• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Palowanie w Porcie Gdynia. Rozpoczęła się wielka przebudowa

Wioletta Kakowska-Mehring
29 listopada 2023, godz. 09:45 
Opinie (27)

Przebudowę "helskiego" wykona Korporacja Budowlana Doraco, która specjalizuje się w realizacji projektów hydrotechnicznych.

Remont nabrzeża Helskiego w Porcie Gdynia właśnie się rozpoczął. Wartość robót wyniesie prawie 300 mln zł, a prace potrwają ponad 2 lata. Jednak zakres prac jest bardzo szeroki, bo odnowione zostanie ok. 800 m nabrzeża wraz przylegającym terenem.



W kwietniu rozpoczęto wyburzanie infrastruktury po starym terminalu promowym, a pod koniec września odbyła się operacja przenoszenia potężnych suwnic z terminalu BCT. Dwa potężne dźwigi trafiły na nabrzeże BułgarskieMapka. Wszystko w ramach przygotowań do przebudowy nabrzeża HelskiegoMapka w Porcie Gdynia, która właśnie się rozpoczęła.



Przebudowa nabrzeża Helskiego w Porcie Gdynia



Zadanie to na zlecenie Portu Gdynia wykona Korporacja Budowlana Doraco z Gdańska, która specjalizuje się w realizacji projektów hydrotechnicznych.

- Oferta od samego początku została przez nas przygotowana rzetelnie zarówno pod względem wykonawczym, jak i kosztorysowym. Bazując na olbrzymim doświadczeniu, mogliśmy zapewnić również najkorzystniejsze warunki cenowe. Z pewnością będzie to wymagający od strony inżynierskiej projekt - podkreślił Radosław Jarosiewicz, wiceprezes KB Doraco.
Postęp prac będzie można na bieżąco podziwiać, przejeżdżając przez estakadę KwiatkowskiegoMapka.

Palowanie w Porcie Gdynia: co zostanie wykonane?



Zostaną rozebrane istniejące elementy nabrzeża Helskiego I i zachodniego odcinka nabrzeża Oksywskiego wraz z nawierzchniami, sieciami i urządzeniami infrastruktury podziemnej i nadziemnej.


Prace obejmą także budowę nowej konstrukcji tych nabrzeży wraz z wyposażeniem, wykonaniem po stronie tzw. odwodnej istniejącej żelbetowej skrzyni oraz ścianki z pali. Wybudowana ma być także dodatkowa szyna poddźwigowa na Nabrzeżu Helskim I, powstaną nowe instalacje sanitarne, elektro-energetyczne i teletechniczne oraz nowa nawierzchnia betonowa wraz z odwodnieniem. Trzeba także wykonać rozbiórkę umocnienia dna oraz roboty czerpalne w pasie liczącym 50 m wzdłuż nabrzeża Helskiego I.


- Całość prac będzie wymagała doskonałej organizacji, ponieważ odcinek, na którym będą realizowane roboty budowlane, zostanie wprawdzie wyłączony z użytkowania, ale pozostała część nabrzeża oraz tereny terminala kontenerowego BCT będą jednak funkcjonowały w pełnym zakresie - powiedział Radosław Jarosiewicz.
- Port Gdynia planuje i prowadzi kolejne ważne inwestycje w taki sposób, aby nie zakłócać ciągłości przeładunków, pamiętając, że ma to olbrzymi wpływ na rozwój współpracy gospodarczej oraz bezpieczeństwo Polski i regionu Europy Środkowej - dodał Jacek Sadaj, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia.

Miejsca

Opinie wybrane

Wszystkie opinie (27)

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Dorota Sobieniecka- Kańska

Dyrektor Gdańskiego Klubu Biznesu. Wydawca, dziennikarka, wykładowca, doradca public relations....

Najczęściej czytane