• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pani robot odpowie na pytania o gdańskim lotnisku

Katarzyna Moritz
17 lipca 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
"Inteligentny" robot obsługuje pasażerów na gdańskim lotnisku od poniedziałku. "Inteligentny" robot obsługuje pasażerów na gdańskim lotnisku od poniedziałku.

"Jestem automatycznym asystentem pasażera i odpowiem na twoje pytania" - od poniedziałku taki komunikat usłyszymy dzwoniąc na specjalny nr telefonu do Portu Lotniczego im. Lecha Wałęsy w Gdańsku. Nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie to, że porozmawiamy nie z człowiekiem, ale z telefonicznym "inteligentnym" robotem.



Co sądzisz o takiej formie obsługi pasażerów lotniska?

Dzwoniąc pod nr telefonu (58) 500 88 61 nie musimy mozolnie wybierać kolejnych opcji na klawiaturze, aby - po kilku minutach - otrzymać zadowalającą nas odpowiedź czy załatwić jakąś sprawę. Po informacji, że rozmowa jest nagrywana, miły damski głos szybko udzieli nam wszelkich informacji i odpowie na pytania o podróż, status przylotów i odlotów, infrastrukturę portu czy możliwe drogi dojazdu na lotnisko.

Z powodu zajętej linii, nasze pierwsze próby połączenia spełzły na niczym. Gdy jednak je uzyskaliśmy, postanowiliśmy nieco przetestować "wiedzę" telefonicznego robota. Precyzując swoje pytania i mówiąc wyraźnie, można się naprawdę wiele dowiedzieć. Co więcej, robot... zna też język angielski.

Co powiedział nam robot?

Informację o najbliższych połączeniach do Warszawy czy Wiednia uzyskaliśmy od ręki. Podobnie było z informacjami o tym, jak i czym dojedziemy na lotnisko, na jakich stronach internetowych znajdziemy szczegółowe informacje na ten temat, a po doprecyzowaniu pytania, otrzymaliśmy też godzinę odjazdu najbliższego pociągu PKM z Gdańska.

Robot jednak nie potrafił nam udzielić informacji o tym, kto jest patronem lotniska, ale to pewnie tylko chwilowe niedopatrzenie. Nie znając odpowiedzi zastrzegł jednak: "Jeżeli nie będę w stanie ci pomóc, postaram się połączyć cię z konsultantem, który spróbuje odpowiedzieć na twoje pytania".

Czytaj też: Gdański port lotniczy obsłużył ponad 2 mln pasażerów przez pół roku

Jak zapewniają twórcy technologii Brilliance, stworzonej i rozwijanej przez gdańska firmę Voicetel Communications, robot dzięki systemowi rozpoznawania i syntezy mowy "rozumie swojego rozmówcę i potrafi prowadzić rozmowę telefoniczną niemal tak samo, jak człowiek. Robot analizuje i rozumie intencje rozmówcy, czyli interpretuje znaczenie tego, co mówimy. Potrafi też zrozumieć kontekst zdania i odpowiednio na nie zareagować, wchodząc w dialog z rozmówcą".

- Technologia pozwoli obsługiwać setki tysięcy połączeń telefonicznych jednocześnie. Spodziewamy się, że po uruchomieniu robota czas oczekiwania na informacje ulegnie znacznemu skróceniu i pasażerowie nie będą musieli oczekiwać w kolejce połączeń - podkreśla M. Sulkowski z Portu Lotniczego Gdańsk.

Miejsca

Opinie (83) ponad 10 zablokowanych

  • Super 20 lat temu to było na zachodzie (2)

    • 1 2

    • Nie kłam Do dzisiaj nigdzie nie ma buraku

      • 2 0

    • Proszę, przeczytaj ze zrozumieniem.

      To rzeczywiście rewolucyjne rozwiązanie. O ile mi wiadomo, nie ma takiego co najmniej w całej Europie. Ale jak zwykle odzywają się w nas kompleksy i słynne "polskie piekiełko" nie pozwala docenić tego, co sami potrafimy. Więcej wiary w polskie technologie. Polskich twórców. Czy nadal musimy zdobywać laury wyłącznie poza granicami?
      Świetna inicjatywa lotniska im. Lecha Wałęsy.

      • 0 0

  • ale czad

    szkoda ze juz nigdzie nie lece, aczkolwiek jeszcze nigdy nie zdazylo mi sie dzwonic po infoliniach

    • 1 0

  • Już wkróce będą w trójmiejskich urzędach

    • 1 0

  • robot może donosić.

    • 1 0

  • lech walesa ? gdzie polski język ?

    • 1 0

  • odszkodowania

    to może odpowie tez dlaczego nadal nie wyplacaja odszkodowań za ustanowienie strefy OU? może będzie bardziej rozmowna niz zarzad lotniska

    • 0 0

  • AIR BOLEK PORT GDANSK

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Marcin Lewandowski

Prezes zarządu Grupy GPEC, firmy z branży energetycznej. Doświadczenie zdobył na stanowiskach menedżerskich w firmach z branży utilities. Od 2010 roku związany z GPEC. Karierę w Grupie rozpoczął zarządzając obszarem dyspozycji, a następnie jako dyrektor ds. finansowych Grupy GPEC zajmował się m.in. organizacją struktury grupy kapitałowej, modelem biznesowym oraz nadzorem właścicielskim spółek zależnych. Przez ponad rok pełnił funkcję prezesa zarządu spółki Unikom (włączonej do struktury GPEC...

Najczęściej czytane