• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Port kupił tereny po Naucie

VIK
18 lipca 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Na zdjęciu zaznaczony teren Nauty kupiony przez Port Gdynia. Na zdjęciu zaznaczony teren Nauty kupiony przez Port Gdynia.

Port Gdynia sfinalizował zakup od Stoczni Remontowej Nauta terenu o powierzchni 61,9 tys. m kw. przy ul. Waszyngtona 1 zobacz na mapie Gdyni. Port jest tak bardzo wrośnięty w miasto, że coraz trudniej o tereny inwestycyjne. Dlatego władze portu korzystają z każdej okazji do powiększenia swoich granic.



W marcu tego roku Port Gdynia jako jedyny złożył ofertę w przetargu na zakup gruntów należących do Stoczni Nauta. Teren przy ul. Waszyngtona 1 wystawiono z ceną wywoławczą 90 mln zł. Zarząd stoczni postanowił przyjąć ofertę, ale szczegóły dotyczące kwoty transakcji nie zostały ujawnione. Zawarta umowa stanowi kolejny krok w realizacji strategii Zarządu Morskiego Portu Gdynia, związany z pozyskiwaniem nowych terenów dla rozwoju funkcji portowo-morskich.

Czytaj też: Port przejmuje część terenów nadmorskich w Gdyni

- Port Gdynia od lat poszukuje nowych terenów rozwojowych i dosłownie każdy metr powierzchni uzyskanej dla portu to duży sukces. Obszar nabyty od Stoczni Remontowej Nauta jest dla spółki istotny ze względu na walory inwestycyjne - podkreśla Adam Meller, prezes ZMPG.
Czytaj też: Vistal sprzedał Nabrzeże Węgierskie

- Część tego terenu zostanie przeznaczona pod zabudowę biurowo-usługową, rozważane jest również przeznaczenie go jako lokalizację dla terminalu statków wycieczkowych. Możliwości wykorzystania tego miejsca jest naprawdę wiele - dodaje Grzegorz Dyrmo, wiceprezes ZMPG, dyrektor ds. infrastruktury i zarządzania majątkiem.
Czytaj też: Port Gdynia walczy o przestrzeń do rozwoju

W sierpniu 2015 roku Port Gdynia kupił już część terenu od Nauty. Na działce o łącznej powierzchni ponad 2 ha zlokalizowanej przy Nabrzeżu Śląskim zobacz na mapie Gdyni powstał m.in. magazyn paszowy. Ostatnio ZMPG za kwotę 39,5 mln zł udało się pozyskać nieruchomości należące do spółki zależnej firmy Vistal, która przeżywa kłopoty. Chodzi o nieruchomości zlokalizowane przy ul. Czechosłowackiej 3 w Gdyni na Nabrzeżu Węgierskim zobacz na mapie Gdyni. Wciąż toczą się rozmowy na temat 11 hektarów zobacz na mapie Gdyni, które Port mógłby kupić od Stoczni Marynarki Wojennej należącej do Stoczni Wojennej. Chodzi o działkę, ale także o możliwość przeprowadzenia inwestycji komunikacyjnych, które połączyłyby tę działkę z resztą portu. Te rozmowy prowadzone są z resortem obrony.
VIK

Miejsca

Opinie (71) 2 zablokowane

  • I bardzo dobrze! Port, to port, przedłużenie nabrzeża węglowego po Naucie gotowe.

    • 18 3

  • cytacik (2)

    "Część tego terenu zostanie przeznaczona pod zabudowę biurowo-usługową, rozważane jest również przeznaczenie go jako lokalizację dla terminalu statków wycieczkowych"

    czyli w rzeczywistości:
    "Część tego terenu zostanie przeznaczona pod zabudowę apartamentowców".

    • 13 6

    • Nie, bo zarząd portu ma w statucie pierwszeństwo dla branży, a to znaczy, ze będą tam biurowce

      dla firm morskich, w tym terminali. Praca w porcie to nie tylko fizyczne przeładunki, ale też biura.

      Mam nadzieję, że zrezygnują z nabrzeża dla wycieczkowców, bo te nie generują dla miasta żadnych porównywalnych z innymi usługami portowymi zysków. Miejsce wycieczkowców jest w Gdańsku.

      • 6 1

    • nie, to oznacza, że mieszkaniówki tam nie będzie

      Miasto nawet po złosci, takiej zgody nie wyda.
      Cytując:
      "Prominentny przedstawiciel miasta wyraził jednak jakiś czas temu opinię, że „nawet gdyby port miał płacić za te tereny złotem” miasto mu tam budować się nie pozwoli." -> "Gminy okradły porty" - gospodarkamorska.pl

      O wycieczkowcach zaczyna sie mówić na dawnym nabrzeżu Rybackim i jest to najsensowniejsze wykorzystanie tego miejsca.

      • 4 0

  • nie jest powiedziane że port nie sprzeda tego dalej (3)

    dzisiaj mowa o planach rozwoju portu, a za parę miesięcy okaże się, że plany się zmieniły, port potrzebuje pieniędzy na inne cele inwestycyjne i sprzeda dalej za jeszcze większe pieniądze, wtedy mieszkania wyrosną jak grzyby po deszczu

    • 16 7

    • Jest powiedziane, bo zarząd portu ma prawny obowiązek inwestować w usługi portowe

      i nie wolno mu się pozbywać terenów.

      • 8 0

    • Oby! (1)

      Tereny są tak brzydkie i komicznie zaniedbane! Deweloperzy mają pieniądze i to jedyna szansa aby ożywić te paskudne tereny! Architektura Gdyni jest jedna z najgorszych w Polsce także przydałoby się ożywić ładnymi budynkami aby powstał piękny waterfront a nie waterwęgiel

      • 0 10

      • Z tym, ze architektura w Gdyni jest jedna z najbrzydszych zawdzieczamy m.in. deweloperom.

        • 7 0

  • Do redakcji,ale macie stare zdjęcie.Częśc tego terenu przy ul.Węlowej już zasypana jest węglem. (2)

    • 7 3

    • (1)

      Jest tak zasypane że na zdjęciu nic by nie było widać. Jest o tym dziś artykuł na głównej stronie

      • 0 0

      • czesc tego terenu kupili 4lata temu,zburzyli hale produkcyjne i teraz składuja tam wegiel

        • 0 0

  • (1)

    Że port pozwolił na przejęcie tego terenu to aż dziwne. Zarząd portu powinien być cały czas właścicielem tego terenu a stocznia tylko dzierżawcą tudzież najemcą. Więc nie wiadomo za co zapłacił port tyle kasy.

    • 13 1

    • właśnie nie pozwolił...

      "Opinię o zmianie granic miała przedstawić Rada Miasta. Radni doszli do wniosku, że jest to doskonała okazja do pozbawienia portu kolejnych kilku hektarów gruntów, położonych w paru różnych miejscach. Bez konsultacji z Urzędem Morskim czy zarządem portu, przygotowano projekt uchwały, która przewidywała wyjęcie z granic portu, m.in., terenów po Stoczni Nauta, w tym tych, przez które przebiegają tory kolejowe obsługujące nabrzeże Śląskie. Gdyby plany radnych zostały uwzględnione, Basen II gdyńskiego portu, otoczony z trzech stron miejskimi terenami przy nabrzeżach: Angielskim, Przydokowym, Rybnym, Zachodnim i Śląskim, stałby się praktycznie akwenem miejskim, na którym działalność portowa byłaby mocno utrudniona."

      Źródło łatwe do znalezienia w sieci.

      • 3 0

  • Najtaniej to zrobić kolejny przeładunek węgla

    A obok biura lub mieszkania wybudować na Międzytorzu. Wtedy Gdynia zyska dużo.... pyłu węglowego na biurkach lub w sypialni

    • 9 6

  • (1)

    Czas pomyśleć nad budową całkowicie nowego portu. Gdzieś między Jastrzębią Górą, a Ustką.

    • 2 11

    • wybuduj, kto ci broni

      Budowa linii "weglowej" to bylo 10 lat.
      Takie rzeczy nie powstaja od strzala palca. A konsekwencja to nasz najwiekszy deficyt...

      • 0 0

  • (1)

    A jak to sie ma do osiedla budowanego obok?

    • 3 2

    • jak pięść do nosa

      ale jak ktoś lubi mieszkać w strefie przemysłowej i jest oderwany od rzeczywistosci...
      Można, to wolny kraj...

      • 7 0

  • dobrze użyty kapitał

    pańśtwo..spzredaje państwu..aby państwo dokapitalizowało państwową stocznie w upadku.
    A pieniądze częściowo zostaną przeznaczone na częściowe zapłaty wykonawcom oraz pokrycie kar umownych armatorom. Połowa kwoty wpłynie na konto rekompensat odwoływanym zarządom.

    • 9 1

  • B.dobrze że Port kupił i widać ma wizję rozwoju (5)

    niemniej niech nie zapomina o budowie Portu Zewnętrznego, w ramach którego miałyby powstać dwa terminale – kontenerowy i pasażerski do obsługi b.dużych wycieczkowców(tzw. cruiserów). – Plan zdecydowanej rozbudowy Portu Gdynia jest dla nas kluczowy, a także wybudowanie tzw. Drogi Czerwonej, opat-u i rozbudowy PKP i połączenie Portu Morskiego z Portem Lotniczym.
    Mam też nadzieje, że P. Horała właściwie się zasłuży dla Gdyni i wspomoże w tych inwestycjach Adama Mellera - prezesa.
    Bo na dzisiaj to się ośmiesza przy wypowiedziach n.t. Gdyni i jej rozwoju, można się tylko zapytać p. Horała gdzieś pan był przez lata bycia radnym. Czyżby u pana na ustach zawsze brak merytoryki tylko "nie bo nie" ???

    • 9 6

    • Marych, który to już pseudonim... miej litość, idzć spać, zagraj w bierki, cokolwiek! (3)

      • 4 2

      • Może on przechodzi jakieś reinkarnacje i odradza się w nowych postaciach.

        • 2 2

      • zagraj w bierki:)))) (1)

        Widać wielkiego tu stratega a może pokerzystę ??? Mieszkańcy Gdyni nie są aż tak naiwni, żeby się poddać waszej grze. Wam nie chodzi o dobro tego miasta tylko nikczemną grę pod wasze interesiki. Do tego kłania się problematyka bezpieczeństwa w sieci oraz promowanie pozytywnego wykorzystywania Internetu dla naszego wspólnego dobra.
        Jakies obraźliwe komentarze w sieci to codzienność takich jak ty. Do niedawna mowa nienawiści była domeną internetowych trolli ukrywających się za anonimowymi avatarami, a dziś połączenie jednego i drugim. Obecnie coraz więcej osób nie boi się obrażać innych nawet pod własnym imieniem i nazwiskiem. Nienawistne i obrażające komentarze wylewają się niemal ze wszystkich zakamarków internetu.

        • 1 2

        • a ty pacjencie to jestes GallAnomim?

          • 1 0

    • chyba jesteś z H. w zmowie

      Bo właśnie ogłosił twoje postulaty jako konieczność dla Gdyni.

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Ewa Bereśniewicz - Kozłowska

Prezes zarządu firmy Aplitt. Absolwentka Wydziału Elektroniki Politechniki Gdańskiej, studiów podyplomowych Gdańskiej Akademii Bankowej, a także European Education Centre Hounslow Westdondon – Application Designer. Uzyskała certyfikat - Certificate in Card Bank Management - Visa International Self Study oraz licencję instalatora systemu UNIX. Od 1993 roku związana z branżą bankową, na stanowiskach kierowniczych i eksperckich, od 1997 roku w Departamentach Kart Płatniczych. Do 15...

Najczęściej czytane