• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Polska Żegluga Bałtycka wchodzi w offshore. Nowa spółka z siedzibą w Gdyni

erka
16 lutego 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (22)
Polska Żegluga Bałtycka, właściciel marki Polferries, dotychczas była znana jako armator promowy. Teraz rozpoczyna działalność w obszarze offshore. Polska Żegluga Bałtycka, właściciel marki Polferries, dotychczas była znana jako armator promowy. Teraz rozpoczyna działalność w obszarze offshore.

Polska Żegluga Bałtycka poinformowała o powołaniu spółki PŻB Offshore, która skupi się na wejściu na rynek budowy morskich farm wiatrowych, mających powstać w polskiej części Bałtyku. Spółka została zarejestrowana w Kołobrzegu. Jednak jej siedziba będzie znajdowała się w Gdyni.





Polska Żegluga Bałtycka (Polferries) utworzyła nową markę PŻB Offshore w oparciu o nową spółkę-córkę, która zapewnić ma flotę serwisową dla farm wiatrowych, które powstaną na Bałtyku.

- Mottem nowej marki i tworzącej się firmy jest: Globalne rozwiązania w zakresie morskiej energetyki wiatrowej i logistyki dostarczane lokalnie. Ta szansa rozwoju zapewni rynkowi wiatrowemu offshore nową platformę rozwoju morskich projektów wiatrowych w Polsce - napisano w komunikacie PŻB.


- Dywersyfikacja na obszary, które w najbliższych latach będą bardzo dynamicznie się rozwijały, jest kluczowa dla utrzymania wysokiej pozycji na rynku nie tylko w najbliższych latach, ale w kolejnych dekadach - stwierdził Andrzej Madejski, prezes zarządu PŻB.
erka

Miejsca

  • Polferries Gdańsk, mjr. Henryka Sucharskiego 70

Opinie (22) 2 zablokowane

  • Armator promowy silę chce uczyć

    Sektor Offshore jest juz podzielony .Ma statki i kadrę.Tego PŻB nie ma i długo mieć nie będzie..To jest pomysł beż możliwości realizacji.

    • 1 5

  • jak wszystko sie pięknie

    składa PISowi.
    Scumbbie w tomacie ..scumbbrie w tomac
    chcieliśta PIS-u to macie
    ..................
    komuniści w ciągu trzech lat uruchomili seryjną budowe statków..
    jak to możliwe..a może Wszechmocny Bóg im pomagał...

    • 0 1

  • Rejestracja w kołobrzegu

    Czyli podatki maja isc przez wlasciwy US, ktory nie bedzie wnikal. Od razu widac, ze pomyslodawcy mieli na mysli tylko offshore i polski interes, a nie wlasne wałki

    • 1 1

  • (1)

    brawo - sukcesss , powstała druga dojarnia publicznej kasy !!! super - teraz mamy CPK - zarząd - PŻB Offshore - zarząd - posadki dla znajomych ciap życiowych by cokolwiek w życiu mieli

    • 52 11

    • Dokładnie tak

      Nawet domyślam się dla kogo posdka prezesa nowej spółki. Rodzina na swoim musi być:)

      • 0 0

  • Znowu pijawki z MARSa-doprowadza kolejna firme do bankructwa?

    • 1 1

  • (4)

    Wejść może.Tylko z czym.Kadry mamy bo wielu Polaków pracuje od lat w sektorze.Zagraniczne firmy mają technologie i statki i już wyciągają swoje macki.A my??Plany od 20.lat..a nawet 1 wiatraka nie ma choć licencji ze 20 od dobrych 5 lat.A na zachodzie wiatrak za wiatrakiem.

    • 31 5

    • prawda (3)

      nie ma portów do obsługi farm, infrastruktury, doświadczonych pracowników z sektora. Będzie to wyglądało tak, że zagraniczne koncerny zarobią miliardy na polskiej inwestycji. Zamiast przygotować wszystko już z 10 lat temu, pomóc polskim firmom, inwestować i wspierać nasz biznes to zostaliśmy praktycznie bez niczego - no zapomniałem dodać, mamy ludzi w tv, którzy pięknie mówią a nic z tego nie wynika.

      • 10 0

      • (2)

        Doświadczeni ludzie są,jest ich mnóstwo,pracują od lat w zagranicznych firmach.Od mechaników,techników turbin,oficerów,marynarzy,pomiarowców...tylko czy takie PŻB na nich stać,bo nikt z doświadczeniem za polską stawkę nie przyjdzie.Przykładowo polski technik turbin w DE dniówka 220E,polski pomiarowiec w duńskiej firmie 320E dniówka...

        • 9 0

        • (1)

          PŻB prawdopodobnie nie będzie nawet stać na porządne statki, dźwigi, jack-up it'd. Chyba, że chcą promami dowozić techników pod turbiny, ale do tego pewnie też trzeba dp

          • 4 0

          • Do wysadzenia techników służą statki CTV, nie trzeba dp.

            • 1 0

  • Dziwne, dziwne - a nie lepiej skupić się na promach i obsłudze klienta? (2)

    No i co z liniami z Gdyni z nowego dworca promowego?

    Poza tym dlaczego nie z siedzibą w Radomiu?

    • 44 10

    • W Kołobrzegu mają siedzibę główna

      • 3 0

    • Tolkmicko

      Albo w Tolkmicku ? Przecież kanał na oceany jest gotowy. Elbląg odpada , bo tor wodny za płytki. A Frombork za blisko granicy.

      • 7 0

  • Zajady mi popekaja ze śmiechu (1)

    Ciekaw jestem czy jak już kupią jakiś statek to czy chociaż warunki finansowe oferowane dla marynarzy będą konkurencyjne, tzn z sektora offshore.

    Już nawet nie chce mi się pisać, ze będzie to po prostu dojenie kasy, czy o tym, ze nikt nie ma tam doświadczenia z offshore.

    • 34 7

    • Ale znajdą znajomych pismajtka, pinokio, sasina

      Co od małego wakacje w Gdyni spędzali, i wogóle lubią statki.

      • 7 0

  • Polska znowu się rozwija a zachód zazdrości

    Tylko PiS

    • 2 11

  • Ja się pytam dlaczego w Kołobrzegu a nie Gdyni? (1)

    w końcu będzie tam gdzie zarejestrowana płacić też podatki, chyba coś nie lubią Gdyni jak zresztą całego Trójmiasta ludzie z pis będący w zarządach państwowych spółek

    • 5 2

    • W sumie dla pis naturalny byłby Radom

      Elbląg chyba odpada

      • 6 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Sebastian Ptak

Prawnik, ekspert rynku bankowego, współtwórca nowoczesnego sektora płatniczego w Polsce, Prezes Zarządu sopockiej spółki Blue Media, jednego z największych dostawców rozwiązań technologicznych w obszarze finansów. W Blue Media odpowiada m.in. za obszar bezpieczeństwa oraz rozwój biznesu, w tym za planowanie strategicznych kierunków rozwoju firmy. Wierzy, że umiejętności łączenia różnych dziedzin i wyciągania wniosków powinniśmy uczyć się już w szkole. Prywatnie meloman, pasjonat kina...

Najczęściej czytane