• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Problem z rachunkami za prąd. Energa wyjaśnia

Robert Kiewlicz
7 lutego 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Awaria sytemu rozliczeniowego Energi. Awaria sytemu rozliczeniowego Energi.

Od prawie miesiąca Energa nie jest w stanie naprawić awarii systemu obsługi "Rozliczenia Rzeczywiste" za zużycie prądu. Klienci nie mogą terminowo regulować opłat za prąd - alarmują czytelnicy Trojmiasto.pl. Energa zapewnia, że pracuje nad naprawą usterki, a klienci nie poniosą żadnych dodatkowych kosztów w związku z awarią.



O poważnej awarii systemu rozliczeniowego dla klientów Grupy Energa poinformowali nas czytelnicy Trojmiasto.pl za pomocą Raportu z Trójmiasta.



- Klienci Energi nie poniosą żadnych dodatkowych kosztów w związku z obecną niedostępnością systemu, która utrudnia "Rozliczania Rzeczywiste" zużycia prądu. W tym czasie niektórzy klienci, dotychczas korzystający z "Rozliczeń Rzeczywistych", mogą otrzymać informacje o konieczności ponownej aktywacji usługi. Spółka zapewnia jednak, że usługa jest wciąż aktywna na ich kontach i obecnie nie trzeba wykonywać żadnych czynności w tej sprawie - informuje Krzysztof Kopeć, dyrektor Biura Prasowego Grupy Energa. - Tuż po zdiagnozowaniu usterki poinformowaliśmy klientów o utrudnieniach poprzez komunikaty w elektronicznym biurze obsługi klienta. Klienci otrzymali od nas również powiadomienia e-mail i SMS, w których zapewniliśmy, że po usunięciu usterki wyślemy do nich kolejną wiadomość. Pracujemy nad tym, aby w najbliższym czasie nasi klienci ponownie mogli korzystać z usługi.

Energa aktualizuje system



Od 11 do 19 lutego Energa Obrót przeprowadzi prace modernizacyjne, które usprawnią system obsługi klienta. W tym czasie mogą wystąpić czasowe utrudnienia w dostępie do usług spółki.

W czasie aktualizacji oprogramowania i modernizacji infrastruktury klienci Energi mogą mieć trudność z:

  • zalogowaniem się do elektronicznego biura obsługi klienta, rozliczeniem zużycia prądu w usłudze "Rozliczenia Rzeczywiste" oraz doładowaniem licznika przedpłatowego - do 19 lutego;
  • podglądem faktury i sprawdzeniem aktualnego salda konta - do 27 lutego.

Spółka zapewnia, że w czasie prac modernizacyjnych klienci będą mieli dostęp do prądu. Jeśli ktoś nie doładuje licznika na czas, wystarczy, że skontaktuje się z infolinią Energi Obrotu pod numerem 555 555 555. Konsultanci pomogą wówczas wygenerować kod, który umożliwi doładowanie licznika. Spółka zachęca jednak do tego, aby klienci doładowali liczniki przedpłatowe wcześniej, czyli przed 11 lutego.
20:07 11 LUTEGO 20

(7 opinii)

A propo ZE Energa. Otrzymałem dzisiaj rachunek, a na kopercie napis jak na zdjęciu. Ciekawe czy osoby, które mają rozliczenie rzeczywiste już mogą się rozliczyć. PS rachunek oczywiście wyższy.
A propo ZE Energa. Otrzymałem dzisiaj rachunek, a na kopercie napis jak na zdjęciu. Ciekawe czy osoby, które mają rozliczenie rzeczywiste już mogą się rozliczyć. PS rachunek oczywiście wyższy.

Miejsca

  • Energa Gdańsk, al. Grunwaldzka 472

Zobacz także

Opinie (272) ponad 10 zablokowanych

  • Strona nie działa

    Nawet faktury nie można obejrzeć, a płacić trzeba. Masakra. Wygląda to jak wyłudzenie!

    • 1 0

  • Rozliczenia rzeczywiste

    Są problemy z podaniem stanu licznika ( PPE) na stronie Energa 24.

    • 1 0

  • energa24 vs faktura

    Ciągły problem ze stroną. Brak możliwości wglądu do faktury, bo strona nie działa. Na e-mail faktury cwaniaczki nie wysyłają, jest tylko kwota do zapłaty.

    • 1 0

  • Próba wyłudzenia ? (3)

    Dostałem wczoraj fakturę na 1200zl zamiast 400zl jak zwykle płacę. Doliczono mi 800zl więcej. Złożyłem reklamację. Czekam na rozwój wydarzeń. Faktura niezgodna z faktycznym stanem licznika.

    • 18 0

    • wyjaśnienie

      udało ci się z nimi wyjaśnić?
      też dostałem wysoki rachunek mimo że mieszkanie puste i nie ma żadnych podłączonych urządzęń

      • 0 0

    • Wyludzenie.

      A ja dostałam rachunek kolosalny.
      8 tysięcy za miesiąc zużycia prądu, gdzie mieszkam w małym domeczku, i płaciłam wcześniej po 200 zł. To jest dopiero burdel, mimo że operator energa dzwonił że był błąd w liczniku to energa upomina się o te 8 tys. Grożąc że odłączy nam prąd.
      Zamierzam pójść z tym do sądu.
      Również to jest temat dla uwagi, bo w życiu nie zapłacę im kwoty której nie wypaliłam. Gdyby było takie zużycie prądu na 8 tys. To kable by paliły w moim małym domku, chyba że place za całą ulice.

      • 0 0

    • Reklamacje oczywiscie uznaja

      Ale zapłacić fakturę bedzie trzeba. Odlicza od następnej.

      • 4 0

  • zawyżony rachunek

    w 10.2020 zamontowałem licznik i podpisałem umowe. Mieszkanie do dziś jest w stanie deweloperskim, nic nie było remontowane, nie była podłaczona nawet 1 żarówka! teraz tzn 01.2021 przyszedł rachunek na ok 500zł ze zuzycie ok 630kwh! nikogo w mieszkaniu nie było , ani nic nie było włączone. Chodzi o Kołobrzeg.

    • 0 0

  • logowanie

    Tak dziadowskiego portalu to nie ma
    Nie można się zalogować

    • 2 0

  • Nikt nic niewie

    nieszety mozesz dzwonic podbkazdy numer telefonu nikt nic niewie najgorsza önsluga klijenta na telefonach zbijaja pieniadze czekasz godzinami na polaczenie tylko tasma leci i pieniadze a jak sie dodzwonisz to nie moga ciebie poinformowac straszne balaganiarstwo. Na Mail nie odpowiadaja. Siedza nic nierobia a wyplate dostaja

    • 2 0

  • brak możliwości zalogowania

    Jak to jest ,że nie można się zalogować żeby sprawdzić fakturę a Państwo wystawiacie
    wezwanie do zapłaty ,oczywiście płatne .

    • 2 0

  • energa - totalna wtopa systemu. ściągnijcie młodych polaków z doliny krzemowej

    Mała Firma. 15-y miesiąc walczę m-c w m-c żeby na koniec danego m-ca rozliczyć zużytą energię z 2
    PPE. Niestety dzięki "wspaniałym programistom" energa gdańsk jest to niemożliwe. To jest kompro-
    mitacja tej firmy, żeby tyle miesięcy blokować klientom dostęp do systemu, aby terminowo rozliczyć się za każdy miesiąc. W sezonie letnim mam wysokie zużycie i wysokie rachunki - jeden ponad 20 tys.
    zł, a drugi około 20 tys. zł. Jeszcze ani razu, podając odczyt na 29 czerwca, lub na 30 lipca system nie
    wygenerował faktury na koniec danego m-ca, tylko z początkiem kolejnego miesiąca. I co mi po tym, że z nierozliczonych terminowo faktur, odprowadzić muszę do skarbówki zaliczkę na podatek,
    zamiast powiększyć swoje koszty w bieżącym miesiącu.
    Nie chcę na tym forum wyrażać się brzydko, ale funkcjonowanie systemu w Energa, a tak naprawdę nie funkcjonowanie systemu, to jest totalne dno, kompromitacja Prezesów, Rady Nadzorczej i wszystkich decydentów tej firmy. Ciągłe przepraszanie klientów za przerwy, za naprawy systemu i zapewnianie, że już za chwilę system będzie jak cud malina można rozbić o kant t.....a. Tą firmą niestety zarządza zgraja nieudaczników. Beznadziejna tępota, niemoc i za grosz szacunku dla setek tysięcy odbiorców - to najdelikatniejsza ocena zawiadujących firmą energa s.a. w Gdańsku. Jak sobie nie radzicie Panowie, to przywróćcie chociaż dawne BOK
    w miastach, w których je zlikwidowano !

    • 1 0

  • Bajzel z rozliczeniem rzeczywistym za każdy miesiąc. (1)

    Popieram wszystkie wpisy i opinie o funkcjonowaniu, a właściwie nie funkcjonowaniu systemu
    rozliczeń rzeczywistych. Właśnie mija rok kiedy nieustannie miesiąc w miesiąc mam problemy
    z normalnym rozliczeniem 2 Punktów Poboru Energii jednocześnie /czytaj jednego dnia na koniec każdego m-ca/. Jeśli nie trafisz na dzień roboczy, to licz się z tym, że jeśli koniec m-ca przypadnie na dni weekendowe to zapomnij że system przyjmie Twoje odczyty. Mam małą firmę. Przez ponad rok zebrałem trochę doświadczeń, niestety smutnych, że zwykły klient nie jest w stanie opanować beznadziejnego, niemal co tydzień usprawnianego systemu rozliczeń rzeczywistych. Nieustanne komunikaty i przeprosiny za przerwy w doskonaleniu systemu są wprost żenujące. Aż dziw bierze, że prezesi Energa Obrót S.A. w Gdańsku nie mają pojęcia lub są tak nieudolni wraz z podległymi programistami żeby naprawić system dla sprawnej obsługi swoich klientów. To jest nieprawdopodobne, żeby w 21 wieku firma
    kompromitowała się się na oczach Polski. Na przełomie roku 2019 i 2020 oraz w następnych wiosennych miesiącach tego roku wysłałem kilka skarg do Gdańska, wytykając nieustanne błędy i niesprawność systemu, ciągłe przerwy, naprawy, udoskonalenia. I nic.
    W odpowiedziach typowe komputerowe slogany - "Przepraszamy za chwilowe przerwy, trwa naprawa systemu." Od wczoraj, piątek 30.10.2020 i dzisiaj sobota 31.10.2020 podejmowałem i podejmuję liczne próby podania zużycia energii za m-c październik w rozli-czeniu rzeczywistym. Bez szans. Nie idzie się zalogować. Ta firma jest żenująco nieporadna.
    Od miesięcy nie potrafi rozwiązać nurtującego swoich odbiorców problemu. Ludzie skrzyknijmy się, może w liczniejszej grupie skierujemy do Energa S.A. w Gdańsku media, prasę lub telewizję niech pociągną ten temat i pokażą światu jaka beznadzieja drąży tę firmę. Jak lekceważą swoich klientów z jednej strony i jak licznymi sloganami przechwalają się na swoich stronach o różnych dobrodziejstwach oferowanych swoim odbiorcom. Żenada.

    • 1 0

    • Popieram Pana, trzeba coś z tym zrobić. To jest skandal co Oni z nami wyprawiają .

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Kinga Stawicka

Dyrektor Sprzedaży Krajowej w firmie Marcopol Sp. z o.o. Producent Śrub - wiodącego producenta i...

Najczęściej czytane