• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Platforma FPF1 po prawie czterech latach wypłynęła z "Remontowej"

Wioletta Kakowska-Mehring
21 lipca 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 

Wyjście platformy wydobywczej FPF1 ze stoczni.


Platforma wydobywcza FPF1 po trwającej prawie cztery lata przebudowie opuściła Gdańską Stocznię Remontowa. Kolos należy do koncernu Petrofac.


Czy wiedziałe(a)ś, że GSR remontuje platformy?


Gigantyczna platforma przybyła do gdańskiej stoczni w listopadzie 2012 roku. Platforma o długości 82 m, szerokości 75 m i wysokości ok. 30 m oraz wyporności 26 639 ton i masie ok. 17 tys. ton należy do koncernu Petrofac, wiodącego na świecie właściciela i operatora platform. FPF1 ma prawie 40 lat. Została zbudowana w japońskiej stoczni w 1977 roku. Przebudowa w "Remontówce" zapewniła jej przynajmniej 15 dalszych lat pracy. Remont znacznie zwiększył jej zdolności wydobywcze, ale nie tylko. Po przebudowie z platformy wydobywczej stała się ona małą rafinerią.

Jak do tej pory, remonty i przebudowy w Gdańskiej Stoczni Remontowa przeszło kilkanaście obiektów tego typu, zarówno platformy socjalne, jak i wydobywcze. Do wejścia na ten rynek stocznia przygotowywała się przez kilka lat. Według nieoficjalnych informacji, GSR wygrał przetarg na przebudowę FPF1 z konkurentami, m.in. ze stocznią Keppel Verolme z Rotterdamu i szkocką Nigg Yard.

Na razie platforma została wyprowadzona na kotwicowisko nr 5. Nie wiadomo, czy już zostanie przekazana armatorowi, czy jeszcze powróci do stoczni. Wszystko zależy od tego, jak przebiegną próby.

Jak się dowiedzieliśmy nieoficjalnie, pobyt platformy w stoczni trochę się przedłużył, ponieważ pojawiły się kłopoty z rozliczeniem kontraktu. Plotkowano nawet, że Remontowa "aresztowała" jednostkę z tego powodu. Ostatecznie stronom udało się porozumieć.

Miejsca

Opinie (93) 1 zablokowana

  • :)

    Widziałem, robi wrażenie.

    • 38 3

  • plan (4)

    Czyli prawie zgodnie z planem ;)

    Wiadomo kiedy wróci?

    • 60 10

    • (3)

      Jak zacznie nabierać wody po robocie holendrów ;)

      • 12 26

      • (2)

        Ci co klikają łapkę w dół nie wiedzą o co chodzi :p

        • 14 5

        • (1)

          holendrow akurat bylo tam niewielu, ale i tak zamiast 3 miesiecy siedzieli pol roku.

          juz nie wroci :)

          • 4 0

          • Stanie sie częścią rafy :D

            • 3 1

  • Remontowa to najlepsza stocznia w Europie. Jestem dumny że w niej pracuje. (13)

    • 95 102

    • kto minusuje?

      • 17 18

    • Wazelina zawsze w modzie ;)

      • 42 12

    • Fajnie, tylko szkoda że za te grosze.........

      • 39 10

    • najlepsza na świecie!

      i trzecia w Europie!

      • 25 39

    • hehehhehehehe
      Prawdopodobnie najlepsza na świecie!

      • 13 4

    • (1)

      Vistal offszor

      • 4 5

      • Vistal ma problemy sam z sobą odradzam kazdemu

        • 4 1

    • (5)

      Najlepsza na świecie pod względem wyzyskiwania robotników, technologie tez super młotek i klin, remontowa to zacofania stocznia z komuny, ludzie szcz*ja po toitoiach bo nawet budynków socjalnych niema w Tokio jest park na terenie stoczni żeby się zrelaksować a tu to nawet komuś fontanna przeszkadzała przy barze Alicji, w Singapurze roboty spawają miedzy dennikami na maiami roboty malują wiazary i wezłówki żeby nie truć ludzi oparami w Paryżu roboty składają podzespoły mechaniczne ludzie więcej zarabiają a roboty robią pracę, w wyzyskiwaniu robotników ma 1 miejsce na świecie i tylko w tym jest najlepsza

      • 20 7

      • tiaaa.. (3)

        ..i na pewno roboty wcale nie powodują redukcji zatrudnienia o kilkadziesiąt procent, I ci ludzie co to ich nie zwolnili bo roboty przejęły ich obowiązki zaczęli zarabiać krocie. Trochę logiki. Proszę...

        • 4 3

        • Guzik prawda (2)

          Tak to jest jak ktoś porównuje nowe budowy z remontami -bajki ładnie się opowiada...konkrety proszę jaka stocznia remontowa powszechnie używane roboty? Znam remontówki na całym świecie -GSR wygląda na tym tle bardzo przyzwoicie.

          • 6 4

          • (1)

            Właśnie taki ciemnogród ja ty cofa remontowa w rozwoju jesteś spadkobierca komunistycznej technologi sierpa i młota

            • 2 2

            • Do idoty

              A Ty dzieciaku....podnieciles sie??

              • 0 0

      • To się przenieś do Tokio, w czym problem?

        • 6 0

  • (1)

    A gdzie 4 opcja w sondzie "sam uczestniczylem w jej przebudowie"?

    • 50 2

    • Gdyby petrofac nie wymyślal to juz dawno by wyplynela przez ich chore wizje stalą tak dlugo...

      • 23 22

  • hmmm

    Jakoś tak dziwnie będzie teraz jechać w nocy Marynarki Polskiej i nie widzieć świateł platformy, pewnie stoczniowcom też się horyzont przerzedził skoro tak wielki obiekt przez tyle lat wtapiał się w tamtejszy wyspiarski krajobraz.

    • 47 1

  • tunel (1)

    Czy nie uszkodziła tunelu przepływając nad ?
    Koniec rządów platformy.

    • 8 27

    • Ryzyko istnieje zawsze.

      Największe ryzyko uszkodzenia tunelu byłoby, gdyby platforma przepłynęła pod nim.

      • 3 0

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Wyjście platformy FPF1 po remoncie z lotu ptaka

    Od

    jutra pan tu nie pracuje.

    • 23 1

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Wyjście platformy FPF1 po remoncie z lotu ptaka

    To nie platforma wydobywcza! (10)

    To pływająca rafineria (FPF - floating petrol facility) zbudowana na bazie platformy wydobywczej. Pierwsza pływająca rafineria zamotowana w Remontowej na statku to "Petrojarl cidade do rio das ostras" (na kadłubie tankowca "Che Guevara") dla Brazylii, a obecnie jest budowana kolejna na tankowcu "Hanne Knutsen".

    • 44 1

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Wyjście platformy FPF1 po remoncie z lotu ptaka

      Sam jestes petrol:) (5)

      Floating Process Facility, a tak z innej bajki ciekawe ilu polakow w załodze i kiedy powrot do jakiegos basenu na remont:)

      • 7 4

      • Opinia do filmu

        Zobacz film Wyjście platformy FPF1 po remoncie z lotu ptaka

        (3)

        Zero Polaków, sami Szkoci !

        • 2 1

        • Opinia do filmu

          Zobacz film Wyjście platformy FPF1 po remoncie z lotu ptaka

          Samotnik (1)

          Nie prawda, ze sami Szkoci. Polak>lub=1

          • 1 0

          • Opinia do filmu

            Zobacz film Wyjście platformy FPF1 po remoncie z lotu ptaka

            Zwolnił sie kilka tygodni temu Inowrocław do domu :)

            • 1 0

        • Opinia do filmu

          Zobacz film Wyjście platformy FPF1 po remoncie z lotu ptaka

          Szkoci są przesympatyczni

          a załoga to obecnie międzynarodowy koktajl, bo trwają jeszcze odbiory

          • 4 0

      • Opinia do filmu

        Zobacz film Wyjście platformy FPF1 po remoncie z lotu ptaka

        Nie

        łap za słówka, a jak już chcesz krytykować, to merytorycznie.

        • 1 1

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Wyjście platformy FPF1 po remoncie z lotu ptaka

      rafineria na Hanne Knutsen?

      Hanne Knutsen nie jest i nie będzie po przebudowiue rafinerią w przeciwieństwie do Petrojarl-a

      • 9 2

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Wyjście platformy FPF1 po remoncie z lotu ptaka

      FPF = Floating Production Facility

      Panowie (i panie) fachowcy:
      FPF = Floating Production Facility

      • 5 0

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Wyjście platformy FPF1 po remoncie z lotu ptaka

      Dokładnie, platforma lotos stoi w naucie w gdyni

      • 1 0

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Wyjście platformy FPF1 po remoncie z lotu ptaka

      Hanne Knutsen to FSO..

      ..Floating Storage & Offloading. Nie do końca rafineria.

      • 3 0

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Wyjście platformy FPF1 po remoncie z lotu ptaka

    To nie był sukces . To była spektakularna porażka stoczni remontowej . (14)

    Dlaczego nikt tu nie wspomniał , że gdańska stocznia przekroczyła termin remontu tej platformy co najmniej o półtora roku ? To z pewnością spowodowało poważne reperkusje finansowe. Armator tej platformy zapewne upomniał się o znaczną karę finansową od wykonawcy remontu za nie dotrzymanie terminu określonego w kontrakcie. Wróble w Gdańsku ćwierkają już , że stocznia poniosła ogromną stratę na tym kontrakcie i musiała dopłacić do interesu. Jak duża była to strata , tego się pewnie nigdy nie dowiemy. Szkoda tylko , że doszło do takiej sytuacji.

    • 83 42

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Wyjście platformy FPF1 po remoncie z lotu ptaka

      (2)

      Góra nie straci tylko zwykły robol na nim się odbije Góra ma akcje i dywidenda będzie a zwykły ma orac

      • 30 6

      • Opinia do filmu

        Zobacz film Wyjście platformy FPF1 po remoncie z lotu ptaka

        A jak "robol" na tym straci? Będzie płacił Armatorowi odszkodowanie? Jak "góra" zyska na projekcie na którym straciła - więcej wydała jak zarobiła? Widzę masz pojęcie czym są akcje i dywidendy...

        • 8 2

      • Opinia do filmu

        Zobacz film Wyjście platformy FPF1 po remoncie z lotu ptaka

        Lecz się

        Remontowa podobno od 20lat traci i tylko ona nieprzerwanie przez ten czas nie opóźnia ani jednej wypłaty a reszta stoczni po porostu kwitnie i wzrasta;)))))

        • 8 2

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Wyjście platformy FPF1 po remoncie z lotu ptaka

      Ponoć pozwy do sądu poszły z obydwu stron

      • 20 2

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Wyjście platformy FPF1 po remoncie z lotu ptaka

      termin

      termin przedłużył się dzięki armatorowi właśnie oraz jego wybitnej indyjskiej obsadzie inżynierskiej, która jak to hindusi nie była zdolna do podjęcia decyzji w żadnej kwestii

      • 38 13

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Wyjście platformy FPF1 po remoncie z lotu ptaka

      Platforma tyle stala bo armator mial problemy finansowe i nie mogl/nie chcial placic. Swoje chlopaki ze stoczni zarobili. Pewnie gdyby ropa lepiej stala przycieliby wiecej, ale stratni nie sa.

      • 22 7

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Wyjście platformy FPF1 po remoncie z lotu ptaka

      Przykro mnie ale bredzisz głupoty (2)

      Pracuję w tej stoczni ponad 20 lat.Na tej platformie również.Armator co chwila zmieniał plany przebudowy o nadzorujących panikarzy aż za dużo.Stocznia nie chciała wydać platformy bo armator nie zapłacił 2 ostatnich transzy.Niestety zmiany planów i materiałów kosztują i to nie mało.

      • 37 7

      • Opinia do filmu

        Zobacz film Wyjście platformy FPF1 po remoncie z lotu ptaka

        Ech ci łowcy sensacji.

        Mnóstwo jest imbecyli co z plotki robią sensację. Stocznia swoją robotę zrobiła dobrze.

        Ps. Zbieżność podpisów przypadkowa.

        • 7 3

      • Opinia do filmu

        Zobacz film Wyjście platformy FPF1 po remoncie z lotu ptaka

        Potwierdzam

        Potwierdzam. To i tak dobrze wszystko się skończyło przy takich ciągłych zmianach, które armator fundował. Dodatkowo nadzór ze strony armatora to porażka - Norwedzy kiedyś się przekonali jak Hinduscy inżynierowie potrafią podejmować właściwe decyzje - jak widać Szkoci nie. Po za tym jak się chce zrobić z dużego fiata mercedesa to tak jest.

        • 0 0

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Wyjście platformy FPF1 po remoncie z lotu ptaka

      nie twoje pieniądze nie twój problem

      Ludzie nie liczcie komuś pieniędzy, to nie są wasze pieniądze nie ma się co martwic. Wielkim sukcesem jest że Polacy umieją coś takiego zrobić i uruchomić!

      • 14 5

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Wyjście platformy FPF1 po remoncie z lotu ptaka

      Gdańszczanin czy raczej idiota? (1)

      A wiesz dlaczego się przedłożył remont? Znasz problemy wykonawcze ze starą konstrukcją i obciążeniami od nowej, dokładanej, błędy (tak, również wykonawcze, ale to nie one skutkowały zwłoką), z wciąż modyfikowaną dokumentacją, zamówieniami materiałowymi, płatnościami etc.?

      Przestań ćwierkać i nie wypowiadaj się w nieznanych sobie tematach.

      • 17 4

      • Opinia do filmu

        Zobacz film Wyjście platformy FPF1 po remoncie z lotu ptaka

        Od lat używam tego podpisu i niestety w związku z brakiem możliwości rezerwacji nick'u, czytam teraz bzdury podpisane jak moje własne wywody.

        • 2 0

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Wyjście platformy FPF1 po remoncie z lotu ptaka

      Bzdura

      To co napisane powyżej to bzdura, a autor nie ma pojęcia o tej przebudowie.

      • 3 1

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Wyjście platformy FPF1 po remoncie z lotu ptaka

      lsb

      Polacy powinni być dla siebie wyrozumiali pod względem kar za niedotrzymanie terminów. Kary powinny być nieuniknione dla dostawców zagranicznych.

      • 2 3

  • tak dlugo (11)

    Nauta ze trzy razy szybciej by to zrobila , remontowa kiedys byla dobra stocznia , teraz podwykonawcy pracuja za grosze, lub darmo .....Co byscie nie pisali swoje o remontowej wiem

    • 40 39

    • ze sto razy szybciej.

      • 9 3

    • Nauta śmiech na sali to wy robicie za darmo niewyplacalni gamonie zlodzieje pijaki skorumpowani padalce

      • 8 11

    • zrobili by szybciej.. (1)

      taaak , na pewno szybciej ,tylko co ? bo na pewno nie platformę

      • 7 1

      • Kajak

        Kajak może by wyremontowali szybciej

        • 6 4

    • Bez kozery powiem pięćset

      ...razy szybciej. Ale chyba "łaskę" pod stołem, bo na pewno nie przebudowę platformy, Marsjaninie.

      • 5 4

    • Było działac (1)

      Było wziąć udział w przetargu a nie teraz wyć z bólu.

      • 3 2

      • bez nazwisk proszę

        • 0 0

    • nauta

      Nauta ma szansę wykazać się na Petrobalticu. Zobaczymy jak im wyjdzie i czy zrobią trzy razy szybciej, Wtedy komentuj, znawco.

      • 11 2

    • Chyba mało wiesz

      • 1 0

    • Tt (1)

      Ciekawe kto by zrobił ten złodziej łubinia i garstka jego d*polizow hahaha nie rozśmieszaj mnie

      • 2 1

      • Tt

        Odemnie sie o******ol

        • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Artur Jadeszko

Od 2006 roku prezes zarządu ATC Cargo SA, spółki notowanej na NewConnect, alternatywnym systemie obrotu Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie. Studiował na Wydziale Prawa Uniwersytetu Gdańskiego oraz Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu. Od początku kariery zawodowej związany z branżą TSL. Jako przewodniczący Komisji Celnej w Polskiej Izbie Spedycji i Logistyki był uczestnikiem wielu projektów realizowanych przy współudziale Izby Celnej w Gdyni oraz Ministerstwa Finansów. Jest...

Najczęściej czytane