• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Palowanie w Porcie Gdynia. Rozpoczęła się wielka przebudowa

Wioletta Kakowska-Mehring
29 listopada 2023, godz. 09:45 
Opinie (27)

Przebudowę "helskiego" wykona Korporacja Budowlana Doraco, która specjalizuje się w realizacji projektów hydrotechnicznych.

Remont nabrzeża Helskiego w Porcie Gdynia właśnie się rozpoczął. Wartość robót wyniesie prawie 300 mln zł, a prace potrwają ponad 2 lata. Jednak zakres prac jest bardzo szeroki, bo odnowione zostanie ok. 800 m nabrzeża wraz przylegającym terenem.



W kwietniu rozpoczęto wyburzanie infrastruktury po starym terminalu promowym, a pod koniec września odbyła się operacja przenoszenia potężnych suwnic z terminalu BCT. Dwa potężne dźwigi trafiły na nabrzeże BułgarskieMapka. Wszystko w ramach przygotowań do przebudowy nabrzeża HelskiegoMapka w Porcie Gdynia, która właśnie się rozpoczęła.



Przebudowa nabrzeża Helskiego w Porcie Gdynia



Zadanie to na zlecenie Portu Gdynia wykona Korporacja Budowlana Doraco z Gdańska, która specjalizuje się w realizacji projektów hydrotechnicznych.

- Oferta od samego początku została przez nas przygotowana rzetelnie zarówno pod względem wykonawczym, jak i kosztorysowym. Bazując na olbrzymim doświadczeniu, mogliśmy zapewnić również najkorzystniejsze warunki cenowe. Z pewnością będzie to wymagający od strony inżynierskiej projekt - podkreślił Radosław Jarosiewicz, wiceprezes KB Doraco.
Postęp prac będzie można na bieżąco podziwiać, przejeżdżając przez estakadę KwiatkowskiegoMapka.

Palowanie w Porcie Gdynia: co zostanie wykonane?



Zostaną rozebrane istniejące elementy nabrzeża Helskiego I i zachodniego odcinka nabrzeża Oksywskiego wraz z nawierzchniami, sieciami i urządzeniami infrastruktury podziemnej i nadziemnej.


Prace obejmą także budowę nowej konstrukcji tych nabrzeży wraz z wyposażeniem, wykonaniem po stronie tzw. odwodnej istniejącej żelbetowej skrzyni oraz ścianki z pali. Wybudowana ma być także dodatkowa szyna poddźwigowa na Nabrzeżu Helskim I, powstaną nowe instalacje sanitarne, elektro-energetyczne i teletechniczne oraz nowa nawierzchnia betonowa wraz z odwodnieniem. Trzeba także wykonać rozbiórkę umocnienia dna oraz roboty czerpalne w pasie liczącym 50 m wzdłuż nabrzeża Helskiego I.


- Całość prac będzie wymagała doskonałej organizacji, ponieważ odcinek, na którym będą realizowane roboty budowlane, zostanie wprawdzie wyłączony z użytkowania, ale pozostała część nabrzeża oraz tereny terminala kontenerowego BCT będą jednak funkcjonowały w pełnym zakresie - powiedział Radosław Jarosiewicz.
- Port Gdynia planuje i prowadzi kolejne ważne inwestycje w taki sposób, aby nie zakłócać ciągłości przeładunków, pamiętając, że ma to olbrzymi wpływ na rozwój współpracy gospodarczej oraz bezpieczeństwo Polski i regionu Europy Środkowej - dodał Jacek Sadaj, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia.

Miejsca

Opinie wybrane

Wszystkie opinie (27)

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Bogdan Górski

prezes Przedsiębiorstwa Budowlanego „Górski”.Spółkę, ze stu procentowym kapitałem...

Najczęściej czytane