- 1 "Uśmiechnięty" kolos w Porcie Gdynia (55 opinii)
- 2 Blisko 28 mln zł za 4 kluby fitness (60 opinii)
- 3 Zużywamy coraz więcej energii (98 opinii)
- 4 Historia o "Gdyńkongu" uderza w Port Zewnętrzny (116 opinii)
- 5 Gra Manor Lords światowym hitem (46 opinii)
- 6 Lotos Kolej szuka oszczędności i zwalnia (250 opinii)
Nowy podatek paliwowy przyjęty przez rząd. Drożej na stacjach
Ceny paliw mają pójść w górę o przynajmniej 10 gr brutto na litrze. Taki, zdaniem ekspertów, ma być efekt przyjętej we wtorek przez rząd opłaty emisyjnej. Pieniądze z opłaty mają być przeznaczone na finansowanie projektów związanych z rozwojem elektromobilności i transportu opartego na paliwach alternatywnych, jak sprężony gaz ziemny, skroplony gaz ziemny oraz biopaliwa. Regulacje dotyczące opłaty emisyjnej mają wejść w życie 1 stycznia 2019 roku.
Przyjęta przez rząd nowelizacja ustawy zakłada wprowadzenie opłaty emisyjnej w wysokości 80 zł od 1000 litrów wprowadzonych na polski rynek: benzyny silnikowej i oleju napędowego. Zaproponowano też stworzenie Funduszu Niskoemisyjnego Transportu, z którego będą finansowane projekty związane z rozwojem elektromobilności (pojazdy napędzane energią elektryczną) oraz transportem opartym na paliwach alternatywnych (m.in. CNG - sprężony gaz ziemny, LNG - skroplony gaz ziemny oraz biopaliwa).
Według zapowiedzi rządu, efektem działań Funduszu w wymiarze gospodarczym ma być systematyczna redukcja wykorzystywania paliw kopalnych oraz zwiększenie zużycia energii ze źródeł odnawialnych i innych paliw alternatywnych, podnoszenie efektywności i bezpieczeństwa infrastruktury, a także stworzenie warunków umożliwiających odbiorcom inteligentne wykorzystanie nośników energii.
Opłata emisyjna sfinansuje rozwój?
Co na to producenci paliw? Zarząd Grupy Lotos uważa, że przygotowywane zmiany w prawie nie będą miały wpływu na ceny detaliczne paliw, a powstający fundusz dodatkowo wesprze innowacyjne projekty realizowane w Grupie Lotos i w ten sposób środki finansowe wrócą do budżetu spółki. Lotos już planuje - oprócz punktów ładowania samochodów elektrycznych - sprzedaż na swoich stacjach także takich jak: CNG, LNG, a w przyszłości również wodoru. W ten sposób ma zamiar przekształcić sieć stacji paliw w nowoczesną sieć stacji tankowania energii.
Powodów do podwyżek nie widzi też PKN Orlen i jak twierdzi analizy dotyczące efektów planowanych regulacji dotyczących dodatkowej opłaty emisyjnej, nie wykazują wpływu na finalną cenę dla klienta detalicznego.
- Zachowanie zasad zrównoważonego rozwoju oraz dbałości o środowisko dla kolejnych pokoleń jest obowiązkiem nas wszystkich. PKN Orlen od lat czyni wszelkie starania, by trzymać się tych zasad. Analizujemy sytuację w kontekście wszystkich uwarunkowań makroekonomicznych i rynkowych i dzisiaj co do zasady zyskujemy przekonanie, że wprowadzenie opłaty emisyjnej nie będzie skutkować wzrostem cen dla naszych klientów detalicznych - powiedział Zbigniew Leszczyński, członek zarządu ds. sprzedaży PKN Orlen.
Paliwo będzie droższe
Mniej optymistyczni są eksperci. Twierdzą, że obowiązek uiszczenia opłaty emisyjnej dotyczy producentów i importerów paliw, jednak jej koszt nie będzie musiał być przez nich finansowany i ostatecznie może wiązać się podwyższeniem ceny dla odbiorcy ostatecznego, czyli kierowcy.
- Proponowana zmiana przypomina zamieszanie sprzed kilku miesięcy, kiedy próbowano pozyskać finansowanie dróg samorządowych w analogiczny sposób. Szczęśliwie dla kierowców z pomysłu szybko się wycofano, pod naciskiem opinii publicznej. Zaproponowane w projekcie dotyczące opłaty emisyjnej rozwiązanie może niestety odbić się na kieszeni tankujących - komentuje dr Jakub Bogucki, analityk rynku paliw e-petrol.pl. - Co prawda koszt jednostkowy nie jest tutaj duży (ok. 10 gr brutto na litrze) - jednak biorąc pod uwagę całą wielkość obciążeń podatkowych paliw w Polsce, które istotnie przekraczają 50 proc. jego ceny stacyjnej, mamy do czynienia ze zmianą, którą trudno oceniać pozytywnie z konsumenckiego punktu widzenia.
Miejsca
Opinie (292) ponad 20 zablokowanych
-
2018-10-05 12:42
Samo życie....
Państwo by dać jednemu obywatelowi 500 pln musi zabrać drugiemu 700 pln. A teraz skąd te pieniądze brać??? Hmy.. ??? Wprowadzimy podatek od paliwa itp... bo i tak każdy obywatel musi go zapłacić.
W najgorszej sytuacji są ci obywatele co uczciwie pracują i np. mają jedno dziecko., kredyt na dom. Nie pobierają żadnych zasiłków, bo są na to "za bogaci". I jeszcze są obciążeni dodatkowymi podatkami. Wychodzi na to, że nie warto być uczciwym. Trzeba zacząć kombinować i pomyśleć jak tu wykorzystać luki w systemie :D- 0 0
-
2018-06-07 09:37
Polska przedsiębiorczość
Prościej jest wyciągać pieniądze z kieszeni obywateli niż np. postarać się o środki unijne na duże projekty B+R lub zamiast POMYŚLEĆ i dobrze zainwestować pieniądze np. na giełdzie.
- 0 0
-
2018-03-21 09:15
) (25)
Co to jest 10 groszy...przypominam że za peło paliwko było po 5,50 i nie było pińcet plus.Cóż jak ktoś ma na auto za 80tyś to to paliwo to kropla w morzu jego wydatków.Dacie radę,zawsze można przejść na gas.Ja rowerek i motór także koszta znikome.
- 45 303
-
2018-04-03 01:16
Co to jest...
Taki komentarz mógł napisać tylko półgłówek bez samochodu, ubezpieczenia zdrowotnego o oczekiwaniach od życia na poziomie ameby.
- 0 0
-
2018-03-21 09:32
wtedy ropa była za ponad 100$ za baryłkę. (3)
to jest powód a nie PO
- 60 8
-
2018-03-23 13:56
aaaa... myślałem, że PO wyborach może być i nawet za 6zł
- 0 0
-
2018-03-22 10:07
klakierów pis - nie nauczysz :)
Wszystko co dobre to nasze - co złe to ich.
Ja staram siew tych czasach byćobiektywny i pozytywnie oceniać, co pis robi dobrze. A takie bezmyślne i bezrefleksyjne komentarze mnie po prostu irytują ;)- 1 0
-
2018-03-21 13:31
To też była wina po!
- 8 4
-
2018-03-21 15:22
cena paliwa (1)
jak piszesz to najpierw sprawdz bo paliwo po tej cenie bylo ale za rzadow pisu za po spadalo caly czas
- 8 1
-
2018-03-22 17:45
Żadna w tym zasługa PO.
- 0 0
-
2018-03-21 09:56
(4)
a jaka była cena baryłki, a jaka jest teraz.
Cena poszła ostro w dół, a my płacimy nie wiele mniej :(.
Za peło cena też była i poniżej 4zł- 33 2
-
2018-03-21 10:23
(3)
Kiedy za po cena benzyny zeszła ponizesz 4 zł kłamco?? Kiedyy ku*wa?
- 1 37
-
2018-03-21 11:45
W styczniu 2015 (2)
- 24 0
-
2018-03-22 17:42
Cena za 1 litr spadła poniżej 4 zł w styczniu 2015 r.? Szczególnie po wprowadzeniu w tym okresie nowego obciążenia dla producentów paliwa? Brawo, większej głupoty nie słyszałem.
- 0 1
-
2018-03-21 13:32
Przecież pisiorki ignorują wszelkie fakty... Liczy się to, co mówi Partia.
- 20 1
-
2018-03-22 12:17
To dziwne bo w grudniu 2014 roku litr pb kosztował 4 zl a ON jeszcze taniej
- 1 0
-
2018-03-21 09:45
ja mam auto za 8tyś. płace co rok oc za ok 800zł miesięcznie za paliwo ok 300zł (7)
naprawy, przeglądy, opłata za utostradę, płyny, opony, myjnia.... wyliczać dalej ?
- 26 3
-
2018-03-21 09:50
) (4)
Kupując auto musisz się liczyć z takimi kosztami.Zawsze możesz jeździć mopedem albo rowerem.Nikt nie każe mieć auta.Nie stać Cię,po co kupować.
- 10 35
-
2018-03-21 10:09
jak mam jeździć rowerem 400km ?!?!?! (3)
i to autostradą ?!?!
- 24 0
-
2018-03-21 11:41
) (1)
Zmień pracę,weź kredyt)
- 6 20
-
2018-03-21 13:25
Wolę poczekać na stołek w Państwowej Spółce za 30tys/mc..
Nienależną premię od Brochy albo Złotoustego rzędu 60tys, ewentualnie na służbową kartę MON z debetem na 15mln na drobne wydatki..
- 20 1
-
2018-03-21 12:11
a co nie dasz rady?
Słabiak
- 2 3
-
2018-03-21 13:25
Lepiej nie, skup się na języku, potem na wyliczeniach
- 0 1
-
2018-03-21 10:00
czekamy
Wyliczają.
- 0 0
-
2018-03-21 11:07
Jak PiS przejmował władzę paliwo było po 4pln.
Teraz po ich obniżkach podatków jest po 4.50
- 33 2
-
2018-03-21 09:18
Za PO (2)
Było lepiej. Teaz rzad wspiera nieudaczników wiec masz lepiej
- 66 17
-
2018-03-21 09:40
było lepiej ... członkom PO (1)
i to nie wszystkim
- 15 42
-
2018-03-21 09:44
Teraz jest lepiej członkom PiS..
..ich rodzinom, znajomym, fryzjerom, kosmetyczkom.. i całej rzeszy Misiewiczów i innych córek leśnika.
- 52 6
-
2018-03-27 13:34
Nie elektryki tylko wodorowe
należy inwestować w auta wodorowe.
- 0 0
-
2018-03-27 13:13
a tam mówili, że będą obniżać. Jednak ten kto ma na gaz auto ten jest wygranym u mnie ssang jest w gazie to trochę zostaje pieniędzy w kieszeni.
- 1 0
-
2018-03-26 11:19
Dziura bez dna
PiS odejdzie a opłata zostanie...
- 0 0
-
2018-03-25 23:16
Opłata emisyjna sfinansuje rozwój? Czytaj więcej na:
Czyli Towarzysz ,,Mao" Morawiecki dokonuje kradzieży w sposób zuchwały.
- 0 0
-
2018-03-21 09:37
ZŁODZIEJE ! ZŁODZIEJE! ZŁODZIEJE! (5)
Mamy najdroższe paliwo w europie w stosunku do zarobków i jeszcze ma być droższe ?!?!?! Ktoś będzie wisieć
- 69 2
-
2018-03-25 14:25
Lepiej się przesiąść na autobus a nie narzekać. Za PO paliwo było droższe ale o tym kierowcy zapomnieli.
- 0 0
-
2018-03-21 09:39
jak najdroższe (3)
Pracuję w budżetówce na stanowisku kierowniczym od 24 lat, obecnie wynagrodzenie 11 400 zł netto
- 0 9
-
2018-03-21 11:06
11400zł po 24latach? To na waciki? (1)
Ja za pierwszą robotę miałem 19000zł/mc, słuzbową limuzynę z kierowcą i służbową kartę na drobne wydatki, a jeszcze mi generałowie honory oddawali. #wystarczy nie kraść
- 6 2
-
2018-03-21 11:59
ale mnie odbyt nie boli tak jak ciebie
Więc wolę mniej o bez krwawiących hemoroidów
- 0 0
-
2018-03-21 09:42
Przypomina mi się jedna z piosenek Big Cyca. "wszystko gnije"
- 6 0
-
2018-03-21 09:17
Chory kraj i głupi zarządzający ludzie (11)
Trzeba czymś wypełnić dziury po obietnicach dla Grażyn i Karyn. W Norwegii większość aut to już elektryki, rząd daje obywatelowi 50% na zakup auta a w Polsze ..... Rząd kupuj elektorat wyborczy za pinset na miesiąc i dławi ich sukcesami w TVP pokazując jak to teraz rozwalane są gangi paliwowe a w tle stacja na wsi. Śmieszniejsze jest pokazywanie wskaźników PKB lub bezrobocia to już w ogóle żenada. Najgorsze jest to że ciemny lud to kupuje (Tak kiedyś mówił aktualny prezes TVP)
- 226 24
-
2018-03-21 11:48
(5)
Zacznijmy od tego ze w Norwegii zarabia sie godnie i nikt nie patrzy za ile tankuje auto. Daj Norwegowi pensje polska dobra i niech mu starczy do wypłaty! Nasz kraj to obuz pracy Europy! Nikt tego nie widzi?! Pracujemy na Europę bo mało już korporacji polskich!
- 6 3
-
2018-03-21 13:27
Jak się jest analfabetą i wali takie byki w języku ojczystym.. (3)
..to nie dziwota, że się zasuwa na szmacie za 3.50zł/h.
- 8 2
-
2018-03-21 22:38
(2)
Czy błędy ortograficzne sprawiają, że ktoś ma mniej racji?
Czy dwa plós dwa ruwna się cztery tylko jeśli napiszę to poprawnie ortograficznie?- 0 1
-
2018-03-22 00:09
Nie chcom mi durzo płacić brzmi już trochę inaczej (1)
Kołchoz może jest w Twoim otoczeniu, większości ludzi dobrobyt jednak skoczył.
Choćby takie pierdoły, że nawet Ciebie teraz stać na samochód...
Przed 2000 nie było wcale tak różowo.- 0 0
-
2018-03-23 23:31
Ja nie dyskutuję z tezą że w Polsce jest źle/gorzej niż było ani z tezą że jest lepiej. Po prostu argumentum ad ortografium uważam za tani chwyt erystyczny mający zdyskredytować autora opinii napisanej niepoprawnie językowo.
- 0 0
-
2018-03-21 22:40
Ja wolę w zagranicznej korpo niż w polskiej biedajanusz korpo z wąsem. No chyba że synekurka w radzie nadzorczej państwowej firmy, ale musiałbym się do PiSu zaciągnąć a i tak już chyba wszystko co mogli "odzyskać" to porozdawali miernym wiernym.
- 1 0
-
2018-03-22 08:54
opłata emisyjna
- wymóg Unii Europejskiej
- 0 2
-
2018-03-21 09:31
(3)
"Rząd daje obywatelowi 50% na zakup auta"
Serio? Jakos nie zauwazylem, zeby norweski rzad cokolwiek dawal obywatelowi, a juz zwlaszcza na elektryczne auta. Dodam jedynie, ze auta sa o okolo 20% niz w Europie kontynentalnej, mamy platne dziurawe drogi oraz oplate roczna o wartosci Twojego Passata w tdi. Takze bzdur nie opowiadaj co jest gdzies na swiecie, bo nie byles i nie widziales.- 7 19
-
2018-03-21 09:41
Tutaj masz wyliczenie (1)
W norwegi Auta elektryczne są zwolnione z 25 proc. VAT-u przy zakupie, podatku rejestracyjnego, podatku drogowego, opłat parkingowych i za korzystanie z dróg płatnych. Prócz tego mogą korzystać z buspasów. Efekt? Już co trzecie nowo rejestrowane auto ma tu napęd elektryczny. Dodatkowo co miesiąc są przeznaczane pieniądze na limit aut z dopłatą
DALEJ TWIERDZISZ ZE NIE DOPŁACAJĄ ????- 26 2
-
2018-03-21 09:50
ale to sedno pisowskiego myślenia
ulga w podatkach to dla nich nie dopłata. Im rząd najpierw musi zabrać więcej, aby potem oddać mniej. Widzą to dopiero, kiedy dostaną do łapy. Nie przemówisz...a na edukację już za późno.
- 29 1
-
2018-03-21 09:38
Weź chłopie sobie wpisz w Google dofinansowanie do aut w Norwegii
Nie pisz chłopie bzdur bo w paliwie jest juz podatek na drogi. W Norwegii auta spalinowe są porostu droższe niż elektryczne co dale po dodaniu wszystkich ulg ok. 50 % dopłat do nowego auta elektrycznego. Rozumiem, że pobierasz miesięcznie 500 plus i spłacasz tym kredyt na auto w LPG tak wiec rozumiem twój negatywny wpis
- 24 5
-
2018-03-23 15:29
Kolejny durny podatek
Kierowcy to najlepsi podatnicy: podatek w paliwie, akcyza za auto, za jeden samochod wielokrotnie zaplacony podatek od wzbogacenia, placenie za autostrade, oc , przeglad i sa najwiekszymi wrogami w miescie..
Najwieksi debile drogowi i najbardziej roszczeniowi? Rowerzysci. Nie palca oc, podatkow , za parkowanie. Nie znaja przepisow i nie zakladaja kaskow i jezdza nie oswietleni itd- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.