• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pierwszy sklep marki Tallinder otwarty

Wioletta Kakowska-Mehring
10 lutego 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
  • Pierwszy sklep marki otwarto w Galerii Bałtyckiej w Gdańsku. Kolejny w Trójmieście powstanie na wiosnę w Gdyni w CH Riviera.
  • Pierwszy sklep marki otwarto w Galerii Bałtyckiej w Gdańsku. Kolejny w Trójmieście powstanie na wiosnę w Gdyni w CH Riviera.
  • Pierwszy sklep marki otwarto w Galerii Bałtyckiej w Gdańsku. Kolejny w Trójmieście powstanie na wiosnę w Gdyni w CH Riviera.
  • Pierwszy sklep marki otwarto w Galerii Bałtyckiej w Gdańsku. Kolejny w Trójmieście powstanie na wiosnę w Gdyni w CH Riviera.
  • Pierwszy sklep marki otwarto w Galerii Bałtyckiej w Gdańsku. Kolejny w Trójmieście powstanie na wiosnę w Gdyni w CH Riviera.
  • Pierwszy sklep marki otwarto w Galerii Bałtyckiej w Gdańsku. Kolejny w Trójmieście powstanie na wiosnę w Gdyni w CH Riviera.
  • Pierwszy sklep marki otwarto w Galerii Bałtyckiej w Gdańsku. Kolejny w Trójmieście powstanie na wiosnę w Gdyni w CH Riviera.
  • Pierwszy sklep marki otwarto w Galerii Bałtyckiej w Gdańsku. Kolejny w Trójmieście powstanie na wiosnę w Gdyni w CH Riviera.
  • Pierwszy sklep marki otwarto w Galerii Bałtyckiej w Gdańsku. Kolejny w Trójmieście powstanie na wiosnę w Gdyni w CH Riviera.
  • Pierwszy sklep marki otwarto w Galerii Bałtyckiej w Gdańsku. Kolejny w Trójmieście powstanie na wiosnę w Gdyni w CH Riviera.

Pierwszy sklep marki Tallinder, należącej do gdańskiego producenta odzieży LPP został właśnie otwarty w Galerii Bałtyckiej. Tym razem to marka premium, czyli droższa. Czy "wymagający" klienci sięgną po produkty firmy kojarzonej z sieciowymi markami popularnymi?



Kolekcja jest dedykowana osobom powyżej 30 roku życia, które "kreując swój wizerunek wyznają zasadę less is more i poszukują ponadczasowych, eleganckich projektów" - napisano w komunikacie. W kampanii wystąpiła brazylijska modelka Aline Weber (gościła na okładkach światowych edycji magazynu "Elle", "Vogue" czy "Harper's Bazaar") oraz model Ben Hill (był twarzą takich marek jak Tod's, Tiffany and Co., Belstaff, Calvin Klein). Modele pozują na tle posiadłości Franka Sinatry w Palm Springs.

Pierwszy sklep otwarto w Galerii Bałtyckiej w Gdańsku (poziom 0). Kolejny w Trójmieście powstanie na wiosnę w Gdyni w CH Riviera. W marcu oraz kwietniu br. zaplanowano otwarcie sklepów także w Bydgoszczy, Lublinie, Katowicach, Szczecinie, Wrocławiu. Średnia powierzchnia salonów wynosi nieco ponad 450 m kw. Całość kolekcji nowej marki będzie także dostępna w sklepie internetowym tallinder.com.

Czytaj też: Tallinder, czyli nowa marka LPP. Czy nazwa musi coś oznaczać?

A ceny? W naszej sondzie zapytaliśmy internautów czym kierują się dokonując zakupu odzieży? Aż 64 proc. odpowiedziało, że jakością, ale tylko 5 proc., że marką. Z kolei cena była ważna dla 27 proc. Marka Tallinder chce konkurować z gigantami takimi jak Massimo Dutti, Hugo Boss, Max Mara, Gant czy Simple i taka też ma być ich polityka cenowa. Ma też być lepsza jakość. Modele nowej marki powstają w gdańskiej centrali LPP, a produkcja ok. 70 proc. kolekcji zlecana jest w Europie - w Polsce, we Włoszech, Portugalii oraz w Turcji.

- To jest marka premium, ale dostępna. Jak Mercedes czy BMW, ale nie jak Bentley, który jest marką luksusową- powiedział Hubert Komorowski, wiceprezes LPP odpowiedzialny m.in. za markę Tallinder.
Oto przykładowe ceny w nowym sklepie. Koszulę męską można kupić za 249 zł, spódnicę klasyczną za 399 zł, sukienkę (prosty krój) za 499 zł, a trencz damski za 799 zł. Najdroższą rzeczą w asortymencie jest męska kurtka skórzana za 1,3 tys. zł.

- Rozwijanie portfolio i otwieranie się na nowe grupy klientów w tej branży, obok dynamicznej rozbudowy sieci dystrybucji, jest kluczem do sukcesu. Naszym celem jest dostarczanie modnej odzieży, w zróżnicowanej stylistyce, jak największej grupie odbiorców w kolejnych miastach i krajach - powiedział Hubert Komorowski - Nasza najnowsza propozycja adresowana jest do klientów ceniących elegancję i najwyższą jakość. Szukamy zatem powierzchni handlowych w najbardziej prestiżowych lokalizacjach.
LPP planuje otworzyć ok. 30 sklepów nowej marki w Polsce. Ekspansja globalna jest rozważana, ale w dłuższej perspektywie. Na projekt Tallinder w tym roku firma wyda ok. 25 mln zł. Jednak w porównaniu z projektem ekspansji firmy na rynek niemiecki, który od 2014 kosztował aż 150 mln zł, to niewiele.

Czy w Polsce rynek produktów premium jest przyszłościowy? Według LPP tak.

- Polskie społeczeństwo się bogaci, rośnie rynek dóbr luksusowych - dodaje Hubert Komorowski.
Według danych zebranych na potrzeby marki wynika, że w Polsce ten rynek w ostatnim czasie urósł o 13 proc. Rośnie liczba osób, których dochody roczne są wyższe niż 85 tys. zł. Czy jest miejsce na rynku? Według LPP jest, ponieważ w Polsce dostępnych jest wciąż tylko 70 proc. światowych marek luksusowych.

Tallinder to szósta marka LPP. Portfolio marek należących do LPP ma charakter mieszany - cztery z nich firma zbudowała "od zera", dwie przejęła. Reserved, Cropp, Sinsay i Tallinder to marki własne. House oraz Mohito weszły w skład w LPP w 2008 roku w wyniku przejęcia. W sumie LPP sprzedaje ok. 70 mln sztuk odzieży rocznie.

Miejsca

Opinie (175) 2 zablokowane

  • to lubię (1)

    idealne ubrania na mniej lub bardziej oficjalne spotkania biznesowe oraz na wieczorne wyjście z kobietą, klasa

    • 13 9

    • klasa to Strellson

      • 2 1

  • Ciekawe kiedy na wyprzedaży będzie wywalona góra szmat (6)

    Każdy tego typu sklep tak zaczynał: Ą i Ę, 3 pary jedwabnych gaci na półce za 150 pln para.......a za rok wyprzedaż "do 60% na wybrany asortyment" i góra szmat z magazynu

    • 38 24

    • Jak taka firma jak LPP może być Ą i Ę? To już sklepy Zara czy H&M mają lepszą jakość (1)

      Czemu w Polsce wszystko musi być takie na pół gwizdka?

      • 5 3

      • oczywiście bo jak cos jest zagramaniczne to jest lepsze XD radze wytpróbowac a potem oceniać.

        • 0 2

    • o mamoo (3)

      czy wy nie pracujecie w tych godzinach ludzie? może trzeba znaleźć jakies dobre ciekawe zajecie żeby nie zionąć jadem?

      • 5 10

      • ania (2)

        Ania ty jak widać tez nie pracujesz no chyba ze szpiegowaznie innych jest twoja praca.

        • 11 3

        • a czujesz sie szpiegowana? (1)

          naprawdę? pozytywnego patrzenia na swiat zycze, tylko o to chodzi

          • 4 6

          • Wszyscy jesteśmy pozytywni, świat jest pozytywny, nasza kolekcja jest najbardziej pozytywna. Jesteśmy najlepsi wyszło z mody.

            • 2 2

  • znany model Ben Hill

    Ciekawe czy z "tych" Hill'ów...

    • 2 0

  • ,,Wielki luksus'' (4)

    ,,Luksusowe ubrania'' a pracownicy tyrają za 7 zł za godz......

    • 16 12

    • (2)

      Oczywiscie do tego pewnie ma już tam z pól roku stażu, choc sklep dzis otwarty

      • 11 0

      • (1)

        W każdym sklepie Lpp tyle zarabiają. Wyzysk i tyle.

        • 9 3

        • to polecam podejsc do sprzedawcy i zapytać lub samemu sie zadrudnic i wypróbować.

          • 0 1

    • a skąd wiesz?

      pracujesz w tym sklepie?

      • 5 3

  • Ciekawe czy ekspedientka dalej za 7 ziko robi,marka prawie jak Hugo boss

    • 6 2

  • Po zdjęciach wiedzę, że w sklepie jest prawie pusto oprócz paru wieszaków..., ceny obniżone o 100%? (1)

    • 26 44

    • Zobaczymy, czy marka się przyjmie. Wydaje mi się, że jeżeli postawią na marketing, ale marketing w nowej odsłonie, szczególnie w kontekście tej marki-nie typu wielki baner przy grunwaldzkiej, to jest szansa, że chwyci. Oczywiście w parze powinna iść bdb jakość. Pomysł mam, jednak przeznaczony jest dla zainteresowanych.

      • 2 0

  • słabe (4)

    Właśnie jestem w środku i oglądam te ubrania - z COSem może konkurować tylko cenowo, ale na pewno nie jakościowo. Tam nie znajdę poliestru i akrylu. Wystrój też trochę wtórny, ale LPP z oryginalności nie słynie. Nie mniej jednak, trzymam kciuki bo koniec końców fajnie ze polska marka, i to z 3M się tak prężnie rozwija.

    • 100 45

    • mam z COSa polyestrowa torebke!!

      i co teraz!!!?

      • 4 1

    • Nie polska Marka (2)

      Napewno Marka jest Marka ale nie Polska

      • 7 28

      • Na pewno piszemy rozdzielnie (1)

        • 18 2

        • To piszcie

          • 8 1

  • spoko sprawa na pewno zawitam

    • 14 2

  • Niewypał (1)

    Za tą kasę wolę iść do peek clopenburg i kupić sprawdzone marki w niższej cenie niż ten szmaciany tallinder.

    • 12 13

    • Nie zna bo nie wypróbował ale z góry zakłada że szmaciany. Brawo

      • 10 1

  • Śmiech na sali

    • 4 9

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Bogdan Górski

prezes Przedsiębiorstwa Budowlanego „Górski”.Spółkę, ze stu procentowym kapitałem...

Najczęściej czytane