• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pięć nowych Griffinów trafi do Lotos Kolej

erka
29 grudnia 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
  • Loko­mo­tywa Griffin prze­zna­czona jest do pro­wa­dza­nia pocią­gów towa­ro­wych o masie do 3,2 tys. ton z pręd­ko­ścią do 140 km/h, oraz pocią­gów pasa­żer­skich z pręd­ko­ścią do 200 km/h.
  • Loko­mo­tywa Griffin prze­zna­czona jest do pro­wa­dza­nia pocią­gów towa­ro­wych o masie do 3,2 tys. ton z pręd­ko­ścią do 140 km/h, oraz pocią­gów pasa­żer­skich z pręd­ko­ścią do 200 km/h.
  • Loko­mo­tywa Griffin prze­zna­czona jest do pro­wa­dza­nia pocią­gów towa­ro­wych o masie do 3,2 tys. ton z pręd­ko­ścią do 140 km/h, oraz pocią­gów pasa­żer­skich z pręd­ko­ścią do 200 km/h.
  • Loko­mo­tywa Griffin prze­zna­czona jest do pro­wa­dza­nia pocią­gów towa­ro­wych o masie do 3,2 tys. ton z pręd­ko­ścią do 140 km/h, oraz pocią­gów pasa­żer­skich z pręd­ko­ścią do 200 km/h.
  • Loko­mo­tywa Griffin prze­zna­czona jest do pro­wa­dza­nia pocią­gów towa­ro­wych o masie do 3,2 tys. ton z pręd­ko­ścią do 140 km/h, oraz pocią­gów pasa­żer­skich z pręd­ko­ścią do 200 km/h.
  • Loko­mo­tywa Griffin prze­zna­czona jest do pro­wa­dza­nia pocią­gów towa­ro­wych o masie do 3,2 tys. ton z pręd­ko­ścią do 140 km/h, oraz pocią­gów pasa­żer­skich z pręd­ko­ścią do 200 km/h.
  • Loko­mo­tywa Griffin prze­zna­czona jest do pro­wa­dza­nia pocią­gów towa­ro­wych o masie do 3,2 tys. ton z pręd­ko­ścią do 140 km/h, oraz pocią­gów pasa­żer­skich z pręd­ko­ścią do 200 km/h.

Lotos Kolej wzbogacił się o pięć nowych, czteroosiowych lokomotyw typu Griffin E4DCU-DP. Umowa, którą Lotos podpisał z producentem lokomotyw, spółką Newag, przewiduje dzierżawę lokomotyw wraz z ich utrzymaniem na okres siedmiu lat z opcją przedłużenia. Realizacja dostaw wszystkich lokomotyw nastąpi w 2017 roku. Umowa zawiera również opcję pozyskania przez Lotos Kolej kolejnych lokomotyw elektrycznych wyprodukowanych przez Newag.



Pojazdy przeznaczone dla Lotos Kolej to uniwersalne lokomotywy elektryczne o mocy 5,6MW w pełni dostosowane do polskiej infrastruktury kolejowej. Lokomotywy będą zbudowane na bazie platformy Griffin i zostaną wyposażone dodatkowo w spalinowy moduł dojazdowy dual power o mocy 350 kW.

- Lotos Kolej to najnowocześniejszy przewoźnik na polskich torach, który nie zwalnia tempa. Dzięki lokomotywom Griffin będziemy w stanie jeszcze efektywniej świadczyć przewozy kolejowe z korzyścią dla naszych obecnych i przyszłych klientów. Przed podjęciem ostatecznej decyzji Lotos Kolej testował kilka miesięcy lokomotywę Griffin E4MSU. Pozytywne wyniki  tych testów przyczyniły się do zawarcia dzisiejszej umowy - podkreśla Henryk Gruca, prezes Lotos Kolej.
- Jesteśmy bardzo zadowoleni z faktu, że po raz kolejny Lotos Kolej obdarza nas zaufaniem decydując się na włączenie do swojej floty następnego typu lokomotyw produkowanych przez naszą firmę. Jest to jednocześnie pierwsze zamówienie na  pojazdy z rodziny czteroosiowych lokomotyw Griffin. Jesteśmy przekonani, że podobnie jak to się stało w przypadku Dragona, również te lokomotywy, dzięki najwyższym możliwym do osiągnięcia przez lokomotywy czteroosiowe parametrom trakcyjnym, wysokim wskaźnikom dostępności oraz konkurencyjnym kosztom pozyskania i eksploatacji, w sposób znaczący przyczynią się do poprawy efektywności operacyjnej Lotos Kolej - mówi Bartosz Krzemiński, wiceprezes zarządu, dyrektor ds. operacji Newag.
Przypomnijmy, że od początku 2014 roku Lotos Kolej eksploatuje inne lokomotywy elektryczne produkowane przez Newag. Są to sześcioosiowe lokomotywy Dragon E6ACT, dedykowane dla ciężkich składów towarowych. Średni wskaźnik niezawodności dla tych lokomotyw, przy przebiegu całkowitym blisko 2 mln km przekracza 99,5 proc.

Od początku 2014 roku Lotos Kolej eksploatuje inne lokomotywy elektryczne produkowane przez Newag. Są to sześcioosiowe osiowe lokomotywy Dragon E6ACT.

erka

Miejsca

Opinie (50)

  • Skad bierze sie angielsko brzmiaca nazwa Griffin?

    • 1 1

  • Do tragedii jeden krok. (4)

    Niech LOTOS zadba o szczelność cystern przetaczanych codziennie przez Trójmiasto. Parę dni temu po przejeździe takiego składu bardzo długo było czuć wyraźny zapach benzyny . A w ogóle to tego rodzaju transporty między Gdańskiem i Gdynią powinny być kierowane objazdem.

    • 2 8

    • Znalazł się z ochrony środowiska

      Znawca się znalazł a na stacji benzynowej ci nie śmierdzi,albo jak stoisz w korku mieszkasz koło Szadolek to taki zapach benzynki to dla ciebie perfumy Chanel

      • 4 1

    • kolejarza

      Wybuduj tory to będziemy jeździć wszędzie śmierdzi widocznie musisz się z Polski wyjechać najlepiej na Madagaskar

      • 1 1

    • (1)

      A jakim objazdem? To nie samochód że możesz jechać do Gdyni albo przez Sopot lub obwodnicą Trójmiasta. Tory biegną przez miasto i nic nie zrobisz. Chyba że objazdem przez Bydgoszcz , Kościerzynę , Gdynię. Ale to zamiast 30 km wyjdzie 300 km. Super interes dla Lotosu dostarczyć paliwo do Gdyni. Prędzej te paliwo jedzie przez Gdynię do Koszalina lub Szczecina. Objazdem to Bydgoszcz, Inowrocław, Poznań , Szczecin . Super objazdy !!!

      • 4 2

      • Przeczytaj ze zrozumieniem

        • 0 1

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Adam Kabat

Dyrektor operacyjny SESCOM (nadzoruje realizację kontraktów). Magister Inżynier Elektrotechniki...

Najczęściej czytane