- 1 Trzeci raz szukają prezesa Energi. (48 opinii)
- 2 Zmiany w zarządzie Petrobalticu (31 opinii)
- 3 Rozlicz PIT do 30 kwietnia (29 opinii)
- 4 Unieważniono przetarg na zbożowy w Gdyni (43 opinie)
- 5 Złoty polski ma już 100 lat (160 opinii)
- 6 Każdy będzie na etacie? A zaczęło się od kurierów (127 opinii)
Orlen kupuje "Dziennik Bałtycki"
PKN Orlen poinformował, że kupuje wydawnictwo Polska Press, do którego należy 20 dzienników lokalnych, w tym Dziennik Bałtycki. To kolejny krok koncernu paliwowego w stronę rynku medialnego. Wcześniej koncern kupił agencję Sigma Bis i spółkę Ruch. Według wyjaśnień koncernu "transakcja wpisuje się w strategiczne plany PKN Orlen w zakresie wzmacniania sprzedaży detalicznej, w tym pozapaliwowej".
- Konsekwentnie poszerzamy obszary naszej działalności. Na bazie Sigma Bis zbudowaliśmy od podstaw profesjonalną agencję mediową, która sukcesywnie zdobywa nowych klientów, w tym komercyjnych. Przejęliśmy spółkę Ruch, co ułatwi nam wejście na rynek nowych punktów sprzedaży i rozwój usług e-commerce. Z kolei dostęp do 17,4 mln użytkowników portali zarządzanych przez Polska Press skutecznie wzmocni sprzedaż całej Grupy Orlen, zoptymalizuje koszty marketingowe i umożliwi dalszą rozbudowę narzędzi big data. Podejmujemy działania, które wpisują się w nową strategię PKN ORLEN do 2030 r. i będą efektywnie wspierać dynamiczny rozwój sieci detalicznej - mówi Daniel Obajtek, prezes zarządu PKN Orlen.
Wydawnictwo Polska Press należało od niemieckiej Verlagsgruppe Passau Capital Group. Jak wyjaśniono, umowa kupna udziałów w spółce obejmuje biznes prasowy, internetowy i poligraficzny. Aby transakcja mogła zostać sfinalizowana, potrzebna jest jeszcze zgoda prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Ceny transakcji nie podano, jednak "Puls Biznesu", powołując się na anonimowe źródła, napisał, że Orlen zapłaci "nieco ponad 120 mln zł" za Polska Press, czyli 10 razy więcej od wyniku EBITDA tego wydawnictwa za zeszły rok. Ponadto Orlen ma wynajmować część nieruchomości od Verlagsgruppe Passau.
Jak podano w komunikacie, PKN Orlen przejmuje jednego z największych wydawców w Polsce, który w 2019 r. osiągnął przychody na poziomie ponad 398,4 mln zł. Polska Press posiada 20 z 24 wydawanych w Polsce dzienników regionalnych oraz blisko 120 tygodników lokalnych. Funkcjonują w 15 z 16 województw w Polsce, a w większości z nich zajmuje pozycję lidera pod względem czytelnictwa i sprzedaży. Portfolio Grupy to także 500 witryn online. Na przestrzeni ostatnich lat liczba unikalnych użytkowników Polska Press wykazuje tendencję wzrostową, rosnąc w samym listopadzie 2020 r. 45 proc. rok do roku. Patrząc z perspektywy pojedynczych witryn, największą liczbę realnych użytkowników na poziomie 10,4 mln posiada naszemiasto.pl.
- PKN Orlen zgodnie ze strategią do 2030 r. będzie rozwijał sprzedaż detaliczną poprzez rozwój nowoczesnych kanałów komunikacji, ekspansję sieci punktów odbioru paczek, digitalizację formatów sprzedaży oraz budowę platformy e-commerce w oparciu o sieć RUCH. Pozyskanie Polska Press wpisuje się w założenia tej strategii w szczególności w zakresie budowy zintegrowanej platformy usług cyfrowych w oparciu o bazę klientów (...). Działania te przyczynią się do wzmocnienia relacji z klientami oraz przełożą się na zwiększenie zysków osiąganych przez koncern. Według badania Mediapanel Polska za listopad 2020 r. serwisy internetowe Polska Press czyta 17,4 mln użytkowników miesięcznie. Dla PKN Orlen to solidna grupa dotarcia, która umożliwi zwiększenie bazy o nowych i lojalizację dotychczasowych klientów - czytamy w komunikacie.
Miejsca
Opinie (525) ponad 50 zablokowanych
-
2020-12-07 20:30
Opinia wyróżniona
szkoda - po 40 latach przestaję to czytać (33)
Najpierw zniknął Wieczór Wybrzeża, Potem Głos Wyubrzeża (co to go pies w pysku niósł - kto pamięta piosenkę Czerwinych Gitar) a na koniec Dziennik Bałtycki - po jako lokalna propagandówka PISu (za kasę Orlenu) podzieli los tych poprzednich i będzie zalegał zakurzone półki obok Gazety Polskiej czy innych tego typu szmatławców i gadzinówek. Koniec wolnych mediów na Wybrzeżu.
- 278 118
-
2020-12-08 17:51
Od lat zawsze w piatek kupowalam Dziennik Baltycki, ze wzgledu na Rejsy. Moja mama robila tez tak przez kilkadziesiat lat. Teraz przyszedl PIS-walec i koniec, nie bedzie czytania, nie bedzie kupowania. Nie dam się nabrać na te propogande. ŻAL. Jak dlugo bedziemy to znosic.
- 8 4
-
2020-12-08 17:16
Dobry dowcip gdańskiego trolla antypolskiego (1)
Dziennik Bałtycki przechodzi z rąk niemieckich w ręce polskie, a gościu pisze, że w Gdańsku kończą się wolne media!!!!!!!! Gdańszczanie Polacy zobaczcie co się dzieje, czy Wy to słyszycie, jak działa medialna propaganda uprawiana latami przez niemieckie media w Polsce. Proponuję głębiej zastanawiać się nad takimi mediami jak tvn, wp, onet, interia, wyborcza, agora, nesweek i wiele innych. Przekaz z tych mediów jest bardzo specyficzny
- 7 6
-
2020-12-09 18:45
Wopowiedź bolszewickiego pisowca
Konsolidacja prasy w rękach rządzącej jedynie słusznej partii ma wiele zwolenników co nie napawa optymizmem, historia się powtarza, co jeszcze jakiś czas temu wydawało mi się nie możliwe, niestety dochodzę do wniosku, że jako naród daleko nie odbiegamy od naszych wschodnich sąsiadów, sami się powoli oddajemy w ręce dyktatury jednostki lub ideologii partyjnej, bardzo smutne.
- 3 1
-
2020-12-08 17:09
Gdańszczanin Heinrich czy Jurgen?
Za wolne media pewnie uważasz niemieckie WP, propagandowe Interię, Onet, a może Wyborczą albo Newsweek, oglądasz zapewne propagandę proniemiecka i antypolską w TVN. Wolne media na Wybrzeżu, ale się uśmiałem.....Niemiec jednak POtrafi z ludzi zrobić młotków.
- 5 5
-
2020-12-08 12:02
Koniec niemieckich mediów
Niemieckich nie znaczy wolnych.
- 5 10
-
2020-12-08 10:55
A ktoś to jeszcze czyta?
- 10 2
-
2020-12-08 10:14
chyba z Olsztyna przyjechałeś i nie czytałeś co tam pisali w ostatnim czasie
bo o ile kiedyś było ok o tyle w ostatnich latach przypominał trochę Radio Gdańsk i słodzenie czy to budyniowi czy to dulczasowej
- 4 5
-
2020-12-07 23:44
Zostaje ci Wybiórcza...
- 10 8
-
2020-12-07 23:33
Nie czytaj, bo i tak wy zwolennicy opozycji macie problem ze zrozumieniem czytanego tekstu, (5)
więc czy czytacie czy nie to żadna różnica.
- 7 19
-
2020-12-08 10:53
a przypomnij no mi kto głosował na pis? (4)
wieś, proletariat, małe miasta, gorzej wykształceni, radiomaryjni wyznawcy, biedniejsza a więc bardziej łasa na socjal ściana wschodnia. kurtyna
- 12 7
-
2020-12-08 22:18
głosowałem na PIS (1)
67 lat, wyższe wykształcenie politechniczne, urbanista, przez 20 lat dyrektor placówki planowania regionalnego
- 3 6
-
2020-12-10 15:50
Czyli skoro jesteście tacy inteligentni, według siebie oczywiście, to powinniście ogarniać statystykę. Może do tego też "dojdziecie sami"?
- 2 1
-
2020-12-08 11:28
40 lat - własna działalność, produkcja, 16 osób na stałe
- 8 4
-
2020-12-08 11:22
Ja - 55 lat. Wyższe wykształcenie. Pracuję w IT w korporacji zagranicznej
angielski perfekt, zarobki dobre.
Do tego sam doszedłem własną pracą, bo kończyłem inny kierunek studiów.- 8 7
-
2020-12-07 22:45
Wolnych? Wcześniej w rękach niemieckich i widać było za którą polityką agitują (2)
- 16 21
-
2020-12-08 05:44
Lrmingioza (1)
Taa. Zwl pani Szczepula. Zresztą żona byłego naczelnego działu informacji gdańskiej telewizji, Ponikowskiego. Wtedy faktycznie były "wolne media". Nie twierdzę że jak Orlen przejmie to db nie stanie się zbyt prorządowy. Ale większość gdańskich lemingów nie dostrzega, że jeszcze do nie dawna na Pomorzu była jedna jedyna narracja, jedna jedyna prawda
Taa. Zwl pani Szczepula. Zresztą żona byłego naczelnego działu informacji gdańskiej telewizji, Ponikowskiego. Wtedy faktycznie były "wolne media". Nie twierdzę że jak Orlen przejmie to db nie stanie się zbyt prorządowy. Ale większość gdańskich lemingów nie dostrzega, że jeszcze do nie dawna na Pomorzu była jedna jedyna narracja, jedna jedyna prawda a skrytykowane włodarza lokalnego było czymś czym skrytykowane Angeli Merkel w Niemczech. Tak to wolne media wyglądały. Trzeba być ślepym na jedno oko albo głupim i nie myśleć samodzielnie, żeby uważać, że w Trójmieście były wolne media! A wszystko powiązane z samorządem rządzącym od nastu czy dziesięciu lat i z lokalnym biznesem. Mała Sycylia nie wzięła się znikąd !
- 11 13
-
2020-12-10 15:48
Piszesz w jakim narzeczu czy to po prostu wynik ograniczenia intelektualnego połączonego z frustracją?
- 1 1
-
2020-12-07 22:03
Przejęcie lokalnych tygodników to kolejna próba przejęcia mediów przez PiS (2)
Podobna sytuacja miała miejsce na Węgrzech, gdzie Fidesz przejął wszystkie liczące się redakcje (Gazety, Telewizje, Radio i wiodące portale internetowe).
Efekt tego jest taki, że Węgrzy usłyszeli tylko, że ich Eurodeputowany został przyłapany na Imprezie, która łamała obostrzenia Covidowe. Całej reszty już nie podobano doPodobna sytuacja miała miejsce na Węgrzech, gdzie Fidesz przejął wszystkie liczące się redakcje (Gazety, Telewizje, Radio i wiodące portale internetowe).
Efekt tego jest taki, że Węgrzy usłyszeli tylko, że ich Eurodeputowany został przyłapany na Imprezie, która łamała obostrzenia Covidowe. Całej reszty już nie podobano do wiadomości.
PiS chce czegoś podobnego w Polsce. Próbowali już przejąć TVN na co nie zgodzili się Amerykanie (i chwała im za to).
Nie będę zdziwiony, gdy pewnego dnia redakcja Trójmiasto otrzyma propozycję "nie do odrzucenia", już od ładnych paru lat są na celowniku trolli (Skokowe wzrosty łapek pod komentarzami, dyżurni komentatorzy) Takie to nieprzyjemne czasy.
Te lokalne tytuły będą służyć do urabiania opinii publicznej na szczeblu samorządowym - bicie w opozycyjny samorząd, aferanctwo, budowanie narracji przeciw UE (to najpowazniejsze zagrożenie dla PiS, jest też dla nich zbędna bo funduszy unijnych nie można tak łatwo zdefraudować).
Mam nadzieje, że UE i USA pod wodzą Bidena ukrócą ambicje naszych dyktatorków. Najwyższa pora.- 44 20
-
2020-12-08 12:04
A tu przynajmniej wiedziałeś że zamach to incydent , a uchodźcy ubogacają nas kulturowo
- 5 4
-
2020-12-07 22:43
trójmiasto to chyba już przyjęło propozycję
- 14 4
-
2020-12-07 21:47
Hmm.. niemieckie lepsze co? (12)
- 35 51
-
2020-12-07 22:09
I powiedz troliku, czym przejawiała się owa "Niemieckość" Dziennika Bałtyckiego i innych lokalnych tytulików. (8)
Nie krępuj się proszę, konkretne przykłady.
- 40 19
-
2020-12-08 09:33
(3)
Jak to w czym?! Brakiem czołobitności i gorliwości w chwaleniu polityki polskiego rządu.
Przecież ci, co nie popierają rządu PiS to w ogóle nie są Polacy. :)- 16 11
-
2020-12-08 10:19
posłuchaj jednych i drugich
bo chyba słuchasz tylko jąkały z GW.
- 10 12
-
2020-12-08 10:07
Nie czujesz sie jakos dziwnie? Nic ci nie dolega? (1)
- 9 11
-
2020-12-10 15:45
Jak nie jesteś wystarczająco rozgarnięty, żeby zrozumieć ironię i inteligentny komentarz, to się nie odzywaj.
- 1 0
-
2020-12-07 22:34
wróć do 2013 i "upadłości" SG... spółki doradcze, właśnie "te" media i PO... kwintesencja mafii :) (3)
"Platforma O."
- 18 30
-
2020-12-08 23:04
a za tego rządu co takiego super ze stocznią się stało?
Zwolnienia
- 4 0
-
2020-12-08 11:17
(1)
PO w temacie kwintesencji mafii ,jak ty to nazywasz to już wam do pięt nie dorasta,pobiliście towarzyszu wszystkich na głowę po 89 r.
- 18 9
-
2020-12-08 11:24
proszę o konkrety a nie bzdury towarzyszu
- 6 10
-
2020-12-07 22:06
napiszmy dokładnie taką samą ustawę "wolności mediów" jak w Niemczech w 2018r... (2)
tzn. max 5% rynku mediów w rękach kapitału obcego... a u nas?! czujecie bluesa?! - "wolno" nam? :)))
- 27 23
-
2020-12-08 11:14
A co mają być w rękach kapitału Pissssowego?!
- 11 10
-
2020-12-08 10:18
no i ?
W DE zdają sobie sprawę, że media kreują wyborców - również za granicą - to co działo się przed wyborami prezydenckimi świadczy najlepiej o tym jak sprzedajne media działały w PL.
- 14 5
-
2020-12-07 17:25
Opinia wyróżniona
Niemiec się cieszył jak sprzedawał. (13)
PP od mniej więcej dekady nie potrafiła znaleźć na siebie pomysłu. Zmierzch papieru był jasny ponad dekadę temu, więc ładowali w internet. Kupili gratkę, to zmiotły ją z czołówki strony z "oto" w nazwie oraz tablica vel olx. Porobili portale gazet regionalnych, które skończyły jako clickbaitowy ściek. Wiadomosci24 stoją już jako tylko wydmuszka pod
PP od mniej więcej dekady nie potrafiła znaleźć na siebie pomysłu. Zmierzch papieru był jasny ponad dekadę temu, więc ładowali w internet. Kupili gratkę, to zmiotły ją z czołówki strony z "oto" w nazwie oraz tablica vel olx. Porobili portale gazet regionalnych, które skończyły jako clickbaitowy ściek. Wiadomosci24 stoją już jako tylko wydmuszka pod SEO. Naszemiasto? Jest, ale ktoś o nim pamięta? Kupili też kiedyś coś takiego jak ekstraklasa.net, dziś widzę funkcjonujące pod inną nazwą. Której nikt oczywiście nie kojarzy. Pewnie jeszcze kilka serwisóe by się znalazło. "PP Internet " to taki Sasin polskiej sieci.
- 118 22
-
2020-12-08 09:50
Super !
Też mi biznes ! Bua ! Ha ! Ha ! Ha ! Tak samo zakończył swój byt komunizm !
- 3 1
-
2020-12-07 22:50
ktoś to jeszcze kupował? (1)
Niemiec pozbył się upadającego biznesu
- 12 2
-
2020-12-08 13:17
zysk w 2019 - ok 400mln zł - ja wiem że PO kupowało tylko same lepsze... np kopalnia w Brazylii
:))))))))))))))))))))))
- 1 3
-
2020-12-07 21:38
widać, że bardzo się interesują naszymi lokalnymi sprawami - leżą im na sercu (6)
cieakwa sprawa, że Niemcy posiadają tyle lokalnych wydawnictw w Polsce ...
widać, że bardzo się interesują naszymi lokalnymi sprawami - leżą im na sercu
no i pewnie , te lokalne gazety to musi być istna żyła złota- 8 10
-
2020-12-07 22:11
bo mogli reklamować swoje towary a o naszych pisać że to beee... (5)
...pamiętam lata temu artykuł w "auto świat" - "nowy polonez czy używana jetta"... po to to było.
- 9 12
-
2020-12-07 22:41
mieli porównywać używanego poloneza z nową jettą? (4)
- 12 4
-
2020-12-07 22:49
pisano to wówczas kiedy FSO szukało inwestora... jesteś za głupi żeby to zrozumieć czy udajesz tylko? (3)
największa firma samochodowa w PL padała na naszych oczach nie dlatego że nie miała szans przeżyć... upadła bo miała upaść... tak samo jak stocznia. trochę powyżej o tym piszą... i po to m.in. były im potrzebne "niemieckie wolne media". Pamiętam jak rabowano potem Żerań i stawiano m.in. biedronki...dobrze że pamięć jest ulotna bo jeszcze łza kręci się w oku...
- 9 10
-
2020-12-07 23:22
Brednie. (1)
FSO miało być przejęte przez niemieckiego volkswagena, więc skąd pomysł, że Niemcy tu bronili jakiegoś narodowego interesu? Po prostu pisali o stanie faktycznym. A stan był taki, że polonezy to był szrot w momencie wyjazdu z fabryki. Przestarzałe silniki, konstrukcja oparta o rozwiązania z minionej epoki (resory jak w wozie drabiniastym), fikcyjna
FSO miało być przejęte przez niemieckiego volkswagena, więc skąd pomysł, że Niemcy tu bronili jakiegoś narodowego interesu? Po prostu pisali o stanie faktycznym. A stan był taki, że polonezy to był szrot w momencie wyjazdu z fabryki. Przestarzałe silniki, konstrukcja oparta o rozwiązania z minionej epoki (resory jak w wozie drabiniastym), fikcyjna kontrola jakości, bylejakość na linii montażowej, korozja od dnia wyjazdu z salonu. A czemu VW tego nie kupił? Bo związki zawodowe nie przyjmowały do wiadomości, że konieczne będą redukcje i skończy się bumelanctwo. Kupili Koreańczycy na warunkach związków i skończyło się jak się skończyło.
- 10 4
-
2020-12-08 11:33
czy ty rozumiesz to co piszesz?
widzę że jeszcze dzisiaj nic nie rozumiesz z oddziaływania mediów na społeczeństwo - szczególnie istotne to było w latach 90 kiedy dzieliła nas przepaść z zachodem - ale Niemcy to doskonale wiedzieli (wiedzieli to już w 1939)... nie ma co rozpisywać się dalej bo dyskusja z pustym dzbanem pozbawiona jest sensu... OMG... jakie zacofanie...
- 1 2
-
2020-12-07 23:15
o rany...
Jeździłeś Polonezem ? Jeździłeś VW Jettą ? Tak tak, dalej sobie wmawiaj że FSO upadło przez spisek rządu światowego przeciw Najświętszemu Narodowi Polskiemu
- 13 9
-
2020-12-07 18:02
(2)
Niemiec generalnie zrobił złoty interes sprzedając upadającą prasę i portale wydmuszki.
Przez ostatnie 2 lata władze PP robiły szum medialny, że rząd wykupi prasę i w końcu im się udało go z górką zrobić w tzw wała. Zapłacimy my wszyscy od nowego roku w paliwie.- 30 8
-
2020-12-07 22:08
Donald przestań bredzić i idź spać... twój czas minął bezpowrotnie... miałeś wrócić na białym koniu! :) (1)
- 12 22
-
2020-12-10 15:53
Buahahahaha, wy tam w pisie macie jakiś ostry stan chorobowy z tą obsesja na punkcie Tuska. Zacznijcie się w końcu leczyć.
- 2 0
Wszystkie opinie
-
2020-12-07 16:59
Tuba (47)
Czyli pis będzie miał nową tubę propagandową
- 491 126
-
2020-12-07 17:22
Daaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa! (4)
Hurra Hurra Hurra!
- 10 16
-
2020-12-07 21:51
niemieckie "dobre" tak nam służyły...1410, 1772, 1793, 1795, 1918, 1939-45.... (1)
... i 2020..."praworządność" :)
- 7 14
-
2020-12-08 20:16
Teraz zaorac Onet Interię i Wybroczna
- 2 2
-
2020-12-08 20:15
Precz ze szwabskimi czasopismami !
Do kwietnia 20% udziałów zostawić Niemcom w Polsce
- 2 2
-
2020-12-08 20:17
Nareszcie polskie media
Narracja IV Rzeszy ucichnie
- 1 2
-
2020-12-07 17:27
(21)
zawsze jest jakas propaganda. ty wolisz propagande wlasnego czy obcego rządu?
- 28 43
-
2020-12-07 17:31
Zdecydowanie nie bolszewickiego (3)
- 46 10
-
2020-12-07 17:33
Dokładnie,eurobolszewickiego,zdominowanego przez trockistowskich lewaków.
- 12 34
-
2020-12-07 17:40
To tego co akurat Polska ma... i OK.. wolno
- 3 8
-
2020-12-07 22:00
Czyli tskiego jakim był rząd PO.
- 2 10
-
2020-12-07 17:45
Pis to nie jest mój rzad, ja na nich nie głosowałem. (12)
- 27 12
-
2020-12-07 17:46
To zont wszystkich Polakøf (8)
- 10 9
-
2020-12-07 17:47
Należę do gorszego sortu, i jestem z tego dumny (7)
- 23 7
-
2020-12-07 17:51
(3)
Ja jestem ksenofobem,homofobem,i jestem z tego dumny.
- 11 15
-
2020-12-07 17:53
I powinienes, skoro rozumu nie masz to chociaż masz te rozne fobie, zawsze cos
- 13 4
-
2020-12-07 18:02
Wystarczyło napisać że z PiSS
- 15 6
-
2020-12-08 20:19
Mochery i ciemnogród dziękują
Precz z lewicowymi autorytetami
- 2 1
-
2020-12-07 17:53
Jak każdy normalny (2)
Poczekajmy na depislamizacje... wesoło będzie
- 16 5
-
2020-12-08 20:20
Jest kwik jest dobrze (1)
- 1 2
-
2020-12-10 15:57
Co wy, pisowcy, macie z tym kwikiem? Nie ogarniacie języka polskiego i jak coś nie jest przekazem dnia dla ciemnego luda, to macie wewnętrzny przymus nazywania tego kwikiem? A może byście od czasu do czasu darowali sobie prymitywne odniesienia i wyszli z chlewa?
- 1 0
-
2020-12-07 18:20
(1)
to masz problem miejszości
- 11 4
-
2020-12-07 20:34
Nie
sami sie zjedzą
- 2 2
-
2020-12-08 20:18
A kogo ty obchodzisz na Kurkowej ?
- 1 0
-
2020-12-07 17:58
PiS to wróg nas Polaków. (1)
- 22 9
-
2020-12-08 10:16
Znaczy się Polaków,neobolszewików,bardziej precyzyjnie proszę się wypowiadać.
- 2 3
-
2020-12-08 10:55
nasza jest tak prostacka, prymitywna, dla plebsu i niedouczonych laików
że wolę tę bardziej wyrafinowaną
- 2 0
-
2020-12-08 11:21
Jak patrzę na ten to już nawet nie przecieram oczu ze zdumienia.
- 1 0
-
2020-12-07 18:14
Tuba to ty sam jestes. Bo miedzy uszami pusto. (7)
Kazdy kraj ma swoje media i niczego nikomu nie sprzedaje za zadne pieniadze. Przeczytaj jak wygladala sytuacja z Berliner Zeitung a potem sprawdz kto jest wlascicielem wiekszosci mediów w polsce. Potem pomysl sobie z jakich źródeł polacy czerpia informacje o swiecie i polityce a łatwo dojedziesz do odpowiedzi dlaczego niemcy nie chcieli sprzedawać Berliner Zeitung i poczujesz sie troche glupio ze ty tak bardzo chcesz.
- 14 17
-
2020-12-07 18:46
(2)
Stare przysłowie pszczół mówi: kto ma media, ten ma władzę.
- 14 1
-
2020-12-07 18:56
Lemingom nie wytłumaczysz, lata komuny i euro za ulglosc Niemcom zrobiły swoje (1)
- 11 16
-
2020-12-07 20:28
Najbardziej widac co PRL zrobil z elektoratem parti... stęsknili się
- 14 2
-
2020-12-07 19:57
R
I jeszcze mi powiedz ze wierzysz w to co piszesz
- 1 0
-
2020-12-07 19:59
(1)
Tu nie chodzi o to ze mi sie nie podoba to ze teraz to wszystko bedzie w polskich rekach. Mi sie noe podoba to ze to bedzie w partyjnych łapskach
- 12 4
-
2020-12-07 20:29
Oj... to zbyt skomplikowane stwierdzenie dla nich
- 7 0
-
2020-12-08 10:56
nie porównuj dojrzałych demokracji do zaściankowego ciemnogrodu
rządzącego przez populistów, ksenofobów i pieniaczy
- 2 1
-
2020-12-07 18:20
(2)
Na Węgrzech już Orban przejął większość mediów a tym które jeszcze zostały wolne od jego rządów , stawia się warunki nie do odrzucenia.
Ten sam Orban prowadzi teraz Polskę tą samą drogą a jej ostatnim etapem ma być opuszczenie Unii Europejskiej.- 17 7
-
2020-12-07 18:48
(1)
Wychodząc z unii od razu wpadamy pod rosyjski but. Putin może się do nas uśmiechać, ale Polska zawsze była mu ością w gardle. Orbanowi pomoże, ale Polaków zrusyfikuje.
- 16 5
-
2020-12-08 10:57
ciemny lud się nawet nie zorientuje., wybełkocze się mu o Bogu i patriotyzmie
sypnie kilka stów i będzie kwiczał zachwycony
- 4 0
-
2020-12-07 21:03
(1)
Należy zacząć bojkot tego pisma i już. Niech go kupują tylko PiSiory. Inne pisma kupione przez Orlen też bojkotować. Szybko pójdą na dno
- 8 8
-
2020-12-15 10:53
Głupiś
- 0 0
-
2020-12-07 21:59
Skończy się tuba PO, jeszcze tylko z tvn i Wybiórczą pojechać. (2)
- 5 15
-
2020-12-08 08:26
Zaczal sie powrot PRL
- 6 3
-
2020-12-08 10:02
Dobrze mowicie towarzyszu.
- 3 0
-
2020-12-07 23:41
PO odtworzy Głos Wybrzeża i będzie miało organ z tradycjami...
- 2 5
-
2020-12-07 23:43
Słyszycie to wycie? Znakomicie!
- 4 7
-
2020-12-08 08:24
I do tego na Wybrzezu , a swoja droga myslalam, ze Orlen jest firma "naftowa" a nie prasowa, czy teraz wszystko bedzie pod egida Orlenu? skandal
- 7 2
-
2020-12-11 18:26
i bardzo dobrze lepiej Polski PIS niż zdrajcy lub szfaby
- 1 0
-
2020-12-07 16:59
cieakwa sprawa, że Niemcy posiadają tyle lokalnych wydawnictw w Polsce ... (14)
widać, że bardzo się interesują naszymi lokalnymi sprawami - leżą im na sercu
no i pewnie , te lokalne gazety to musi być istna żyła złota- 209 172
-
2020-12-07 17:22
(4)
ile płacą za te wpisy?, pytam bo wyjątkowo dużo się was tu zbiegło co komentarz to na to samo kopyto, chyba odgórny przykaz był co? Moze też dorobię?
- 43 15
-
2020-12-07 17:27
wiecej placa w watku o frankowiczach.... (2)
...czapke zlota gdy napiszesz ze frankowicze to lichwiarze albo garniec gdy udowodnisz ze wykorzystuja system
- 12 3
-
2020-12-07 17:42
Nie... ofermy ktore udają ze nie wiedziały co czyniły (1)
- 16 2
-
2020-12-07 17:47
A banksters vel pinokio podpowiadał
- 18 8
-
2020-12-07 22:46
kapitał nie ma narodowości
i inne bajki
- 5 2
-
2020-12-07 17:24
Trzeba jakoś było urabiać małych nie myślących ludzi,zaborcy też tak robili.
- 11 9
-
2020-12-07 17:35
Już dawno powinniśmy z tym zrobić porządek (5)
Posiadanie takiej ilości mediów przez obcy kapitał to niebezpieczny narzędzie do destabilizacji kraju poprzez dezinformację.
- 23 29
-
2020-12-07 17:45
Tak... wszystko w łapy kaczki - bedzie bezpiecznie - komuniści tez tak robili... aaaa to ci sami (2)
A pinokio w drzwiach łba nie odwroci
- 29 12
-
2020-12-07 17:52
(1)
A rudy wam krainę szczęśliwości wprowadzi,raz próbował.
- 11 20
-
2020-12-07 18:56
Było normalniej
Nie trzeba było się wstydzić.
Teraz powrót komuny, brunatności i fanatyzmu, smutne to- 21 11
-
2020-12-07 22:34
... (1)
Jasne, Dziennik Bałtycki dezinformował, chyba tylko takich cymbałów jak pismaci.
- 7 3
-
2020-12-08 10:18
Ne musiał ty i tak jesteś zdeinformowany.
- 2 3
-
2020-12-07 20:38
Dokladnie jak Niemcy dzieki donaldowi wykupili 80% mediów w Polsce to mało kto krzyczał
Za Donalda sprzedano ponad połowę Polskie pracy Niemcom, A Agora wyborcza była obowiązkowo prenumerowane we wszystkich urzędach !!Można tak długo wymieniać bo lemingi jak zawsze maja sklerozę !!
- 15 15
-
2020-12-07 23:01
przejęli lokalną prasę i mieli ochotę na więcej..
...chcieli przejąć rynek dystrybucji prasy w Polsce.
- 6 2
-
2020-12-07 17:00
Był sobie dziennik (9)
Teraz będzie "organem prasowym"
- 340 90
-
2020-12-07 17:02
był sobie organ prasowy (3)
Merkelowej
- 31 40
-
2020-12-07 17:55
(2)
teraz bedzie organ Putina
- 17 8
-
2020-12-07 23:36
Też już był. Putin kolega Tuska. (1)
- 3 8
-
2020-12-08 11:32
A nie Maciara?
- 4 0
-
2020-12-07 17:17
A ty masz organ mózgiem zwany,czy go używasz,czy tylko powtarzasz różne brednie.
- 10 8
-
2020-12-07 18:55
Akurat ten dziennik był od dawna polskojęzycznym organem niemieckiej racji stanu (1)
Ale wcale nie pochwalam tego, że polski koncern naftowy wkracza w dziedzinę kontroli mediów. Narracja niemiecka zmieni się na pisowską a wyniki finansowe i tak zejdą na dalszy plan.
- 9 7
-
2020-12-07 19:31
Ludzie nie zauwazają najwazniejszego
Przecież Orlen to wykupił za nasze podatki. Tu się kłócą o to czy prasa będzie teraz pisowsa , niemiecka czy rosyjska czy jakaś inna i jakoś nikogo nie interesuje, ze to kupione za nasze podatki. A kto jeszcze kupuje i czyta gazety? Czy w Polsce nie ma teraz ważniejszych wydatków niż wykupowanie prasy? Jak Orlen ma za dużo kasy to niech obniży ceny paliw na stacjach albo da na służbę zdrowia.
- 15 2
-
2020-12-07 23:42
Teraz PO odtworzy Głos Wybrzeża jako swój organ.
- 1 5
-
2020-12-08 11:19
Tuskowe KLD miało Gazetę Gdańską i co?
Szybko upadła, bo ci goście z KLD czy teraz PO umieją tylko ładnie gadać, ale bizes to nie dla nich. I to w kolebce KLD.
- 0 3
-
2020-12-07 17:01
Bojkot Orlenu. (19)
I tyle w temacie tej tzw. "demokracji", którą nam teraz serwują.
- 275 160
-
2020-12-07 17:03
ale dlaczego???
czy to źle, że Polacy, kupują niemieckie gazety wydawne w Polsce???
- 35 28
-
2020-12-07 17:25
Demokracji byś nie poznał nawet gdyby przyszła i kopnela cie w d*pe (7)
75% prasy w rękach niemieckich to demokracja wg ciebie? Ambasador Niemiec który jest agentem bnd i prowadził Tuska to też demokracja?
- 30 37
-
2020-12-07 17:32
A kto prowadził Jarosława? (1)
- 28 10
-
2020-12-07 19:23
I tu jest dylemat. Niektórzy twierdzą, ze Kukliński jest zdrajcą. Może dzięki tym gazetom nie daliśmy się zrusyfikować. Z drugiej strony Makrela z Putinem wciąż podają sobie ręce za naszymi plecami, a my się tylko do nich głupio uśmiechamy. Jarosław nienawidzi Rosji, czego już nie można powiedzieć o Mateuszku Kłamczuszku. I bądź tu mądry, nie wiadomo kto na kogo ma haka?
- 7 7
-
2020-12-07 17:56
to teraz bedą w rękach ruskich, jak 30 lat temu
- 15 5
-
2020-12-07 17:58
A Ty wolisz ruskich Kaczych agentów którzy rozwalili i upodlili ten kraj na arenie międzynarodowej. (2)
Zniszczyli Polska Armię.. itd itp....Więc Ty Ruski pachołku tak Ja wolę Niemieckie niż Ruskie !!!
- 25 13
-
2020-12-07 18:58
"Ten kraj" tak mówią zawsze ludzie z obcego nadania
Co przyszli z armią czerwoną
- 15 9
-
2020-12-08 12:10
Dobrze się nauczyliście polski jezyk towarzyszu.
- 0 5
-
2020-12-07 22:59
starawolfgangowa
- 3 0
-
2020-12-07 18:47
Orlen jest najlepszą stacją- nie widzę powodu bojkotu (2)
Obsługa zatankuje, ja apką skanuję kod QR z dystrybutora i automatycznie płacę nie wychodząc do budynku. Fakturka trafia na maila. Tak trzymać.
- 14 20
-
2020-12-07 22:30
Zdecydowanie naj...panstwowszą
Pełen monopol, spółka skarbu państwa obsadzana przez znajomych partyjnych, typowo obliczona na wyciąganie kasy na najwyższych stanowiskach a z biznesem nie ma to nic wspólnego. Nie dość wiec ze spółkę Orlen zasilasz to jeszcze płacisz horrendalny haracz. Nie dla cpnów!
- 11 3
-
2020-12-08 14:19
i ceny 50gr wyższe niż na innych
jak jesteś spółką SP to korzystasz - reszta tylko przepłaca i dokłada się do bzdurnych zachcianek prezesa.
- 4 1
-
2020-12-07 21:51
Zawsze bojkotowalem Orlen (2)
nie tylko za pisu! Kolejny raz przekonuję się, że to były dobre decyzje. Sęk w tym ze sam nie obalę monopolu moimi dwiema osobówkami... kto jest rozumny - niech się dołączy!
- 12 6
-
2020-12-07 23:37
Ty na pewno nie jesteś rozumny, ale wyborcą PO to na pewno.
- 3 11
-
2020-12-07 23:56
To tankuj na lukoil
Deb..i nie sieją .....
- 4 8
-
2020-12-08 07:26
nareszcie
Oczywiście bojkotuj ,twoje stacje to lukoil i tam się kieruj
- 2 8
-
2020-12-08 12:44
ja np w lotosie nie kupuję
50 groszy na litrze drożnej niż a auchanie to przegięcie. Co prawda to paliwo też pewnie z lotosu ale przepłacać nie będę smrodziazowi co nas truje i drogo chce kasować.
- 3 0
-
2020-12-08 13:51
Wypad z Polski do ruskich albo dalej (1)
- 1 3
-
2020-12-08 16:28
niemiecka świnia jesteś!!!
- 0 2
-
2020-12-07 17:02
Organizacja kraju postępuje. Potem przyjdzie czas na portale internetowe. Chociaż tych suweren raczej nie czyta... (3)
- 167 50
-
2020-12-07 18:06
to nie tak - Orlen kupił Polska Press, do której należy Dziennik Bałycki, ale..... przede wszystkim (1)
należą właśnie portale internetowe o dużym zasięgu zsumowanym - także przejęcie portali internetowych właśnie się stało, a DB to w gratisie wzięli. Zostaną już tylko główne portale, ale też niedługo
- 9 0
-
2020-12-07 19:24
Czas uczyć się języków obcych, chyba że Wolna Europa jeszcze nadaje.
- 9 2
-
2020-12-08 15:58
chyba orbanizacja...
u Bratanków już wzorce wypracowane
- 2 1
-
2020-12-07 17:02
Niech kupuje. (4)
DB to dno, o portalu nawet nie wspominam.
- 162 31
-
2020-12-07 18:06
Hymmm....chyba 25 lat temu ostatnio kupiłem DB. (1)
Kioski Ruchu mieli też kupić. Kolejne zamknięte we Wrzeszczu.
- 8 2
-
2020-12-07 19:26
Poczytaj dokładnie. DB to kropla w morzu. Kupili też kawałek internetu.
- 7 1
-
2020-12-07 21:34
Pod auspicjami Polska Press to DB sięgnął dna to fakt.
Nie dało się już czytać tej szczujni ze Szczepułą na czele... Za Peło wszystko było tslie piękne i ładne, a za pisu be. Wkółko to samo pisali. Już nawet Rejsy są nie do przetrawienia. Upolityczniają każdy artykuł
- 3 4
-
2020-12-07 22:36
....
Niech kupuje, tylko kto za to zapłaci ? Pan, Pani......społeczeństwo (a przynajmniej klienci Orlenu)
- 6 3
-
2020-12-07 17:03
Bo teraz... prasa będzie najmojsza!!!
Koniec z moją i mojszą
- 149 41
-
2020-12-07 17:04
(15)
No to po 40 latach przestaję kupować Dziennik Bałtycki,bo będzie pis dzielską tubą
- 268 120
-
2020-12-07 17:12
(2)
A ja zacznę,bo dawno przestałem.
- 39 27
-
2020-12-07 21:35
Ja też...
- 7 5
-
2020-12-07 22:15
Ale wiesz ze pis ma kupe swoich szmatlawców
Tylko ze normalni ludzie tego nie czytają bo dziury w mózgu sie od tego robia, ale niektórym Polakom lepszego sortu widac to nie przeszkadza, ciekawe czemu
- 6 3
-
2020-12-07 17:15
Nie pisz bzdur... Nie stać cię nawet na gazetę (1)
Przynajmniej teraz coś się będzie działo, a nie to co za Niemca
- 23 19
-
2020-12-07 17:54
teraz to będzie gazeta satyryczna, niestety tylko z czarnym humorem
- 14 6
-
2020-12-07 17:15
Ja (2)
Kupowałem od 30. Szkoda.
- 11 14
-
2020-12-07 23:39
Ale po co skoro czytać nieumiesz? (1)
- 0 2
-
2020-12-08 10:29
odezwał się ten co to nic nie rozumie
- 2 0
-
2020-12-07 17:18
Spoko (1)
Zmienia nazwę. Teraz będzie Volkisher Beobachter
- 7 8
-
2020-12-07 17:26
Tak to miał się za pięć lat nazywać.
- 9 3
-
2020-12-07 17:26
Ale jak był niemiecka tuba to było ok
Tw Oskar
- 16 18
-
2020-12-07 21:35
Nie stać Cię na to...
- 0 1
-
2020-12-07 21:50
Niemiecka tuba lepsza co?
- 1 5
-
2020-12-07 23:39
I tak miałeś problem ze zrozumieniem tego co czytałeś.
- 1 1
-
2020-12-07 23:57
A ja zaczynam kupować
A ja zaczynam. Nie jestem za PiS, ale ta proniemiecka propaganda w DB mnie wkurzała.
- 4 4
-
2020-12-07 17:05
Porażka! (7)
Energa, Lotos, Dziennik Bałtycki.
Co jeszcze???- 217 65
-
2020-12-07 17:15
niech kościoły wykupi (1)
- 27 5
-
2020-12-07 17:26
już dawno to zrobili Rydzyk co roku dostaje przelewy.
- 17 5
-
2020-12-07 17:26
(2)
wszystkie przedsiebiorstwa strategiczne niech orlen wykupi, na poczatek jeszcze GPEC
- 10 3
-
2020-12-07 17:35
Dokładnie,tak jak w każdym,nie neokolonialnym kraju.
- 6 3
-
2020-12-07 21:38
Dokładnie! Z łap Lipska GPEC trzeba wykupić!
- 5 1
-
2020-12-07 17:34
PGNiG w planach mają
- 4 0
-
2020-12-07 18:24
trojmiasto.pl trzeba wykupiać z niemieckich łap
- 8 19
-
2020-12-07 17:05
Obajtek! (6)
Przestań mi Gdańsk wykupować!
- 169 80
-
2020-12-07 17:07
woałbyś (4)
żeby to frau makrela wykupywała co?
- 32 35
-
2020-12-07 17:09
dla niektórych Judaszów euromarki lepsze niż złotówki
zawsze tak było, zawsze byli Judasze gotowi sprzedać Polskę
- 28 17
-
2020-12-07 17:32
Frau makrela już ma wykupione...
- 9 7
-
2020-12-07 22:49
z dwojga złego to chyba tak
- 11 1
-
2020-12-08 11:37
Jak patrzę na Jarka to tak,wolę makrelę.
- 5 1
-
2020-12-07 22:58
To "pachnie" zgniłą kapustą!
- 3 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.