• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Palowanie w Porcie Gdynia. Rozpoczęła się wielka przebudowa

Wioletta Kakowska-Mehring
29 listopada 2023, godz. 09:45 
Opinie (27)

Przebudowę "helskiego" wykona Korporacja Budowlana Doraco, która specjalizuje się w realizacji projektów hydrotechnicznych.

Remont nabrzeża Helskiego w Porcie Gdynia właśnie się rozpoczął. Wartość robót wyniesie prawie 300 mln zł, a prace potrwają ponad 2 lata. Jednak zakres prac jest bardzo szeroki, bo odnowione zostanie ok. 800 m nabrzeża wraz przylegającym terenem.



W kwietniu rozpoczęto wyburzanie infrastruktury po starym terminalu promowym, a pod koniec września odbyła się operacja przenoszenia potężnych suwnic z terminalu BCT. Dwa potężne dźwigi trafiły na nabrzeże BułgarskieMapka. Wszystko w ramach przygotowań do przebudowy nabrzeża HelskiegoMapka w Porcie Gdynia, która właśnie się rozpoczęła.



Przebudowa nabrzeża Helskiego w Porcie Gdynia



Zadanie to na zlecenie Portu Gdynia wykona Korporacja Budowlana Doraco z Gdańska, która specjalizuje się w realizacji projektów hydrotechnicznych.

- Oferta od samego początku została przez nas przygotowana rzetelnie zarówno pod względem wykonawczym, jak i kosztorysowym. Bazując na olbrzymim doświadczeniu, mogliśmy zapewnić również najkorzystniejsze warunki cenowe. Z pewnością będzie to wymagający od strony inżynierskiej projekt - podkreślił Radosław Jarosiewicz, wiceprezes KB Doraco.
Postęp prac będzie można na bieżąco podziwiać, przejeżdżając przez estakadę KwiatkowskiegoMapka.

Palowanie w Porcie Gdynia: co zostanie wykonane?



Zostaną rozebrane istniejące elementy nabrzeża Helskiego I i zachodniego odcinka nabrzeża Oksywskiego wraz z nawierzchniami, sieciami i urządzeniami infrastruktury podziemnej i nadziemnej.


Prace obejmą także budowę nowej konstrukcji tych nabrzeży wraz z wyposażeniem, wykonaniem po stronie tzw. odwodnej istniejącej żelbetowej skrzyni oraz ścianki z pali. Wybudowana ma być także dodatkowa szyna poddźwigowa na Nabrzeżu Helskim I, powstaną nowe instalacje sanitarne, elektro-energetyczne i teletechniczne oraz nowa nawierzchnia betonowa wraz z odwodnieniem. Trzeba także wykonać rozbiórkę umocnienia dna oraz roboty czerpalne w pasie liczącym 50 m wzdłuż nabrzeża Helskiego I.


- Całość prac będzie wymagała doskonałej organizacji, ponieważ odcinek, na którym będą realizowane roboty budowlane, zostanie wprawdzie wyłączony z użytkowania, ale pozostała część nabrzeża oraz tereny terminala kontenerowego BCT będą jednak funkcjonowały w pełnym zakresie - powiedział Radosław Jarosiewicz.
- Port Gdynia planuje i prowadzi kolejne ważne inwestycje w taki sposób, aby nie zakłócać ciągłości przeładunków, pamiętając, że ma to olbrzymi wpływ na rozwój współpracy gospodarczej oraz bezpieczeństwo Polski i regionu Europy Środkowej - dodał Jacek Sadaj, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia.

Miejsca

Opinie (27) 4 zablokowane

  • Wspaniale, że miasto, które powstało dla portu będzie miało rozbuudowany port. (2)

    Jednak to miasto powinno mieć równolegle trwające inwestycje w transport kolejowy i drogowy z i do tego portu. Droga Czerwona to przespany temat.

    • 48 3

    • (1)

      Wspaniale by było, gdyby miasto Gdynia miało jeszcze jakiś wpływ na port.

      • 5 3

      • miało wpływ i to bardzo duży, mogło być udziałowcem

        Ale szansę wykorzystało w bardzo nielojalny sposób:

        "Co więcej, są przykłady, że gmina nie dość, że nie wniosła swoich terenów aportem do spółki, to poczyniła zakusy na tereny portu. W 2003 r., na wniosek Rady Miasta Gdyni, ówczesny wiceminister infrastruktury (najwyraźniej o małej wyobraźni) pozbawił port gdyński 181 ha, m.in.: terenów Dalmoru, 44 ha na t.zw. międzytorzu i dalszych kilkudziesięciu w okolicach elektrociepłowni oraz od strony Oksywia. Port został więc okrojony prawie ze wszystkich stron co pozbawiło go możliwości terytorialnego rozwoju."

        Więc nie wydaje mi się, aby było dobrym pomysłem dopuszczanie tej chciwej zgrai do majątku.
        Całe szczęście, że wiele z tych knowań udało się zablokować, ale szkód odwrócić się nie da.
        Wspomniany wiceminister (PSL) podpisał kwity w ostatnim dniu urzędowania. Nadal w Gdyni funkcjonuje.

        • 5 1

  • (1)

    To to palowanie bylo tak slychac wczoraj w Gdyni? Nawet na krawedzi Witomina slyszalem, a potem przy Rivierze, myslalem ze to z jakiejs blizszej budowy. Niezle.

    • 5 6

    • Blyskawica strzelała

      • 3 0

  • Miasto jest zainteresowane portem tylko w kontekście budowy

    apartamentowców dla warszawki. Gdynia już dawno odwróciła sie od morza plecami. Kwiatkowski się w grobie przewraca.

    • 24 11

  • Jacek S-Szkodnik (2)

    ... dodał Jacek Szkodnik,Port Gdynia, którym nieudolnie zarządzam, chowając się za spódnicami sekretarek planuje nabić Mi kieszenie 42tys, tak aby nie zakłucić ciągłości przeładunków. Będziemy remontować 50m ulicy przy logistycznej po wymyciu przez Chylonke przez zaledwie 3 lata, bo pamiętamy, że ma to olbrzymi wpływ na rozwój.

    • 10 15

    • Ku-Ku-Kucyk raczej

      Mieszkaniec to powinien raczej doskonale wiedzieć kto odpowiadał za ten remont.

      • 4 2

    • zakłócić - analfabeto!

      • 0 0

  • Róbcie jak najwięcej przed powrotem do władzy wiecie kogo (2)

    Jak poprzednio był 8 lat premierem, to w Gdyni nie było żadnych dużych inwestycji. Bez mrugnięcia okiem zamknął stocznię Gdynia.

    • 19 10

    • nawet tutaj znalazł się przekaz dla widzów tvp info :-) (1)

      • 4 5

      • to nie jest przekaz...

        to doświadczenie.

        A starych psów nie nauczysz nowych sztuczek...
        Wiec wiadomo czego po tym "psowatym" się spodziewać.

        • 9 1

  • Takie działąnia to głęboka rana zadana planecie (4)

    Po co niszczyć środowiska skoro są porty w Niemczech i tam możemy przeładowywać towary

    • 5 10

    • za dużo tvpis (3)

      port w Hamburgu przeładowuje 9 mln TUE rocznie i jest zawalony po sufit. Ostatnio mieli bałagan ale uporządkowali i wszystko działa bardzo sprawnie!!! Nie potrzebują więcej bo są już zasypani . Gdańsk ma rocznie 3 mln TUE i ostatnio sobie nie radzi a co to będzie jak za2 lata mają się powiększyć do 4,5 mln TUE . Poproszę trochę więcej merytoryki a nie zasłaniasz się Niemcami albo Ruskimi - za kasę przewaloną np. na Mierzei mogli uruchomić kolej do Elbląga z przeładunkami kontenerów . NIgdy więcej pisu i Dudy - takich nieodwracalnych szkód jak oni narobili nie było nawet za komuny

      • 4 6

      • I po co byłaby tam kolej? Żeby przeładowywać kontenery które wcześniej lub później będą przeładowywane w Gdańsku? Głupota. Przekop mierzei ma sens, ale tylko w połączeniu z innymi inwestycjami: pogłębienie toru wodnego przez Zalew, dalej rzeką do portu i w samym porcie inwestycje.

        • 5 1

      • (1)

        Zresztą, nawet bez tych inwestycji przekop był potrzebny.

        • 5 2

        • dla turystów?

          • 0 0

  • Po doświadczeniach na Długim Pobrzeżu bałbym się podpisać umowę z tą firmą.

    • 3 2

  • Po co? Kolejne przepuszczenie pieniędzy? Przecież Gdynia już dawno skapitulowała przed Gdańskiem w temacie portu... (3)

    Plus "wieczne" problemy z dojazdem, estakadą.

    Przecież to Gdynia, tu port jest tylko atrapą...

    • 3 11

    • Ale głupoty wypisujesz (1)

      Brednie.

      • 8 2

      • Gdańsk 2,1 mln TEU/rok, Gdynia 0,9 mln TEU. No to aha. Faktycznie brednie.

        Gdynia to już wyłącznie backup dla Gdańska. Niech sobie funkcjonuje na uboczu ale port to jest w Gdansku.

        • 1 2

    • no pewnie...

      Hamburg obraził się na Bremerhaven...
      A Amsterdam na Rotterdam...

      Jeżeli Gdynia (port) przed czymś skapitulowała, to na pewno nie przed Gdańskiem.
      Wrogów ma znacznie bliżej...

      • 4 0

  • Sztandarowe "osiągnięcie" garsonki (1)

    • 3 2

    • oj tam, rura to taki wiekszy rękaw

      • 1 0

  • (1)

    A tak liczyłem na fachową wypowiedź (i wykład o zastosowanych technikach i rozwiązaniach) wice technicznego (garsonki), a tu znowu go do wypowiedzi nie dopuścili.

    • 1 1

    • jak zawsze minusujące garsoneczki sie pojawiły.

      • 0 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Artur Jadeszko

Od 2006 roku prezes zarządu ATC Cargo SA, spółki notowanej na NewConnect, alternatywnym systemie obrotu Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie. Studiował na Wydziale Prawa Uniwersytetu Gdańskiego oraz Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu. Od początku kariery zawodowej związany z branżą TSL. Jako przewodniczący Komisji Celnej w Polskiej Izbie Spedycji i Logistyki był uczestnikiem wielu projektów realizowanych przy współudziale Izby Celnej w Gdyni oraz Ministerstwa Finansów. Jest...

Najczęściej czytane