- 1 "Uśmiechnięty" kolos w Porcie Gdynia (55 opinii)
- 2 Zużywamy coraz więcej energii (98 opinii)
- 3 Blisko 28 mln zł za 4 kluby fitness (59 opinii)
- 4 Historia o "Gdyńkongu" uderza w Port Zewnętrzny (116 opinii)
- 5 Gra Manor Lords światowym hitem (46 opinii)
- 6 Czy jesteśmy gotowi na jawność płac? (190 opinii)
Pani robot odpowie na pytania o gdańskim lotnisku
"Jestem automatycznym asystentem pasażera i odpowiem na twoje pytania" - od poniedziałku taki komunikat usłyszymy dzwoniąc na specjalny nr telefonu do Portu Lotniczego im. Lecha Wałęsy w Gdańsku. Nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie to, że porozmawiamy nie z człowiekiem, ale z telefonicznym "inteligentnym" robotem.
Z powodu zajętej linii, nasze pierwsze próby połączenia spełzły na niczym. Gdy jednak je uzyskaliśmy, postanowiliśmy nieco przetestować "wiedzę" telefonicznego robota. Precyzując swoje pytania i mówiąc wyraźnie, można się naprawdę wiele dowiedzieć. Co więcej, robot... zna też język angielski.
Co powiedział nam robot?
Informację o najbliższych połączeniach do Warszawy czy Wiednia uzyskaliśmy od ręki. Podobnie było z informacjami o tym, jak i czym dojedziemy na lotnisko, na jakich stronach internetowych znajdziemy szczegółowe informacje na ten temat, a po doprecyzowaniu pytania, otrzymaliśmy też godzinę odjazdu najbliższego pociągu PKM z Gdańska.
Robot jednak nie potrafił nam udzielić informacji o tym, kto jest patronem lotniska, ale to pewnie tylko chwilowe niedopatrzenie. Nie znając odpowiedzi zastrzegł jednak: "Jeżeli nie będę w stanie ci pomóc, postaram się połączyć cię z konsultantem, który spróbuje odpowiedzieć na twoje pytania".
Czytaj też: Gdański port lotniczy obsłużył ponad 2 mln pasażerów przez pół roku
Jak zapewniają twórcy technologii Brilliance, stworzonej i rozwijanej przez gdańska firmę Voicetel Communications, robot dzięki systemowi rozpoznawania i syntezy mowy "rozumie swojego rozmówcę i potrafi prowadzić rozmowę telefoniczną niemal tak samo, jak człowiek. Robot analizuje i rozumie intencje rozmówcy, czyli interpretuje znaczenie tego, co mówimy. Potrafi też zrozumieć kontekst zdania i odpowiednio na nie zareagować, wchodząc w dialog z rozmówcą".
- Technologia pozwoli obsługiwać setki tysięcy połączeń telefonicznych jednocześnie. Spodziewamy się, że po uruchomieniu robota czas oczekiwania na informacje ulegnie znacznemu skróceniu i pasażerowie nie będą musieli oczekiwać w kolejce połączeń - podkreśla M. Sulkowski z Portu Lotniczego Gdańsk.
Miejsca
Opinie (83) ponad 10 zablokowanych
-
2017-07-17 21:34
(1)
zadzwoniwszy niewiele się dowiedziałem, spróbować sami
- 3 0
-
2017-07-17 22:09
My spróbować, potem spróbować!
- 1 1
-
2017-07-17 21:44
Nowy wymiar telemarketingu
A ja już czuję tych 'robotyzowanych" telemarketerów...
- 4 0
-
2017-07-17 21:37
….czyli jednym słowem jak prezes tego lotnoiska będzie pustosłowie i lanie wody i tyle w temacie...
- 4 2
-
2017-07-17 21:35
kolejny walek
- 3 1
-
2017-07-17 21:14
Juz kilka robotów pracowało na tym lotnisku (1)
- 15 0
-
2017-07-17 21:26
Ba, wciąż tam pracuje!
- 1 0
-
2017-07-17 21:18
Lepiej.....
.... postawcie panią robot przy szlabanach albo nauczcie uzupełniać blankiety biletów w automatach wjazdowych
- 10 0
-
2017-07-17 21:08
(1)
Czy feminiści nie będą protestować, żeby był tez Pan robot?
- 24 1
-
2017-07-17 21:12
Ba! Ja rozpoczynam głodówkę!
- 3 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.