• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Problem z rachunkami za prąd. Energa wyjaśnia

Robert Kiewlicz
7 lutego 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Awaria sytemu rozliczeniowego Energi. Awaria sytemu rozliczeniowego Energi.

Od prawie miesiąca Energa nie jest w stanie naprawić awarii systemu obsługi "Rozliczenia Rzeczywiste" za zużycie prądu. Klienci nie mogą terminowo regulować opłat za prąd - alarmują czytelnicy Trojmiasto.pl. Energa zapewnia, że pracuje nad naprawą usterki, a klienci nie poniosą żadnych dodatkowych kosztów w związku z awarią.



O poważnej awarii systemu rozliczeniowego dla klientów Grupy Energa poinformowali nas czytelnicy Trojmiasto.pl za pomocą Raportu z Trójmiasta.



- Klienci Energi nie poniosą żadnych dodatkowych kosztów w związku z obecną niedostępnością systemu, która utrudnia "Rozliczania Rzeczywiste" zużycia prądu. W tym czasie niektórzy klienci, dotychczas korzystający z "Rozliczeń Rzeczywistych", mogą otrzymać informacje o konieczności ponownej aktywacji usługi. Spółka zapewnia jednak, że usługa jest wciąż aktywna na ich kontach i obecnie nie trzeba wykonywać żadnych czynności w tej sprawie - informuje Krzysztof Kopeć, dyrektor Biura Prasowego Grupy Energa. - Tuż po zdiagnozowaniu usterki poinformowaliśmy klientów o utrudnieniach poprzez komunikaty w elektronicznym biurze obsługi klienta. Klienci otrzymali od nas również powiadomienia e-mail i SMS, w których zapewniliśmy, że po usunięciu usterki wyślemy do nich kolejną wiadomość. Pracujemy nad tym, aby w najbliższym czasie nasi klienci ponownie mogli korzystać z usługi.

Energa aktualizuje system



Od 11 do 19 lutego Energa Obrót przeprowadzi prace modernizacyjne, które usprawnią system obsługi klienta. W tym czasie mogą wystąpić czasowe utrudnienia w dostępie do usług spółki.

W czasie aktualizacji oprogramowania i modernizacji infrastruktury klienci Energi mogą mieć trudność z:

  • zalogowaniem się do elektronicznego biura obsługi klienta, rozliczeniem zużycia prądu w usłudze "Rozliczenia Rzeczywiste" oraz doładowaniem licznika przedpłatowego - do 19 lutego;
  • podglądem faktury i sprawdzeniem aktualnego salda konta - do 27 lutego.

Spółka zapewnia, że w czasie prac modernizacyjnych klienci będą mieli dostęp do prądu. Jeśli ktoś nie doładuje licznika na czas, wystarczy, że skontaktuje się z infolinią Energi Obrotu pod numerem 555 555 555. Konsultanci pomogą wówczas wygenerować kod, który umożliwi doładowanie licznika. Spółka zachęca jednak do tego, aby klienci doładowali liczniki przedpłatowe wcześniej, czyli przed 11 lutego.
20:07 11 LUTEGO 20

(7 opinii)

A propo ZE Energa. Otrzymałem dzisiaj rachunek, a na kopercie napis jak na zdjęciu. Ciekawe czy osoby, które mają rozliczenie rzeczywiste już mogą się rozliczyć. PS rachunek oczywiście wyższy.
A propo ZE Energa. Otrzymałem dzisiaj rachunek, a na kopercie napis jak na zdjęciu. Ciekawe czy osoby, które mają rozliczenie rzeczywiste już mogą się rozliczyć. PS rachunek oczywiście wyższy.

Miejsca

  • Energa Gdańsk, al. Grunwaldzka 472

Zobacz także

Opinie (272) ponad 10 zablokowanych

  • Komu te bajki (1)

    Jak klienci nie poniosą odpowiedzialności??? W Wejherowie gdzie żyją i pracują ludzie o odmiennej świadomości zgłosił się do mnie pracownik energii z zleceniem demontażu licznika za nieuregulowany rachunek. Po wizycie w BOK okazało się że rachunek został dopiero niedawno wysłany i ma aktualny termin płatności, a ja go jeszcze nie otrzymałem.
    O czym majaczy energa, że klienci nie poniosą konsekwencji ??? Bałagan w dokumentacji od lat i ściema z systemami rozliczeń na które poszły grube miliony. Przy okazji można by było sprawdzić na jakie wycieczki i gdzie wyjeżdżali dyrektorzy z Energii w okresie kiedy zakupowany był ten system :-)

    • 54 1

    • Ciągnij na lewo

      Ciagnij na lewo na skrętkę i wsio. Jak byś wpadł to zawsze się w sądzie wytłumaczysz dlaczego tak.

      • 1 0

  • Jasne klienci nie ponoszą... a za kilka miesięcy posypią się wezwania do zapłaty a poźniej będą komornicy, tak właśnie burdel w enerdze sprawia ludziom problemy ;-)

    • 5 0

  • Zaktualizujmy i ich

    Tow ez adoracji

    • 1 0

  • Mi wciskali super ofertę - wyższa stawka za kw/h + 22 zł opłata handlowa z gwarancją niezmienności ceny przez dwa lata :-) jak odmówiłam to kobieta w słuchawce prawie udławiła się ze złości

    • 9 0

  • Piękny kraj

    Liczba zablokowanych opinii mówi sama za siebie. Mojej mamie wyłączyli prąd za rzekomy brak opłaconych rachunków, ale zrobili to pod adresem, który de facto nie istnieje. Prąd był cały czas, ale niesłusznie pobrali opłatę za ponowną aktywację. Chcesz człowieku, idź do sądu jak masz zdrowie i czas bo wiadomo kto u nas wygrywa w sądach... szkoda gadać, poprlowski moloch karmiony z naszych kieszeni, oby padł w końcu.

    • 5 0

  • Nie działa i nie wiadomo kiedy zadziała (1)

    W tej firmie mało co działa. Kilka razy dziennie padają systemy. Obecnie żaden system nie działa stabilnie. Od kiedy w 2015 r. powzięto decyzję o kupie systemu od Oracle wszystko zaczęło się sypać. Po 5 latach nie udało się znigrować wszystkich klientów co oznacza że nadal rozliczamy klientów 4 różnych nie kompatybilnych między sobą systemach.

    • 17 0

    • Bo to produkt na amerykański rynek, a nie na Polski. I taki jest efekt.

      • 0 1

  • Usterki mają od wielu miesiecy i nic z tym nie robią.

    Aplikacje chyba im robił jakiś gimnazjalista ,a gruba kawiorem za program wziol ojciec.

    • 5 0

  • Poprzednia wersja EBOK Energii działała bez zarzutu (1)

    W zeszłym roku Energa nie wiadomo dlaczego (oczywiście chodzi o pieniądze za nowy EBOK) wprowadziła nowy system i zaczęły się problemy

    • 55 0

    • Jak to dlaczego nowy system ?

      Trzeba dać zarobić swoim

      • 4 0

  • burdel na kółkach

    ..ale w krawatach

    • 8 0

  • Dobra zmiana

    W każdej Spółce Skarbu Państwa od 5 lat coraz mnie profesjonalizmu i coraz więcej politycznego nepotyzmu. Nomenklatura od sprzątaczki po prezesa i mamy efekty.

    • 13 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Sebastian Ptak

Prawnik, ekspert rynku bankowego, współtwórca nowoczesnego sektora płatniczego w Polsce, Prezes...

Najczęściej czytane