• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pomorskie Centrum Logistyczne Goodman pozyskało nowych klientów

VIK
12 maja 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 
Po ukończeniu prac budowlanych powierzchnia Pomorskiego Centrum Logistycznego sięgnie blisko 53 000 m kw. Szacuje się, że wartość całej inwestycji może przekroczyć 300 mln euro. Po ukończeniu prac budowlanych powierzchnia Pomorskiego Centrum Logistycznego sięgnie blisko 53 000 m kw. Szacuje się, że wartość całej inwestycji może przekroczyć 300 mln euro.

Pomorskie Centrum Logistyczne Goodman pozyskało dwóch operatorów logistycznych działających w segmencie spożywczym. Firmy Poland Services Transport-Logistyka oraz Univeg Logistics Poland wprowadzą się do magazynu o powierzchni 14 000 m kw., którego przekazanie planowane jest na IV kwartał 2015 r.


Czy w Trójmieście brakuje nowych przestrzeni magazynowo-biurowych?


- Przez ostatnie kilka lat firmy z sektora handlu detalicznego stały się ważną grupą klientów Goodman w Polsce, co odzwierciedla też rozwój gospodarczy kraju oraz wzrost siły nabywczej - mówi Błażej Ciesielczak, dyrektor Regionalny Goodman na Europę Środkowo-Wschodnią.

Poland Services Transport-Logistyka specjalizuje się w imporcie, eksporcie i tranzycie mrożonych produktów mięsnych. W Pomorskim Centrum Logistycznym firma zajmie 3 320 m kw. powierzchni magazynowej, z czego aż 70 proc. przypadnie na tzw. mroźnie oraz 170 m kw. powierzchni biurowej.

- Współpraca z terminalem kontenerowym DCT Gdańsk jest jednym z filarów naszej działalności logistycznej w Polsce. Lokalizacja Pomorskiego Centrum Logistycznego tuż przy porcie pozwoli nam ograniczyć koszty transportu nawet o 20 proc. - mówi Krzysztof Samonek, dyrektor finansowy Poland Services Transport-Logistyka.

Z kolei Univeg Logistics Poland wynajmie 2 530 m kw. powierzchni magazynowej oraz 110 m kw. powierzchni biurowej. Przeznaczeniem obiektu będzie magazynowanie i dystrybucja produktów świeżych oraz mrożonek. Przy transakcji Univeg reprezentowała firma doradcza Colliers International.

- Wybraliśmy Pomorskie Centrum Logistyczne jako naszą nową bazę na północy Polski ze względu na obsługę rosnącej liczby kontenerów transportowanych drogą morską - mówi Agnieszka Moździerz, Branch Manager w Univeg Logistics Poland.

W 2013 roku powstał pierwszy magazyn (przy ul. Kontenerowej zobacz na mapie Gdańska), w którym 3 870 m kw. zajmuje firma Kuehne + Nagel, a 3 970 m kw. - gdyńska spółka Terramar. Obecnie w Pomorskim Centrum Logistycznym w budowie są magazyn pre-let dla polskiego dystrybutora FMCG o powierzchni 24 900 m2 oraz wspomniany obiekt spekulacyjny o powierzchni 14 000 m kw. Po ukończeniu prac budowlanych powierzchnia Pomorskiego Centrum Logistycznego sięgnie blisko 53 000 m kw. Szacuje się, że wartość całej inwestycji może przekroczyć 300 mln euro.

Pomorskie Centrum Logistyczne w Gdańsku to strategiczny projekt budowlany firmy Goodman w Polsce. Położenie centrum na 110-hektarowej działce przylegającej do terminala kontenerowego DCT Gdańsk umożliwia wykorzystanie w pełni tzw. koncepcji port centric logistics. Bezpośrednie sąsiedztwo z terminalem to korzyści finansowe dla klientów w postaci redukcji kosztów przeładunku, składowania i transportu. Na kolejne korzyści może przełożyć się możliwość ustanowienia tu wolnego obszaru celnego i specjalnej strefy ekonomicznej.

Goodman jest globalnym ekspertem w dziedzinie powierzchni logistycznych i biznesowych. W Polsce koncern jest obecny od 8 lat i ma tu osiem parków logistycznych, w tym w Toruniu, Łodzi, Poznaniu, we Wrocławiu, i największy jak do tej pory obiekt w Krakowie. W Polsce z obiektów firmy korzystają m.in. takie marki jak DHL czy Whirlpool. Jednak już w wymiarze światowym z usług Goodman korzystają takie koncerny jak Volvo, Coca-Cola, Sony czy Amazon. Goodman jest obecny w Europie, Australii, regionie Azji i Pacyfiku oraz Ameryce Północnej. Grupa inwestuje w parki technologiczne, przestrzenie biznesowe, biurowe, nieruchomości przemysłowe, magazyny i centra dystrybucyjne. Aktywa, którymi zarządza Grupa, to ok. 19,2 mld euro i 432 nieruchomości.
VIK

Miejsca

Opinie (12) 6 zablokowanych

  • I znowu sami swoi... Może i Sachs do nich dołączy? A gdzie nasi - Polacy? (1)

    Żałosne "zagospodarowywanie" kraju...

    • 0 0

    • Polacy jak się biorą za biznes to od razu wyprowadzą gotówkę do Luxemburga

      np: SKOKI

      • 0 0

  • Obecność Poland Services obok DCT znaczy tyle, że w imporcie będą przypływać bardzo ciężkie reefery po 28 i 29 T. (4)

    Bez wjazdu na drogi publiczne (choć wygląda na to, że kawałek jednak będą musiały podjechać) ciężki reefer będzie mógł zostać rozładowany na magazyn w pobliżu portu. Wiadomość dobra przede wszystkim dla Maerska, który zwiększy wolumen importowy w reeferach.

    • 6 0

    • ed haris (1)

      refeery to przyplywaja ale po 34 tony

      • 0 0

      • mowa o 29T brutto ładunku

        + tara 5t to owszem.... da 34T....

        • 0 0

    • Drogi

      I tu się mylisz, ponieważ jest to droga publiczna ;) jestem trochę w temacie także info potwierdzone. Są jednak rozmowy dotyczące wybudowania odcinka drogi niepublicznej właśnie między Centrum Logistycznym a Portem DCT.

      • 0 0

    • Kontenerowa

      Kontenerowa spinająca magazyny z DCT nie jest drogą publiczną tylko wew. drogą portową. Nie ma zatem żadnego wjazdu na drogę publiczną. Stąd atrakcyjność tego miejsca.

      • 5 0

  • Skandal!

    Kto za to wszystko zapłaci teraz? Te wszystkie vaty, akcyzy, cła, podatki dochodowe, zusy, podatki od nieruchomości, opłaty paliwowe i opłaty skarbowe itp. No kto? Bo nic stamtąd nie kupie i nie skorzystam! Później wychodzi na to ze w skali punktowej 1-10 koszt zamówionego towaru to około 2 punkty a reszta czyli 8 punktów to te wszystkie podatki.

    • 2 20

  • Bardzo dobre info.

    :D

    • 16 6

  • Zbyt mało jest w Trójmieście biurowców "high class"...

    • 4 6

  • I super :D

    Dobra wiadomość, w sam raz w porze obiadowej :D

    • 21 4

  • I należy się cieszyć.

    • 35 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Sławomir Halbryt

Odpowiedzialny za wytyczanie kierunków rozwoju SESCOM, określanie zadań strategicznych oraz koordynację działalności poszczególnych pionów organizacyjnych. Magister Inżynier Nauk Technicznych na Wydziale Elektroniki, Telekomunikacji i Informatyki Politechniki Gdańskiej. Certyfikowany Project Manager Stowarzyszenia Project Management Polska, Prezes Zarządu Bałtyckiego Centrum Transferu Technologii SA i Wiceprezes Zarządu Regionalnej Izby Gospodarczej Pomorza.

Najczęściej czytane