- 1 Kolos w Porcie Gdynia. Największy w tym sezonie (73 opinie)
- 2 We wtorek spotkanie na szczycie ws. pyłu (142 opinie)
- 3 Energa szacuje, że straci 350 mln zł (133 opinie)
- 4 Magazyny wodoru w pobliżu Gdyni (93 opinie)
- 5 Amerykański dźwigowiec w Porcie Gdańsk (55 opinii)
- 6 Rzuciła wszystko i zaczęła robić wino (79 opinii)
Oferty na budowę terminalu PERN w gdańskim porcie zbyt wysokie
Nie wyłoniono generalnego wykonawcy terminalu naftowego PERN w gdańskim Porcie Północnym. Zarząd PERN zakończył przetarg bez wyłonienia wykonawcy. Jednocześnie uruchomiono uproszczone postępowanie przetargowe, które ma wybrać wykonawcę na początku 2013 roku. Zakończenie budowy terminala do przeładunku i magazynowania ropy naftowej nadal planowane jest na 2015 rok.
Terminal naftowy to największa tego typu inwestycja realizowana w Polsce. Powstanie na terenie gdańskiego Portu Północnego, na obszarze ok. 29 hektarów. Plan zakłada budowę około 20 zbiorników różnej wielkości, od 10 tys. do blisko 63 tys. metrów sześciennych. W ramach inwestycji powstanie także niezbędna infrastruktura towarzysząca: drogi, parkingi, a także rurociągi zewnętrzne łączące terminal z Naftoportem oraz bazą PERN "Przyjaźń" w Gdańsku.
PERN ma zamiar za ok. 800 mln zł wybudować bazę ze zbiornikami o pojemności ok. 700 tys. m sześc., z czego 400 tys. na ropę naftową, a 300 tys. na produkty ropopochodne i gaz. W następnym etapie pojemność magazynowa na ropę naftową w Gdańsku będzie powiększona w sumie do 1,5 mln m sześc. Obroty bazy mają kształtować się na poziomie około 200 mln zł rocznie.
Umowa z generalnym wykonawcą inwestycji miała być podpisana pod koniec 2012. Wybranych zostało także pięć konsorcjów, jednak oferty przez nie przedstawione były zbyt wysokie. Uruchomiono więc uproszczone postępowanie przetargowe, które ma wybrać wykonawcę na początku przyszłego roku.
- O takim rozstrzygnięciu postępowania przesądziła wartość złożonych ofert, które przekraczały oczekiwania PERN - informuje Roman Góralski, rzecznik prasowy PERN. - Nowa procedura przetargowa będzie dotyczyć zaprojektowania i budowy terminala naftowego i parku zbiornikowego na ropę naftową z infrastrukturą towarzyszącą. Ze względu na znaczenie tej inwestycji dla krajowej gospodarki i potrzebę jej realizacji do udziału w przetargu zostaną zaproszone cztery podmioty uczestniczące w dialogu konkurencyjnym w poprzednim postępowaniu.
Miejsca
Opinie (11)
-
2012-12-15 10:44
.
To albo tanio, albo dobrze.
- 22 2
-
2012-12-15 10:50
"Uproszczone procedury przetargowe"...... . He he dobre...
- 12 5
-
2012-12-15 12:51
czyzby nikt nie posmarował?
albo wystartowali sami obcy, nikt z naszych
a obcym nie damy zarobić- 13 3
-
2012-12-15 13:03
w niemczech przy przetargach automatycznie odpada
najdrozsza i najtansza oferta. rozpatrywane sa pozostale.
w polsce polecam chinczykow, sa tani, budimex, tani ale czasami cos odpadnie czy sie zpsuje, ostatenicze ja kupie taczke dwie lopaty i stane do przetargu, wezme ile sie na jak najmniejszym nakladem pracy i oglosze upadlosc a haj bedzie :D
tak si eu nas buduje drogi z tym ze nie wiem czy chociaz trzeba taczke miec.... pozdro dla kumatych- 7 6
-
2012-12-15 13:30
(3)
I to jest inwestcyja, która cieszy. Nie kolejna buda handlowa, tylko projekt
w branży, która zawsze będzie przynosiła mniejsze lub większe,
ale zawsze zyski!, czyli logistyka paliwowa.
Co do wyłonienia wykonawcy, że względu na to, że jest to przedsiębiorstwo
państwowe, nie można wybrać wykonawcy z wolnego rynku, trudno..
Ale ze względu na charakter inwestycji i strategiczną gałąź, nie patrzyłbym się
mocno na koszty, gdyż taka infrastruktura, powinna zostać wykonana
bez zastrzeżeń.- 16 3
-
2012-12-15 17:12
myślisz, że odłożenie rozstrzygnięcia w czasie i jednocześnie pozostanie terminu wykonania (2)
a do tego obniżenie ceny wpłynie pozytywnie na jakość? Teraz zgłosi się firma Mietex-bud i powie, że zrobi za pół ceny i 2x szbciej :D
- 3 0
-
2012-12-16 00:07
Nie zrozumieliśmy się...
Poza tym rynek budowlany czeka spowolnienie, więc firmy,
które zażyczyły sobie za dużo $, będą musiały obniżyć apetyt na zyski,
a wówczas zostanie wybrana ta czy inna.
Natomiast skrócenie terminu, nigdy nie wróży budowie nic dobrego,
nawet przy zwiększeniu budżetu o: 5,10, 20, 30 i ... %- 3 0
-
2012-12-16 08:55
Pilnuj swojego interesu
A mój Mietex zostaw w spokoju
- 3 0
-
2012-12-15 17:10
to teraz ma być taniej i szybciej
Powodzenia buehehehehe
- 4 1
-
2012-12-16 12:46
Przedsiębiorstwo państwowe a w
bazie naftoportu użęduje prywatna firma,która zajmuje się wszystkim i niczzym
- 1 0
-
2012-12-17 06:15
Sprawa jest bardzo prosta.
Firmy nie chcą realizować zleceń bez bezpiecznej marży jak to było z autostradami.
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.