- 1 Unieważniono przetarg na zbożowy w Gdyni (42 opinie)
- 2 Czy jesteśmy gotowi na jawność płac? (176 opinii)
- 3 Złoty polski ma już 100 lat (141 opinii)
- 4 Alan Aleksandrowicz wiceprezesem Portu Gdańsk (103 opinie)
- 5 Każdy będzie na etacie? A zaczęło się od kurierów (125 opinii)
- 6 Fuzji Lotos-Orlen nie można cofnąć (212 opinii)
PCC Intermodal zakończył rozbudowę terminalu
Gdyńska spółka PCC Intermodal zakończyła rozbudowę terminalu we Frankfurcie nad Odrą. Dzięki inwestycjom, terminal zyskał nowe moce przerobowe i znacznie powiększył parametry operacyjne.
Obecnie obiekt jest obsługiwany przez suwnicę bramową, która umożliwia wykonanie do 20 przeładunków na godzinę, zarówno kontenerów jak i naczep samochodowych oraz dwie mobilne maszyny przeładunkowe typu reachstaker. Wyposażenie obiektu w nową suwnicę umożliwiło obsługę pociągów znajdujących się na wszystkich 4 torach, po obu stronach terminalu. Suwnica porusza się z prędkością 120 metrów na godzinę, a jej rozpiętość wynosi 70 metrów. Pod suwnicą można piętrzyć kontenery na 3 poziomach, jej maksymalny udźwig to 41 ton.
Terminal we Frankfurcie jest zlokalizowany przy granicy polsko-niemieckiej. Dzięki temu stanowi hub do dalszej dystrybucji ładunków na linii Wschód - Zachód. Gdyńska spółka włączyła go do swojej sieci regularnych połączeń intermodalnych w 2008 roku. Wówczas rozpoczął się proces intensywnego rozwoju połączeń międzynarodowych, via Frankfurt uruchomiono regularne serwisy do Hamburga i Rotterdamu.
Terminal na bazie dziennej obsługuje pociągi intermodalne w relacji: Hamburg, Duisburg, Kutno. Obecnie w korytarzu na zachód tygodniowo obsługiwanych jest 6 połączeń z i do Kutna (centralna Polska), 4 pociągi z i do Rotterdamu, 5 pociągów z i do Hamburga oraz 1-2 razy w tygodniu Duisburg. Od 2015 roku spółka planuje uruchomić dodatkowe - piąte regularne połączenie do Rotterdamu.
PCC Intermodal to spółka notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie od 2009 roku. Jej działalność obejmuje organizację transportu ładunków w kontenerach w oparciu o rozkład regularnych połączeń kolejowych pomiędzy terminalami intermodalnymi oraz zsynchronizowanych z nimi przewozów samochodowych. Wiodącym akcjonariuszem Spółki jest działająca w skali międzynarodowej grupa PCC SE z siedzibą w Duisburgu. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży Grupy wzrosły od chwili założenia firmy w 1993 roku z niecałych 60 mln EUR do ok. 625 mln EUR w 2013 roku.
Miejsca
Opinie (10)
-
2014-12-12 15:49
Grtulacje
- 2 2
-
2014-12-12 17:30
Suwnica porusza się z prędkością 120 metrów na godzinę? (1)
Chyba minutę?
- 6 3
-
2014-12-13 07:23
masz racje , mi tez to sie rzuciło
tylko skad te minusy ? czyzby dawał je ktos kto nie zna specyfiki pracy takiej suwnicy
- 4 0
-
2014-12-12 17:50
Łał suwnica.. Wynalazek z przed 100 lat, kawałek stali (2)
a zjechało się oficjeli jak by co najmniej nowoczesną fabrykę otwierali.
- 3 2
-
2014-12-13 07:05
nawet sobie nie wyobrażasz
ile pieniędzy i wysiłku kosztowało doprowadzenie do obecnego stanu technicznego i organizacyjnego..kilka lat temu ten "terminal" przypominał kawałek peronu wyłożonego płytami w koziej wólce. Przez te kilka lat stał się prawdziwym terminalem z całym wyposażeniem...wiesz ile kosztuje miesięczne utrzymanie tego terminalu?
- 2 0
-
2014-12-13 07:25
tak? to spróbuj bez niej przeładowac wagon i postawic kontener na 3 półce
- 2 0
-
2014-12-12 20:46
Jedni mają nowe suwnice, a inni stare padaki.
- 2 0
-
2014-12-13 11:07
120 metrów na godzinę...
Haha, leżę! :D Gratuluję redaktorowi poczucia humoru!
- 2 1
-
2014-12-13 15:08
Inwestycja zabijająca Trójmiasto.
Niemiecki kapitał zwiększa możliwości portu w Hamburgu, a głupim na Wybrzeżu radość...
- 3 3
-
2014-12-14 12:58
Heh
Gratulacje. Trójmiasto jara się wspieraniem zachodnich portów zamiast rodzimych. Tylko w Polsce.
- 2 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.