• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Statki czekają w kolejce do Baltic Hub

Wioletta Kakowska-Mehring
5 października 2023, godz. 09:40 
Opinie (159)
W ostatni weekend na redzie stały aż trzy statki armatorów realizujących połączenia oceaniczne. W ostatni weekend na redzie stały aż trzy statki armatorów realizujących połączenia oceaniczne.

Kilka statków kontenerowych naraz na redzie czekających na wejście do Baltic Hub to ostatnio dość częsty widok. Jak się okazuje, dzieje się tak nie tylko z powodu wzrostu ładunków, ale także braków kadrowych.



Kilka dni temu Baltic Hub poinformował, że od początku powstania, czyli od 2007 roku przeładowano 20-milionowy kontener TEU (tzw. 20-stopowy). Ostatnie 5 mln TEU w zaledwie dwa lata. Ruch jest duży, a na redzie coraz częściej widać po kilka statków naraz. W środę, 4 października, kiedy dwa statki armatora Mearsk były obsługiwane w terminalu, trzy inne stały na redzie, w tym jeden statek Mearska, a także duża jednostka OOCL.

Takiego statku jeszcze u nas nie było Takiego statku jeszcze u nas nie było

- Tak, jest to obraz, którego tak naprawdę nie chcemy widzieć, ponieważ oznacza on, że statki czekają na obsługę w Baltic Hub.  Wzrost ładunków importowych/eksportowych wywarł dużą presję na naszą infrastrukturę i zasoby ludzkie, powodując zatłoczenie na placu w miesiącach letnich i nadal stoimy przed wyzwaniem odbudowy sytuacji. Intensywnie pracujemy, aby temu zaradzić, w tym prowadzimy intensywną rekrutację, aby sprostać zapotrzebowaniu rynku zarówno w czwartym kwartale 2023 roku, jak i w 2024 - mówi Charles Baker, dyrektor generalny Baltic Hub.


Przypomnijmy, że trwa rozbudowa Baltic Hub. Do 2025 roku ma być gotowe T3, czyli głębokowodne nabrzeże o długości 717 m, głębokości 17,5 m oraz plac o powierzchni operacyjnej 36,5 ha. Projekt T3 obejmuje dodatkowo zakup 7 suwnic nabrzeżowych, zdolnych do obsługi największych statków na świecie oraz 20 półautomatycznych suwnic RMG pracujących na placu kontenerowym. Dzięki T3 zdolność przeładunkowa Baltic Hub zwiększy się o 1,5 mln do 4,5 mln TEU (kontenerów 20-stopowych) rocznie.



Terminal został uruchomiony w 2007 r., ale wówczas nazywał się DCT (nazwę zmieniono w 2022 r.). Baltic Hub jest własnością PSA International (40 proc.), Polskiego Funduszu Rozwoju (30 proc.) oraz IFM Global Infrastructure Fund, którego doradcą jest IFM Investors (30 proc.). Zatrudnia ponad 1,1 tys. osób.

Miejsca

Opinie wybrane

Wszystkie opinie (159)

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Leszek Pankiewicz

Od 2011 prezes zarządu Solwit SA. Aktywnie uczestniczył w rozwoju projektów inwestycyjnych w...

Najczęściej czytane