- 1 Unieważniono przetarg na terminal zbożowy w Porcie Gdynia (21 opinii)
- 2 Alan Aleksandrowicz wiceprezesem Portu Gdańsk (66 opinii)
- 3 Każdy będzie na etacie? A zaczęło się od kurierów (111 opinii)
- 4 Energa z zyskiem za 2023 r. (67 opinii)
- 5 Jest umowa na czarter FSRU (17 opinii)
- 6 Bon energetyczny nawet 1,2 tys. zł dopłaty (279 opinii)
Platforma FPF1 po prawie czterech latach wypłynęła z "Remontowej"
Wyjście platformy wydobywczej FPF1 ze stoczni.
Platforma wydobywcza FPF1 po trwającej prawie cztery lata przebudowie opuściła Gdańską Stocznię Remontowa. Kolos należy do koncernu Petrofac.
Gigantyczna platforma przybyła do gdańskiej stoczni w listopadzie 2012 roku. Platforma o długości 82 m, szerokości 75 m i wysokości ok. 30 m oraz wyporności 26 639 ton i masie ok. 17 tys. ton należy do koncernu Petrofac, wiodącego na świecie właściciela i operatora platform. FPF1 ma prawie 40 lat. Została zbudowana w japońskiej stoczni w 1977 roku. Przebudowa w "Remontówce" zapewniła jej przynajmniej 15 dalszych lat pracy. Remont znacznie zwiększył jej zdolności wydobywcze, ale nie tylko. Po przebudowie z platformy wydobywczej stała się ona małą rafinerią.
Jak do tej pory, remonty i przebudowy w Gdańskiej Stoczni Remontowa przeszło kilkanaście obiektów tego typu, zarówno platformy socjalne, jak i wydobywcze. Do wejścia na ten rynek stocznia przygotowywała się przez kilka lat. Według nieoficjalnych informacji, GSR wygrał przetarg na przebudowę FPF1 z konkurentami, m.in. ze stocznią Keppel Verolme z Rotterdamu i szkocką Nigg Yard.
Na razie platforma została wyprowadzona na kotwicowisko nr 5. Nie wiadomo, czy już zostanie przekazana armatorowi, czy jeszcze powróci do stoczni. Wszystko zależy od tego, jak przebiegną próby.
Jak się dowiedzieliśmy nieoficjalnie, pobyt platformy w stoczni trochę się przedłużył, ponieważ pojawiły się kłopoty z rozliczeniem kontraktu. Plotkowano nawet, że Remontowa "aresztowała" jednostkę z tego powodu. Ostatecznie stronom udało się porozumieć.
Miejsca
Opinie (93) 1 zablokowana
-
2016-07-21 18:23
:)
Widziałem, robi wrażenie.
- 38 3
-
2016-07-21 18:28
plan (4)
Czyli prawie zgodnie z planem ;)
Wiadomo kiedy wróci?- 60 10
-
2016-07-21 19:20
(3)
Jak zacznie nabierać wody po robocie holendrów ;)
- 12 26
-
2016-07-21 22:12
(2)
Ci co klikają łapkę w dół nie wiedzą o co chodzi :p
- 14 5
-
2016-07-22 08:24
(1)
holendrow akurat bylo tam niewielu, ale i tak zamiast 3 miesiecy siedzieli pol roku.
juz nie wroci :)- 4 0
-
2016-07-22 11:07
Stanie sie częścią rafy :D
- 3 1
-
2016-07-21 18:37
Remontowa to najlepsza stocznia w Europie. Jestem dumny że w niej pracuje. (13)
- 95 102
-
2016-07-21 18:45
kto minusuje?
- 17 18
-
2016-07-21 19:23
Wazelina zawsze w modzie ;)
- 42 12
-
2016-07-21 19:24
Fajnie, tylko szkoda że za te grosze.........
- 39 10
-
2016-07-21 19:37
najlepsza na świecie!
i trzecia w Europie!
- 25 39
-
2016-07-21 22:15
hehehhehehehe
Prawdopodobnie najlepsza na świecie!- 13 4
-
2016-07-22 12:01
(1)
Vistal offszor
- 4 5
-
2016-07-22 21:28
Vistal ma problemy sam z sobą odradzam kazdemu
- 4 1
-
2016-07-22 14:26
(5)
Najlepsza na świecie pod względem wyzyskiwania robotników, technologie tez super młotek i klin, remontowa to zacofania stocznia z komuny, ludzie szcz*ja po toitoiach bo nawet budynków socjalnych niema w Tokio jest park na terenie stoczni żeby się zrelaksować a tu to nawet komuś fontanna przeszkadzała przy barze Alicji, w Singapurze roboty spawają miedzy dennikami na maiami roboty malują wiazary i wezłówki żeby nie truć ludzi oparami w Paryżu roboty składają podzespoły mechaniczne ludzie więcej zarabiają a roboty robią pracę, w wyzyskiwaniu robotników ma 1 miejsce na świecie i tylko w tym jest najlepsza
- 20 7
-
2016-07-22 16:10
tiaaa.. (3)
..i na pewno roboty wcale nie powodują redukcji zatrudnienia o kilkadziesiąt procent, I ci ludzie co to ich nie zwolnili bo roboty przejęły ich obowiązki zaczęli zarabiać krocie. Trochę logiki. Proszę...
- 4 3
-
2016-07-22 20:07
Guzik prawda (2)
Tak to jest jak ktoś porównuje nowe budowy z remontami -bajki ładnie się opowiada...konkrety proszę jaka stocznia remontowa powszechnie używane roboty? Znam remontówki na całym świecie -GSR wygląda na tym tle bardzo przyzwoicie.
- 6 4
-
2016-07-22 20:57
(1)
Właśnie taki ciemnogród ja ty cofa remontowa w rozwoju jesteś spadkobierca komunistycznej technologi sierpa i młota
- 2 2
-
2017-01-14 00:57
Do idoty
A Ty dzieciaku....podnieciles sie??
- 0 0
-
2016-07-22 20:06
To się przenieś do Tokio, w czym problem?
- 6 0
-
2016-07-21 19:20
(1)
A gdzie 4 opcja w sondzie "sam uczestniczylem w jej przebudowie"?
- 50 2
-
2016-07-21 19:22
Gdyby petrofac nie wymyślal to juz dawno by wyplynela przez ich chore wizje stalą tak dlugo...
- 23 22
-
2016-07-21 19:37
hmmm
Jakoś tak dziwnie będzie teraz jechać w nocy Marynarki Polskiej i nie widzieć świateł platformy, pewnie stoczniowcom też się horyzont przerzedził skoro tak wielki obiekt przez tyle lat wtapiał się w tamtejszy wyspiarski krajobraz.
- 47 1
-
2016-07-21 19:42
tunel (1)
Czy nie uszkodziła tunelu przepływając nad ?
Koniec rządów platformy.- 8 27
-
2016-07-22 11:51
Ryzyko istnieje zawsze.
Największe ryzyko uszkodzenia tunelu byłoby, gdyby platforma przepłynęła pod nim.
- 3 0
-
2016-07-21 19:59
Od
jutra pan tu nie pracuje.
- 23 1
-
2016-07-21 20:03
To nie platforma wydobywcza! (10)
To pływająca rafineria (FPF - floating petrol facility) zbudowana na bazie platformy wydobywczej. Pierwsza pływająca rafineria zamotowana w Remontowej na statku to "Petrojarl cidade do rio das ostras" (na kadłubie tankowca "Che Guevara") dla Brazylii, a obecnie jest budowana kolejna na tankowcu "Hanne Knutsen".
- 44 1
-
2016-07-21 20:15
Sam jestes petrol:) (5)
Floating Process Facility, a tak z innej bajki ciekawe ilu polakow w załodze i kiedy powrot do jakiegos basenu na remont:)
- 7 4
-
2016-07-21 22:46
(3)
Zero Polaków, sami Szkoci !
- 2 1
-
2016-07-22 08:22
Samotnik (1)
Nie prawda, ze sami Szkoci. Polak>lub=1
- 1 0
-
2016-07-22 14:33
Zwolnił sie kilka tygodni temu Inowrocław do domu :)
- 1 0
-
2016-07-23 11:32
Szkoci są przesympatyczni
a załoga to obecnie międzynarodowy koktajl, bo trwają jeszcze odbiory
- 4 0
-
2016-07-22 11:18
Nie
łap za słówka, a jak już chcesz krytykować, to merytorycznie.
- 1 1
-
2016-07-21 21:33
rafineria na Hanne Knutsen?
Hanne Knutsen nie jest i nie będzie po przebudowiue rafinerią w przeciwieństwie do Petrojarl-a
- 9 2
-
2016-07-22 08:19
FPF = Floating Production Facility
Panowie (i panie) fachowcy:
FPF = Floating Production Facility- 5 0
-
2016-07-22 12:02
Dokładnie, platforma lotos stoi w naucie w gdyni
- 1 0
-
2016-07-22 16:15
Hanne Knutsen to FSO..
..Floating Storage & Offloading. Nie do końca rafineria.
- 3 0
-
2016-07-21 20:29
To nie był sukces . To była spektakularna porażka stoczni remontowej . (14)
Dlaczego nikt tu nie wspomniał , że gdańska stocznia przekroczyła termin remontu tej platformy co najmniej o półtora roku ? To z pewnością spowodowało poważne reperkusje finansowe. Armator tej platformy zapewne upomniał się o znaczną karę finansową od wykonawcy remontu za nie dotrzymanie terminu określonego w kontrakcie. Wróble w Gdańsku ćwierkają już , że stocznia poniosła ogromną stratę na tym kontrakcie i musiała dopłacić do interesu. Jak duża była to strata , tego się pewnie nigdy nie dowiemy. Szkoda tylko , że doszło do takiej sytuacji.
- 83 42
-
2016-07-21 21:07
(2)
Góra nie straci tylko zwykły robol na nim się odbije Góra ma akcje i dywidenda będzie a zwykły ma orac
- 30 6
-
2016-07-22 11:45
A jak "robol" na tym straci? Będzie płacił Armatorowi odszkodowanie? Jak "góra" zyska na projekcie na którym straciła - więcej wydała jak zarobiła? Widzę masz pojęcie czym są akcje i dywidendy...
- 8 2
-
2016-07-22 20:12
Lecz się
Remontowa podobno od 20lat traci i tylko ona nieprzerwanie przez ten czas nie opóźnia ani jednej wypłaty a reszta stoczni po porostu kwitnie i wzrasta;)))))
- 8 2
-
2016-07-21 21:14
Ponoć pozwy do sądu poszły z obydwu stron
- 20 2
-
2016-07-21 21:30
termin
termin przedłużył się dzięki armatorowi właśnie oraz jego wybitnej indyjskiej obsadzie inżynierskiej, która jak to hindusi nie była zdolna do podjęcia decyzji w żadnej kwestii
- 38 13
-
2016-07-21 22:03
Platforma tyle stala bo armator mial problemy finansowe i nie mogl/nie chcial placic. Swoje chlopaki ze stoczni zarobili. Pewnie gdyby ropa lepiej stala przycieliby wiecej, ale stratni nie sa.
- 22 7
-
2016-07-21 22:04
Przykro mnie ale bredzisz głupoty (2)
Pracuję w tej stoczni ponad 20 lat.Na tej platformie również.Armator co chwila zmieniał plany przebudowy o nadzorujących panikarzy aż za dużo.Stocznia nie chciała wydać platformy bo armator nie zapłacił 2 ostatnich transzy.Niestety zmiany planów i materiałów kosztują i to nie mało.
- 37 7
-
2016-07-22 09:39
Ech ci łowcy sensacji.
Mnóstwo jest imbecyli co z plotki robią sensację. Stocznia swoją robotę zrobiła dobrze.
Ps. Zbieżność podpisów przypadkowa.- 7 3
-
2016-07-27 11:56
Potwierdzam
Potwierdzam. To i tak dobrze wszystko się skończyło przy takich ciągłych zmianach, które armator fundował. Dodatkowo nadzór ze strony armatora to porażka - Norwedzy kiedyś się przekonali jak Hinduscy inżynierowie potrafią podejmować właściwe decyzje - jak widać Szkoci nie. Po za tym jak się chce zrobić z dużego fiata mercedesa to tak jest.
- 0 0
-
2016-07-21 23:05
nie twoje pieniądze nie twój problem
Ludzie nie liczcie komuś pieniędzy, to nie są wasze pieniądze nie ma się co martwic. Wielkim sukcesem jest że Polacy umieją coś takiego zrobić i uruchomić!
- 14 5
-
2016-07-22 06:31
Gdańszczanin czy raczej idiota? (1)
A wiesz dlaczego się przedłożył remont? Znasz problemy wykonawcze ze starą konstrukcją i obciążeniami od nowej, dokładanej, błędy (tak, również wykonawcze, ale to nie one skutkowały zwłoką), z wciąż modyfikowaną dokumentacją, zamówieniami materiałowymi, płatnościami etc.?
Przestań ćwierkać i nie wypowiadaj się w nieznanych sobie tematach.- 17 4
-
2016-07-22 09:41
Od lat używam tego podpisu i niestety w związku z brakiem możliwości rezerwacji nick'u, czytam teraz bzdury podpisane jak moje własne wywody.
- 2 0
-
2016-07-22 08:23
Bzdura
To co napisane powyżej to bzdura, a autor nie ma pojęcia o tej przebudowie.
- 3 1
-
2016-07-23 08:28
lsb
Polacy powinni być dla siebie wyrozumiali pod względem kar za niedotrzymanie terminów. Kary powinny być nieuniknione dla dostawców zagranicznych.
- 2 3
-
2016-07-21 23:00
tak dlugo (11)
Nauta ze trzy razy szybciej by to zrobila , remontowa kiedys byla dobra stocznia , teraz podwykonawcy pracuja za grosze, lub darmo .....Co byscie nie pisali swoje o remontowej wiem
- 40 39
-
2016-07-21 23:12
ze sto razy szybciej.
- 9 3
-
2016-07-22 00:25
Nauta śmiech na sali to wy robicie za darmo niewyplacalni gamonie zlodzieje pijaki skorumpowani padalce
- 8 11
-
2016-07-22 00:31
zrobili by szybciej.. (1)
taaak , na pewno szybciej ,tylko co ? bo na pewno nie platformę
- 7 1
-
2016-07-22 08:29
Kajak
Kajak może by wyremontowali szybciej
- 6 4
-
2016-07-22 06:32
Bez kozery powiem pięćset
...razy szybciej. Ale chyba "łaskę" pod stołem, bo na pewno nie przebudowę platformy, Marsjaninie.
- 5 4
-
2016-07-22 08:27
Było działac (1)
Było wziąć udział w przetargu a nie teraz wyć z bólu.
- 3 2
-
2016-07-22 11:48
bez nazwisk proszę
- 0 0
-
2016-07-22 08:31
nauta
Nauta ma szansę wykazać się na Petrobalticu. Zobaczymy jak im wyjdzie i czy zrobią trzy razy szybciej, Wtedy komentuj, znawco.
- 11 2
-
2016-07-22 15:58
Chyba mało wiesz
- 1 0
-
2016-07-22 18:22
Tt (1)
Ciekawe kto by zrobił ten złodziej łubinia i garstka jego d*polizow hahaha nie rozśmieszaj mnie
- 2 1
-
2016-07-23 18:27
Tt
Odemnie sie o******ol
- 1 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.