- 1 W Porcie Gdańsk powstał terminal dla wojska (69 opinii)
- 2 Tanio nie jest, ale bez "paragonów grozy" (41 opinii)
- 3 Samochodowiec pracujący dla wojska w Gdyni (141 opinii)
- 4 W porcie znaleziono bombę. Ważyła 250 kg (116 opinii)
- 5 Terminal instalacyjny. Budowa w tym roku (61 opinii)
- 6 Dźwiedźma - introligatorka z powołania (35 opinii)
Pomorskie Centrum Logistyczne Goodman pozyskało nowych klientów
Pomorskie Centrum Logistyczne Goodman pozyskało dwóch operatorów logistycznych działających w segmencie spożywczym. Firmy Poland Services Transport-Logistyka oraz Univeg Logistics Poland wprowadzą się do magazynu o powierzchni 14 000 m kw., którego przekazanie planowane jest na IV kwartał 2015 r.
- Przez ostatnie kilka lat firmy z sektora handlu detalicznego stały się ważną grupą klientów Goodman w Polsce, co odzwierciedla też rozwój gospodarczy kraju oraz wzrost siły nabywczej - mówi Błażej Ciesielczak, dyrektor Regionalny Goodman na Europę Środkowo-Wschodnią.
Poland Services Transport-Logistyka specjalizuje się w imporcie, eksporcie i tranzycie mrożonych produktów mięsnych. W Pomorskim Centrum Logistycznym firma zajmie 3 320 m kw. powierzchni magazynowej, z czego aż 70 proc. przypadnie na tzw. mroźnie oraz 170 m kw. powierzchni biurowej.
- Współpraca z terminalem kontenerowym DCT Gdańsk jest jednym z filarów naszej działalności logistycznej w Polsce. Lokalizacja Pomorskiego Centrum Logistycznego tuż przy porcie pozwoli nam ograniczyć koszty transportu nawet o 20 proc. - mówi Krzysztof Samonek, dyrektor finansowy Poland Services Transport-Logistyka.
Z kolei Univeg Logistics Poland wynajmie 2 530 m kw. powierzchni magazynowej oraz 110 m kw. powierzchni biurowej. Przeznaczeniem obiektu będzie magazynowanie i dystrybucja produktów świeżych oraz mrożonek. Przy transakcji Univeg reprezentowała firma doradcza Colliers International.
- Wybraliśmy Pomorskie Centrum Logistyczne jako naszą nową bazę na północy Polski ze względu na obsługę rosnącej liczby kontenerów transportowanych drogą morską - mówi Agnieszka Moździerz, Branch Manager w Univeg Logistics Poland.
W 2013 roku powstał pierwszy magazyn (przy ul. Kontenerowej ), w którym 3 870 m kw. zajmuje firma Kuehne + Nagel, a 3 970 m kw. - gdyńska spółka Terramar. Obecnie w Pomorskim Centrum Logistycznym w budowie są magazyn pre-let dla polskiego dystrybutora FMCG o powierzchni 24 900 m2 oraz wspomniany obiekt spekulacyjny o powierzchni 14 000 m kw. Po ukończeniu prac budowlanych powierzchnia Pomorskiego Centrum Logistycznego sięgnie blisko 53 000 m kw. Szacuje się, że wartość całej inwestycji może przekroczyć 300 mln euro.
Pomorskie Centrum Logistyczne w Gdańsku to strategiczny projekt budowlany firmy Goodman w Polsce. Położenie centrum na 110-hektarowej działce przylegającej do terminala kontenerowego DCT Gdańsk umożliwia wykorzystanie w pełni tzw. koncepcji port centric logistics. Bezpośrednie sąsiedztwo z terminalem to korzyści finansowe dla klientów w postaci redukcji kosztów przeładunku, składowania i transportu. Na kolejne korzyści może przełożyć się możliwość ustanowienia tu wolnego obszaru celnego i specjalnej strefy ekonomicznej.
Goodman jest globalnym ekspertem w dziedzinie powierzchni logistycznych i biznesowych. W Polsce koncern jest obecny od 8 lat i ma tu osiem parków logistycznych, w tym w Toruniu, Łodzi, Poznaniu, we Wrocławiu, i największy jak do tej pory obiekt w Krakowie. W Polsce z obiektów firmy korzystają m.in. takie marki jak DHL czy Whirlpool. Jednak już w wymiarze światowym z usług Goodman korzystają takie koncerny jak Volvo, Coca-Cola, Sony czy Amazon. Goodman jest obecny w Europie, Australii, regionie Azji i Pacyfiku oraz Ameryce Północnej. Grupa inwestuje w parki technologiczne, przestrzenie biznesowe, biurowe, nieruchomości przemysłowe, magazyny i centra dystrybucyjne. Aktywa, którymi zarządza Grupa, to ok. 19,2 mld euro i 432 nieruchomości.
Miejsca
Opinie (12) 6 zablokowanych
-
2015-05-14 10:08
I znowu sami swoi... Może i Sachs do nich dołączy? A gdzie nasi - Polacy? (1)
Żałosne "zagospodarowywanie" kraju...
- 0 0
-
2015-05-14 13:01
Polacy jak się biorą za biznes to od razu wyprowadzą gotówkę do Luxemburga
np: SKOKI
- 0 0
-
2015-05-13 09:27
Obecność Poland Services obok DCT znaczy tyle, że w imporcie będą przypływać bardzo ciężkie reefery po 28 i 29 T. (4)
Bez wjazdu na drogi publiczne (choć wygląda na to, że kawałek jednak będą musiały podjechać) ciężki reefer będzie mógł zostać rozładowany na magazyn w pobliżu portu. Wiadomość dobra przede wszystkim dla Maerska, który zwiększy wolumen importowy w reeferach.
- 6 0
-
2015-05-13 21:39
ed haris (1)
refeery to przyplywaja ale po 34 tony
- 0 0
-
2015-05-14 13:00
mowa o 29T brutto ładunku
+ tara 5t to owszem.... da 34T....
- 0 0
-
2015-05-13 19:08
Drogi
I tu się mylisz, ponieważ jest to droga publiczna ;) jestem trochę w temacie także info potwierdzone. Są jednak rozmowy dotyczące wybudowania odcinka drogi niepublicznej właśnie między Centrum Logistycznym a Portem DCT.
- 0 0
-
2015-05-13 10:50
Kontenerowa
Kontenerowa spinająca magazyny z DCT nie jest drogą publiczną tylko wew. drogą portową. Nie ma zatem żadnego wjazdu na drogę publiczną. Stąd atrakcyjność tego miejsca.
- 5 0
-
2015-05-12 22:15
Skandal!
Kto za to wszystko zapłaci teraz? Te wszystkie vaty, akcyzy, cła, podatki dochodowe, zusy, podatki od nieruchomości, opłaty paliwowe i opłaty skarbowe itp. No kto? Bo nic stamtąd nie kupie i nie skorzystam! Później wychodzi na to ze w skali punktowej 1-10 koszt zamówionego towaru to około 2 punkty a reszta czyli 8 punktów to te wszystkie podatki.
- 2 20
-
2015-05-12 19:01
Bardzo dobre info.
:D
- 16 6
-
2015-05-12 17:25
Zbyt mało jest w Trójmieście biurowców "high class"...
- 4 6
-
2015-05-12 13:36
I super :D
Dobra wiadomość, w sam raz w porze obiadowej :D
- 21 4
-
2015-05-12 12:39
I należy się cieszyć.
- 35 4
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.