- 1 Unimot rozbuduje bazę paliwową w Porcie Gdańsk (23 opinie)
- 2 Zużywamy coraz więcej energii (142 opinie)
- 3 "Uśmiechnięty" kolos w Porcie Gdynia (70 opinii)
- 4 Historia o "Gdyńkongu" uderza w Port Zewnętrzny (118 opinii)
- 5 Blisko 28 mln zł za 4 kluby fitness (60 opinii)
- 6 Gra Manor Lords światowym hitem (47 opinii)
Płaca minimalna wzrośnie o 200 zł
W przyszłym roku minimalne wynagrodzenie za pracę wyniesie 2,8 tys. zł - poinformowało Centrum Informacyjne Rządu. Minimalna stawka godzinowa wyniesie z kolei 18,3 zł.
Było 2,6 tys. zł, a będzie 2,8 tys. zł. Tyle od nowego roku wyniesie minimalne wynagrodzenie brutto. Rozporządzenie w tej sprawie właśnie przyjął Rząd. Według szacunków tzw. minimalną zarabia nawet 1,7 mln Polaków. Wzrośnie też z 17 zł na 18,3 zł minimalna stawka godzinowa.
Skutki zmian odczują również pracodawcy, którzy poniosą wyższe koszty wypłaty wynagrodzeń. Szacuje się, że będzie to dotyczyło ok. 2 mln pracodawców, w tym ok. 1,8 mln mikroprzedsiębiorców.
Sprawą minimalnego wynagrodzenia zajmowała się Rada Dialogu Społecznego, jednak nie udało się dojść do porozumienia. Rządowa propozycja zyskała aprobatę tylko Związku Przedsiębiorców i Pracodawców oraz "Solidarności".
Opinie (181) 10 zablokowanych
-
2020-09-15 17:04
Opinia wyróżniona
Pracownik uczelni wyższej (21)
Życzyłabym wszystkim Polakom wzrostu wynagrodzenia, niezależnie od zajmowanego stanowiska. Niestety, patrząc na ciągły wzrost najniższej krajowej ręce opadają osobom takim jak ja, które pracują w budżetówce (np. na uczelni wyższej jako pracownik naukowo-dydaktyczny). Patrząc na aktualną sytuacje, za 2 lata pensja pracownika naukowego na uczelni
Życzyłabym wszystkim Polakom wzrostu wynagrodzenia, niezależnie od zajmowanego stanowiska. Niestety, patrząc na ciągły wzrost najniższej krajowej ręce opadają osobom takim jak ja, które pracują w budżetówce (np. na uczelni wyższej jako pracownik naukowo-dydaktyczny). Patrząc na aktualną sytuacje, za 2 lata pensja pracownika naukowego na uczelni będzie wynosiła równo najniższą krajową - śmiech na sali. Czyli z doktoratem najbardziej będzie się opłacało stanąć za kasą w Lidlu (absolutnie nie chce tu obrazić pracowników sklepów spożywczych i innych). Ten kraj zmierza w takim kierunku, że jedyne co ciśnie mi się na usta to cytat z Futuramy I dont want to live on this planet anymore...
- 81 5
-
2020-09-26 10:22
Obrażasz inne zawody sama stan za kasa a nie spijasz kawkę i bredzisz dyrdymały uważając się za kogoś inteligentnego.
- 0 0
-
2020-09-16 22:49
Trzeba było się uczyć.
- 1 1
-
2020-09-16 17:31
Jesteś niby taky wyksztalcony ,to co ty tutaj robisz trzeba było wypier........ć na zachód do roboty a nie zazdrościć lzwykłym ludziom co za tę śmieszną minimalną i tak klepią biedę.Jesteś na pewno pracodawcą i żal ci d........... ściska że znów będziesz Januszu musiał dołożyć parę groszy ,a ty nie kupisz sobie następnego nowego Suwa ,bo ten twój dwuletni już za stary.
- 2 2
-
2020-09-16 09:05
tragedia!! (1)
A ludzie co pojęcia nie mają o ekonomii i gospodarce będą przyklaskiwac kolejne podwyżki wynagrodzeń minimalnych, kolejne świadczenia typu 500+ nie zauważając tym samym wzrostu cen wszystkiego wokół. To jest tragedia co ten rząd wyprawia. Myślę o wyjeździe z tego kraju, bo to jest walka i przetrwanie a nie życie. Podnieść kwotę wolną od podatku! Zmniejszyć VAT!
- 11 2
-
2020-09-16 17:33
Wyjeżdżaj bar...................e jak najszybciej ,jednego chciwego os/......a mniej
- 1 1
-
2020-09-16 00:24
(6)
A dlaczego w budżetówce tak mało się zarabia pomyślałeś? Powiedz ilu było pracowników w budżetówce np. Za komuny a ilu masz dzisiaj? Czy z wzrostem ilości pracowników poszło w parze przyspieszenie załatwiania spraw w instytucjach państwowych? Czy poprostu są tworzone nowe sztuczne etaty dla rodziny i znajomych? A później płacz że mało się zarabia w budżetówce której rozmiar z roku na rok robi się coraz większy a zarazem czas załatwienia spraw się wydłuża.
- 2 9
-
2020-09-16 07:29
Nic nie rozumiesz (5)
Dla Ciebie budżetówka to urzędnik. Autor chciał pokazać, że pracownik naukowy powinien być doceniony, bo robi ważna robotę dla nas wszystkich. A g*wno z tego ma. Badania i rozwój to podstawa gospodarek na całym świecie. Zwłaszcza tych rozwiniętych. USA, Niemcy, Chiny, Japonia przeznaczają duże środki na naukę i mają z tego wyniki, patenty, wynalazki, lekarstwa, a unas jest bieda, bo naukowcy muszą dorabiać w weekendy w jakichś szkółkach żeby mieć 500 zł ponad minimalna krajowa
- 19 0
-
2020-09-16 23:06
A moze ta wyplata jest adekwatna do poziomu naukowego prowadzonych badan?
- 0 1
-
2020-09-16 07:52
Tak w tych krajach masz rację że dużo się płaci pracownika naukowym ( zwłaszcza tym technicznym) tylko jest jedno ale tacy specjaliści tam pracują w firmach prywatnych nie państwowych :)
- 2 1
-
2020-09-16 07:45
A moze autor jest doktorem filozofii lub historii ? (2)
To by tlumaczylo te zarobki. Na technicznych uczelniach wyzszych zarabia sie raczej wiecej. Poza tym autor pisal ze pensja hipotetycznie zrowna sie za dwa lata i nie uwzglednil ewentualnej waloryzacji.
- 3 6
-
2020-09-16 16:08
Autorka (1)
Autor, a dokładniej autorka ;), jest pracownikiem uczelni reprezentującej nauki ścisłe, tak uogólniając. I niestety, reprezentując nauki ścisłe nie zarabiam więcej niż Ci naukowcy z humanistycznych. Dodatkowo, prowadząc badania naukowe moje godziny pracy nie ograniczają się tylko do tych wykładowych/ćwiczeniowych. Spędzam mnóstwo czasu po zajęciach
Autor, a dokładniej autorka ;), jest pracownikiem uczelni reprezentującej nauki ścisłe, tak uogólniając. I niestety, reprezentując nauki ścisłe nie zarabiam więcej niż Ci naukowcy z humanistycznych. Dodatkowo, prowadząc badania naukowe moje godziny pracy nie ograniczają się tylko do tych wykładowych/ćwiczeniowych. Spędzam mnóstwo czasu po zajęciach w domu czytając chociażby publikacje I je pisząc. Nie wspomnę już o sporej ilość godzin w domu poświęconych na przygotowywanie się do zajęć dydaktycznych. Nie mam tego komfortu, że po pracy nie myśle o pracy. Jasne, powinna być waloryzacja, ale takiej nigdy nie było i zapewne nie będzie - liczy się niestety tylko zadowolenie ciemnego ludu.
- 1 0
-
2020-09-16 18:05
Proponuje w takim razie przeskoczyć do sektora prywatnego
Tam pensje reguluje stosunek popyt/podaż i jak ktos jest specjalista w swojej dziedzinie to zarobi adekwatnie do umiejetnosci, wiedzy i doswiadczenia.
- 2 1
-
2020-09-15 20:56
dlaczego nie sprobojesz na kasie ??? (7)
co jako pracownik "dydaktczny" nie przepracowujesz realnie dziennie 2 h ?? na kasie musialbys 8 h od" deski do deski" lub 12 h/24h ??? wiec co sie dziwisz ze tak mało zarabiasz ??
- 11 24
-
2020-09-16 17:49
To prawda te wyksztalciuchy to może w ciągu dnia to efektywnej pracy mają może 2 godziny ,reszta to plotki,kawki zalatwianie swoich spraw podczas pracy i przeglądanie internetu.Nie podoba się to zrobić kurs kasjera i zapraszamy na kasę i do pracy do Biedry albo innego marketu.Dopiero zobaczycie co to praca i co to jest minimalna.
- 3 2
-
2020-09-16 08:03
Widać, żeś tylko średnie albo i podstawowe wykształcenie zdobył (5)
I nigdy nie studiowałeś, więc nie wiesz jak to wygląda. Uczelnie to całkiem inny świat niż szkoły podstawowe czy średnie. Po pierwsze zajęcia nie trwają 45 minut, a równą godzinę.
2 godziny w tygodniu? To mało kto tyle ma na uczelni, najczęściej prowadzisz albo jedne zajęcia, ale trwające 3-4 semestry, czyli masz pod sobą np. pierwszy i drugiI nigdy nie studiowałeś, więc nie wiesz jak to wygląda. Uczelnie to całkiem inny świat niż szkoły podstawowe czy średnie. Po pierwsze zajęcia nie trwają 45 minut, a równą godzinę.
2 godziny w tygodniu? To mało kto tyle ma na uczelni, najczęściej prowadzisz albo jedne zajęcia, ale trwające 3-4 semestry, czyli masz pod sobą np. pierwszy i drugi rok plus godzina konsultacji w tygodniu. Jednak to i tak wariant minimum. Zazwyczaj pracownicy naukowi na uczelniach prowadzą po 2-3 przedmioty niekoniecznie na tym samym kierunku, a nawet na tym samym wydziale np. filozofia czy coś związanego z historią jest wciśnięte na większości kierunków i uczą tego wykładowcy z odpowiednich wydziałów. Plus do tego dochodzą często zajęcia na studiach zaocznych i doktoranckich. Do tego jeszcze choć nie dla wszystkich ciągle, ale zależnie od twoich chęci co roku lub co kilka lat masz seminarium licencjackie lub magisterskie - kolejną godzina w tygodniu, choć widziałem takich wykładowców co kombinują i wciskają to w godziny konsultacji, ale to jak na konsultacje do nich baaaardzo rzadko ktoś przychodzi. Do tego możesz jeszcze mieć wykład monograficzny. Łącznie tak wykładowca może na uczelni spędzać nawet 8 godzin w tygodniu na czystym nauczaniu, bo ja pamiętam, że u mnie wielu wykładowców na uczelni było po parę godzin praktycznie codziennie, nawet jak danego dnia nie mieli żadnych zajęć, ale to już praca naukowa - jak nie siedzieli w gabinecie to spotkać ich można było w czytelni biblioteki.- 11 1
-
2020-09-16 10:13
Dajta już spokój doktoranty z tym żalem
Jakbyście zasuwali w korpo codziennie to dopiero byście płakali
- 3 2
-
2020-09-16 10:12
8 godzin w tygodniu? (2)
No ja pracuję 40
- 2 1
-
2020-09-16 11:34
I nie chciałbyś mieć zajęć z nauczycielem, który uczy 40 godzin tygodniowo w 10 różnych szkołach (1)
albo doktorem, który to samo robi na 8 uczelniach (w jednej szkole czy uczelni przecież tylu uczniów nie znajdziesz, żeby zrobić tyle godzin) bo taka osoba kompletnie nic by nie ogarniała, bo każda klasa/rok na innym etapie i mówi o innych rzeczach, plus kilkaset kartkówek/kolokwiów/sprawdzianów/prac egzaminacyjnych do sprawdzenia - to chyba
albo doktorem, który to samo robi na 8 uczelniach (w jednej szkole czy uczelni przecież tylu uczniów nie znajdziesz, żeby zrobić tyle godzin) bo taka osoba kompletnie nic by nie ogarniała, bo każda klasa/rok na innym etapie i mówi o innych rzeczach, plus kilkaset kartkówek/kolokwiów/sprawdzianów/prac egzaminacyjnych do sprawdzenia - to chyba faktycznie jedyną metodą oceny byłoby ta z anegdot - podrzucam w powietrze nad biurkiem, kto spadnie na biurko ten zalicza, kto na podłogę nie zalicza, zawiśnie w powietrzu - dostaje piątkę.
- 1 0
-
2020-09-16 16:52
No ja muszę ogarniać
Przez te 40 h
- 1 0
-
2020-09-16 08:08
No i wciąż są tacy co pracują na więcej niż jednej uczelni
Choć teraz to się pozmieniało i chyba żeby pracować w więcej niż jednym miejscu trzeba mieć zgodę rektora uczelni macierzystej.
- 2 0
-
2020-09-15 17:09
W Polsce najlepiej a patologia. No ale to są wyborcy jedynej słusznej partii z Nowogrodzkiej, więc nie można być zaskoczonym.
- 17 5
-
2020-09-16 00:39
Opinia wyróżniona
(2)
A może zamiast podnoszenia minimalnej podnieś kwotę wolną od podatku chociaż do poziomu jaki mają politycy? Czy już wszyscy przywykli że u nas praktycznie nie istnieje kwota wolna od podatku? Dla osób które nie znają się powiem że podniesienie kwoty wolnej od podatku nie powoduje wzrostu cen produktów i usług które powoduje wzrost minimalnej krajowej.
- 48 1
-
2020-09-16 08:58
No to w urzędach gdańskich już płaca tylko kilka złotych powyżej płacy minimalnej (1)
- 5 0
-
2020-09-16 12:53
dobrze że pełen etat .. bo teraz masowo firmy proponuja częśc etatu 2/3 5/8 by utrzymać koszta na tym samym poziomie zwłaszcza w dobie kryzysu i covida ...trzeba jakoś przetrwać bo tarcza.... to bajka dla małych naiwnych dzieci
- 1 1
Wszystkie opinie
-
2020-09-15 13:02
Kto się godzi pracować za taką stawkę... (25)
To nie pozwala więcej jak na egzystowanie z oszczędzaniem na wszystkim.
- 96 11
-
2020-09-15 13:14
(6)
Gdyby najniższa krajowa to była miska ryżu, to zakład, że do dziś we wielu Januszexach- w zamian za 10 lat doświadczenia w branży i 5 języków pracowano by za miskę ryżu i ani ziarenka więcej. Najniższa krajowa stopniowo rośnie od 30 lat, za każdym razem słychcać o katastrofie i rujnowaniu firm, hehe i jakoś nic się nie dzieje. Pewnym jest natomiast to, że gdyby nie rosła to we wielu branżach przy pierwszym lepszym wzroście bezrobocia pensje mogłyby spadać do poziomu 500zł+ codzienny tekst szefa, że jak się nie podoba to na wasze miejsce jest 10 bezrobotnych..
- 40 16
-
2020-09-15 14:12
(5)
a emeryci zeby w sciane, minister covid rozwiaze problem
- 8 2
-
2020-09-15 17:16
(2)
Wzrośnie minimalna, wzrosną ceny produktów i usług. Nieprawda? Ceny warzyw w tym roku jakoś nie przypominały cen z ubiegłego. Chlebek i ostrygi też w górę. A Januszex jak będzie miał tyle samo zarabiać co jego ludzie, to sam pójdzie się gdzieś zatrudnić i po pracy będzie miał na wszystko wywalone. Nie będzie po nocach myślał, co, gdzie i jak zarobić. I czy Edek z Frankiem stawią się do roboty, a jak przyjdą, to w jakim stanie i czy będzie można ich puścić na rusztowania lub wsadzić za kierownicę.
- 25 7
-
2020-09-15 21:01
Problem w Polsce jest z komunistycznym myśleniem, że pracodawca zawsze musi (1)
zarabiać więcej niż jego pracownicy. To jest błędne założenie, jak kolegi wyżej. Otóż jak Janusz nie zna się na niczym i nikt go nie chce zatrudnić, może spróbować założyć firme i zorganizować pracę specjalistom. I tak Janusz zakłada Januszex. Jeśli jest to firma budowlana, szuka zleceń ale musi pamiętać, że te minimum 8k netto fachowcom musi przedłożyć co miesiąc. Nie ma zmiłuj się, jeśli nie ma kasy, sam przecież Janusz nie potrafi zrobić łazienki. Musi zrozumieć, że jak jest w danym miesiącu mniej zleceń, to jego dochód będzie zdecydowanie mniejszy niż dochód owego fachowca. Ale to Janusz potrzebuje do swojego miejsca pracy fachowca, a nie odwrotnie. Zmieńcie sposób myślenia.
- 22 4
-
2020-09-16 10:25
Ee tam
Januszex zarabia na swojej przedsiębiorczości, machlojkach przetargowych, vatowych, ułatwieniach rządowych dla firm, układach samorządowych...
Gdyby miał tylko po Bożemu prowadzić firmę w PL, to by cienko prządł- 4 1
-
2020-09-15 20:16
oj nie narzeekaj a 13 emeryturka pasuje? (1)
- 2 0
-
2020-09-15 22:56
to byla tylko przedwyborcza przyneta, juz cyniczny pis sie z niej wycofal
- 3 1
-
2020-09-15 14:06
kto się godzi? ten kto chce (13)
jakim prawem chcecie zakazywać wolnym, dorosłym ludziom zawierania umów na dowolnych warunkach??
- 19 15
-
2020-09-15 14:41
(11)
To korwinisto bądź konsekwentny, jak wyprowadzisz się od mamy to pójdź do pracy za 5 zł na godzinę, żeby cwaniak na tobie zarabiał na 3 wakacje w roku;)
- 19 13
-
2020-09-15 17:59
(9)
Śmiejecie się z minimalnej, ale za taka stawkę pracują ludzie, których codziennie mijacie, w piekarni, spożywczym, w kiosku, na chodniku z miotłą, czy odśnieżającą. Jeżeli ta cała czereda obsługujących was ludzi miałaby takie płace jak wy, to bułka nie kosztowała by 70gr, a paczka fajek 15zł. Wtedy nie pozostawałoby wam w kieszeni tyle, by wieczorem lansować się w kawiarni lub restauracji, opowiadając gdzie połamaliście narty, a gdzie spiekliście się na raka. To my prasujemy wam spodnie na kancik, zmieniamy mydło w toaletach, podajemy frytki, czy hod-dogi.
- 58 3
-
2020-09-15 18:14
(3)
Dokładnie, bez nas nie mieli by nic
- 18 3
-
2020-09-15 18:57
Mieliby, tylko nie mieliby za co pokazywać swojej słomy z butów.
- 21 2
-
2020-09-15 21:03
a Wy nie mielibyście nic bez nas (1)
tak działa gospodarka, że sobie nawzajem służymy tym, w czym jesteśmy dobrzy lub tani.
- 10 6
-
2020-09-16 09:16
Problem w tym że jest to gospodarka sterowana przez władzę która
jest obca i która z premedytacją robi z nas dziadów. O tym że
bezrobocie jest tworzone sztucznie przez tą samą władzę też
mało kto zdaje sobie sprawę. Antypolska ustawa z 2014 roku -
wpiszcie w przeglądarkę i poczytajcie. Dopiero wtedy dowiecie się
dla kogo pracujecie i co się dzieje z waszymi pieniędzmi.
Ich główny cel to wykopać was z waszego własnego kraju
tak abyście zrobili w ten sposób miejsce innej nacji.
Widzieliście flagę Judeopoloni ? Nie? To zobaczcie.- 2 1
-
2020-09-15 19:25
(1)
wrescie prawda
- 3 3
-
2020-09-15 20:17
oj jaki słoik / browor gdanski znasz to nasz jesteś
- 0 2
-
2020-09-15 19:57
na poczcie też pracujemy za minimalną, a od klientów zero szacunku, traktują nas jak g*wno
- 9 4
-
2020-09-15 20:45
W końcu ktoś normalny, wypowiadający się z szacunkiem o drugim człowieku.
Dziękuję za Twoją postawę i serdecznie pozdrawiam.
- 7 0
-
2020-09-15 21:02
a jak myślisz, dlaczego tak mało zarabiają?
wiesz że za pracownika na minimalnej trzeba odprowadzić 1211 zł do ZUS i US?
- 10 3
-
2020-09-16 00:08
Nie mieszkam z rodzicami od 10lat, zarabiam na godzinę ponad 40zl netto popieram Korwina. Ten ból tyłka u takich jak ty bardzo mnie cieszy :)
- 6 5
-
2020-09-15 14:51
Paleoliberalizm...
- 2 2
-
2020-09-16 00:42
sr*c.. się o podwyżkę o 200zl brutto że mało ale to że kwota wolna od podatku stoi od lat w miejscu i wynosi nieco ponad 3000zl już wam nie przeszkadza? Hahaha zamiast się pultac o minimalna zacznijcie się pultac o kwotę wolną od podatku jakbyście nie wiedzieli politycy za to że są politykami mają ja 10 razy wyższa od ludzi którzy płacą na ich wyplaty.
- 11 0
-
2020-09-16 07:13
Minimalna płaca sprzyja "kombinowaniu" ...
- 0 1
-
2020-09-17 14:29
godza sie osoby bez studiów (1)
po zawodowkach bo kto ich przyjmie do pracy za 7-8 tysiecy na start? No kto? Trzeba było sie uczyc i walczyc o swoja przyszłosc a nie pajacowac w szkole, nosic bluzy jp100%. W szkole x lat temu tez takich miałem, teraz smeisznie jak ich widuje i sie zala ze mało zarabiaja, a ja mowie dobra seba, ale ty nigdy sie nie przykąłdałes do nauki, wolałes piw opic i imprezowac a teraz narzekasz? osoby takie sprzataja, albo na zmywakach itp. pytanie czego takie osoby oczekuja za taka prace? 100000zł miesiac? przegrywem człowiek sie nie rodzi, zostaje ni mna własne rzyczenie.
- 3 3
-
2020-09-17 20:29
Twoj komentarz byl aktualny w latach 90tych.
Teraz po za inzynierami i to tylko tych z branzy IT glownie, to zdecydowana wiekszosc ludzi po studiach mniej wyciaga niz ludzie po zawodowkach. Za fachowosc teraz placi sie olbrzymie pieniadze. Potrzebowalem, aby hydraulik mi wymienil baterie. Za te usluge najnizej wycena byla 200zl. Cala operacja trwala moze 15 minut. Najlepsi lekarze na wizycie 15minutowej biora tyle.
- 4 0
-
2020-09-15 13:07
Najgorzej (10)
Mają Ci, którzy zarabiają lekko powyżej stawki minimalnej. Mogą pomarzyć o podwyżce i sumarycznie wartość tej pensji najbardziej ucierpi.
- 158 3
-
2020-09-15 14:19
(2)
pis nigdy nie kierowal sie dobrem pracownika, jego jedyna wytyczna sa wylacznie slupki poparcia
- 23 8
-
2020-09-15 17:21
(1)
Jeśli to prawda, że na kwarantannie rząd pokrywa część wynagrodzenia, to jest odpowiedź dlaczego w przyszłym roku nie poszaleją z podwyżkami minimalnej. Jak będą się bawić w maseczki do końca kadencji, to wysokie minimalne znacznie nadwyręży budżet.
- 3 1
-
2020-09-16 12:52
oddasz z nawiązką to dudowe - juz szykuja ustawe i kontrolę a to że bezprawnie pobierałeś to my juz załatwimy że tak się okaże ...do tego kara i jesteśmy na plusie
- 1 0
-
2020-09-15 15:48
(5)
Takim przypadkiem jestem np. ja. Płakać mi się chce, jak widzę to kieszonkowe na koniec każdego miesiąca za te lata nauki i doświadczenia, podnoszenia kwalifikacji. Jeszcze dodałabym, że teraz osób zarabiających najniższą krajową będzie jeszcze więcej niż ten 1,7 mln z artykułu. Bo to nie działa w ten sposób, że wszyscy dostaną podwyżki. Jak tak dalej pójdzie to za kilka lat najniższa krajowa będzie u nas niewiele niższa od średniej krajowej, którą będą nabijać "prezesi spółek".
- 30 2
-
2020-09-16 09:11
bez wykształcenia (4)
Pracuje od 4 lat w firmie handlowej. Nie mam ukończonych studiów, żadnych kursów, zero wcześniejszego doświadczenia. Obecnie pracując od 9-16 wyciągam średnio z prowizją ok. 9-10tys na miesiąc i z roku na rok zarabiam coraz więcej. Nie liczy się wykształcenie i kursiki a umiejętności. Zapraszam do handlu tu mozna dużo zarobić, tylko szukaj stanowisk z prowizją za sprzedaż i podstawą na umowę o pracę :)
- 0 6
-
2020-09-16 09:36
Nie czlowieku. Nie licza sie umiejetnosci (3)
bo do handlu nie trzeba miec praktycznie zadnych umiejetnosci po za miekkimi jak gadka, czy prawo jazdy. A to prawie kazdy dorosly czlowiek potrafi. Pensja zalezy od branzy i firmy, w ktorej sie pracuje. I tak recepcjonistka, od ktorej po za schludnym wygladem i podstawowej obslugi komputera nic sie nie wymaga zarobi zdecydowanie wiecej w zachodniej korporacji w branzy motoryzacyjnej czy bankowej lub IT niz w branzy medycznej tudziez w oswiacie. Praca ta sama zarobki wyzsze. Malo, zarobi wiecej niz doktor na uczelni technicznej.
- 4 0
-
2020-09-16 14:35
Brak umiejętności? (2)
"bo do handlu nie trzeba miec praktycznie zadnych umiejetnosci po za miekkimi jak gadka, czy prawo jazdy." i właśnie dzięki takiej postawie klepiesz te swoje minima płacowe i nawet jakbyś był w handlu to nie zarobisz ;) Dobry handlowiec to nie tylko umiejętności miękkie, jeżeli myślisz, że klient w dzisiejszych czasach kupi cokolwiek od kogoś kto nie ma umiejętności technicznych związanych z produktem i szczegółowej profesjonalnej wiedzy i umiejętności to jesteś w błędzie. Na kasie w biedrze można sprzedawać bez tego, ale zapraszam do branży związanej z generatorami i stacjami prądotwórczymi bez stosownych umiejętności - gwarancja sukcesu XD
- 1 1
-
2020-09-16 15:17
Mylisz handlowca z inzynierem sprzedazy. (1)
Handlowiec to osoba bez wiedzy technicznej, nauczona na pamiec w 2 dni produktow, ktore opyla. Jak kenerka, ktora nauczona jest potraw, ktore podaje klientom. Natomiast inzynier zajmujacy sie przygotowywaniem ofert dla klienta to zaden handlowiec. Tutaj potrzeba wiedzy fachowej. Jak kucharz przygotowujacy menu
- 1 0
-
2020-09-16 15:34
Słaby przykład z tą kelnerka bo większość to są podawacze jedzenia a nie kelnerzy/ki a jak o coś zapytasz to usłyszysz że musi iść na kuchnię zapytać
- 0 0
-
2020-09-16 08:25
rachunki za prąd, wodę, śmieci wzrosną o 250 zł
- 1 1
-
2020-09-15 13:16
(7)
Płaca minimalna to taka gra słów. W podnoszeniu tej płacy minimalnej chodzi o minimalny gwarantowany wpływ do ZUS a nie o to, żeby pracownik miał więcej netto bo i tak ma ale pod stołem.
Czyli chodzi o płacę/haracz jaki pracodawca płaci ZUSowi. To tak fajnie brzmi że to jest pro pracownicze a jest pro zusowe.- 121 10
-
2020-09-15 15:33
(2)
Uwierz jest propracownicze!
- 3 15
-
2020-09-15 15:45
Jasne praca na czarno lub pośredniak.
- 10 0
-
2020-09-16 12:50
uzasadnij ? bo po ostatnich wyliczenia prognoza emerytury jest 1/3 mniejsza niż za PO teraz to tylko 20% obecnych zarobków ... to sa suche fakty a nie bajeczki z TVP
- 2 1
-
2020-09-16 03:53
A co robi zus z tymi pieniedzmi.... (1)
Kupuje sobie apartament w Orlowie...?
Nie, wydaje te pieniadze w postaci swiadczen..
Pieniadze wchodza zusowi do jednej kieszeni, a wychodza druga...
Byc moze prezes i zarzad zusu zarabiaja za duzo, ale zus to biurokracja ktorej zadaniem jest redystrybucja bogactwa, od pracujacych do niepracujacych- 7 2
-
2020-09-16 07:42
W Orłowie nie. Ale szklane biurowce sobie stawia. Zobacz zdjęcia ostatnich nowych budynków zusow i pomysł za czyję są one postawione.
- 2 0
-
2020-09-16 05:49
Kanuszu biznesu (1)
Kazdy pracownik predzej czy pozniej przyjdzie do zus po emeryture. Zamiast oszukiwac pod stolem badz uczciwy i nie okradaj swoich pracownikow i Panstwa liczac na swiadczenia i nie placac na.nie
- 2 1
-
2020-09-16 07:43
No tak niech cię za to państwo okrada ale tobie to nie przeszkadza bo później dostaniesz 1200 emeryturki hahaha
- 2 0
-
2020-09-15 13:17
Przy 8-9 % bezrobociu za chwile dobre i to (1)
- 18 23
-
2020-09-16 08:19
jeżeli widziałeś to w TVP pomnóż razy dwa - w TVP ma być ładnie a nie prawdziwie
- 1 0
-
2020-09-15 13:18
Gwóźdź do trumny dla gospodarki (3)
Ale fanatycy polityczni i tak powiedzą, że przecież dał XD
- 76 21
-
2020-09-15 14:20
pis da! taka wiara
- 10 5
-
2020-09-15 20:19
no chyba dziś cie Bó opóścił (1)
- 0 7
-
2020-09-16 12:49
Bezrobotnym wszystko zwisa prawda ? Czy i tak mama wszystko kupuje ?
- 1 0
-
2020-09-15 13:19
(5)
Minimalna krajowa systematycznie wzrasta od 30 lat. Firmy płacące taką jałmużnę to z regóły Januszexy. Co roku słychać płacz, że będzie katastrofa bo nie można już płacić miski ryżu, tylko miskę i 2 ziarenka więcej. Czy przez ostatnie lata coś w związku z tym się stało? Firmy jadące po kosztach to rak rynku we wszystkich branżach, robią tylko nieuczciwą konkurencję bardziej "uczciwym" firmom. Co mnie obchodzą niepoważne firmy i ich skomlenie. Pracownicy to same "koszta", bhp to też niepotrzebne "koszta", ale wielka paliwożerna fura szefa to już nie są koszta;)
- 64 37
-
2020-09-15 14:15
małe firmy umierają po cichu
popełniasz klasyczny błąd logiczny, tzw. błąd przeżywalności
- 13 3
-
2020-09-15 15:46
nie januszexy (3)
tylko firmy założone przez paltfusów
- 4 12
-
2020-09-15 17:29
(2)
Nie platfusy, tylko osiedlowy sklep spożywczy, który walczy z Biedronką, czy Lidlem. Wszyscy biegają do sieciówek, ale jak masz małe, chore dziecko i chcesz wybiec na chwilę po chleb, czy mleko, to już nie wstąpisz do sklepu pod blokiem, bo właścicielka zlikwidowała i poszła na kasę do sieciówki. I wtedy masz wybór: zostawić chore dziecko na dłużej i ustawić się w kolejce do kasy w sieciówce lub czekać do wieczora, aż przyjdzie ktoś z domowników i cię zmieni przy dziecku. Nikt o tym nie pomyśli, a te wielkie korporacje zjadły nasz mały handel, usługi i rzemiosło. Teraz to oni mogą dyktować ceny.
- 17 6
-
2020-09-15 23:30
trzeba myslec z wyprzedzeniem a nie biegac co chwile bo czegos nie ma
- 4 0
-
2020-09-16 12:48
Pis podpisal kolejne zwol;nienia i ulgi dla Aldi Netto , biedabronek i Lidl - ale w TVP mói sie o dbaniu o Polskośc Polski ... tylko że to zup[ełnie odwrotnie wygląda w rzeczywistości
- 1 1
-
2020-09-15 13:38
(6)
W takim razie w Urzędzie Miasta Gdyni niedługo płaca minimalna będzie wyższa niż pensja urzędnika!!!
- 51 9
-
2020-09-15 15:31
(3)
Tak to prawda, niektórzy dostaną podwyżkę a wielu z dumą będzie mogło mówić "zarabiam najniższą krajową"
- 15 0
-
2020-09-15 18:03
(2)
To nie lepiej iść do Biedronki za 3 brutto i mieć ekstra paczki na święta. Urzędnicy to masochiści. Tyle, że tam trzeba pracować, nie ma "zmiłuj się".
- 18 3
-
2020-09-16 07:22
W Biedronce czy innej pracy robi się pieniądze a w urzędzie?
- 2 2
-
2020-09-16 12:46
pod warunkiem że zatrudnią cie na pełen etat a to żadkość ... a po podwyższeniu płacy minimalne i wzroście kosztów pracodawcy to 5/8 bedzie marzeniem
- 1 0
-
2020-09-16 11:04
Nie prawda
W żeby poznać zarobki w UM Gdynia wystarczy wejść na ich biuletyn informacji publicznej. Zarobki typu 60k rocznie to w magistracie norma.
- 3 2
-
2020-09-16 14:33
to weźcie się urzędnicy do pracy za biurkiem a nie on line przy zamkniętym urzędzie.
ani dowód ani prawo jazy nie można zrobić ani na czas odebrać. rejestracja samochodu to już wyboje jak droga koło sądu w Gdyni. Nie wspomnę o próbie zarejestrowania się..
- 2 0
-
2020-09-15 14:07
Ehhh (6)
Minimalna rośnie a moja płacą stoi od kilku lat, jeszcze ładnych parę lat i minimalna mnie złapie...
- 72 2
-
2020-09-15 14:13
właśnie dlatego, że rośnie minimalna
pozostali pracownicy muszą się dorzucać do pensji minimalnych tych najmniej produktywnych pracowników
- 23 12
-
2020-09-15 15:51
idź do szefa platfusa (3)
i poproś o podwyżke -to cie chyba śmiechem zabije, bo nie będzie miał na ratę suva
- 11 10
-
2020-09-15 18:05
(2)
Nie po to ma firmę, by jeździć na wakacje do Tuchomka.
- 12 5
-
2020-09-15 20:20
a co masz leszczu do Tuchomka (1)
- 3 9
-
2020-09-15 20:48
Nie ma stoku w Tuchomku i nie można tam wykręcić wypasioną furą. A na poważnie całe młode życie jeździłem co niedzielę nad jezioro do Tuchomka albo nad Kamień. To były czasy. Materac, dmuchana piłka, koc, badminton. Tam się uczyłem pływać. To było tak daleko, że po drodze robiliśmy piknik. Mama rozkładała koc na trawie i jedliśmy drugie śniadanie.
- 7 1
-
2020-09-15 20:49
Najwyższą podwyżkę dostaniesz zmieniając pracodawcę.
Tkwiąc w miejscu cofasz się, co słusznie zostało zauważone.
- 8 1
-
2020-09-15 14:10
jakim prawem? (6)
jak można zakazywać wolnym, dorosłym ludziom zawierania umów na dowolnych warunkach? co was to obchodzi, z kim i jaką zawieram umowę? co was obchodzi ile ja zarabiam?
"Rząd chce twego dobra - jak to słyszysz szybko wiej; Gdy położy na nim łapska, będziesz miał go coraz mniej"- 40 27
-
2020-09-15 14:31
Prawem obrony słabszej strony, która tylko pozornie ma równe prawa w negocjacjach płacowych.
- 13 10
-
2020-09-15 17:00
dlatego teraz od smieciowek bedzie zus i kto komu zabroni?
- 7 1
-
2020-09-15 17:03
bylem kiedys w norwegii (1)
polski januszpol przywiozl ludzi ,dal umowe i kazal ludziom pracowac za 8 euro...,wpadla kontrola ,potem zwiazki zawodowe - firma musiala za urlopy ,zjazdy diety itd placic wstecz -firmy nie ma i ma zakaz prowadzenia dzialanosci w norwegii
- 13 3
-
2020-09-16 07:47
Norwegia i euro? Ciekawe od kiedy mają tam euro
- 4 0
-
2020-09-15 21:12
pracownik na minimalnej = 1211 zł do ZUS i US
a na rękę dostaje 1920 - gdyby nie podatki i składki, to nasz pracownik mógłby zarabiać o 63% więcej, czyli 3132 zł na rękę (koszt pracodawcy).
- 9 1
-
2020-09-16 08:41
dziękujemy pis dzielcom - od stycznia wszyscy przechodzimy na 75% pensji bo firma nie jest wstanie przy Covidzie ponieść większych kosztów ... Dobra zmiana ku..a mać !
- 2 0
-
2020-09-15 14:11
Minmalna w górę o 200 zł (15)
A śmieci 50% w górę, owoce 18% a usługi stomatologiczne 14%...
Zaraz zostaniemy bez zębów :(- 97 3
-
2020-09-15 14:34
(2)
200 zł, czyli o 7,7%
- 6 1
-
2020-09-15 14:58
7 proc to i tak nie dużo. Nie wiem o co bije się pianę.
- 2 6
-
2020-09-15 15:46
brutto
- 8 1
-
2020-09-15 15:55
większość działalności gospodarczych to plafusy (4)
więc im podziękuj, że muszą mieć 300% zysku, a nie jak na zachodzie 30%
- 8 20
-
2020-09-15 17:13
(2)
Zostań pracodawcą. Dobra zmiana
- 23 2
-
2020-09-15 18:11
(1)
Jakby miał zarabiać tyle co jego pracownicy, to poszedłby do innego januszexa, odpękał swoje i miał w nosie, czy plan wyrobiony, czy jest materiał, że narzędzia się popsuły, czy są nowe zamówienia, czy ma kim go zastąpić jak pójdzie na L4?
- 11 1
-
2020-09-16 08:21
laicy...dowiedzcie sie o ile wzrastają koszta pracioawcy po tej "dobrej zmianie" rządu ... rządu to nic nie kosztuje , znowu zrzucenie wszystkiego na barki innych - efekt będzie taki że pracodawców zwłaszcza w obecnej sytuacji nie bedzie stać na zatrudnianie na cały etat - skończy sie 2/3 4/5 itd itp. aktualnie jeżeli w Biedronce ktoś ma pełen etat a nie 5/8 to jest bogiem
- 2 1
-
2020-09-16 08:26
wiem wiem, ty nie wiesz co to netto, co to brutto. myslisz ze pracodawca wyplaci ci najnizsza
i to koniec jego kosztów. oj biedny, a biedny boś głupi
- 3 0
-
2020-09-15 20:19
(4)
W markecie jabłka 5 zł/kg.
Dobra zmiana.- 14 0
-
2020-09-16 08:11
Hahha gdzie? (1)
Jabłka za 5 zł? Co za truizmy?
- 1 2
-
2020-09-16 12:45
no dobra 4,9 zł
- 2 0
-
2020-09-16 12:43
(1)
a polskich jabłek rnie skupują ... albo 80 gr w skupie , ale lepiej promowac polskie produkty importując jabłka z zachodu - bo szwagier kolega ministra załatwił dobry kontrakt i się nachapać można ... tak jak za pozwiolenie na budowę 127 biedronek PiS przytulił kasiorkę, tak samo z węglem - Pis zaimportował go tyle co inne rządy przez pozostały okres - tak kłamia i tak dbają o polskiech producentów i polski przemysł
- 1 2
-
2020-09-16 13:33
PO biedronek nie wpuszczało....
- 1 2
-
2020-09-16 06:53
(1)
Ale musztarda potaniala
- 5 0
-
2020-09-16 12:45
i podpaski
- 3 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.