteneru nie będzie przepakowywał, a tylko zmieniał środek transportu. Po to się tworzy takie centra logistyczne aby zbierać pojedynczych naczep i stawiać te kontenery na pociąg co zabiera x kontenerów, a potem na kontenerowiec co zabiera powiedzmy 100x. A w porcie w innym kraju dzieje się odwrotnie. Dzięki temu kontener podróżuje najdroższym środkiem transportu najkrócej.

      • 1 0

  • bez sensu (3)

    Kolejny pośrednik w transporcie. Bez sensu 2 razy płacić za przeładunek - raz w porcie i drugi raz w ICY, na pewno te przeładunki pośrednie podrożą cały cykl transportowy. Przykładowo mam kontener w Katowicach i chcę go dostarczyć do odbiorcy w Kanadzie przez port w Gdyni czyli zawiozę samochodem kontener do Tczewa a ICY przeładuje mi ten kontener na wagon, który pózniej pojedzie do portu w Gdyni. Na zdrową logikę na pewno wyślę ten kontener bezpośrednio do Gdyni. I szerokim łukiem będę omijał pośrednika w Tczewie, który jest oddalony od portu 50 km. I nie ważne czy ten kontener jest w przywozie czy wywozie. Generalnie za to pośrednictwo w transporcie i tak zapłaci odbiorca końcowy towaru czyli klient w sklepie.

    • 12 12

    • KATOWICE?

      PCC MA TERMINAL W SŁAWKOWIE,,,, jezeli jestes z Katowic to powinienes wiedziec gdzie to jest a po drugie nadajesz tylko kontrner do odbioru i cie nie interesuje jak pcc to zrobi dalej,,,,, po Twojej wypowiedzi widac ze jestes laikiem w tej dziedzinie

      • 2 0

    • Ta firma właśnie patrzy przyszłościowo i bardzo szybko będzie tańsza od pozostałych

      Transport drogowy jest u nas coraz droższy i wraz z rozbudową autostrad i dróg szybkiego ruchu będzie coraz trudniej ominąć dodatkowe opłaty. Do tego dolicz drożejące paliwo i nagle się okaże przeładunek stanowi bardzo mały koszt. A jak spojrzysz na mapę to zrozumiesz, że twój przykład został źle oceniony. Kontener z Katowic w spółce ICY pokonałby następującą trasę : Zabranie go od ciebie transportem drogowym i dostarczony do Gliwic gdzie jest przeładowany na kolej i z jedzie bezpośrednio do jednego z portów. Proste i dużo tańsze, bo zobacz jakie opłaty musiałby dodać po drodze przewoźnik gdyby całą drogę pokonał drogami. Z tego co czytam to z Ciebie żaden spedytor, a dopiero studiujesz spedycję. Pamiętaj w tej spółce pracują też ludzie i tak duże inwestycje mają zawsze duże podstawy obliczeniowe i przewidują to co się będzie u nas działo w najbliższym czasie patrząc na to co się działo w innych krajach. Wybierz się kiedyś do kraji zachodnich i do USA i nagle zobaczysz, że u nich właśnie tak to się odbywa.

      • 7 1

    • Nikt ci nie każe zaliczać każdego punktu przeładunkowego. A przykład który podałeś nie ma sensu: po co większość trasu pokonać droższym transportem kołowym i potem 2 razy przeładowywać? Dajesz przykład z tyłka wyjęty bo się na tym nie znasz, a ta firma najwyraźniej tak.

      • 5 2

  • Suchy port :-) tylko w POLSCE!!!

    Autorowi chodziło o centrum logistyczne?

    • 0 0

  • a ja widze spory sens terminalu

    Mam kontener do "nadania". Po co mam wjezdzac do miasta, robic odprawe, szukac celnikow, zalatwiac papierki i wrtacac przez korki, przeciskac sie przez duze miasto. to samo zrobie w Tczewie: luzno, tanio, "nadam" kontener i zapominam o sprawie. PCC zrobi reszte. I spokojnie wracam do domu.

    • 2 2

  • ja też nie rozumiem (1)

    Z kupki na kupkę. Jest coś takiego w Europie?

    • 3 11

    • Tak w Europie to jest bardzo rozwinięte

      Zapraszam do zapoznania się z logistyką. Składowanie to coraz większy koszt, a transport drogowy mocno drożeje i muszą szukać alternatywy. Gdańsk i Gdynia się rozrastają i korki w nich rosną więc trzeba znaleźć inną szybką drogę przewozu kontenerów poza aglomerację.

      • 8 1

  • NA NACZEPY????? WTF???

    na barki i na wagony do diabła! już myślałem, że skok cywilizacyjny się szykuje a tu po prostu to samo tylko po nowemu.

    • 8 3

  • Ciekawa, bardzo dobra wiadomość

    1) w końcu prywatna inwestycja 2) być może odciąży to w jakimś stopniu nasze drogi 3) PCC chyba dobrze kombinuje: traci dynamicznie rozwijający się rynek towarowych przewozów kolejowych, ale tam przewozi się głównie węgiel. Być może zacznie się w końcu wykorzystywać pociągi również do przewozu kontenerów 4) świetnie to koreluje z rozwojem trójmiejskich terminali kontenerowych

    • 19 1

  • Uwaga co do wykresu: udział w rynku podaje się w wartościach względnych a nie bezwzględnych. No bo takie 7000000 to duży udział czy mały? I jeszcze co do nazwy: proponuję śmieszne obcobrzmiące nazwy pozostawić deweloperom bo to ich domena, w biznesie raczej nikt na to nie leci (mam nadzieję). Niemniej dobrze że skrót ICY fajnie brzmi, coś jak "cool".

    • 8 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Sebastian Ptak

Prawnik, ekspert rynku bankowego, współtwórca nowoczesnego sektora płatniczego w Polsce, Prezes...

Najczęściej czytane