• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Statki czekają w kolejce do Baltic Hub

Wioletta Kakowska-Mehring
5 października 2023, godz. 09:40 
Opinie (159)
W ostatni weekend na redzie stały aż trzy statki armatorów realizujących połączenia oceaniczne. W ostatni weekend na redzie stały aż trzy statki armatorów realizujących połączenia oceaniczne.

Kilka statków kontenerowych naraz na redzie czekających na wejście do Baltic Hub to ostatnio dość częsty widok. Jak się okazuje, dzieje się tak nie tylko z powodu wzrostu ładunków, ale także braków kadrowych.



Kilka dni temu Baltic Hub poinformował, że od początku powstania, czyli od 2007 roku przeładowano 20-milionowy kontener TEU (tzw. 20-stopowy). Ostatnie 5 mln TEU w zaledwie dwa lata. Ruch jest duży, a na redzie coraz częściej widać po kilka statków naraz. W środę, 4 października, kiedy dwa statki armatora Mearsk były obsługiwane w terminalu, trzy inne stały na redzie, w tym jeden statek Mearska, a także duża jednostka OOCL.

Takiego statku jeszcze u nas nie było Takiego statku jeszcze u nas nie było

- Tak, jest to obraz, którego tak naprawdę nie chcemy widzieć, ponieważ oznacza on, że statki czekają na obsługę w Baltic Hub.  Wzrost ładunków importowych/eksportowych wywarł dużą presję na naszą infrastrukturę i zasoby ludzkie, powodując zatłoczenie na placu w miesiącach letnich i nadal stoimy przed wyzwaniem odbudowy sytuacji. Intensywnie pracujemy, aby temu zaradzić, w tym prowadzimy intensywną rekrutację, aby sprostać zapotrzebowaniu rynku zarówno w czwartym kwartale 2023 roku, jak i w 2024 - mówi Charles Baker, dyrektor generalny Baltic Hub.


Przypomnijmy, że trwa rozbudowa Baltic Hub. Do 2025 roku ma być gotowe T3, czyli głębokowodne nabrzeże o długości 717 m, głębokości 17,5 m oraz plac o powierzchni operacyjnej 36,5 ha. Projekt T3 obejmuje dodatkowo zakup 7 suwnic nabrzeżowych, zdolnych do obsługi największych statków na świecie oraz 20 półautomatycznych suwnic RMG pracujących na placu kontenerowym. Dzięki T3 zdolność przeładunkowa Baltic Hub zwiększy się o 1,5 mln do 4,5 mln TEU (kontenerów 20-stopowych) rocznie.



Terminal został uruchomiony w 2007 r., ale wówczas nazywał się DCT (nazwę zmieniono w 2022 r.). Baltic Hub jest własnością PSA International (40 proc.), Polskiego Funduszu Rozwoju (30 proc.) oraz IFM Global Infrastructure Fund, którego doradcą jest IFM Investors (30 proc.). Zatrudnia ponad 1,1 tys. osób.

Miejsca

Opinie (159) 6 zablokowanych

  • (5)

    Kumpel był u nich na rozmowie. Warunki jakie zaproponowali były delikatne mówiąc odbiegające od rzeczywistości. Tak więc wróżę dalsze braki kadrowe.

    • 114 6

    • Nie spełniałes wymagań firmy. (1)

      Zresztą ci którzy tu ostatnio przychodzą to amatorzy nie mają pojęcia o pracy operatora imv czy kontrolera.A młodzi to nadają się do kopania ziemniaków!!!!

      • 18 9

      • To może trzeba przeszkolić??Nikt się na jakiejś suwnicy nie rodzi!!

        • 22 0

    • Bo "derekcja" ma rozkazy z zagranicy: "wydoić z inwestycji jak najwięcej ! " Ich tylko to interesuje. Zarządzanie jak koloniami (1)

      100 lat temu. Francuskimi czy brytyjskimi. Ale - polscy zdrjcy na to przyzwolili.

      • 14 5

      • jak wygląda tam kuchnia to nie wiem

        irracjonalnym by było w obliczu braków kadrowych (bezpośrednio przekładających się na niewystarczającą wydajność przeładunkową terminalu, a tym samym na straty finansowe dla spółki) oferować nieatrakcyjne wynagrodzenie / warunki zatrudnienia - śmiało można to uznać za umyślne działanie na niekorzyść spółki

        • 5 0

    • Będą płacić,to ludzie się zaraz znajdą!!

      • 24 0

  • Płaćcie Polakom normalne stawki a nie ściągacie tanio z zagranicy

    Płaćcie Polakom normalne stawki a nie ściągacie tanio z zagranicy...

    • 89 1

  • Stawki (5)

    Stawki jakie proponują operatorom są porównywalne do stawek kasjerów w przysłowiowej biedronce więc nie ma co się dziwić ze są duże braki kadrowe

    • 97 3

    • To dlaczego operator jeden z drugim zgadza się oracować za te pieniądze??Będziecie płakać i siedzieć cicho to jeszcze wam zabiorą!!Tylu was tam jest,to nie możecie walnąć ręką w stół??

      • 15 3

    • (3)

      W Biedronce nie pracują od 18 do 6.
      Niedziele mają wolne i deszcz im na głowę nie pada.

      Logiczne, że ludzie z portu uciekają.

      • 19 0

      • Już niedlugo (2)

        jak wygra wesoły Donek, to panie z Biedronki i innych sklepów będą zasuwać w ndz...

        • 7 4

        • Nie będą, bo PO nie wygra. Wygra PiS i Jarosław Kaczyński będzie premierem.

          • 2 12

        • a w przeciwnym wypadku

          za kilka lat domek z kart runie z hukiem

          • 3 1

  • Operator

    Zacznijcie poważnie traktować pracowników to nie będzie kolejek

    • 97 2

  • (2)

    3000 brutto podwyżki i robota ruszy

    • 91 2

    • (1)

      Żadne brutto,netto!!!Fujarki też nie mierzysz z kręgosłupem!!

      • 24 1

      • Dokładnie.
        A jak nie to niech sobie kierownictwo tyra po 12 godzin, piątek świątek i niedziela.

        Zapraszamy do pracy fizycznej na otwartej przestrzeni od 18 do 6 rano.

        • 17 0

  • Baltic Hub

    Wyszły po prostu niekompetencje osób decyzyjnych jak zwykle w terminalu najpierw zrób potem pomyśl takie polskie jakoś to będzie a firma światowa w normalnej korporacji poleciałyby puste głowy dyrektorskie a tak przechowalnia beztalenci

    • 74 5

  • (1)

    A niech stoi i 10 :) Taka wielka "międzynarodowa" firma, a zarobki na poziomie kasjera w sklepie spożywczym ( nie ubliżając nikomu )a nawet gorzej bo w sklepach zazwyczaj nie ma nocek i w niektóre święta można spędzić czas z rodziną. Ale rekordy które na każdym kroku są podkreślane to robią się same ;) No i oczywiście lepiej brać pracowników z firm zewnętrznych niż dawać swoim godziwą pensje, bo tania siła robocza zawsze propsuje... Ja polecam usiąść i zjeść jakiś dobry włoski makaron. Smacznej kawusi każdemu.

    • 102 6

    • to czemu nie zmienisz pracy, skoro jest dostępna lżejsza za taką samą kase?

      odpowiedz jest prosta - bo kłamiesz :)

      • 3 29

  • Żart (6)

    Zarząd mówi,że negocjuje. Związkowcy mówią, że jest brak dialogu. W Baltic Hub najniższa krajowa plus " niedziele i święta gratis"

    • 69 3

    • "Związkowcy" (5)

      Którzy mają, delikatnie mówiąc "Wylane" na osoby inne niż ich, zrzeszona kasta operatorów. To nie jest związek tylko patoukład.

      • 15 5

      • (1)

        No tak lepiej hejtowac ludzi którzy potrafią się zorganiwac i jeszcze wymagać od nich aby walczyli o innych. Sprawdź sobie jako wygląda za granicą gdzie w portach uzwiazkowienie jest ponad 90 %. Skoro wolisz sam negocjować z pracodawcą to droga wolna.

        • 8 4

        • Prawo

          Przeczytaj, jak wygląda prawo w Polsce odnośnie Związków Zawodowych (ustawa z 1991 roku dla podpowiedzi) oraz zobacz jak wygląda to za granicą. Ja bardzo chętnie wstąpię do związku, ale nie na polskich zasadach, które sprawiają, iż "zawodowi związkowcy" walczą o własny i ciepły *&widołek a nie faktycznie o wszystkich: zrzeszonych czy nie.

          • 3 1

      • Sprzęgło (2)

        Panie mechaniku uspokójcie się tam na tym warsztacie bo firmie o to chodzi, żeby nas dzielić. Pogadaj z ludźmi z duru, popytaj kto jest chętny, poświęć te 40zl na składkę i dołącz do związków, przedstawcie z kolegami wasze oczekiwania, stanowisko w komisji zakładowej zapewne się znajdzie, bez problemu dział operacyjny będzie chciał Was tez w swoim składzie wiec i głosy na to się znajdą. Czy jak przychodzisz na awarie to słyszysz wyzwiska od nas? W większości zapewne nie, bo nikt tu wrogów nie szuka (prawie).
        Wszyscy jesteśmy wkurzeni, wszyscy mamy dość, nocek, sobót, niedziel, brak życia rodzinnego, utraconych znajomych czy świąt Bożego narodzenia w pracy i coraz niższej realnej pensji za wykonywaną prace.
        Czy nowy kierownik wam już przedstawił pomysł zatrudnienia na warsztat wyspecjalizowanych firm zamiast Was? My mamy nadzieje ze to tylko plotka

        • 21 2

        • związki na powązki!

          • 5 5

        • Niech

          Biorą i 10 firm podwykonawczych :) Robota pójdzie jak z płatka

          • 6 0

  • Niech się lepiej baltic hub pochwali ile muszą czekać kierowcy ciężarówek na wjazd do terminalu. Wolny slot na wjazd po kontener na za dwa dni

    • 51 3

  • Patologia (5)

    Ta pseudo światowa firma to jedna wielka patologia gdzie pracownika ma się za nic. Pracownik to tylko numerek który można wymienić. Niewypłacanie premii za rekordy to norma. Pewnie zarząd pieniądze przeznaczone dla pracowników za ciężką pracę i bicie tych rekordów którymi się tak chętnie chwali rozdziela między siebie. Bo po co doceniać pracowników.

    • 151 17

    • Marża idzie na zachód

      Dla Polaka jest praca

      • 20 3

    • A to normą powinno być wypłacanie krzykaczu? (3)

      • 5 17

      • Przykład nie wiem, ale się wypowiem (2)

        Oczywiście, że nie powinno być to norma. Norma za ciężką pracę powinna być godna pensja, a nie modlenie się, że w kolejnym miesiącu znów będą nadgodziny, bo inaczej nie uda się związać końca z końcem. Jak nie masz nic do powiedzenia mądrego to następnym razem sobie odpuść swoją pisanine

        • 35 2

        • Nie kłam, (1)

          Non stop, macie premie i podwyzki. Chyba że jesteś patentowym leniem i Tobię obcinają.

          • 1 5

          • Podwyżki???

            Tak chyba godzin pracy poprzez to że trzeba robić nadgodziny żeby pensja była jako taka.

            • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Jacek Kajut

Z wykształcenia inżynier elektryk, zbudował i rozwija jedną z najsilniejszych marek branży komunikacji elektronicznej w Polsce i Europie. Założona w 1988 r. firma VECTOR jest europejskim dostawcą rozwiązań dla dynamicznie rozwijającej się branży telekomunikacyjnej, oferuje zaawansowane systemy wykorzystywane w sieciach stacjonarnych i mobilnych. Firma specjalizuje się w integracji oraz produkcji rozwiązań, które pozwalają operatorom sieci świadczyć usługi multimedialne, takie jak telewizja...

Najczęściej czytane