- 1 W Porcie Gdańsk powstał terminal dla wojska (82 opinie)
- 2 Tanio nie jest, ale bez "paragonów grozy" (128 opinii)
- 3 Samochodowiec pracujący dla wojska w Gdyni (142 opinie)
- 4 Dźwiedźma - introligatorka z powołania (37 opinii)
- 5 Spółka Mondry pozostanie w "zbożowym" (23 opinie)
- 6 W porcie znaleziono bombę. Ważyła 250 kg (116 opinii)
Kontenerowy kolos w Porcie Gdynia
MSC Cape Akritas wchodzi do Portu Gdynia, do terminalu BCT.
Dziś do Portu Gdynia wpłynął kontenerowiec MSC Cape Akritas, który ustanowił rekord pod względem pojemności i ładowności wśród statków zawijających do Gdyni. Jego pojemność to 11 037 TEU.
Operacja wejścia kolosa nie była łatwa. Początkowo statek był spodziewany we wtorek, 28 grudnia, ale z powodu mało korzystnych warunków pogodowych wejście przesunięto na dziś rano. Operacja wprowadzenia statku, obrócenia wewnątrz portu i przybicia do nabrzeża BCT przebiegła bez komplikacji. Jednostka należy do Mediterranean Shipping Company. MSC Cape Akritas ma 330 m długości i 48 m szerokości.
Przypomnijmy, że poprzedni rekord pod względem pojemności należał do statku Cap San Juan operatora Hamburg Sud. Jego pojemność to 10 600 TEU. Jednostka gościła w gdyńskim porcie w marcu 2019 roku.
Rekord pojemności od dziś należy do MSC Cape Akritas, ale nie wielkości. Najdłuższą jednostką jest kontenerowiec Charlotte Maersk, który był w gdyńskim porcie w lutym 2019 roku. Ma on 347 m długości. Operacja była wymagająca, bo warunki manewrowe w Porcie Gdynia nie są łatwe dla takich kolosów. Jednostka weszła do portu i precyzyjnie zacumowała głównie dzięki systemowi pilotowemu OneBoxRTK, który wykorzystuje najnowocześniejszą technologię pozycjonowania i naprowadzania statków.
Charlotte Maersk w Porcie Gdynia.
Miejsca
Opinie (116) 3 zablokowane
-
2022-01-02 10:51
Statek
Czy ten statek przypłynął z USA ?
- 0 0
-
2021-12-30 20:35
w Gdańsku taki wpływa co 3 dzien i nie robi sie z tego święta i napinania muskułów...
- 2 0
-
2021-12-29 13:00
Bardzo dziwna sprawa. (10)
Nie mogę zrozumieć dlaczego usługi holowniczo-cumownicze wykonuje zagraniczna firma Fairplay Towage. Wiele lat zajmowało się tym przedsiębiorstwo WUŻ, które było jedną z niewielu spółek portowych przynoszących zyski. Odkąd robi to Fairplay Towage, jakość usług spadła a ceny bardzo mocno wzrosły. Chodzą słuchy po porcie, że w firmie uprawiany jest mobbing a ludzie są bardzo źle traktowani przez przełożonych z biura. Dlaczego Gdyński Port współpracuje z takimi firmami?
- 85 6
-
2021-12-29 21:19
za rządu PO-PSL sprywatyzowano WUŻ, sprzedano właśnie Fairplay'owi. (3)
za rządu PO-PSL sprywatyzowano WUŻ, sprzedano właśnie Fairplay'owi.
obecnie w polskim oddziale Fairplay pływa jeszcze kilka holowników z WUŻu.- 8 4
-
2021-12-30 11:34
(1)
Dawno mnie nie było na Pilotowym. 12 lat temu odbywałem praktyki w WUŻu.
Już pod kapitanatem nie ma Hektora, Mocarza, Heraklesa, Herosa, Kronosa, Odyseusza, Odysa, Marsa?- 2 1
-
2021-12-30 16:26
Wszystko sprzedane
Teraz nawet ciężko doprosić się o ubranie robocze. Gdy coś chcesz to jesteś na czarnej liście do zwolnienia. Ponoć w przyszłym roku całą sprawą ma się zająć telewizja. Kręcą reportaż o złym traktowaniu ludzi.
- 1 2
-
2021-12-30 09:05
A za rządu PiS nic z tym nie zrobiono.
Widać tak jest dobrze.
- 9 0
-
2021-12-29 13:14
Kapitał mieszany z przewagą ? Żyd sr*kosz finansuje wiele sfer produkcji i usług w polin . (4)
- 14 10
-
2021-12-29 15:00
lepiej żyd niż tępy narodowiec (3)
wolę żyda niż narodowca
- 28 20
-
2021-12-30 08:23
Dokładnie, każdy narodowiec to jest dobry materiał na nawóz...
- 9 7
-
2021-12-29 19:27
Boś miał prababkę Rywkę i pradziadka Szmula, którzy w II RP zmienili imiona i nazwiska.
- 4 10
-
2021-12-29 17:12
Lubisz ale cztery litery
Także nie rozglaszaj swoich perwersji.
- 6 9
-
2021-12-29 16:21
Prosze to zglosci do odpowiedniej komorki partyjnej. W tym przypadku posla Horaly, albo tej innej szuji zapomnialem nazwiska. taki N S.
- 10 2
-
2021-12-30 14:41
Fajna muza, ktoś coś ?
- 0 0
-
2021-12-30 13:20
moze w koncu rame xl do- krossa przywiozl ?
maybe maybe ! bo w salonie same male ramy ! mowia ze to wina chin ! teraz cieszko dostac krossa xl !
- 0 0
-
2021-12-29 12:39
Noż w kieszeni się otwiera (5)
Żaden box nie zastąpi doświadczenia kapitana i pilota, współpracy pilota z holownikami, współpracy załogi maszynowej i pokładowej, jest to jedynie system wspomagający. Operacja cumowania takiego kolosa do zaangażowanie okolo 30 osób jak nie wiecej. Bo jeżeli jestem w błędzie i tak jak pani Wioletta Kakowska twierdzi ze bylo głownie dzieki temu systemowi. To proponuje wogle pozwalniać załogi i po zatrudniać piekarzy fryzjerów i taxówkarzy niech wprowadzą taki statek do portu. Ta pani widziała tylko morze na bulwarze w Gdynii i nie ma pojęcia o czym piszę
- 16 4
-
2021-12-30 12:46
A nie widzisz że świat do tego dąży? A po co dziś wydaje się miliardy dolarów na badania statków autonomicznych? Ale tak na marginesie, to masz rację. Box wykonuje tylko dokładne pomiary i informuje pilota o dokładnym kursie, pozycji ale przede wszystkim wykonuje obliczenia predykcji dla ruchu, który jest już niedostrzegalny dla oka ww. W czasie obrotu takiego kolosa zapas przed dziobem i za rufą to zaledwie 50 m.
- 0 0
-
2021-12-30 10:18
Bez nowych technologii nie udałoby się. Pogódź się z tym Mario. To jest trudny port nawigacyjne. Nie czepiaj się skoro się nie znasz. Nowe technologie i tak powstały dzięki mądrym ludziom i ich wiedzy.
- 2 1
-
2021-12-29 15:28
Przerost formy nad treścią.
8 cumowników zgodnie z przepisami, a 6 zgodnie z normą firmą firmy, która cumuje (Fairplay). Przestań chłopie przeżywać.
- 2 2
-
2021-12-29 14:44
Ale się sztauer nakręcił
- 0 2
-
2021-12-29 12:41
o maj got
sorry man
- 2 1
-
2021-12-30 11:30
Kolejne narkotyki
Chińszczyzna i narkotyki
- 0 0
-
2021-12-30 11:01
Ja mam taką wizję
Że już niedługo takie kolosy będą wpływać przez kanał na Mierzei Wiślanej prosto do CPK i elektrowni w Ostrołęce. Ach, jak nam Polska rozkwita przez ostatnie 6 lat!
- 1 0
-
2021-12-29 12:26
A kiedy do Elbląga przez Kanał Kaczyńskiego? (4)
I tor wodny przez Zalew?
Jakie tam "kolosy" się zmieszczą?- 20 10
-
2021-12-29 12:59
(3)
Takie z piecioma kontenerami na pokladzie. Kanal ma znaczenie startegiczne (jak pokazlo studium MW), a nie komercyjne.
- 3 3
-
2021-12-29 14:49
(2)
Ale on woli prosić Rusków o przepłynięcie na około.
- 3 3
-
2021-12-30 09:57
A po co z paroma kontenerami naokoło?
Tir z kontenerem jedzie z Gdańska do Elbląga godzinkę.
- 2 0
-
2021-12-29 16:18
Niech kaczynski i macierowicz prosze prez swoje dojscia w GRU. Nie trzeba budowac kanalu. % konenerow mozna super droga wybudowana przez Tuska puscic. Szybciej i duuuzo taniej.
- 2 3
-
2021-12-29 10:55
W Gdansku w kazdym tygodniu sa ok 2x wieksze kontenerowce (5)
Czym tu sie podniecac jak sloik z Braniewa ktory pierwszy raz widzi wiezowiec
- 19 45
-
2021-12-30 09:36
Tak? Pokaż mi choć jeden 2x większy bajkopisarzu.
- 0 0
-
2021-12-29 10:58
Ale wy miastowe, klasę widać z daleka xD (2)
- 14 5
-
2021-12-29 11:58
Jaki on miastowy toż to pokolenie z kresów z malowniczych wsi
.
- 5 3
-
2021-12-29 11:16
i czuć
i czuć zapach perfumy z biedronki miastowej
- 3 2
-
2021-12-29 11:28
W 1939 też wpłynął większy ,a nie był to kontenerowiec.
Miastowy coś wie na ten temat?
- 2 7
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.