- 1 Samochodowiec pracujący dla wojska w Gdyni (89 opinii)
- 2 Port Service: trwa szukanie nowego miejsca (139 opinii)
- 3 Terminal instalacyjny. Budowa w tym roku (48 opinii)
- 4 Dzwonią i straszą wysokimi cenami energii (132 opinie)
- 5 Rozpoczęto budowę promu dla Norwegów (60 opinii)
- 6 Zmiany w Grupie Baltic. Jest nowy zarząd (51 opinii)
Orlen chwali się wynikami. 4,5 mld zł zysku dzięki konsolidacji
Połączona Grupa Orlen wypracowała w drugim kwartale 2023 r. przychody na poziomie ok. 75 mld zł, z których tylko 6 proc. stanowi zysk netto w wysokości 4,5 mld zł. To proporcje na poziomie zbliżonym do okresu sprzed wojny na Ukrainie. Wynik został osiągnięty dzięki konsolidacji z Grupą Lotos oraz PGNiG.
Energa zarobiła 1,4 mld zł. Miliardowy zysk za I półrocze 2023 r.
Segment rafinerii wypracował zysk EBITDA LIFO w wysokości 2,5 mld zł, niższy o blisko 3 mld zł (kw/kw), z czego 0,5 mld zł to wynik przejętej Grupy Lotos. Na rezultat osiągnięty przez ten obszar wpłynęło otoczenie makroekonomiczne, w efekcie m.in. zmiany struktury przerabianych rop, związanej z odejściem od rosyjskiego surowca. Rafinerie Grupy Orlen pracowały na 90 proc. mocy, przerabiając 9,5 mln ton ropy. Koncern odnotował wzrost sprzedaży o 36 proc. (r/r), w tym sprzedaż benzyny wzrosła o 67 proc., oleju napędowego o 23 proc., LPG o 51 proc., paliwa lotniczego JET o 44 proc. oraz COO o 10 proc.. W Polsce sprzedaż była wyższa o 48 proc., przy niższej sprzedaży w Czechach o (-) 2 proc. i na Litwie o (-) 10 proc.
Na wynik w segmentu energetyki zapracowały Energa i PGNiG
Segment energetyki w drugim kwartale 2023 r. wypracował EBITDA w wysokości 555 mln zł. Większość to wynik przejętej Grupy Energa i PGNiG. W tym czasie ponad 60 proc. energii zostało wyprodukowane z odnawialnych źródeł oraz w jednostkach zasilanych gazem. Łączna produkcja w Grupie Orlen wyniosła 3,4 TWh energii elektrycznej i 17,5 PJ ciepła.
W drugim kwartale 2023 r. połączona Grupa Orlen wypracowała:
- Przychody na poziomie: 74,6 mld zł
- EBITDA LIFO na poziomie: 8,7 mld zł
- Zysk netto w wysokości: 4,5 mld zł
W efekcie m.in. spadku marży paliwowej segment detaliczny osiągnął w drugim kwartale 2023 r. wynik EBITDA na poziomie 662 mln zł, niższy o (-) 35 mln zł (r/r). Sprzedaż w tym okresie wzrosła z kolei o 5 proc., w tym sprzedaż benzyny o 8 proc., LPG o 4 proc., a oleju napędowego o 3 proc. Sieć detaliczna Grupy Orlen zwiększyła się o 272 stacje (r/r) do 3157, głównie w Polsce, na Węgrzech i Słowacji, w efekcie realizacji środków zaradczych w ramach
przejęcia Grupy Lotos.
Większa sprzedaż paliw i import gazu
W efekcie połączenia z Grupą PGNiG segment gazu zanotował w drugim kwartale wynik EBITDA na poziomie 5,6 mld zł. Import gazu do Polski wyniósł w tym czasie 35,3 TWh, w tym 47 proc. stanowiło LNG. W terminalu LNG w Świnoujściu rozładowano 15 statków. Wolumen gazu zmagazynowanego przez Grupę Orlen na koniec czerwca sięgał 19 TWh. Koncern obniżył ceny gazu dla klientów biznesowych (m.in. piekarni, cukierni i drobnych zakładów), które spadły w czerwcu do poziomu 293 zł/MWh.
Miejsca
Opinie (267) ponad 20 zablokowanych
-
2023-08-24 15:22
Opinia wyróżniona
(4)
Autor zapomniał dodać, że zysk ze sprzedaży paliw generowany jest głównie za granicą, z rynku polskiego pochodzi jedynie kilka (bodajże 3%) procent zysku w tym segmencie. Wynika to zresztą dwukrotnie z treści artykułu - raz - cytat: "Sieć detaliczna Grupy Orlen zwiększyła się o 272 stacje (r/r) do 3157, głównie w Polsce, na Węgrzech i Słowacji" -
Autor zapomniał dodać, że zysk ze sprzedaży paliw generowany jest głównie za granicą, z rynku polskiego pochodzi jedynie kilka (bodajże 3%) procent zysku w tym segmencie. Wynika to zresztą dwukrotnie z treści artykułu - raz - cytat: "Sieć detaliczna Grupy Orlen zwiększyła się o 272 stacje (r/r) do 3157, głównie w Polsce, na Węgrzech i Słowacji" - manipulacja polega na użyciu zwrotu "głównie w Polsce" podczas gdy chodzi właśnie o nowe stacje zagraniczne, które ten zysk wypracowują. Dwa - cytat: "W efekcie m.in. spadku marży paliwowej segment detaliczny osiągnął w drugim kwartale 2023 r. wynik ebitda na poziomie 662 mln zł, niższy o (-) 35 mln zł (r/r)". Artykuł specjalnie został tak napisany, żeby szczuć na polski, dobrze zarządzany, koncern i oczywiście natychmiast pojawiają się pod nim komentarze ignorantów o dojeniu Polaków.
- 25 59
-
2023-08-25 08:28
Ja pitole, wyłącz TVP i naucz się ekonomii a nie powtarzasz to co Ci Morawiecki powie
- 10 2
-
2023-08-24 21:09
A wyborcy pis-u nada:l głusi, ślepi i bezmyślni.
- 21 2
-
2023-08-24 20:55
Mają zysk z jeleni którzy muszą płacić za zawyżone ceny paliw w tak biednie zarabiającym kraju.
- 20 2
-
2023-08-24 16:34
....komentarze ignorantów o dojeniu Polaków. No co ty...
Willa + i Pislamista na swoim, sztandarowe programy partii
- 22 8
-
2023-08-24 14:31
Opinia wyróżniona
Wodór Orlen (3)
Słyszałem o nowych planach wodorowych Orlenu podobno stworzyli całą strategię. I podobno coś tam robili nawet z ASE. Także może być ciekawie.
- 12 26
-
2023-08-24 20:33
żenada...
- 3 1
-
2023-08-24 17:54
Lotos miał strategię wodorową. (1)
Połączenie z Orlenem zawiesiło wszystkie projekty. Przykładem stacja tankowania wodoru na Osowej.
- 16 3
-
2023-08-24 18:57
Gdzie? "Na Osowej"???
- 2 4
-
2023-08-24 09:18
Opinia wyróżniona
taki zysk dzięki konsolidtacji? (23)
rekordowe podnoszenie marży na produkcie niezbędnym dla większości obywateli i firm to.. konsolidacja?
wydawało mi się że kondolidacja to kupowanie (tutaj za bezcen) innych firm w celu stworzenia monopolu w danym obszarze
jeżeli energię, gaz, węgiel i paliwo ludzie muszą kupić, to podnoszenie ceny dla własnych obywateli to czyste złodziejstwo i działanie na szkodę kraju
a w rządzie PiS złodziejstwo stało się już przedmiotem przechwałek i dumy- 106 28
-
2023-08-25 21:38
A boli
A można było sprzedać ,ale grupa POniemiecka nie dała rady
- 1 4
-
2023-08-25 10:18
(2)
Ale tu chodzi o konsolidację sprawozdania finansowego grupy kapitałowej, a nie konsolidację na rynku (chociaż to też ma wpływ na wynik).
- 2 0
-
2023-08-25 13:46
sprawozdania finansowego m.in. z kupna akcji Lotosu po bardzo zaniżonej wartości (1)
aby w finalnym raporcie stwierdzic że Lotos był jednak wart kilka miliardów więcej i nagle cyk, mamy wielki zysk?
to jest przecież kryminał, w każdym normalnym państwie to by była afera finansowa na cały kraj
gdyby ktoś nie związany z Kaczyńskim tak zrobił to by dostał 15 lat więzienia, a tutaj Zero sprawiedliwości
wstyd i hańba- 8 0
-
2023-08-25 13:54
Trochę strzelasz na oślep. Sprawa Lotosu to jest trochę śmierdząca, ale na wynik za Q2 największy wpływ przy konsolidacji miał segment GAZ, czyli raczej PGNiG im pompuje wynik a nie Lotos.
- 2 0
-
2023-08-25 08:13
Mamy juz monopol NFZ
sami widzimy ,czym sie to skonczylo.
Czy Polacy musza ciagle popelniac te same bledy?- 6 0
-
2023-08-24 21:17
Tak mówią (1)
Złodzieje
- 6 0
-
2023-08-25 08:31
wiesz jak to widze takich jak oni - " w klasie pani złapała Kowalskiego na ściąganiu i powiedziała że dostanie 1 a on na to : ale na ostatnim sprawdzianie Tusk i Pomaska też sciągali prosze pani a jedynki nie dostali"
- 3 0
-
2023-08-24 13:26
(10)
Przypominam, że za PO już patrzeliśmy kiedy benzyna będzie po 10 zł za litr.
Była już po 7.60.
A teraz minęło dobre parę lat, Inflacja od czasów rządów PO-PSL to pewnie z 40% a paliwo mamy nadal tańsze niż za rządów Tuska.- 6 44
-
2023-08-25 18:34
a ty tak na poważnie czy dla jaj? Nawet na paluszkach liczyć nie umiesz jak widać, wszystko ci zaślepia miłość do Wodza
- 5 1
-
2023-08-25 09:22
Tak, tylko za to wszystko w kolo wyskoczyło w górę
- 1 0
-
2023-08-25 08:02
Benzyna za PO nigdy nie była po 7.60. (1)
Najwyższa cena, jaką widziałem, to było 6.05.
- 12 1
-
2023-08-25 09:57
przy 120$ za baryłkę
- 9 1
-
2023-08-24 15:25
ja pie...e - ten wiecznie o obiedzie sprzed 10 lat...i co że chciał , i co że prawie - wiesz - jak się tak boisz to też cie nastraszę bo widzę że łykasz i jestes boijaźliwy - ale dam ci rade - oceniaj co robią anie co ktoś gada że planuje albo że będzie ... Morawiecki zapewniał że nie bedzie podwyżek prądu w zeszłym roku w styczniu ...albo że kasa już płynie z KPO ....
- 22 2
-
2023-08-24 14:16
Ale cena baryłki ropy w 2012 roku to 108 $ a na rynkach dziś 84 $. (3)
Widzisz różnicę PISiu?
- 36 5
-
2023-08-24 21:20
Gnomie (2)
Cena baryłki to jedna z wielu cześci składowych kształtujących ostateczną cenę paliwa.
- 3 21
-
2023-08-25 07:39
O tak, podatki i marże Pisiu.
- 12 1
-
2023-08-25 02:53
tak, inną jest inflacja PIS i drogi dolar
- 16 1
-
2023-08-24 13:31
Nie kłam typie
Nikt już nie wierzy w waszą propagandę
- 37 5
-
2023-08-24 13:14
Totalni to jednak nie potrafią czytać ze zrozumieniem... (4)
Propaganda rudego za ostro weszła i osiedliła się na stałe.
- 7 42
-
2023-08-25 18:32
i ty chcesz uczyć czytać ze zrozumieniem? A co rozumiesz? Możesz co najwyżej puszczać dalej przekazy dnia Jedynie Słusznej Partii, im mniej z was cokolwiek rozumie tym wierniej służy
- 5 1
-
2023-08-24 13:20
Pomyśl (1)
Zanim coś napiszesz
- 26 4
-
2023-08-25 02:51
PO co? Totalni to zło, a Tusk ma wilcze oczy i zjada dzieci
tak muwią w TVP, a oni muwią prawde
- 17 2
-
2023-08-24 13:25
co tu jest do0 zrozmienia jeżeli oni są w stanie dawać rabaty po 35 gr do litra a takie Circle K w grudniu w zeszłym roku przez 3 godziny taniej o złotówkę sprzedawało to co to znaczy?Że mają możliwość zejść na marży ale po co przecież głupi ludzie płacą grzecznie 6,50 to po co ma być 5,50 czy 5,00?
- 29 1
Wszystkie opinie
-
2023-08-24 08:35
Opinia wyróżniona
Czyli dorzucili Lortos, PGNiG (a Energa?), podnieśli ceny benzyny, gazu, prądu (2)
I mają ledwie taki sam zysk jak przed wojną... interesujące
- 48 12
-
2023-08-24 13:28
dokładnie i litr benzyny 6,5zł (1)
- 9 1
-
2023-08-24 13:30
Setki milionów wypłaconych premii dla swoich
- 10 1
-
2023-08-24 08:36
Niemieccy inwestorzy już się cieszą na zyski... (6)
- 4 33
-
2023-08-24 08:58
Gdzie ty tam masz niemca. Chyba od dobrobytu (4)
w głowie masz pomieszane.
- 19 1
-
2023-08-24 10:02
(3)
Na przykład OFE Allianz Polska - 4.71%
- 5 6
-
2023-08-24 11:42
To nie Orlen. Namieszane z pomieszaniem masz w łepetynie.
- 9 2
-
2023-08-24 15:22
(1)
to prawda - czemu przymusowe fiundusze PPK narzucone przez PiS obsługują niemieckie podmioty a nie polskie ? Czemu oddaję przymusowo kasę allianzowi ?
- 1 3
-
2023-08-24 16:32
To zależy co wybrał twój pracodawca dzmbanie
- 3 2
-
2023-08-24 13:19
A ile Saudyjczycy zarobili
Nie mówiąc o ruskim molu??? Sprzedali za 1 mld a ruscy zarobili w tym czasie 4 mld PiS owe myślenie. Z tego połowę rozkradli
- 12 2
-
2023-08-24 08:41
Po Energetyce drugi naciągacz. (4)
Zostaje jeszcze dysponent gazu. Będzie komplet oszustów.
- 43 10
-
2023-08-24 08:51
Już wszystko skonsolidowali (2)
Jeszcze nie zdążyli przejąć monopolu spirytusowego - ale spokojnie
Już produkują się czerwone nalepki "Orlenówka", "Obajtkówka, "Sasinówka" - wyrób polski, narodowy, poświęcony...- 19 3
-
2023-08-24 09:14
ostatnio coś pisali, że Orlen ma przejąć dystrybucję paczek od Poczty... (1)
- 14 2
-
2023-08-24 16:34
To czym się będzie zajmować poczta? Tylko sprzedaż kalendarzy z JP2
I przelewy na Rydzyka od emerytów?
- 7 1
-
2023-08-24 13:25
Panie Obajtek pan to ma tupet.
Orlen, monopolista na polskim rynku paliw zdziera z nas i jeszcze się tym chwali.
- 13 2
-
2023-08-24 08:47
Będzie kasa na kampanię wyborczą (5)
Zaraz TVPiS otrzyma 5 miliardów na Reset i pikniki
A Hanka Koreanka - milion za każde wiadomości
Podatnik płaci w paliwie prądzie, gazie...- 63 20
-
2023-08-24 13:09
A czyja to wina, że platforma ma taką niewygodną historię którą chcecie wymazac... (3)
- 6 19
-
2023-08-24 13:19
Zmień tabletki (1)
albo lekarza
- 14 5
-
2023-08-24 15:06
to bie bezmózgowcu tabletki nie pomoga na brak rozumiu niema tabletek :)
- 4 7
-
2023-08-24 15:24
a pis tylko - po i po - a tematy bierzące leżą - jak macie coś do innej bandy to ząłtwcie to między sioba jak twardziele a nie sisusiumajtki co wylazły spod mamusinej spudnicy ?
- 2 4
-
2023-08-24 16:29
zysk w 50% jest skarbu panstwa
tylko połowa orlenu jest narodowa.
- 1 1
-
2023-08-24 08:48
Po co tłumaczyć - każdy Polak dał im na ten zysk ok. 120 zł.. (2)
- 47 10
-
2023-08-24 08:51
Złodziej chwali się, ile nakradł
- 23 2
-
2023-08-24 14:20
dokładnie, aż się człowiek raduje, że tankując tam paliwo przyczynił się do tego zysku! Warto poświęcać się dla ludzi pisu którzy trzymają tam władzę - te pieniądze na pewno nie zostaną zmarnowane!
- 4 2
-
2023-08-24 08:56
Kupiłem auto elektryczne i mam PV na całym dachu (30)
Nie zarobił na mnie od roku ani Orlen ani Energa.
Polecam wszystkim i do tego bezpłatne parkownie w całym Gdańsk.- 14 94
-
2023-08-24 08:59
Zarobi, kwestia czasu.
- 33 3
-
2023-08-24 09:05
za to zarobił chiński producent paneli PV, ekipa monterska i może bank jak kredytowałeś, nie wspomne o zawyżonym ... (12)
...koszcie elektryka. Reasumując, te plus minus 100tys. zwróci Ci się po ilu latach? 5? 7? Dobra inwestycja zwraca się w 2,3 max 4 lata. A teraz jak ustanowią że tylko w komerycjnych punktach będzie można ładować EV, to Twój dach zarobi na ORLEN a nie na Ciebie....
- 42 5
-
2023-08-24 09:49
Dokładnie
Aktualnie zahęcają do elektryków tylko po to aby później bezproblemowo wdrożyć odpowiednie opłaty za ładowanie w domu albo zrobią tak jak wyżej ładowanie tylko komercyjne - bo powiedzą że to dla Twojego bezpieczeństwa i wolności.
- 28 2
-
2023-08-24 10:30
Zwróciło mi się w 3,5 roku (9)
Koszta instalacji 32 tys w 2019
1. Rachunki za prąd ~460 zł x 21 = 9600
2. CO i CW pompa ciepła ~4000 zł x 3 = 12000
3. Jeżdżenie autem = 12 000 zł- 7 14
-
2023-08-24 11:40
Jak masz pompę ciepła to mało co zarobisz. (8)
- 13 4
-
2023-08-24 11:58
Bezmyślna istoto (7)
PV stawiasz, żeby zaspokoić własne potrzeby energetyczne, a nie sprzedawać prąd Energii za jakieś grosze, które oni odprzedają firmą po 3 zł za kWh.
Ty nie masz na tym zarabiać, ty masz na tym oszczędzać i nie wydawać swoich pieniędzy na prąd/gaz/paliwo.
Ja do tej pory wydawałem rocznie 18 tys na paliwo do dwóch samochodów, 3 tys na prąd i 5 tys na ogrzewanie i ciepłą wodę. A to w sumie 26 tys rocznie na coś co można mieć za darmo po zainwestowaniu w fotowoltaikę.- 15 11
-
2023-08-24 13:06
(4)
My może jesteśmy bezmyślnymi istotami, Ty za to istotą wyjątkowo naiwną.
- 13 6
-
2023-08-24 13:25
Jestem naiwny bo nie zostawim co tydzień 300 zł na Orlenie? (3)
A może dlatego że PGNIG nie wysyła mi co miesiąc faktury na 800 zł.
- 5 11
-
2023-08-24 14:44
Jelenie minusują (2)
Ale musi was boleć że ktoś nie buli za paliwo i do tego jeździ buspasami i parkuje w całym Gdańsku za darmo xD
- 6 5
-
2023-08-24 21:42
Nawet zabawne te Twoje kompleksy :) (1)
- 3 2
-
2023-08-24 23:01
Ty nie masz żadnych. W końcu jesteś królem życia w Passacie B5.
- 2 2
-
2023-08-24 14:57
można mieć za darmo po zainwestowaniu w fotowoltaikę (1)
to pochwal się ale tak szczerze ile ten biznes cię kosztował, ale nie wybiórczo tylko sumarycznie od A do Z
- 2 2
-
2023-08-24 15:07
Podałem 32 tys w 2019
- 5 1
-
2023-08-24 11:33
I co jeszcze ustanowią fantasto?
Proponuję:
1. Jeść można tylko w restauracjach
2. Wypoczywać tylko w 5* hotelach
3. Leczyć się tylko w prywatnych klinikach w Szwajcarii- 6 4
-
2023-08-24 09:15
Nowy system rozliczania (6)
Dzisiaj, gdy produkcja prądu z PV jest rozliczana na zasadzie net billingu (sprzedaż wyprodukowanej nadwyżki energi po 0,45zł, odkup po 1zł - do 45groszy dochodzi koszt 55gr za przesył) opłacalność instalacji paneli zdecydowanie spadła. Gdy za rok (1 lipca 2024) wejdzie godzinowa stawka za 1kWh, to może się okazać, że w godzinach największego nasłonecznienia będziesz sprzedawać prąd prawie za darmo, bo będzie go na rynku po prostu za dużo.
- 21 4
-
2023-08-24 10:21
Panele nie montujesz po to żeby sprzedawać do ZE za grosze (5)
Tylko po to żeby jak najwięcej autokonsumować
- 14 3
-
2023-08-24 18:00
(4)
Tylko problem jest, że gdy prze, 1/8 roku świeci słońce, Ty i Twój elektryk jesteście daleko od domu. Żeby moc w takim wypadku skorzystać z autokonsumpcji, musisz dokupić magazyn za kilkadziesiąt tysięcy, który pewnie po maks. 7 latach trzeba wyremontować (wymienić akumulatory) jeśli oczywiście do tego czasu się nie zepsuję lub spali...
- 3 2
-
2023-08-24 18:22
On ma elektryka, ktorym nigdzie nie jezdzi, dlatego calymi dniami moze go ladowac.
- 4 2
-
2023-08-24 18:52
Nie masz pojęcia gdzie jestem i kiedy jeżdżę. (2)
A tym bardziej nie masz zielonego pojęcia kiedy i jak długo ładuję, ale jak zawsze największy problem z elektrykami mają ludzie co widzieli go najwyżej jak przejeżdżał obok na ulicy.
- 3 5
-
2023-08-24 21:39
Poczules sie dotkniety? Przeciez ja Ci wierze, ale zwyczajnie zazdroszcze Ci tego elektryka. Lepiej? Skonczysz juz plakac? (1)
- 0 4
-
2023-08-25 05:18
płaczesz to ty jak podjeżdżasz na stację paliw hehe
- 0 5
-
2023-08-24 12:13
(4)
i trzy dni do Krakowa. Dziękuję.
- 14 2
-
2023-08-24 13:22
Moze ty. Ja jakies 6h. (3)
- 2 8
-
2023-08-24 13:57
To chyba masz pendolino.
- 8 2
-
2023-08-24 14:37
(1)
Fantasta albo agregat diesel w przyczepce
- 8 2
-
2023-08-24 14:45
Elektryk z zasięgiem 600km xD
Doładowania kolejnych 100km zajmuje 7 minut
- 3 3
-
2023-08-24 14:27
Wcale nie jest tak różowo. (3)
Ile pojeździsz tym elektrykiem i gdzie ?
Krótkie dystanse blisko domu bo dalsze podróże to problem.
W zimie jest problem bo słońca mało.
Za 10 lat akumulatory w samochodzie padną, panele też.
W przypadku pożaru domu z panelami straż z obawy przed porażeniem nie gasi go.
Taki geniusz i nie zrobiłeś paneli obok domu ?- 7 5
-
2023-08-24 14:49
Co za bzdury hahaha (2)
W Europie najstarsze instalacje PV mają 40 lat i działają. Pożarów PV praktycznie nie ma, a strażacy nie mają z tym problemu. Baterie w elektrykach mają gwarancję na 2 miliony kilometrów, a przeciętny człowiek tyle w życiu nie zrobi. Elektryki z Polski widywałem we Włoszech, Chorwacji i Hiszpanii.
- 5 3
-
2023-08-24 14:54
"Pożarów PV praktycznie nie ma, a strażacy nie mają z tym problemu" (1)
i nie jest prawdą, że dach przeciekał, szczególnie, że prawie nie padało! #pdk
- 6 3
-
2023-08-24 15:09
Podaj jakieś przykład pożaru PV
Oprócz instalacji gdzie Janusz że swagrem sami po 4 piwach skręcali instalację
- 2 2
-
2023-08-24 09:04
Internauta (1)
Zysk mają nie dzięki konsolidacji , a przez dojenie obywateli drogimi cenami Energi, gazu i paliw.
- 51 12
-
2023-08-25 07:18
Wyjedź z kraju
Na Białoruś.
- 0 4
-
2023-08-24 09:05
To wszystko dzięki Pano co jeździł do redy sprawdzać CZ kręcą się hot dogi
Najlepszy Kierownik z metra ciety
- 5 1
-
2023-08-24 09:18
Opinia wyróżniona
taki zysk dzięki konsolidtacji? (23)
rekordowe podnoszenie marży na produkcie niezbędnym dla większości obywateli i firm to.. konsolidacja?
wydawało mi się że kondolidacja to kupowanie (tutaj za bezcen) innych firm w celu stworzenia monopolu w danym obszarze
jeżeli energię, gaz, węgiel i paliwo ludzie muszą kupić, to podnoszenie ceny dla własnych obywateli to czyste złodziejstwo i działanie na szkodę kraju
a w rządzie PiS złodziejstwo stało się już przedmiotem przechwałek i dumy- 106 28
-
2023-08-24 13:14
Totalni to jednak nie potrafią czytać ze zrozumieniem... (4)
Propaganda rudego za ostro weszła i osiedliła się na stałe.
- 7 42
-
2023-08-24 13:20
Pomyśl (1)
Zanim coś napiszesz
- 26 4
-
2023-08-25 02:51
PO co? Totalni to zło, a Tusk ma wilcze oczy i zjada dzieci
tak muwią w TVP, a oni muwią prawde
- 17 2
-
2023-08-24 13:25
co tu jest do0 zrozmienia jeżeli oni są w stanie dawać rabaty po 35 gr do litra a takie Circle K w grudniu w zeszłym roku przez 3 godziny taniej o złotówkę sprzedawało to co to znaczy?Że mają możliwość zejść na marży ale po co przecież głupi ludzie płacą grzecznie 6,50 to po co ma być 5,50 czy 5,00?
- 29 1
-
2023-08-25 18:32
i ty chcesz uczyć czytać ze zrozumieniem? A co rozumiesz? Możesz co najwyżej puszczać dalej przekazy dnia Jedynie Słusznej Partii, im mniej z was cokolwiek rozumie tym wierniej służy
- 5 1
-
2023-08-24 13:26
(10)
Przypominam, że za PO już patrzeliśmy kiedy benzyna będzie po 10 zł za litr.
Była już po 7.60.
A teraz minęło dobre parę lat, Inflacja od czasów rządów PO-PSL to pewnie z 40% a paliwo mamy nadal tańsze niż za rządów Tuska.- 6 44
-
2023-08-24 13:31
Nie kłam typie
Nikt już nie wierzy w waszą propagandę
- 37 5
-
2023-08-24 14:16
Ale cena baryłki ropy w 2012 roku to 108 $ a na rynkach dziś 84 $. (3)
Widzisz różnicę PISiu?
- 36 5
-
2023-08-24 21:20
Gnomie (2)
Cena baryłki to jedna z wielu cześci składowych kształtujących ostateczną cenę paliwa.
- 3 21
-
2023-08-25 02:53
tak, inną jest inflacja PIS i drogi dolar
- 16 1
-
2023-08-25 07:39
O tak, podatki i marże Pisiu.
- 12 1
-
2023-08-24 15:25
ja pie...e - ten wiecznie o obiedzie sprzed 10 lat...i co że chciał , i co że prawie - wiesz - jak się tak boisz to też cie nastraszę bo widzę że łykasz i jestes boijaźliwy - ale dam ci rade - oceniaj co robią anie co ktoś gada że planuje albo że będzie ... Morawiecki zapewniał że nie bedzie podwyżek prądu w zeszłym roku w styczniu ...albo że kasa już płynie z KPO ....
- 22 2
-
2023-08-25 08:02
Benzyna za PO nigdy nie była po 7.60. (1)
Najwyższa cena, jaką widziałem, to było 6.05.
- 12 1
-
2023-08-25 09:57
przy 120$ za baryłkę
- 9 1
-
2023-08-25 09:22
Tak, tylko za to wszystko w kolo wyskoczyło w górę
- 1 0
-
2023-08-25 18:34
a ty tak na poważnie czy dla jaj? Nawet na paluszkach liczyć nie umiesz jak widać, wszystko ci zaślepia miłość do Wodza
- 5 1
-
2023-08-24 21:17
Tak mówią (1)
Złodzieje
- 6 0
-
2023-08-25 08:31
wiesz jak to widze takich jak oni - " w klasie pani złapała Kowalskiego na ściąganiu i powiedziała że dostanie 1 a on na to : ale na ostatnim sprawdzianie Tusk i Pomaska też sciągali prosze pani a jedynki nie dostali"
- 3 0
-
2023-08-25 08:13
Mamy juz monopol NFZ
sami widzimy ,czym sie to skonczylo.
Czy Polacy musza ciagle popelniac te same bledy?- 6 0
-
2023-08-25 10:18
(2)
Ale tu chodzi o konsolidację sprawozdania finansowego grupy kapitałowej, a nie konsolidację na rynku (chociaż to też ma wpływ na wynik).
- 2 0
-
2023-08-25 13:46
sprawozdania finansowego m.in. z kupna akcji Lotosu po bardzo zaniżonej wartości (1)
aby w finalnym raporcie stwierdzic że Lotos był jednak wart kilka miliardów więcej i nagle cyk, mamy wielki zysk?
to jest przecież kryminał, w każdym normalnym państwie to by była afera finansowa na cały kraj
gdyby ktoś nie związany z Kaczyńskim tak zrobił to by dostał 15 lat więzienia, a tutaj Zero sprawiedliwości
wstyd i hańba- 8 0
-
2023-08-25 13:54
Trochę strzelasz na oślep. Sprawa Lotosu to jest trochę śmierdząca, ale na wynik za Q2 największy wpływ przy konsolidacji miał segment GAZ, czyli raczej PGNiG im pompuje wynik a nie Lotos.
- 2 0
-
2023-08-25 21:38
A boli
A można było sprzedać ,ale grupa POniemiecka nie dała rady
- 1 4
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.