• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Platforma Lotosu rozpoczęła prace na bałtyckim złożu B3

Robert Kiewlicz
3 marca 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
  • Platforma Lotos Petrobaltic rozpoczęła prace na złożu B3.
  • Platforma Lotos Petrobaltic rozpoczęła prace na złożu B3.
  • Platforma Lotos Petrobaltic rozpoczęła prace na złożu B3.
  • Platforma Lotos Petrobaltic rozpoczęła prace na złożu B3.

Platforma "Petro Giant" rozpoczęła rekonstrukcję pierwszego z siedmiu odwiertów na bałtyckim złożu B3. Celem działań jest zwiększenie wydobycia węglowodorów z polskiej strefy ekonomicznej Morza Bałtyckiego. To pierwsze zadanie tej największej jednostki należącej do gdańskiego koncernu.



W grudniu 2019 roku platforma "Petro Giant", należąca do Lotos Petrobaltic, opuściła basen Portu Północnego i została przeholowana na bałtyckie złoże B3.

Prace na złożu obejmą rekonstrukcję w sumie siedmiu odwiertów: B3-5, B3-6, B3-8, B3-13, B3-14, B3-15. W efekcie na złożu B3 na Bałtyku będzie można w dalszym ciągu prowadzić bezpieczne wydobycie. Podniosą się też wydajność i parametry wydobycia.

Platforma "Petro Giant" na złożu B3



Rekonstrukcje rozpoczęły się od odwiertu B3-9, który zlokalizowany jest w obszarze morskim RP w rejonie geologicznym Synekliza Bałtycka - Blok Łeby. Głębokość morza sięga tu 80 m, zaś odległość od lądu to 67 km. Został on wywiercony w listopadzie 1995 r. jako otwór pionowy o długości końcowej 1532 m. Prace rekonstrukcyjne wykonuje załoga wiertnicza platformy "Petro Giant" przy wsparciu Biura Wierceń i Rekonstrukcji spółki Lotos Petrobaltic.

  • Platforma "Petro Giant" wcześniej należała do duńskiego armatora z siedzibą w Kopenhadze i operowała na wodach Morza Północnego. Teraz pływa pod polską banderą.
  • Platforma "Petro Giant" wcześniej należała do duńskiego armatora z siedzibą w Kopenhadze i operowała na wodach Morza Północnego. Teraz pływa pod polską banderą.
  • Platforma "Petro Giant" wcześniej należała do duńskiego armatora z siedzibą w Kopenhadze i operowała na wodach Morza Północnego. Teraz pływa pod polską banderą.

Rekonstrukcja odwiertu polega na wymianie pompy wgłębnej na nowy zestaw pompowy w odwiercie zagłowiczonym zdalnie sterowaną głowicą podwodną. To skomplikowane przedsięwzięcie, które składa się z kilku etapów. Wszystkie operacje poprzedzone zostaną testami ciśnieniowymi i próbami sprawności zapuszczanego zestawu. Pracom rekonstrukcyjnym towarzyszą prace podwodne na głębokość około 75 m.


Platforma wiertnicza Lotos Petrobaltic



Platformę Giant Lotos Petrobaltic zakupił od firmy Maersk w czerwcu 2019 roku. To piąta i największa ze wszystkich jednostek należących do gdańskiej spółki. Zbudowana w 1986 roku w Japonii platforma została w pełni zmodernizowana w 2012 roku. Wcześniej platforma, należąca do duńskiego armatora, operowała na wodach Morza Północnego.


Podstawowe parametry jednostki: 

  • długość: 84 m 
  • szerokość: 90 m 
  • długość nóg: 160 m 
  • wyporność: 24 284,6 t 
  • maksymalna głębokość akwenu: 350 ft / 107 m 
  • maksymalna wysokość fali: 27 m 
  • średnia prędkość wiatru: 43,5 m/s
  • maksymalny prąd: 1,15 m/s
  • air gap: 21,2 m 
  • platforma może wiercić do głębokości 25 tys. stóp  (7,62 tys. m).

Miejsca

Opinie (35)

  • (1)

    Rekonstrukcja otworu na B3 . Potrwa 30 dni to wymiana pompy i syfonowek . Tak po krótce trzeba było zostawić pl Petrobaltic do rekonstrukcji a nie przebudowywać na centrum produkcyjne . Na B8 postawić jacket produkcyjny który był o wiele tańszy niż przebudowa małej platformy . Ekonomicznego punktu przebudowa Jack upa była nie opłacalne generowane koszty niewspolmierne do wydobycia z B8 . Najwidoczniej byli entuzjaści którzy są zaslepieni nie znają się na tym wolą brnąc w ten ślepy tunel pt " Centrum Produkcyjne nie kończące przygotowania do startu produkcji". Czy w tym kraju są odpowiedzialni czy służby są tylko narzędziem do walki politycznej a nie do ścigania przestępstw gospodarczych narażania spółek skarbu państwa na nie udolne zarządzanie środkami finansowymi zadłużenie ich na gigantyczne miliony.

    • 6 0

    • Scenariusze

      Zgadzam się z opinią. W spółce były analizowane inne opcje zagospodarowania. Wybrano najgorsza opcję. W spółce są osoby odpowiedzialne za podejmowane decyzje. Zupełnie inna kwestią jest katastrofalne prowadzenie projektu w ostatnich 3 latach oraz brak logiki w podejmowanych decyzjach inwestycyjnych ( platforma dla rekonstrukcji zczerpanego złoża B3). Prokurator będzie miał co robić....

      • 0 0

  • może jakaś robota by się tam znalazła za godne sianko? (2)

    szukam pracy od lipca

    • 4 2

    • Od lipca pracy szukasz? (1)

      W jakim fachu? Ile chcesz zarabiać netto? Z ciekawości pytam.

      • 1 0

      • Ja akurat pracy nie szukam, bo mam, ale przed emeryturą przeskoczyłbym do Lotosu i w zupełności zadowoliłoby mnie 60000 USD rocznie netto, w systemie pracy 2 tygodnie w pracy, 2 tygodnie w domu. Plus opłacone wszystkie składki emerytalno-rentowe w Polsce.

        Kwalifikacje: AB / Crane Operator (Sparrows Stage 3) / Helicopter Landing Officer / Rigger (Stage 3) / Banksman & Slinger (Stage 3).
        Dodatkowo posiadam 41 różnych kursów OPITO/Non-OPITO/STCW m.in. IATA/ICAO approved Dangerous Goods by Air - Offshore helicopter operations, Offshore Emergency Response Team Leader, Confined Space Entry Awareness, Layher Scaffold, Gas Measurement oraz tych najbardziej podstawowych w stylu bosiet z CA-ebs, mist, h2S czy Advanced Fire Fighting.

        60000 USD rocznie netto na takim jack-upie z moimi kwalifikacjami to niewielkie wymagania zważywszy na to, że agencje takie jak OSM czy V-ships na portalu morskim wystawiają oferty dla Crane Opów ze Sparrowsem 3 czy G5 i tylko bosietem za 12500 USD miesięcznie (paid onboard only).

        • 0 0

  • Platforma (2)

    Tylko nie Platforma, bo mi się ze złodziejami kojarzy.

    • 39 31

    • No tak

      Prawilnie i sprawiedliwie lepiej kraść

      • 0 1

    • Brawo dla kolegi - trafione w punkt

      • 11 7

  • Dzisiaj nareszcie Można Wszystko!!! Brawo P.I.S. (2)

    Tak trzymać!!!

    • 4 8

    • Dlugo to to nie pociagnie

      A koszty serwisow ich zjedza

      • 2 2

    • Platformę zbudowano jeszcze w czasach Platformy. PiSowieci budują od 5 LAT !!! supernowoczesny prom w Szczecinie. Nie umieją wyjść z tym projektem poza stępkę! To ich przerasta!

      • 0 4

  • Zostawić dla wnuków (2)

    Przy dzisiejszych niskich cenach ropy naftowej oraz ogólnodostępnej infrastruktury naftowej patrz. Peron, naftoport nieuzasadnione jest to ekonomicznie. Jeśli się mylę to proszę o rzeczowe argumenty. Pozdrawiam amerykanskich troli i ich kradzioną Syryjską ropę.

    • 11 6

    • Syryjską powiadasz...? To musisz uważać żeby i naszych giga złóż nie ukradli

      • 1 0

    • Jest to uzasadnione bo są na plusie

      Wszystko w temacie

      • 3 0

  • Najwazniejsze pytanie! Czy ta kupa złomu została poświęcona przez przedstawiciela nowej narodowoprawdziwej siły przewodniej w czarnej sukience? Za skromne co łaska oczywiście! Tak z 50 tysia dla Flaszki

    • 5 5

  • "próby sprawności zapuszczanego zestawu" (3)

    A ja się pytam, kto ten nowy zestaw już tak zapuścił?

    • 18 1

    • Ci co używali go poprzednio

      Zestaw nie jest nowy a na morzu każdy wie jakie są warunki. Sól i woda. No Ty nie wiesz.

      • 0 0

    • wspierali ich eksperci z Orlenu;)

      • 3 2

    • 50 niewydolnych inzynierkow z lotosu których zaginasz na podstawach

      • 5 4

  • a celebryci śmietankę spijają

    • 6 3

  • (1)

    Złoże na Bałtyku? Chyba iperytu.

    • 13 11

    • drosze, sledzie, byczki

      smacznego

      • 1 0

  • (2)

    Super ekstra. Ale co to da przeciętnemu kowalskiemu? Jakiś tłusty zarząd sobie ukradnie firmową kasę i przyzna premie.

    • 27 23

    • dadza ci prace

      za 2,5k miesiecznie :D

      • 5 0

    • PisdIelce decydują

      • 3 11

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Hanna Kąkol

Od 1999 r. dyrektor zarządzający firmy Perfect Consulting, która powstała z jej inicjatywy....

Najczęściej czytane