• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pliszka zmienia wizerunek i chce walczyć o pozycję lidera w branży

erka
5 kwietnia 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 
Zmiana wizerunku objęła nie tylko wymianę logo, zmienione zostały też ubrania robocze pracowników oraz oznakowanie floty samochodowej. Zmiana wizerunku objęła nie tylko wymianę logo, zmienione zostały też ubrania robocze pracowników oraz oznakowanie floty samochodowej.

Przedsiębiorstwo, sygnowane dotychczas przedrostkiem "poż", symbolem gaśnicy i kojarzone głównie z rynkiem lokalnym zmienia wizerunek. Gdańska firma Pliszka Inżyniering Przeciwpożarowy chce być postrzegana jako ogólnopolski lider w zakresie projektowania i realizacji nowoczesnych zabezpieczeń przeciwpożarowych.



Nowe logo Pliszka Inżyniering Przeciwpożarowy odnosi się bezpośrednio do oficjalnej nazwy, a tym samym do nazwiska właściciela - Krzysztofa Pliszki. Hasło "inżyniering przeciwpożarowy" ma obrazować szeroki zakres usług w zakresie bezpieczeństwa przeciwpożarowego. Z kolei wygasające, czerwone płomienie zamiast kropki nad "i", nawiązują do charakteru branży i koloru dominującego w dotychczasowej wizualizacji, który jest ściśle kojarzony z firmą.

- Decyzja o zmianie logo została podjęta na podstawie dokładnej analizy dotychczasowego wizerunku naszej firmy, tego jak chcemy być postrzegani w przyszłości oraz ograniczeń narzucanych przez poprzednią wizualizację - mówi Magdalena Basarab, kierownik działu marketingu i PR w firmie Pliszka Inżyniering Przeciwpożarowy, odpowiedzialna za operację rebrandingu. - Gaśnica i przedrostek "poż" w dotychczasowym logo ograniczały firmę do kategorii małych, lokalnych przedsiębiorstw remontujących i serwisujących sprzęt przeciwpożarowy i zupełnie nie wyróżniały nas spośród konkurencji. My dążymy do roli firmy eksperckiej, zajmującej się kompleksowo projektowaniem i montażem nowoczesnych i skutecznych, automatycznych systemów przeciwpożarowych, dostosowanych do indywidualnych potrzeb.

Zmiana wizerunku objęła wymianę logo i nową wizualizację wszystkich akcydensów, materiałów promocyjnych, elementów reklamy zewnętrznej czy gadżetów. Zmienione zostały ubrania robocze pracowników oraz oznakowanie floty samochodowej. Powstała również nowa strona WWW, z designem dostosowanym do nowej identyfikacji i poziomem nawigacji zgodnym z aktualnymi trendami i wymaganiami rynku.

Więcej o pomorskiej gospodarce

W programie Marka Kańskiego Pomorska Kronika Biznesu: Konsolidacja i determinacja - PGNiG łączy spółki gazownicze i zwiększa tempo poszukiwań gazu z łupków na Pomorzu, rozmowa z Grażyną Piotrowską-Oliwa prezes PGNiG S.A.; BPO Education Center - innowacyjne kursy księgowosci korporacyjnej szansą dla bezrobotnych; Ile kosztuje dobre imię - rozmowa z Andrzejem Popadiukiem z GFKM; Nowoczesny statek do nowych wyzwań - podniesienie bandery na pogłębiarce Przedsiębiorstwa Robót Czerpalnych i Podwodnych. Pomorska Kronika Biznesu w TVP Gdańsk w piątek o 18:20. Powtórka programu w sobotę o 17:15.
erka

Miejsca

  • Pliszka Gdańsk, Miałki Szlak 52

Opinie (89) 9 zablokowanych

  • Jak tak będzie dalej... (9)

    ... że firmą rządzić będzie "pudelek" Prezesa z kryzysem wieku średniego, to odejdą wszyscy fachowcy i wszyscy handlowcy i z firmy nic nie zostanie - już teraz to tylko wydmuszka, która przestaje liczyć się na rynku. Gratulacje za zabicie tak dobrej firmy Panie Pliszka (czy nie lepiej było skorzystać z pobliskiego Rosi?)

    • 29 3

    • W odpowiedzi na niesprawdzone informacje (8)

      informujemy, że systematycznie się rozwijamy - zwiększamy ofertę produktową, zdobywamy nowe rynki i mamy coraz większą liczbę Klientów - co najważniejsze - zadowolonych. O to przecież chodzi w prowadzeniu przedsiębiorstwa. A otrzymane ostatnio wyróżnienie w konkursie "Pomorski Pracodawca roku 2012" pokazuje, że również dla pracowników jesteśmy atrakcyjnym miejscem pracy.

      • 6 18

      • brak ustosunkowania się do kwestii "pudelka"... (3)

        dobre sprostowanie powinno wyjaśniać wszystkie kluczowe kwestie, howk!

        • 1 0

        • dobre sprostowanie... (2)

          odnosi się do faktów, nie żenującego poziomu opinii i epitetów...

          • 2 2

          • nie zauważełeś ironii... (1)

            normalna osoba z PR'owym przygotowaniem nigdy w życiu nie odnosiłaby się do wpisu o kryzysie wieku średniego prezesa. No ale cóż... Fachowiec pełną gębą...
            A jeśli tak to proszę o kompleksowe wyjaśnienie poruszonych kwestii ;-) jeśli można to jakieś bliższe parametry "pudelka" ;-)

            • 1 1

            • hehe

              głębokie dziury :D

              • 0 0

      • -KABARET- (1)

        ja pracowalem i powiem tak...

        - praca ciekawa,
        - ciekawe, wporządku i wyrozumiałe osoby w ekipach,
        - pop*^@#olone kierownictwo z konopii urwane... to naprawde lekkie określenie !!! pozdrawiam ;-)
        - Na całą liczbe pracowników 40%-50% pracuje fizycznie i zarabia. Natomiast reszta robi za kierownika kierownika albo dyrektora kierownika działu, bezczelnie sprzedając sie nawzajem by być "lepszym" na cośrodowym zgromadzeniu przy kawie i ciachu :) dostając za ten cyrk 5k PLN !!! tak sie na europejskich stanowiskach zarabia!
        - przy takiej ilości zamuleńców za stołkiem x 5k PLN już wiadomo czemu pracodawca w umowie zawarł PREMIA UZNANIOWA i płacił bezczelnie podstawe po wcześniejszym uzgodnieniu premi za wykonanie zlecenia, Tym którzy po trzaskaniu masy godzin poza domem czesto po grube ilości nadgodzin dostawali co musi a co może to zapomnij,

        umieszczacie siebie na główną strone nie wiadomo z jaka wazna informacja. pajacujecie czego to nie osiagacie, a naprawde macie bagno atmosfere w już nielicznym gronie, a jeszcze pozostałych traktujecie jak śmieci
        JEDNYM SŁOWEM NI CH co ty tam pajacujesz i probujesz wyprostowac.

        NIE POLECAM
        Sven Hannavald

        • 7 0

        • ja

          Kiedys tam pracowalem nazywalem to kocborowo pozdrawiam hihi

          • 5 0

      • pluralis majestaticus

        my jaśnie oświecony inżyniering ?????

        • 2 1

      • Pomorski pracodawca to kpina tak jak gazele biznesu i inne tego typu kółka wzajemnej adoracji.

        • 11 0

  • Dlaczego inżyniering? (25)

    Szanowni Państwo,
    w odpowiedzi na liczne komentarze chcemy wyjaśnić, że wprowadzenie do naszej marki słowa "inżyniering" było zabiegiem celowym. Mamy pełną świadomość istnienia słowa "inżynieria", a jednocześnie staramy się podążać za trendami rynkowymi (wspomnianymi m.in. przez Panią dr Katarzynę Kłosińską w audycji PR3, podanej w jednym z komentarzy). Na podstawie opinii naszych Klientów, dla których słowo "inżyniering" było zdecydowanie lepiej odbierane wizerunkowo, a jednocześnie zawierało w sobie te same treści co słowo "inżynieria", zdecydowaliśmy się na użycie tego pierwszego. Jak widać przyciąga uwagę i wywołuje dyskusje, co z marketingowego punktu widzenia jest zawsze korzystne :)

    • 12 64

    • generalnie mnie to wszystko nie interesuje ale zastanawia mnie bardziej fakt (2)

      ze zawsze jest odpowiedz : ja mam racje ! na podstawie naszych klientow ... badan firmy ... itditp. Oczywiscie badanie na nasze zlecenie ( za nasze pieniadze ) wiadomo z jakim wnioskiem. Czy na prawde uwazacie nas za takich debili ? ze wszystko ksiazkowo łykniemy ?

      • 23 0

      • w ogóle nie wierzę, że byly jakiekolwiek badania (1)

        dwie, trzy rozmowy przez telefon informujące o zmianie hasła ze stałymi klientami,
        i czy im się to spodoba

        • 9 0

        • Być może nawet nie...

          Mogło być tak, że klient widząc nowe hasło zaczynał się śmiać. Śmiech, jak powszechnie wiadomo, bywa dowodem pozytywnego odbioru. ;-)

          • 0 0

    • (6)

      Szanowny Panie
      To, że jakieś słowo jest lepiej odbierane przez klientów nie zmienia faktu, że jest to kalka z angielskiego 'engineering'. I to kalka nieudolna i kująca w oczy swoją śmiesznością. Owszem - klient ma zawsze rację, ale jeśli ta racja jest sprzeczna ze zdrowym rozsądkiem, to się ją przyznaje tylko temu klientowi. Nadążanie za trendami rynkowymi, pisze Pan? No cóż, może i tak, ale z jakim efektem :/ A jeśli chodzi o wywoływanie zainteresowania i szumu medialnego, to niestety nie zawsze daje on pozytywny efekt.
      Słowem: miało być nowocześnie, a wyszło przaśnie.

      • 21 1

      • No. (5)

        Kuje w te oczy jak cholera :D Innym uwagę zwraca - sam swojego nie sprawdzi.
        Nie przaśnie, a śmiesznie.

        • 2 1

        • (1)

          Tak, jedna literówka... "ł" mi się nie wcisnęło...

          • 0 0

          • Ot pech.

            Się nie wcisnęło. Grunt, to umieć się "wytłumaczyć". Na przyszłość sprawdź, zanim puścisz w eter, bo z krytykującego możesz stać się krytykowanym. Taka mała uwaga.

            • 1 0

        • (2)

          "Kłuje", nie "kuje".

          • 5 0

          • Z kolejnego przyjdzie mi się obśmiać.

            :D:D:D:D

            • 2 0

          • qye a nie kłuje !

            toż to markieting prosto z kielna

            • 3 0

    • HYDE PARK (3)

      Prosze Pana,
      niech Pan w ogole nie reaguje na te bzdetne komentarze, to forum to nic innego jak Hyde Park dla sfrustrowanych, zawistnych, tzw bezrobotnych w pracy i malolatow. Gawiedz zlinczuje tu kazdego gdy poslizgnie sie na skorce od banana i wpadnie na stara babcie i od razu jest okrzykiwany przestepca. Jakby komentarze trojmiasta scisnac jak cytryne, to od razu poleje sie krew i zawisc.
      Nawet jak jest meldunek o jakims sukcesie.
      Prosze zrobic tak jak nakazuje Panu zylka przedsiebiorcy. Zycze sukcesow, bo sam wiem jak ciezko dzis prowadzic biznes. W sumie nie rozumiem kompletnie ze do dzisiaj nie wprowadzona tu najprostszej chocby formy kontroli poziomu komentarzy...ja sie podpisuje imieniem i nazwiskiem. A jak moj komentarz zostanie usuniety, tylko potwierdzi to ukochany poziom tego portalu LUDZIE ZMIENCIE SIE BO SWIAT WAM UCIEKA. NIE ROBCIE Z TEGO PORTALU PROWINCJI JAKA GDANSK JUZ JEST. TO SMUTNE !

      • 9 18

      • powiedział miastowy szmidtke

        heh

        • 9 1

      • nazwisko zdradza korzenie

        tego sie nie wyplewi panie GWE albo GKA

        • 8 4

      • nic pan Maruiszu nie rozumie , nawet nie wie pan o czym sa te komentarze

        czyta pan bez zrozumienia tresci a i zapewne najchetniej wprowadzilby pan cenzure obowiazkowo .... oczywiscie nie dla siebie bo pan wie najlepiej
        nie interesuje mnie odpowiedz bo nie znizam sie do takiego poziomu

        • 12 3

    • nie zawsze ten , z którego wszyscy się śmieją

      moze powiedzieć ,że odniósł wspaniały sukces!

      • 3 0

    • a mi się tam podoba (1)

      wbrew wszystkim Oburzonym, mi się podoba ten cały "inżyniering" i jak najbardziej popieram takie nieszablonowe działania

      • 3 14

      • i tak

        tam roboty nie dostaniesz.

        • 6 0

    • mętne tłumaczenie, by zakryć brak umięjętności posługiwania się w marketingu językiem polskim (1)

      • 4 2

      • tak, odgryź sobie ch**a na złość swojemu niepoczętemu dziecku.

        • 4 2

    • "Jak widać przyciąga uwagę i wywołuje dyskusje, co z marketingowego punktu widzenia jest zawsze korzystne"

      Nic bardziej oklepanego w podręczniku nie dało się odszukać?

      • 11 0

    • korzystne to może jest jak sie sprzedaje lizaki o smaku loda

      idąc do was wiem, że poza fachowością zapłacę także za pajace z działu, pożal się boże, markietyngów.
      Idę teraz na kwaing, bo grozi mi rzyging, jek dalej będę czyting o tym inżyniering.

      ohyda totalna, ale nie moje-małpy nie moje zoo
      nawiasem poż-pliszka też było błyskotliwe

      szacuning natomiast za rozwoing firmy

      • 16 0

    • rotfl

      ROTFL ROTFL ROTFL Oświadczenie... w tym kraju nie potrzeba kabaretu ROTFL

      Szanowna firmo, proszę się nie pogrążać takimi postami... Umiejętność przyznania się do błędu jest bardzo cenną umiejętnością, aby nie robić z siebie dalej idioty

      • 14 2

    • inzyniering

      nowomowa za komuny ludziom prostym tez brzmiała fachowo i mądrze.
      Do czasu aż zrozumieli w końcu, że to bzdury

      teraz jest tak ze słowami typu inzyniering ludzie slyszą i myśla ze to mądrzejsze i lepsze a jest to poprostu głupie i bez szacunku dla mowy polskiej.

      Podążajcie dalej za trendami tak jak podążali tępi ludzie w PRL

      • 20 0

    • inżyniering

      A czy rzecznik prasowy (przepraszam PR manager) nie powinien dbać o język polski? Ale wiem, chyba nie... bo poszedł na spacering... :-)

      • 35 2

    • od zwracania uwagi i wywoływania dyskusji to jest Wojewódzki

      i ten jak mu tam - Figurski

      • 10 1

  • inżyniering a nie inżynieria buce!

    Gdyby choć jedna osoba z komentujących pracowała przy realizacji kontraktów przemysłowych to wiedzielibyście, że jednym z etapów realizacji projektu jest "inżyniering" a nie "inżynieria". Inżynierię można sobie studiować .W przemyśle od kilku dobrych lat to słowo funkcjonuje jako standardowe i ludziom zaangażowanym w temat jest z tym ok. Buce piszące puste komentarze bez braku podstawowej wiedzy z branży, w której firma się specjalizuje i to w dodatku negatywne to niestety obraz polskiego pracownika, który buntem chciałby zarabiać tyle co na zachodzie - ale niestety jak pokazuje poziom nie zasługuje... Bo i za co płacić skoro nie potrafi rozróżnić sensu słów?!

    Miłego dnia.

    • 1 0

  • Kolejny artykuł sponsorowany nie oznaczony takim tytułem, czy to naprawdę tak ważna informacja? (1)

    Czy to nie podlega pod zasady etyki dziennikarskiej, i może trzeba to zgłosić?

    • 43 3

    • zgłoś się sam

      w celu uśpienia dla dobra społecznego.

      • 0 0

  • Co z naszą piękną polszczyzną ? (1)

    Tu jest wyżej słuszny głos:

    inżynieria a nie "inżyniering"- w żadnym słowniku tego nie ma

    ludzie- kompletny brak wyobraźni , pani od marketingu i PR

    • 68 0

    • Nie wiedziałem, że w angielskim jest litera ż !

      • 0 1

  • Inżyniering - dobre bo "polskie" :-)))

    Skoro to taki inżyniering to trzeba by sprawdzić ilu tam tak naprawdę inżynierów od pożarnictwa jest zatrudnionych!?
    Coś na ten temat wiem.
    Dobrze, że chociaż jednego mają !!!!

    • 10 0

  • Może inżynieria byłaby fajniejsza. Może. (2)

    Ale, póki co, nie Wasz cyrk, jak ktoś słusznie napisał, i nie Wasze "małpy". Niech sobie nazywa jak chce. Do ewentualnych klientów należy decyzja czy podejmą współpracę, czy nie z powodu takiej, a nie innej NAZWY. Swoją drogą zawsze przekonany byłem, że nie nazwa się liczy ( choć to marka ), a wiedza fachowa i ludzie, którzy pracują dla firmy. Sugerowanie, że właściciel ma zmieniać coś, bo nie podoba się komentującym, to - lekko mówiąc - przesada. Przyjmijcie, forumowicze, do wiadomości wyjaśnienia przedstawiciela firmy i już. Szydzenie i nabijanie się świadczy li i jedynie o poziomie. Nie ich. Waszym.

    • 7 12

    • (1)

      Nie masz racji.
      Skoro firma chwali się zmianą nazwy i wysyła takie informacje za pośrednictwem mediów w świat, to niech liczy się z konsekwencjami. Ja nie mówię, że właściciel ma coś zrobić, albo nie. Ale jeśli większość komentarzy jest w krytycznym tonie, to chyba należałoby się zastanowić nad słusznością takiej zmiany.
      I na koniec - nazwa oczywiście świadczy o firmie, o jej kierownictwie, o jego poziomie. I jeśli ktoś w nazwie firmy umieszcza tak groteskowe słowo, to nie wiadomo czego spodziewać się w całej działalności - to w końcu firma związana z bezpieczeństwem, a nie rozrywką.

      • 1 1

      • A gdzie jest powiedziane, że większość, to racja?

        • 1 0

  • Think different

    Gdy Steve Jobs wrócił do Apple zlecił dla odświeżenia firmy kampanię Think different, która była celowym gramatycznym "potworkiem". Domyślam się, że taka była intencja "Inżynieringu". Fora internetowe na ogół są miejscem wylewania żali i frustracji - najważniejsze aby hasło przyjęło się w branży, ale to pokażą już tylko wyniki sprzedaży...

    • 7 1

  • artykuł sponsorowany!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    a jeżeli chodzi o biznes pożarowy to jest niezła klika cwaniaków ciągnąca niezły hajs ....

    • 6 1

  • Plishka endżyniring pschetchivpozharovy

    • 1 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Leszek Pankiewicz

Od 2011 prezes zarządu Solwit SA. Aktywnie uczestniczył w rozwoju projektów inwestycyjnych w...

Najczęściej czytane