• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Lotos Petrobaltic kupił platformę wiertniczą

erka
21 czerwca 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
  • Nowa platforma Petrobalticu została zbudowana w 1986 roku w Japonii. Platforma została w pełni zmodernizowana w 2012 roku.

Platforma o nazwie Giant, zakupiona od firmy Maersk, będzie piątą i największą ze wszystkich platform należących do Lotos Petrobaltic. Spółka jako jedyna prowadzi poszukiwania i wydobycie węglowodorów w polskiej strefie Morza Bałtyckiego od blisko 30 lat.



Zbudowana w 1986 roku w Japonii platforma została w pełni zmodernizowana w 2012 roku. Wcześniej platforma należąca do duńskiego armatora z siedzibą w Kopenhadze operowała na wodach Morza Północnego. Obecnie przebywa w porcie Esbjerg, gdzie jest przygotowywana przez polską załogę do operacji holowania. Zakładana trasa holowania podzielona na dwa etapy będzie przebiegała na linii Esbjerg-Frederikshavn i Frederikshavn-Gdańsk.
Nowa platforma będzie piątą i największą ze wszystkich platform należących do Lotos Petrobaltic. Nowa platforma będzie piątą i największą ze wszystkich platform należących do Lotos Petrobaltic.

Nim platforma zostanie odholowana w miejsce swojej pracy, na Złoże B3 na Morzu Bałtyckim, musi zostać odpowiednio oznakowana i przystosowana do potrzeb pracy na Bałtyku.

Nowa platforma wiertnicza na Bałtyku



- Po wykonaniu prac przystosowawczych wymaganych do odnowienia klasy oraz przeszkoleniu załogi platforma rozpocznie prace rekonstrukcyjne na Bałtyku. Jej zadaniem będzie wykonanie przewidzianych rekonstrukcji siedmiu odwiertów na złożu B3 (B3-5, B3-6, B3-8, B3-9, B3-13, B3-14, B3-15) - mówi Grzegorz Strzelczyk, prezes zarządu Lotos Petrobaltic SA.
Podstawowe parametry jednostki:

  • Długość: 84 m
  • Szerokość: 90 m
  • Długość nóg: 160 m
  • Wyporność: 24 284,6 t
  • Maksymalna głębokość akwenu: 350 ft /107 m
  • Maksymalna wysokość fali: 27 m
  • Średnia prędkość wiatru: 43,5 m/sec
  • Maksymalny prąd: 1,15 m/sec
  • Air gap: 21,2 m


Platforma może wiercić do głębokości 25 tys. stóp (7620 m).

Morskie i lądowe koncesje Petrobalticu



Petrobaltic posiada koncesję na wydobywanie ropy naftowej i towarzyszącego jej gazu ziemnego ze złoża B3 oraz koncesję na wydobywanie ropy naftowej oraz współwystępującego gazu ziemnego ze złoża B8 (poprzez spółkę B8 Sp. z o.o Baltic S.K.A.). Spółka ma także trzy koncesje na poszukiwanie i rozpoznawanie złóż ropy naftowej i gazu ziemnego oraz wydobywanie ropy naftowej i gazu ziemnego ze złóż na obszarach morskich RP, o łącznej powierzchni 3177 km kw.

W 2013 roku Petrobaltic podpisał z Polskim Górnictwem Naftowym i Gazownictwem porozumienie o współpracy w działalności poszukiwawczej, natomiast w 2017 r., dla koncesji Kamień Pomorski i dla koncesji Górowo Iławeckie, spółki Petrobaltic i PGNiG otrzymały od Ministerstwa Środowiska koncesje łączne na poszukiwanie i rozpoznawanie złóż ropy naftowej i gazu ziemnego oraz wydobywanie ropy naftowej i gazu ziemnego ze złóż na koncesjonowanych obszarach. Obecnie współpraca jest kontynuowana na koncesji Górowo Iławeckie.

We wrześniu 2016 roku Petrobaltic uzyskał pierwszą lądową koncesję na poszukiwanie i rozpoznanie złóż ropy naftowej i gazu ziemnego w obszarze Młynary (woj. warmińsko-mazurskie) o powierzchni ok. 400 km kw., gdzie po przekształceniu koncesji planuje prowadzić dalsze prace poszukiwawcze.
erka

Miejsca

Opinie (121) 3 zablokowane

  • My to sobie

    take Gadu-gadu,a nikt nic nie mówi i nie pisze o tym jak tam z rozliczeniem za dostarczoną "trefną" ropę naftową tankowcem M/T Mendeleev Prospect-który został zawrócony z powrotem do "producenta". Nie ma żadnych informacji czy to prawda,że ten ładunek odsprzedał koncern TOTAL za gotówkę z rabatem i czy za to zapłacono( nie daj "Boże") a może jeszcze nie ? A co z tym ładunkiem ropy naftowej dostarczonej kilka dni prędzej ( jakiej jakości produkt) wcześniej dostarczył również M/T Suvorovsky Prospect do Poru Północnego ? Wracał do Rosji rozładowany,a "tankował się" w tym samym porcie (terminal paliwowy Primorsk RU) co ten M/T Mendeleeve Prospect. z ropą naftową "zanieczyszczoną"... Przecież te transakcje finansowe opiewają na dziesiątki milionów $ . Konkretnie trzeba podać czy jesteśmy na tym interesie stratni czy nie ? A ten M/T Mendeleev Prospect cały czas jeszce stoi na redzie Portu Północnego z ładunkiem rosyjskiej ropy naftowej i nigdzie nie odpłynął pomimo komunikatów z dn.12.05.2019r......że wraca do "siebie"....

    • 14 0

  • Ten złom?

    Wyczuwam katastrofę ekologiczną na Bałtyku.

    • 14 7

  • Nowa mało smigana. Rocznik 1986. Japończyk płakał jak sprzedawał. Do tej pory dzwoni czy nie odsprzedamy za 2x tyle

    • 20 6

  • Zuom

    A teraz na szefa konwersji Andrzeja Czecha, sprzeda na złom I splaci swoje długi z vistalu

    • 9 6

  • Kolejny bubel

    Ida wybory wiec trzeba się czymś pochwalić, przebudowywana już tyle lat nie mogą się pochwalić to pochwala się nowa.

    • 13 26

  • Panie erka! Kupił używaną a nie nową!

    • 24 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Adam Roman

Członek zarządów Sopockiego Towarzystwa Ubezpieczeń Ergo Hestia SA i Sopockiego Towarzystwa...

Najczęściej czytane